Onko vastikkeellinen työttömysetuus ihan nounou ajatus?
Itse en ihan ymmärrä, että miksi korvausta vastaan ei voisi velvoittaa tekemään vaikka jotain yleishyödyllistä mummojen ulkoilutusta vaan miksi korvaus pitää saada tekemättä mitään?
En halua riitaa, haluaisin vaan tietää miksi näin pitää olla.
Kommentit (394)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Velipoika rakennutti mökkikylän Lappiin työttömien avulla. Työllistämistöinä. Säästi valtavasti verrattuna siihen että olisi maksanut rakentajille täyttä palkkaa.
Varmasti joka alalla voidaan säästää työttömien avulla.
Suomessa on tulossa tosi suuret ongelmat, koska työikäisiä on vähemmän kuin eläkeläisiä joita on 1,6 miljoonaa.
Mistä saadaan 10 vuoden päästä asiakkaat yrityksille, kun eläkeläisiä ei ole enää asiakkaina, suuret ikäluokat on lähes 80-vuotiaita.
Teen palkkatukitöitä ja työmarkkinatukitöitä. En käy parturissa, leikkaan pitkät hiukset itse ja ne voi laittaa kiinni.
Olen myös loistava kokki, mutta sääliksi käy ravintoloita, kahviloita ja partureita.
Moni nuorempi myös luopuu autosta, kun sähköauto tulee, se on liian kallis. Samaan aikaan meillä autoilevat eläkeläiset vähenevät eli miesten työttömyys lisääntyy.
Eläkeläisten sukupolvi on kovia käymään parturissa, moni heistä ottaa värin ja leikkauksen 100 euroa joka toinen kuukausi.
Me nuoremmat leikataan hiukset itse.
Myös teinit ostaa kaupasta hiusvärejä ja värjää ja leikkaa toinen toistensa hiuksia.
Partureiden kannattaa siis vaihtaa alaa ja äkkiä, suuret ikäluokat on jo kohta lähemmäs 80 - vuotta.
Marketista saa hiusten leikkaus saksia alle 10 eurolla ja Fiskarsin hiustenleikkaus sakset lähemmäs 20 euroa, me ostettiin sellaiset ja voi leikata hiuksia itse kotona vaikka joka viikko.
Meillä puoliso leikkaa hiusteni latvat, toivottavasti joku lapsista tulevaisuudessa.
Voin toki itsekin omat hiukset leikata ja laittaa vaikka kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Velipoika rakennutti mökkikylän Lappiin työttömien avulla. Työllistämistöinä. Säästi valtavasti verrattuna siihen että olisi maksanut rakentajille täyttä palkkaa.
Suomessa on tulossa tosi suuret ongelmat, koska työikäisiä on vähemmän kuin eläkeläisiä joita on 1,6 miljoonaa.
Mistä saadaan 10 vuoden päästä asiakkaat yrityksille, kun eläkeläisiä ei ole enää asiakkaina, suuret ikäluokat on lähes 80-vuotiaita.
Teen palkkatukitöitä ja työmarkkinatukitöitä. En käy parturissa, leikkaan pitkät hiukset itse ja ne voi laittaa kiinni.
Olen myös loistava kokki, mutta sääliksi käy ravintoloita, kahviloita ja partureita.
Moni nuorempi myös luopuu autosta, kun sähköauto tulee, se on liian kallis. Samaan aikaan meillä autoilevat eläkeläiset vähenevät eli miesten työttömyys lisääntyy.
Eläkeläisten sukupolvi on kovia käymään parturissa, moni heistä ottaa värin ja leikkauksen 100 euroa joka toinen kuukausi.
Myös teinit ostaa kaupasta hiusvärejä ja värjää ja leikkaa toinen toistensa hiuksia.
Partureiden kannattaa siis vaihtaa alaa ja äkkiä, suuret ikäluokat on jo kohta lähemmäs 80 - vuotta.
Marketista saa hiusten leikkaus saksia alle 10 eurolla ja Fiskarsin hiustenleikkaus sakset lähemmäs 20 euroa, me ostettiin sellaiset ja voi leikata hiuksia itse kotona vaikka joka viikko.
