Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekopyhä opettajanaapuri, joka karjuu koko ajan lapsilleen

Vierailija
31.03.2015 |

Alkaa rassata ihan tosissaan. Mulla on tällänen ydinperheunelma naapurissa, mies on insinööri ja nainen opettaja. Heillä on kolme lasta ja asuvat seinän takana. Naiseen olen tutustunut pihassa leikkipaikalla ja ollaan fb-kamujakin. Hän laittelee jatkuvasti jotain kasvatusaiheisia viisauksia ja linkkejä saman aiheen lehtijuttuihin. Aina jotain ihanaa "Lasten täytyy saada vapaasti etsiä omaa persoonallisuuttaan" ja muuta, mikä on ihan asiaa ja olenleensä näistä samaa mieltä.

Mutta kun se kotonaan karjuu niille lapsille ihan koko ajan. Enkä tarkoita äänen korottamista, kyllä meilläkin joskus huudetaan. Mutta se ihan oikeasti KARJUU! Se on ihan karmeeta kuunneltavaa! Lisäksi kohtelee lapsiaan tosi epätasa-arvoisesti. Esikoinen on kuin jumalan lahja ja kaksi muuta on selkeästi vähempiarvoisia. Ikävä kyllä sen näkee jo siitä esikoisesta, joka kiusaa sisaruksiaan ja muita lapsia leikkipaikalla ja on tosi huonotapainen. Äitinsä on täysin sokea tälle kaikelle, mutta kaksi muuta on henkisessä kuristuspannassa ihan joka sekunti.

Yritän nykyään vältellä menemästä pihaan heidän kanssaan samaan aikaan, en vain kestä sitä esikoista ja äidin käytöstä lapsia kohtaan. Ja kasvatusalan ammattilaiselle on aika vaikea mennä sanomaan että rajoita vähän.

Aargh! Kiitos että sain purkautua. Ahdistaa.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhepäivähoitajat tekevät toimintasuunnitelmat, vasut perheiden kanssa ja eri ikä/kehitysvaiheisiin tarkoitetut havainnoinnit osana työtään. Täsmälleen samat kuin päiväkodeissa. Näin ainakin omassa kunnassani, jossa iso osa pphoitajista on myös koulutettuja AMMATTILAISIA. Ei liittynyt alkuperäiseen aiheeseen tämä mutta näin älyttömiä ennakkoluuloja/asennevammoja kun kohtaa, pitää reagoida.

Vierailija
42/44 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pph ja ihan varmasti kasvatusalan ammattilainen. Mulla on ylempi korkeakoulututkinto humanistiselta alalta, mutta lisäksi olen suorittanut varhaiskasvatustieteen ja yleisen kasvatustieteen aineopinnot sekä erkan perusopinnot. Myös opettajan pedagogiset opinnot olen tehnyt. Mutta omille tai hoitolapsille en huuda, ja siitä olen saanut kiitosta varsinkin omilta lapsiltani. Hoitolasten kohdalla on itsestäänselvää, ettei hoitaja huuda. Olen joissakin aioissa perferktionisti, mutta ymmärrän lapsia enkä anna luonteeni vaikuttaa siihen, miten heitä kohtelen. Tämä meni nyt vähän tyhmäksi, mutta todellakin tympii, kun perhepäivähoitajia pidetään "vain" hoitajina, ei kasvattajina. Olen kyllä poikkeus perhepäivähoitajien joukossa, mutta tunnen kyllä muitakin opettajataustaisia perhepäivähoitajia. Niin ja vasut tehdään tietenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 12:17"]

Hallitseviin, johtaviin, näkyviinja arvostettuihin ammatteihin hakeutuu myös paljon narsistisia ihmisiä. En nyt todellakaan jaksa lähteä sille kyökkipsykologian narsismin linjalle, vaan ihan aidosti ja tutkitusti näin on. Heitä on pappeina, lääkreinä, opettajina, poliitikkoina, laulajina, esiintyvinä taiteilijoina.

Jospa se karisma karisee aina kotona, kun siellä ei tarvitse hovia viehättää enää? Lapsetkin ovat kiusankappaleita. Tällaisat ei kyllä voisi kysyä opettajalta itseltään, koska sairaudentuntoa ei tuossa persoonallisuudessa ole. On vain viallinen ulkomaailma ja sen yksinkertaiset, vialliset ihmiset.

[/quote] Rinnakkaisluokallani oli joskus aikoinaan tyttö, joka oli todella julma kiusaaja ja muiden pelkäämä pomottaja, sittemmin hänestä on kuulemma tullut kuviksenopettaja. Toivottavasti hänen persoonassaan on tapahtunut huomattava muutos parempaan suuntaan, muuten säälin hänen oppilaitaan.

Vierailija
44/44 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 12:56"]

Olen pph ja ihan varmasti kasvatusalan ammattilainen. Mulla on ylempi korkeakoulututkinto humanistiselta alalta, mutta lisäksi olen suorittanut varhaiskasvatustieteen ja yleisen kasvatustieteen aineopinnot sekä erkan perusopinnot. Myös opettajan pedagogiset opinnot olen tehnyt. Mutta omille tai hoitolapsille en huuda, ja siitä olen saanut kiitosta varsinkin omilta lapsiltani. Hoitolasten kohdalla on itsestäänselvää, ettei hoitaja huuda. Olen joissakin aioissa perferktionisti, mutta ymmärrän lapsia enkä anna luonteeni vaikuttaa siihen, miten heitä kohtelen. Tämä meni nyt vähän tyhmäksi, mutta todellakin tympii, kun perhepäivähoitajia pidetään "vain" hoitajina, ei kasvattajina. Olen kyllä poikkeus perhepäivähoitajien joukossa, mutta tunnen kyllä muitakin opettajataustaisia perhepäivähoitajia. Niin ja vasut tehdään tietenkin.

[/quote]

No ompa kamalaa jos joskus karjaisee. Sä oot varmaan sellainen mykkäkoululainen tai kuiskit hampaat irvessä :D menee vähän yli eikä ole kasvatusta tämä nykyajan trendi jossa lapselle ei saa näyttää tunteitaan, pitää vain olla johdonmukainen ja kuin robotti käydä peruslukemat naamallaan sanomassa lapselle ei saa purra, tuleppas tekemään palapelia.

Millaisiakohan tämän päivän lapsista tulee kun eivät näe aikuisten tunteita vaan feikki hymyä ja tasapaksua naamaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi