Onko vastikkeellinen työttömysetuus ihan nounou ajatus?
Itse en ihan ymmärrä, että miksi korvausta vastaan ei voisi velvoittaa tekemään vaikka jotain yleishyödyllistä mummojen ulkoilutusta vaan miksi korvaus pitää saada tekemättä mitään?
En halua riitaa, haluaisin vaan tietää miksi näin pitää olla.
Kommentit (394)
Ehheh. On sille oma sanakin. Palkkatyö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin vuokrata asunnon työpaikan läheltä, mutta palkkatukityö työpaikka on joka kerta eri eli samaan työpaikkaan ei pääse.
Aina täytyy mennä uuteen työpaikkaan opettelemaan työt. Siinä vaiheessa, kun olet oppinut ne kunnolla niin palkkatukityö loppuu ja seuraava työpaikka onkin sitten eri työpaikka.
On tuossa se valopuoli, että sinä pääset palkkatuettuun työhön. Minua ei ole kertaakaan edes kutsuttu haastatteluun.
Hyväksikäytetyksi ilmaisorjaksi "pääseminen" ei ole millään höpöhöpösatuilulla valopuoli.
Palkkatukityöstä saa täyden palkan. Yritys maksaa palkan, mutta kunta maksaa osan palkasta työnantajalle, tukena.
Se ei todellakaan ole mitään ilmaistyötä, ja yleensä palkkatyössä olevat koulutettuja ihmisiä, joilla on takana jokin koulutus ja jo työhistoriaa. Meidän firmassa on heitä mm. tradenomeja laskentahommissa, palkkatuella.Että se siitä orjatyöstä!
Mutta eivät varmaan työllisty vakituiseksi siellä teillä kun tarvetta jatkuvasti.
Ei olisi tarvetta jos palkkaisitte vakituiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei maksa kotona makaamisesta, vaan korvauksen työllistämisessä epäonnistumisestaan (työttömyysetuus).
"Riittävästi" on jokaisen yksilön itse päätettävissä suhteessa työpanokseensa, alin minimi on toimeentulo.
Valtiolla ei ole mitään velvollisuutta työllistää sinua. Eniten työllistymisensä eteen voi aina tehdä ihminen itse.
Ei tarvitse hyökkäillä tuntemattomiin kun pysyttelet vaan asiassa. Jälkimmäisuli itsestään selvä osatotuus.
Ykkösväite epätosi siten, että mistäpä ihmeestä luulet mm. (vastikkeellisen) veronkanto-oikeuden tulevan. Yhteiskunta on vahvempi kuin yksikään yksittäinen kansalainen ja sillä velvollisuudetkin siksi suuremmat.
Eniten oman oppimisensa eteen voi aina tehdä ihminen itse, opettajia ei tarvita, terveydenhoitoa, poliisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin vuokrata asunnon työpaikan läheltä, mutta palkkatukityö työpaikka on joka kerta eri eli samaan työpaikkaan ei pääse.
Aina täytyy mennä uuteen työpaikkaan opettelemaan työt. Siinä vaiheessa, kun olet oppinut ne kunnolla niin palkkatukityö loppuu ja seuraava työpaikka onkin sitten eri työpaikka.
On tuossa se valopuoli, että sinä pääset palkkatuettuun työhön. Minua ei ole kertaakaan edes kutsuttu haastatteluun.
Hyväksikäytetyksi ilmaisorjaksi "pääseminen" ei ole millään höpöhöpösatuilulla valopuoli.
Palkkatukityöstä saa täyden palkan. Yritys maksaa palkan, mutta kunta maksaa osan palkasta työnantajalle, tukena.
Se ei todellakaan ole mitään ilmaistyötä, ja yleensä palkkatyössä olevat koulutettuja ihmisiä, joilla on takana jokin koulutus ja jo työhistoriaa. Meidän firmassa on heitä mm. tradenomeja laskentahommissa, palkkatuella.Että se siitä orjatyöstä!
