Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttöystävä ahdistaa!!

Vierailija
01.04.2015 |

Kaksi yhteistä vuotta ja nyt monta kuukautta riitelyä ja itkua. Nainen ei anna mulle sitä tilaa ja omaa aikaa, jota haluaisin. En siis tiedä haluanko enää jatkaa suhdetta ja olen pyytänyt nyt monen kuukauden ajan tilaa ja aikaa, jotta voisin selvittää ajatukseni ja tehdä päätöksen suhteen jatkosta. Mutta nainen roikkuu ja vaatii, valittaa ja kiukuttelee, kun en anna tarpeeksi huomioo tai rakkautta. Olen sanonu että en anna, koska ei enää kiinnosta ja tarviin sitä tilaa, että alkais kiinnostamaan. Mutta hän ei ymmärrä. Hän ei ota kuuleviin korviin ja ei ymmärrä, että ollaan nyt ns. tauolla.
Haluaisin tauolta sitä, et saan mennä just nii paljo ku haluun, sillon ku haluun ja olla kavereiden kanssa. Ylipäätää suhteen vaikeudet alkoi, kun nainen on kotihiiri ja minä tykkään mennä. Ollaa vielä nuoria, 25v, joten minusta tässä iässä saa ja pitää olla vielä paljon kavereiden kanssa. Oon sanonu naiselle, että etsii itselleen sopivamman miehen, kun minun menot on ylitsepääsemättömiä.
Olen myös sanonu naiselle, että voidaa erota heti kokonaan, jos sitä omaa tilaa ei ala tulla. Mutta hän ei halua. Minäkää en periaatteessa halua, haluisin antaa naiselle vielä mahdollisuuden, että jos hänen kontrolloiva käytös hiipuisi ja samalla oma kiinnostus suhdetta kohtaan kasvaisi, niin meillä voisi olla tulevaisuus. Rakastan häntä nii paljon. Nykyään hän vain tosin itkee ja kiukuttelee joten omatkin tunteet viilenee.
Olen varmasti naiselle tällä hetkellä huono: menen kavereiden kanssa paljon, en kysele häneltä lupaa, en ole yhteydessä ryyppyreissuilta, en anna huomiota jne. Mutta en halua! Haluan sitä omaa tilaa, koska muuten ahdistaa. Ja nainen sitten haukkuu mua kusipääksi, vaikka olen sanonut että saa lähteä kävelemään heti, jos ei jaksa odottaa sitä, että mun kiinnostus kasvaa.
Tää on ku oravanpyörä: mua ahdistaa, haluan omaa tilaa ja olen huono naiselle. Nainen siitä loukkaantuu, itkee ja saa raivokohtauksia kun en vastaa puheluihin esim vkl aikana. Minä taas ahdistun siitä, kun nainen ei vaa anna mun olla. Ja nainen taas suuttuu siitä, kun oon kuuöemma nii kylmä.
Mitä tässä kuuluu tehdä? Ero on ihan vaihtoehto, mutta nainen tulee menemään siitä niin rikki :( enkä minäkää haluis erota. Kyllä haluisin että tämä kierre loppuisi ja saisin sen kiinnostuksen takaisin, jonka jälkeen haluisin itse antaa naiselle huomiota ja olla hänen kanssaan. Nyt hän koittaa sitä väkisin, se on kai väärin kuitenki?

Kommentit (147)

Vierailija
61/147 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi 2 vuotta yhdessä ollut pari ei pitäisi koko viikonloppuna yhteyttä ja toinen pistäisi puhelimen kiinni ja vastaisi parin päivän päästä. Ei ole kyseessä läheisyystiippuvaisuus vaan sinun sitoutumiskammosi. On ihan tavallista ainakin puhua puhelimessa joka päivä parisuhteessa. Monesti pari vuotta yhdessä ollut pari asuukin yhdessä. Tällöin olettaisi, että ensisijaisesti tullaan kotiin puolison luokse yöksi ja jos nyt satutaan sammumaan kaverille, kerrotaan siitä viimeistään kun herätään eikä 2 päivän päästä.

Vierailija
62/147 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä naisestasi kiinni ja lujaa. Älä päästä rikkautta menemään. Jos kerta välität hänestä todella paljon. Kaikkea hyvää teille ♡

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/147 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exän kanssa sain juuri samanlaisia raivokohtauksia, kuin ap:n tyttöystävä (tosin en jaksanut puhelimessa roikkua). Miehellä meni KAIKKI minun edelle... Kaverit, omat harrastukset, jopa pelikonsoli! Aluksi oli puolivuotta ihana ja sellainen mies, johon rakastuin. Neuvotteli aina minun kanssa menoista ja luotettiin puolin ja toisin ja molemmat "saivat" mennä, KOSKA LUOTTAMUS. Yhtäkkiä alkoi pikkuhiljaa tekemään vain oman pään mukaan eikä keskustellut/neuvotellut, lähti samalla sekunnilla, kun kaverit soitti, päätti puol 11 aamulla, että lähtee pelaamaan lätkää klo 11, vaikka piti mennä äitini syntymäpäiväkahville klo 12 jälkeen (luonnollisesti ei olisi ollut vielä kotona), tuli alkon kautta kotiin töistä klo 19 ja ilmoitti, että jätkät tulee saunomaan tunnin päästä ja minä olin tehnyt illallisen meille kahdelle... Kyllä väkisin alkou vituttamaan ja RAIVOSTUTTAMAAN! Ei ollut enää se sama mies johon rakastuin enkä oikeasti ole ikinä ollut mikään kontrolloiva pirttihirmu. Kaikki tais alkaa siitä, kun miehen 2 kaveria jäi sinkuksi ja alkoi viina maistua ja tuli ahdistus ja kateus, kun katsoi sinkkukavereiden hulvatonta menoa...

Joopa joo, mä lopetin suhteen, kun en jaksanut enää pettyä ja olla surullinen enkä luottanut enää häneen. Sanat ja teot ei täsmänneet. Kuitenkin mies alkoi vonkua minua takaisin... Enpä ottanut.

Vierailija
64/147 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 22:54"]

En ymmärrä miksi 2 vuotta yhdessä ollut pari ei pitäisi koko viikonloppuna yhteyttä ja toinen pistäisi puhelimen kiinni ja vastaisi parin päivän päästä. Ei ole kyseessä läheisyystiippuvaisuus vaan sinun sitoutumiskammosi. On ihan tavallista ainakin puhua puhelimessa joka päivä parisuhteessa. Monesti pari vuotta yhdessä ollut pari asuukin yhdessä. Tällöin olettaisi, että ensisijaisesti tullaan kotiin puolison luokse yöksi ja jos nyt satutaan sammumaan kaverille, kerrotaan siitä viimeistään kun herätään eikä 2 päivän päästä.

[/quote]

Lisään tähän vielä kun luin noita kommentteja. Nainen odottaa eron tulevan minä hetkenä hyvänsä -> itkee ja ripustaituu. Kokee jo nyt olonsa melkein eronneeksi ka on ahdistinut. Sinä lietsoat ahdistusta kertomalla ettet halua olla hänen lähellään. Jos mies ei halua naista, se on naiselle iso isku ja nainen todennäköisesti ajattelee että sulla on joku toinen. 

En syyllistä vain sinua vaan nyt pitäisi antaa sulle se tauko. Esim. Viikon tauko kun mitään yhteyttä ei saisi pitää. Kerrot naiselle ettet halua erota, et pettää, hän on kaunis ja ihana, muttet saa nyt henkeä. Sovitte päivän kun näätte seuraavaksi. Sinä aikana mietit mitä haluat. Jos edelleen ahdistaa, eroa.