Meillä puoliso leikkaa hiusteni latvat, toivottavasti joku lapsista tulevaisuudessa.
Voin toki itsekin omat hiukset leikata ja laittaa vaikka kiinni.
Kun palkkaa ei enää makseta niin palvelut siirtyvät ilmaispalveluksi kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän suvussa teinit on kavereita keskenään ja leikkaa toinen toistensa hiukset.
Ei me aikuiset olla siihen mitään sanottu. Säästöä se meille on.
Kun on työttömänä ja tekee töitä työmarkkinatuella ja palkkatuella niin vaatteet ja verhot tulee ostettua kirpputorilta.
Olen tottunut jo, että saan 20 eurolla 6 - 8 paitaa
Tuntuu hirveältä, että maksaisin yhdestä paidasta 20 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Kun on työttömänä ja tekee töitä työmarkkinatuella ja palkkatuella niin vaatteet ja verhot tulee ostettua kirpputorilta.
Olen tottunut jo, että saan 20 eurolla 6 - 8 paitaa
Tuntuu hirveältä, että maksaisin yhdestä paidasta 20 euroa.
Vaatteeni riittävät seuraavat 30 vuotta, mutta ostan aina kirpputorilta silloin tällöin jotain lisää.
Eläkeläisiä on 1,6 miljoonaa. Käytettyä tavaraa tulee kyllä varmaan paljon tulevaisuudessa myyntiin.
Kirpputorilta olen ostanut verhoja 3 eurolla ja 6 eurolla.
Siis ei hyvänen aika, kaupan verhot voi maksaa 40 euroa.
Onneksi on kotona verhoja 40 vuodeksi. Kirpputorilta voin ostaa toki jos saa edullisesti.
Kirpputorit on työttömän pelastus.
Luulin jo, että ei ole rahaa ostaa olohuoneeseen verhoja, mutta kirpputorilta löysin 6 eurolla.
Tietäisipä kirpputorimyyjät kuinka paljon heiltä ostettua villatakkia on pidetty.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mää lähen heti työhön jota ehdotit jos siitä maksetaan palkkaa.
Katos kun vastikkeellinen työttömyysetuus on mahdottomuus. Sitä on joko töissä ja saa palkkaa tai työttömänä jolloin saa työttömyys etuutta.
Esimerkiksi niinkin eksoottisessa maassa kuin Ruotsissa on vastikkeellinen työttömyyskorvaus.
Vain meillä työttömyys on ammatti.
Ansiosidonnaisella olen ja osa-aikatyötä teen, eli saan soviteltua päivärahaa. Molempien veroprosentti on 20, mutta erilaiset maksut nostavat työn verotuksen 30 prosenttiin. nyt kun suojaosa on taas vain 300, niin paljon yli sen ei kannata tehdä.
Enää reilu pari vuotta, niin pääsen eläkkeelle ja saan tehdä niin paljon töitä kuin huvittaa ja voin perustaa sen suunnittelemani toiminimen.
Nykyinen ansiosidonnainen rankaisee ahkeruudesta. Mutta lisäpäivillä olen ja eläke jo häämöttää.
Muita tukia en saa, enkä haluakaan, Kelan asiakkuus ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katos kun vastikkeellinen työttömyysetuus on mahdottomuus. Sitä on joko töissä ja saa palkkaa tai työttömänä jolloin saa työttömyys etuutta.
Esimerkiksi niinkin eksoottisessa maassa kuin Ruotsissa on vastikkeellinen työttömyyskorvaus.
Siellä onkin siistit ja kauniit kaupungit. Työttömät siivoavat katuja ainakin kerran viikossa saadakseen työttömyyskorvauksen jatkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö lukenut ketjua. Työttömyyskorvaus on jo vastikkeellinen. Työttömät hyllyttävät tavaroita kaupoissa ja paljon muuta.
Kun hoidat asioitasi niin luuletko, kun soitat johonkin, että se sinua palveleva on vakituinen.
Itse olen palkkatukityössä ja minulla on oma työpuhelin ja kannettava. Palvelen asiakkaita suomeksi ja englanniksi.