Yritys siis persaukinen, ehkä jo alunalkaenkin kannattamaton, joten miksi sellaisia pitäisi valtion ylläpitää?
https://www.iltalehti.fi/paakirjoitus/a/2e4e57b9-42da-4abc-ac81-03cd5fc…
Pakkatuen vaatimattomat työllisyysvaikutukset ovat olleet tiedossa jo pitkään, mutta silti sitä ajetaan kuin käärmettä pyssyyn, kirjoittaa Kreeta Karvala.
Vierailija kirjoitti:
Yleishyödyllinen mummojen ulkoilutus on kyllä ihan palkkatyötä nimikkeellä henkilökohtainen avustaja. Ja kaiken muunkin työn pitää olla palkkatyötä.
Eläkeläiset eivät saa avustajaa, koska kaikille tulee eläkeiässä sairauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleishyödyllinen mummojen ulkoilutus on kyllä ihan palkkatyötä nimikkeellä henkilökohtainen avustaja. Ja kaiken muunkin työn pitää olla palkkatyötä.
Eläkeläisiä on 1,6 miljoonaa.
Lukekaapas vähän historiaa. Työleirejä työttömille on kokeiltu jo ja ei, työttömyys ei niillä vähentynyt, koska ongelma on se, ettei kapitalisti nöitä henkilöitä palkkaa.
Työleirit ovat vain ja ainoastaan rangaistuksia ihmisille tilanteesta, kota he eivät oikeastaan kovin helpolla voi muuttaa. Sama kuin kaikki flunssaa sairastavat ruoskittaisiin.
Työleirejä sen sijaan pian alettaisiin käyttää hyväksi. Ihmisistä tulisi 100% ilmaisia orjia. Sitäkö te oikeasti haluatte? Jo nyt on orjuutta maailmassa enemmän kuin koskaan aikaisemmin historiassa.
No ehkä kun tämmöisen kannattaja itse joskus päätyy johonkin halliin kettingeissä tilpehööriä kokoomaan ilmaiseksi, ehkä sitten valaistuminen saavutta imb3sillinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläisellä käy kodinhoitaja, ruoat voi tilata ruokakaupasta sekä lämmin ruoka tuodaan erikseen, kaikki nuo palvelut maksavat. Kodin siivouksen voi ostaa yksityiseltä siivousyritykseltä.
Hönön terveys on huonoissa kantimissa jo nyt. Se kykenee vain toimistotyöhön, sekin heikottaa. Mitenhän Hönön käy 10-20 vuoden kuluttua? Käyköhän sillä kodinhoitaja, ostaakohan se siivouspalveluita?
Saakohan se edes eläkettä, kun ei se ole säästänyt! Mites Hönön vaipat, nekin pitää itse maksaa! Nyt jo Hönöllä maha kuralla, kuinkas eläkkeellä?
Ei mitään vastikkeellisuuksia,työtä kun ei kaikille ole !,työtönkin on yhteiskunnan jäsen,kuluttaa tarvitsee palveluja käyttää.Jättäkää työttömät rauhaan.Ensin viedään työt maasta.Viedään varmaan jatkossakin..sitten syyllistetään se työtä hakeva ,ei se noin vain mene!olisin itse lähtenyt töiden mukaan eksoottisiin halpa maihin,eipä otettu.Naurettiin...ja niitä juttuja me ostamme halvalla.Työtä löytyi jälkeenkin mutta ei mitään vakituista..
Täällä jotkut eivät käsitä tai "käsitä", että kalliit vastikkeet ovat jo nyt olemassa ja niitä olisi järjetöntä yhä lisätä ja hankaloittaa, varsinkin yksipuolisesti vain sille töiden riittämättömyyteen syyttömälle osapuolelle. Täysin turhaa riistoulien kitinää kotona makaamisesta maksamisesta kun kenellekään ei siitä maksua heru.
Se ei todellakaan ole mitään ilmaistyötä, ja yleensä palkkatyössä olevat koulutettuja ihmisiä, joilla on takana jokin koulutus ja jo työhistoriaa. Meidän firmassa on heitä mm. tradenomeja laskentahommissa, palkkatuella.
Että se siitä orjatyöstä!