Vierailija
65/147 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Rakastan häntä niin paljon" - no etpä kovin rakastavalta kuulosta. Vai mitä se rakastaminen sulle merkitsee? Sitä että et ole kiinnostunut olemaan rakkaasi kanssa? Aika outoa.

Aika huono empatiakyky 25-vuotiaalla, sori nyt vaan. Vaikka eipä toi uutta oo auringon alla. Et vaikuta olevan valmis sitoutumaan oikeaan parisuhteeseen. Et halua että naisellasi olisi hyvä olla, oletko koskaan miettinyt ettei se tyttöystäväsi tahallaan kiukuttele ja itke, vaan siksi että se kokee ettet rakasta.

Päästä tyttö menemään, se löytää vielä jonkun rakastavamman rinnalleen. Ehkä säkin osaat joskus.

T. Samaa kokenut

Vierailija
66/147 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 18:15"]

Jälleen yksi nuoruuttaan epätoivoisesti pidentävä mies.

[/quote] pidentävä?? sehä on nuori ,25v..

Vierailija
67/147 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

119 lisää vielä: Mies ei koskaan puhunut ahdistuksestaan, kuin vasta loppuaikoina. Rakasti kuulemma minua, mutta ei ollut varma haluaako ollakaan parisuhteessa... Miksiköhän? Siksi, kun enää en ollut niin uusi, kuin silloin, kun alettiin seurustelemaan ja nuo tuoreet sinkkukamut sai viettää niin huoletonta elämää (jatkuvaa ryyppäystä useita kertoja viikossa, yhden yön panoja). Ja oltiin molemmat yli parikymppisiä eikä teinejä enää.

Vierailija
68/147 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos AP:n nainen olisi kirjoittanut saman tarinan, mutta omasta näkökulmasta, niin naista olisi haukuttu roikkujaksi ja riippuvaiseksi ja olisi käsketty naista jättämään mies rauhaan ja antamaan tilaa. Nyt kun mies teki aloituksen, niin höntä haukutaan, kuinka on kusipää. Aina täällä vain haukutaan aloittajia, vaikka olisi sama tarina molempien kertomana.
Tässäkin tapauksessa ap on selvästi sanonu että haluaa tilaa ja ehkä erota. Ei muija voi sillon vaatia ap:lta kunnon poikaystävän käytöstä. Joko muija kestää ap:n tauon ja tilan tarpeen tai eroaa heti oma-aloitteisesti.

Vierailija
69/147 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 15:25"]119 lisää vielä: Mies ei koskaan puhunut ahdistuksestaan, kuin vasta loppuaikoina. Rakasti kuulemma minua, mutta ei ollut varma haluaako ollakaan parisuhteessa... Miksiköhän? Siksi, kun enää en ollut niin uusi, kuin silloin, kun alettiin seurustelemaan ja nuo tuoreet sinkkukamut sai viettää niin huoletonta elämää (jatkuvaa ryyppäystä useita kertoja viikossa, yhden yön panoja). Ja oltiin molemmat yli parikymppisiä eikä teinejä enää.
[/quote]
Jotkut miehet jäävät teiniasteelle, vaikka ikää olisi se 30 ja risat. Nämä ihastuttavat ikisinkut ilahduttavat kypsinä 70 herrasmiehinä niitä 18-vuotiaita kuolaamisellaan baarissa, kun eivät tajua, ettei ikä vastaa käyttäytymistä. Hyi hitto...

Vierailija
70/147 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 15:17"]

