Miksi yksinäiset ihmiset eivät etsi toisia yksinäisiä?
Nykyään kun on netti ja face ja kaikki, miksi pitää valittaa yksinäisyyttä, ja silti ei voi tehdä mitään asialle? Yksinäisiä on paljon, Suomi puolillaan, mutta miksi ne kaikki nyhjää sitten omissa kopeissaan? Faceen päivittää ja tänne kirjottelee että taas on pyhät tulossa ja kaikki muut viettää aikaa kavereiden ja perheen kanssa, ja kaikilla muilla on kivaa paitsi mulla, säälikää nyt mua raukkaa.
Eikö voisi perustaa vaikka facebook-ryhmää, joka alueelle omansa jotta tapaaminen livenäkin onnistuu?
Odottavatko yksinäiset ihan oikeasti että joku tulee kotoa hakemaan? Kyllä me perheellisetkin voidaan olla yksinäisiä, ja ajatellaan että olis kiva kun joku kaveri tulis käymään, mutta eipä sitä voi olettaa kun itselläkin on ne arjen kiireet eikä tule käytyä itsekään kavereiden luona kovin usein. Pitää ymmärtää se että kaikilla ihmisillä on omat murheensa elämässä, ja vaikka kaikki eivät niitä valita netissä, ei se ole niin että niillä "toisilla" on aina kivaa ja vaan ilkeyttään ei tule yksinäisen kotiin seuraa pitämään.
Kommentit (70)
Vastuu omasta yksinäisyydestä on helpompi sysätä muiden niskoille kuin myöntää itselleen, että ei aina osaa toimia muiden kanssa.
T. Yksinäisyydestä kärsinyt, omat puutteensa kohdannut ja parhaansa mukaan korjannut entinen yksinäinen
kai yksinäisyyteen on joku syy esim. ujous. siksi
Mä olin kerran suomi24-palstalta lähteneessä yksinäisten miitissä. Sinne tuli 3 ihmistä, vaikka ilmottautunut oli n. 10. Me kolme ei oikeen osattu jutella mistään kun kaikki oli ujoja, mentiin sitten ottamaan yhdet ja sen jälkeen levittiin omiin suuntiimme. Ei siitäkään jäänyt oikeen mitään käteen kun vaivaannuttava tapaaminen ihan täysin vieraiden kanssa joista kukaan ei oikeen osannut alottaa tai "johtaa" keskustelua. Ja jos minä yritin, niin muut ei oikeen lähteneet mukaan.
Joskus facessa olin mukana ystäväryhmissä ja monet saivat parhaimmillaan kymmeniä vastauksia ilmoituksiinsa. Kuitenkin samat tyypit valittaa palstalla ainakin vielä vuoden tai parinkin päästä kun ei ole yhtään kavereita ja elämä on niiiiin yksinäistä. Mikä ongelma heillä oikein on kun saavat kuitenkin vastauksia viesteihinsä? Mun mielestä ihan turha valittaa yksinäisyyttä jos ei ees tutustu vaikka kiinnostuneita olisi, mutta kuitenkin nirsous vaatii että lenkkiseurankin pitää olla jotain best frends forever-juttua tyyliin ala-asteen ekaluokka. Noloo..
No jos kuka vain laittaa ilmoituksen että "etsin kavereita", niin miten usein täysin tuntemattomista sitten saa niitä kavereita ja ystäviä? Itse en ainakaan nettideiteiltä koskaan löytänyt miestä, luulisi että ystävien suhteen yhtä vaikeaa. Eihän kukaan muukaan ystävysty kenen tahansa vastaantulijan kanssa, tulipa se vastaan kadulla tai netissä. Itse olen harrastanut ja opiskellut miljoonaa asiaa, mutta en tiedä miksen koskaan saa kavereita kenestäkään. Lapsenakin minulla oli yksi kaveri koko peruskoulun ja lukion (emme ole enää yhteydessä).
En sano että kenenkään pitää väkisin ryhtyä kaverikseni, mutta on minulla oikeus valittaa yksinäisyyttä.
Yksinäiset eivät ole yhtenäinen ryhmä eikä yksinäisyys välttämättä ihmisiä yhdistävä tekijä. Yksinäisten joukkoon mahtuu todella monenlaisia ihmisiä. Suosittelen kaikille lukemaan teosta Yksinäisten Suomi. Yksinäisyys tai yksinoleminenkin voi olla valinta. Suurimmalla osalla ihmisistä lähiystäväpiiriin kuuluu (oman perheen lisäksi) n. 5-7 läheistä ystävää. Joillekin se riittää, joillekin ei. Ihmiset on niin erilaisia ja osa parhaista ystävistä voi asua eri puolella maata/maailmaa.
minulla on kaksi yksinäistä tuttua. molempien harrastukset on vaan semmoisia joihin ei voi osallistua. toinen lukee ja katsoo vapaaottelua ja syö maksalaatikkoa ja juo maitoa. Toinen taas vaeltelee ja kalastelee viikkoja yksinään. Itse olen tosi tavis, mutta en tiedä miksi en saa ystäviä. tyttöystäviä saan helposti.
Vierailija kirjoitti:
minulla on kaksi yksinäistä tuttua. molempien harrastukset on vaan semmoisia joihin ei voi osallistua. toinen lukee ja katsoo vapaaottelua ja syö maksalaatikkoa ja juo maitoa. Toinen taas vaeltelee ja kalastelee viikkoja yksinään. Itse olen tosi tavis, mutta en tiedä miksi en saa ystäviä. tyttöystäviä saan helposti.
Hei, miksen mä syö maksalaatikkoa.
Ei jaksa enää edes yrittää, kun tiedän, että saan muut tuntemaan olonsa epämukavaksi. Eipä ole muuta vaihtoehtoa kuin elellä yksin friikkinä, kun sekä sosiaaliset taidot että kyky luottaa ihmisiin ovat olleet paskat jo ihan alusta asti.
Ei se onnistu. Ei täällä Helsingissä ketään tapaa.
Joku voi valittaa palstalla yksinäisyyttä mutta ei se johda mihinkään!