Kautta aikojen rahaa on saanut työtä vastaan. Näin on muualla vieläkin. Koko maailmanhan saa pian elättää tällä tyylillä. Ei tarvi tehdä kokopäivätyötä, vaan ehkä muutama tunti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä onkin siistit ja kauniit kaupungit. Työttömät siivoavat katuja ainakin kerran viikossa saadakseen työttömyyskorvauksen jatkumaan.
Meilläkin on työttömiä kaupungin puutarhatoimessa, he leikkaavat nurmikoita, haravoivat, hoitavat kukkia. Heillä on kaupungin työvaatteet ja pyörät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä Suomessa työttömät saavat tunnukset potilasohjelmaan ja postittavat epikriisejä asiakkaille ja tilaavat takseja ja laboratoriokokeita. He näkevät niidrn terveystiedot kenen asioita hoitavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä Suomessa työttömät saavat tunnukset potilasohjelmaan ja postittavat epikriisejä asiakkaille ja tilaavat takseja ja laboratoriokokeita. He näkevät niidrn terveystiedot kenen asioita hoitavat.
Työttömillä on sairaanhoitajan työvaatteet, mutta he ovat toimistotöissä sairaalan osastolla.
Eivät voi hoitaa potilaita, joten ei kannata siitä marista. Ei heillä ole hoitajan koulutusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömillä on sairaanhoitajan työvaatteet, mutta he ovat toimistotöissä sairaalan osastolla.
Eivät voi hoitaa potilaita, joten ei kannata siitä marista. Ei heillä ole hoitajan koulutusta.
Kun tekee toimistotöitä sairaalassa osastolla niin pidetään sairaanhoitajan vaatteita. Koska työtön tekee toimistotöitä, hänellä saa olla työpuvun kanssa oma pitkähihainen aluspaita tai esim. villatakki sekä pitkät hiukset auki.
Hoitajilla hiukset täytyy olla kiinni eikä heillä saa olla omaa villatakkia tai aluspaitaa, koska he tekevät hoitotyötä.
Itse työttömänä vastasin myös puhelimeen sairaalassa, kun osastosihteeri oli tauolla. Minun käskettiin tehdä niin.
Tulee uusia systeemi.
Tulisi työvelvoite.
Jokaista tukikymppiä vastaan tulisi tehdä 1 h työtä.
Eli jos työtön saa kaikkia tukia yhteensä 1000 e / kk on hän velvollinen tekemään työtä 100 h /kk.
1600 e = 160 h /kk eli täystyöllisyys hänelle.
500 e kk = 50 h / kk työtä.
Näin suomen työttömyys olisi 0 %
Jos kieltäityisi työstä olisi tuet jatkossa 0 euroa.
Silti koko ajan voisi vaihtaa itse parempaan työhön. Eli pakkoa ei olisi.
Mutta kieltäytyjälle siis 0 e tulot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömyysetuus on jo nyt vastikkeellinen. Se vastike eli edellytys työttömyysetuudelle on työttömyys.
Työntekeminen on samoin vastikkeellista, silloin edellytys on työpaikka, jossa maksetaan työstä palkka.
Lisäksi pitä olla työmarkkinoiden käytettävissä, sulla pitää olla puhelin ja liittymä jonka maksat luonnollisesti itse, vaikka et sitä muuhun tarvitse. Pitää käydä säännöllisesti netin kautta katsomassa mitä pitää tehdä ja raportoida mitä on tehnyt näistä käskyistä, et saa matkustaa....
Tossa muutamia vastikkeita, mitä tällä hetkellä vaaditaan
Hyvä täydennys, kiitos ja täydennyksen täydennyksenä vielä, että työttömyysetuudestakin maksetaan verot.
Sun ymmärrys on kyllä huimaa kun mielestäsi maksat veroa täysin verovaroista maksetusta tuesta. Sama näillä julkisenpuolen työntekijöillä kun eivät oikein ymmärrä, että eläkemaksut, palkat, lomat kaikki kustannetaan 100% verovaroista. Vain yksityinen puoli maksaa oikeasti veroja
Ne tekee töitä vaikka se palkka verorahoista maksetaan. Välillisiä veroja maksavat kaikki.