Exän kanssa sain juuri samanlaisia raivokohtauksia, kuin ap:n tyttöystävä (tosin en jaksanut puhelimessa roikkua). Miehellä meni KAIKKI minun edelle... Kaverit, omat harrastukset, jopa pelikonsoli! Aluksi oli puolivuotta ihana ja sellainen mies, johon rakastuin. Neuvotteli aina minun kanssa menoista ja luotettiin puolin ja toisin ja molemmat "saivat" mennä, KOSKA LUOTTAMUS. Yhtäkkiä alkoi pikkuhiljaa tekemään vain oman pään mukaan eikä keskustellut/neuvotellut, lähti samalla sekunnilla, kun kaverit soitti, päätti puol 11 aamulla, että lähtee pelaamaan lätkää klo 11, vaikka piti mennä äitini syntymäpäiväkahville klo 12 jälkeen (luonnollisesti ei olisi ollut vielä kotona), tuli alkon kautta kotiin töistä klo 19 ja ilmoitti, että jätkät tulee saunomaan tunnin päästä ja minä olin tehnyt illallisen meille kahdelle... Kyllä väkisin alkou vituttamaan ja RAIVOSTUTTAMAAN! Ei ollut enää se sama mies johon rakastuin enkä oikeasti ole ikinä ollut mikään kontrolloiva pirttihirmu. Kaikki tais alkaa siitä, kun miehen 2 kaveria jäi sinkuksi ja alkoi viina maistua ja tuli ahdistus ja kateus, kun katsoi sinkkukavereiden hulvatonta menoa... Joopa joo, mä lopetin suhteen, kun en jaksanut enää pettyä ja olla surullinen enkä luottanut enää häneen. Sanat ja teot ei täsmänneet. Kuitenkin mies alkoi vonkua minua takaisin... Enpä ottanut.

[/quote]
Tismalleen sama tilanne oli täälläkin. Lopulta annoin yhden mahdollisuuden miehelle ja tämä munasi sen. Ero tuli ja elämä oli paljon onnellisempi.

Ap, eroa vain. Se on molempien parhaaksi. Älä mieti, miten paljon se sattuu naiseesi. Moni asia sattuu, ennenkuin se auttaa. Välillä kipu on osa paranemista ja niin se on erossakin. Sanot naiselle, että eroatte ja lähde vaikka pois, jos et pysty kuuntelemaan naisen anelua. Ajattelet nyt molempien parasta, tiedät sen itsekin. Älä anna naisen anella sinua jäämään. Vasta kun jätät naisesi, voitte molemmat olla vapaita. Ja ei enää mahdollisuuksia. Olet antanut niitä liikaa ja tätä on pitkitetty liikaa tuloksitta.

Vierailija
71/147 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tärkeimpiä toimivan suhteen edellytyksistä on se, että puolisoilla on suunnilleen sama mielipide siitä, mikä on sopiva määrä yhdessä oloa. Toisille se on melkein kaikki vapaa-aika, toisille riittää etäsuhde, jossa on pari tapaamista vuodessa ja useimmat haluavat jotain siltä väliltä. Mikään ei ole sinänsä oikein tai väärin, ääripäätkään, ja halut voivat muuttua iän mukana. Jos ero on iso tai muuttuu suhteen vanhentuessa isoksi (se on yksi "erilleen kasvamisen" syitä), siihen ei yleensä löydy toimivaa kompromissia. Esimerkiksi seksissä useimmat ovat valmiita paljon suurempiin kompromisseihin, jos suhde on muuten toimiva.

Sanoisin, että AP ja naisensa tekevät pienimmän tuskan valinnan, jos molemmat suostuvat ymmärtämään asian ja eroavat toisiaan kunnioittaen. Kumpikaan ei ole kusipää, itsekäs tai vastuuton. Kumpikaan ei ole myöskään syyllinen. Ovatpahan vain ihmisiä, jotka ovat sattuman oikusta ajautuneet yhteen, vaikka heillä on niin erilaiset halut ja tarpeet elämässä, ettei edellytyksiä molempia tyydyttävälle parisuhteelle ole.

Vierailija
72/147 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syökö tyttöystäväsi e pillereitä? Ehdota että lopettaa joksikin aikaa ja katsoo sitten muuttuuko käytös ja oma olo paremmaksi:) joillekin e pillerit tekee sen että on ns läheisriippuvainen ja itkuinen/vihainen

Vierailija
73/147 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samanikäinen kuin ap ja minulla oli täysin sama ongelma noin vuosi sitten. Olimme seurustelleet reilu puoli vuotta kun miehen mustasukkaisuus alkoi ahdistaa enkä enää halunnut viettää aikaa hönen kanssaan. Syntyi juuri tuo noidankehä halusin mennä kavereiden kanssa ->mies alkoi vainoharhaiseksi ->alkoi ahdistamaan -> halusin mennä vielä enemmän.

Jätin miehen parin kuukauden jälkeen kun hän ei pystynyt antamaan minulle pyytelyistä huolimatta tilaa hengittää. Olimme kolme viikkoa erossa jpnka aikana emme olleet tekemisissä. Minua ei kiinnostanut ketään muu eikä minulla ollut muita.sain ajatukseni kasaan ja tapasimme sattumalta. Puhuimme asiat läpi ja mies tajusi miten ahdisteluillaan pahensi ahdistustani. Olemme yhä yhdessä eikä toinen enää kuumota minua ja minun ei tarvitse enää mennä kokoajan ja paeta. Tuo hetken ero pelasti meidät.

Vierailija
74/147 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 10:20"]

Miten se tauko mihinkään vaikuttaa? Ihminen pysyy kumminkin samana. Vai haluatko sen tauon että voit nauttia tavallaan sinkkuelämästä ja kumminkin roikottaa naista mukana että sitten kun sinä olet valmis niin jatkatte. Säälittävää. Ole mies ja pistä sitten suhde kokonaan poikki äläkä leiki toisen tunteilla.

[/quote]

Tauko vaikuttaa paljonkin. Voi katsoa mitä elämältään haluaa ja mitä ei

Vierailija
75/147 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme ettei suhde oo hyvä jos mies jauhaa ettei edes halua olla suhteessa ...

Vierailija
76/147 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 21:56"]

Nainen on itkenyt perääni ja anellut ettei erota vielä. Haluaa että olen yhteydessä. Eilen yritin hyvällä ja yritin olla kiltti ja vaihdoinkin muutaman viestin. Tänään aamulla se pommitus taas alkoi. En vaa jaksa enää. Haluan viettää kivan loman kavereiden ja perheen kanssa, en murehtia tätä suhdetta, jota on murehdittu jo monta kuukautta. Olen ollut tyly, en ole edes katsonut puhelinta koko päivänä. Nyt vasta kaivoin tämän esille. Sanoin naiselle, että ihan sama erotaanko vai ei, kunhan vaan saan olla nyt rauhassa tämän loman. Hän anoi että jos vain ei erottais niin antaa mun olla. Sanoin, että ihan sama että nainen saa päättää erotaanko vai ei lopullisesti, mutta en aio nyt hetkeäkään uhrata ajatusta tälle loman aikana. Nyt hän raivoaa siitä, kun hän on mulle ihan sama ja miten mua ei voi kiinnostaa. Ei juma.. Naiset on nii vaikeita. Mitä tässä kuuluu tehdä. Aloittaja

[/quote]Hae nyt vaan ne rytkysi sielta pois ja ole mamman luona vaan!

Vierailija
77/147 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 23:22"]

Nainen on itkenyt perääni ja anellut ettei erota vielä. Haluaa että olen yhteydessä. Eilen yritin hyvällä ja yritin olla kiltti ja vaihdoinkin muutaman viestin. Tänään aamulla se pommitus taas alkoi. En vaa jaksa enää. Haluan viettää kivan loman kavereiden ja perheen kanssa, en murehtia tätä suhdetta, jota on murehdittu jo monta kuukautta. Olen ollut tyly, en ole edes katsonut puhelinta koko päivänä. Nyt vasta kaivoin tämän esille. Sanoin naiselle, että ihan sama erotaanko vai ei, kunhan vaan saan olla nyt rauhassa tämän loman. Hän anoi että jos vain ei erottais niin antaa mun olla. Sanoin, että ihan sama että nainen saa päättää erotaanko vai ei lopullisesti, mutta en aio nyt hetkeäkään uhrata ajatusta tälle loman aikana. Nyt hän raivoaa siitä, kun hän on mulle ihan sama ja miten mua ei voi kiinnostaa. Ei juma.. Naiset on nii vaikeita. Mitä tässä kuuluu tehdä. Aloittaja

[/quote]

Ole itse äitisi luona.

Vierailija
78/147 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Tuollainen nainen on täysin sairas. Kukaan terve ihmienn ei toimi niin kuin AP:n nainen

Vierailija
79/147 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 21:11"]

On houkuttelevaa asua yhdessä kun saa toisen jakamaan elinkustannuksia eikä tarvitse tulla tyhjään kotiin. Mutta kaksin asuessa täytyy myös huomioida toista, eli poikamieselämää ei pysty jatkamaan ihan niinkuin toista ei olisi olemassa. Yksin asuessa on vapaa menemään ja tulemaan, yhdessä asuessa täytyy ottaa toisen tunteet huomioon. Ei voi poimia vain rusinoita kakusta, ap valittelee että ei huvita tulla kotiin mutta miksi olette kodin perustaneet, ehkä tyttöystäväsi on jo kasvanut eroon bailaamisesta ja halusi sen vuoksi parisuhteeseen?  Nyt on  pettynyt ja loukkaantunut kun joutuu yksin kotona olemaan ja toinen vain huitelee kaupungilla entistä enemmän kun nyt on täyden palvelun asuminen järjestettynä?

Yhteisen kodin perustaminen noin yleensä merkitsee ihmisille jonkinlaista vakiintumista ja kypsymistä, juhliminen ja kaverielämä jää vähemmälle silloin kun on vakituinen asuinkumppani ja aikaa vietetään enemmän kahden kesken sen ihmisen kanssa joka on tärkein, eli ehkä tyttöystävä haaveili juuri tuollaisesta, vakiintuneemmasta elämäntavasta?

Eli eikö olisi parempi keskustella rehellisesti tyttöystävän kanssa tilanteesta ja kertoa että et ole sellainen joka on valmis vakituiseen parisuhteeseen vaan haluat olla enemmän mukana kaveripiireissä ja ulkoelämässä, parempi irtautua suhteesta hyvissä ajoin kun teillä on noikin erilaiset käsitykset parisuhteesta.

[/quote]

Mitä sä lässytät? Normaalilla aikuisella ihmisellä on muutakin elämää kun nyhjätä kotona 7 päivänä viikossa. Harrastuksia ja kavereita. Oletko kuullut sellaisista?  

Minä olen naimisissa eikä meillä todellakaan kumpikaan nyhjää kotona. Olemme yhdessä mutta emme todellakaan neljän seinän sisällä. Mutta kummallakin on myös aktiiviset harrastukset sekä tapaamme paljon omia kavereitamme. Se että on parisuhteessa ei todellakaan tarkoita että illat ja viikonloput nyhjätään kahdestaan kotona. 

Vierailija
80/147 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 23:49"]

[/quote]

Tuollainen nainen on täysin sairas. Kukaan terve ihmienn ei toimi niin kuin AP:n nainen

[/quote]

Samaa mieltä! AP on saanut ihan ihme vastauksia, heti on hyökätty hänen kimppuun, vaikka vika on tyttöystävässä, joka ei anna omaa tilaa ja aikaa. Tottakai ap varmasti pitää yhteyttä matkoilla, viikonloppuna yms. silloin kun asiat on hyvin!  Ja itse ymmärsin, ettei edes ryyppää usein. Tuo hänen käytös on seurausta mustasukkaisen tyttöystävän käytöksestä. Luitteko te edes kunnolla AP:n aloitusta?? kuka tahansa tulee hulluksi, jos ei saa tyyliin tehdä mitään, ilman että pitää kysyä lupa johonkin. Ihan ihme ihmisiä tällä palstalla, ei voi muuta jälleen kerran sanoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan