Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimo pilasi joulun

Vierailija
18.12.2021 |

Tällä hetkellä (ei niin) rakas vaimoni ilmoitti äskön ettei aio vastaanottaa sukulaisiani aattona vaan aikoo maata ketarat ylhäällä pyjama päällä sohvalla lösöten pitsaa syöden ja limukkaa juoden. Mitä voin tehdä? Olisi vaatinut tulla valmiiseen pöytään äitini itse tekemien ruokien ääreen ja rupatellen vaihdella kuulumiset sekä lahjat mutta ei. Vaimo pääsee niin helpolla mutta ei aio vastaanottaa sukulaisia eikä lähteä vanhemmilleni joulua viettämään. Lapsia ei ole ja avioliittoa takana 7 vuotta ja 18 päivää. -Mies

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen AP olet? Mihin tarvitsen vanhempiesi hyväksyntää? Oisko aika miehistyä ja nataa vaimon viettää joulua niin kuin haluaa ja mene itse sinne vanhemmillesi jos on sinulle niin tärkeää.

Iällä ei ole väliä mutta olen 34 ja vaimo 32. Edelleenkään se ei käy koska vietämme joulun yhdessä. Vaimo voi päättää seuraavan päivän ohjelman. -Mies

Vierailija
42/62 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä vaimo!!! Mua niin ärsyttää nuo joulusukuloinnit. En aio mennä omille vanhemmilleni, mutta mies taas kysyi että mennäänkö aattona vai joulupäivänä (moneksi tunniksi) hänen vanhemmilleen. Miksi ei saa ikinä olla kotona rauhassa? Jos en ole töissä, niin tottakai meidän pitää käydä yhdessä tervehtimässä. Kauheasti siivottu ja laitettu tupaa. Isot määrät pitää tottakai tehdä ruokia taas, mutta miksi. Pitäisi mennä anoppilaan syömään heidän ruokia niin, ettei enää kotona jaksa. Ei mitään järkeä eikä yhtään kivaa.

Vaimo ei ole koskaan tehnyt meille jouluateriaa vaan äitini ja korkeintaan on pyydetty auttamaan ruokien asettamisesta pöytään sekä siitä syömään. Parisuhde ei välttämättä ole siinä tapauksessa juttusi kun noin inhoat sukulointia. -Mies

Hoida sinä nuo ruokajutut ja anna vaimosi olla vieraana, jos hän lähtee vanhempiesi luo. Minua ärsyttää, kun ne kylään pyydetyt naispuoliset vieraat nakitetaan keittiöhommiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimo vaihtoon.

Sohva vaihtoon ja rahahanat kiinni niin johan vaimoke lähtee innoissaan anopin joulupöytään. :D

Vierailija
44/62 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi vaimo ei voi viettää joulua niin kuin haluaa? Nyt korona-aikana ihan viisaatakin olla kotona rauhassa. Kuinka edelliset 7 joulua on sujunut?

Asumme todella lähellä välimatkaa vanhempieni luo on noin kilometri. -Mies

Vierailija
45/62 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaimo vaihtoon.

Sohva vaihtoon ja rahahanat kiinni niin johan vaimoke lähtee innoissaan anopin joulupöytään. :D

Aloittajalla ei ole mitään oikeutta koskea vaimonsa palkkaan tai säästöihin.

Vierailija
46/62 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suhde on molempien tarpeiden huomioimista, kummankin perhe on nyt osa omaa perhettänne, ehdottomasti pitää osallistua yhteiseen joulun viettoon, se on vaan yksi päivä, sen jälkeen on varmasti aikaa mättää pitsaa ja imeä kaljaa...

AP voi itse tehdä joulun ja tarjoilut vanhemmilleen.

Ei siinä joulun tekemisessä ole mitään sellaista mihin tarvitaan vaginaa. Ihan yhtä hyvin ne työt onnistuivat mieheltäkin.

Vierailija
47/62 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää, ettei vaimo ymmärrä sitä, että hänen elämänsä ei ole hänen omansa. Se kuuluu kaikille muille. Sinulle, mahdollisille lapsille, sinun suvulle, hänen suvulle. Jos vaimo ei nopeasti ala ymmärtää osaansa, niin pilaa sinä vuorostaan hänen joulunsa. Levitä vaikka pizzan päälle kakkaasi, ja vie vaimon eteen tarjolle, että nautihan nyt vaimo-kulta joulusta, ja syö pötsi täyteen!

Vierailija
48/62 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokihan se ärsyttää ja hävettää, jos emäntä makaa sohvalla, kun vieraita tulee, mutta laita hänelle joulukranssi kaulaan ja tonttulakki päähän, niin menee koristeesta.

Vierailija
49/62 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuules poju, kumpi sulle on tärkeämpi vaimosi vai äitisi? Tai tätä on oikeastaan turha kysyä, koska sehän kävi ilmi jo alun jeremiadistasi. Katkaise nyt viimeinkin se napanuora mammaasi ja vietä aikaasi vaimon kanssa. Sukulaiset juhlivat joulua omalla tavallaan ja te omalla tavallanne, tänä vuonna lungisti ottaen, pitsaa mussuttaen ja limua hörppien.

Minä olen viettänyt jo noin kymmenen joulua samalla tavalla kuin vaimosi haluaisi viettää, mutta siinä on vain vissi pikkuinen ero: minulla ei ole ukkoa kitisemässä vieressä. Oletko nainut vaimon ns. vääristä piireistä, siis rennosta suvusta, jossa ei jouluna pönötetä kovat kaulassa. Se teidän koti on yhtä hyvin vaimon koti kuin sinunkin ja jokainen saa olla kotonaan pitkin ja poikin, jos siltä tuntuu.

Viettää joulu yhdessä perheen kanssa ja vaimo mukaan lukien eikä erillään. Vaimosta on kuoriutunut ärsyttävä lapsellinen piirre kun ei kunnioita vanhempiani vaan haluaa löhötä sohvalla. -Mies

Miltä vuosisadalta sä oot kotoisin?

Nykyään vaimoillakin on oikeus lepoon ja jopa omiin mielipiteisiin.

Sinä voit itse tehdä jouluruoat vanhempiesi vierailua varten.

Vierailija
50/62 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perinteenä on miehen äidin päsmäröinti poikansa ja miniän parisuhteessa? "Äitini ei halua meidän olevan erillään"? Oikeasti nyt hei!

Ihme että vaimosi on vielä kanssasi, äitinsä tossun. Huonot perinteet joutavat menneisyyteen ja parempia vaihtoehtoja voi kokeilla, vaikka joka vuosi uutta.

Taattua av-mamma -tasoa tämä aloitus!

Pizzan mässytys pyjamassa sohvalla ei kyllä kuulosta paremmalta perinteeltä. 

Vierailija
51/62 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin mutta meillä on perinne viettää edes yksi päivä aattona perheen kesken. Jos menen yksin vanhemmilleni niin pian lähdetään meidän luo jos vaimo ei ole mukana. Äitini ei halua meidän olevan erillään. -Mies

Sinä olet nyt naimisissa oleva mies. Sinun perheesi on sinun vaimosi. Vanhempasi eivät enää ole perhettäsi etkä sinä enää kuulu vanhempiesi perheeseen, kun olet jo omillasi ja perustanut jo omankin perheen.

Teidän pitää vaimon kanssa yhdessä päättää, minkälainen on teidän perheen joulu. Teidän pitää muodostaa ihan omat jouluperinteenne eikä roikkua niissä lapsuudenperheen perinteissä. Toki jotkut tykkäävät näistä sukujouluista, mutta eivät kaikki eikä se millään muotoa ole pakollista niihin osallistua.

Varsinkin nyt koronan riehuessa pahimmillaan olisi kaikkein viisainta viettää joulu ihan vain oman perheen kesken. Teidän kohdalla tämä tarkottaa sinua ja vaimoa, vietätte joulun kaksistaan ettekä osallistu koronan levittämiseen.

Vierailija
52/62 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sympatiseeraan aloittajaa, kyllähän hyviin tapoihin kuuluu käydä toivottamassa hyvät joulut perheenä molempien appivanhemmille mahdollisuuksien ja terveystilanteen mukaan. Itsekin olen tän tyyppisten naisten kanssa seurustellut. Ei se pari tuntia kenenkään elämää kaada ja seuraavan päivän voi vaikka yhdessä viettää vällyjen alla pizzasta ja netflixistä nauttien. Parisuhteessa pitää joustaa ja tehdä kompromisseja vaikkei aina huvittaisikaan. Lasten näkeminen jouluna on tärkeää vanhuksille.

Tuokin vaimo saattaa tulevaisuudessa löytää itsensä joka joulu sohvalta pizzalaatikon päälle nukahtaneena ja silloin miettii miksi on yksin ilman ketään kenen kanssa joulua viettää.

Mutta tuo hänen äitinsä käytös on kyllä kieltämättä outoa, että jotain napanuora-asioita tässä on käsiteltävänä varmasti. Mies on puun ja kuoren välissä. Erittäin tuttu tilanne.

Vierailija
53/62 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viettäkää kumpikin sellainen joulu, josta nautitte. Sinä menet äidillesi ja vaimo vetää pitsaa kotona kaikessa rauhassa.

Tämä on oikeasti järkevin neuvo. Lapseton siskoni on ollut naimisissa yli 20 vuotta. Vasta joskus alle 10 vuotta sitten hän vietti koko joulun ensimmäistä kertaa miehensä kanssa. 

Vaatiko suku siskoasi heidän joukkoonsa tai siskon miehen suku miestä? Ei hyvä jos ei saa olla oman perheen kans.

Vierailija
54/62 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tämähän on trolli mutta toivoisin että olisin itse yhtä urhea kuin tarinan nainen. :D menisin mielummin jouluksi mökille yksin/miehen kanssa enkä näkisi tai kestisi ketään.

Vierailija
55/62 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tämähän on trolli mutta toivoisin että olisin itse yhtä urhea kuin tarinan nainen. :D menisin mielummin jouluksi mökille yksin/miehen kanssa enkä näkisi tai kestisi ketään.

Miksi trolli? Luuletko ettei tuollaisia naisia ole? Miksi ihmeessä et voi mennä mökille yksin? Sanoa että kaipaat omaa aikaa. Miksi sinun muka pitää kestitä muita?

Vierailija
56/62 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tokihan se ärsyttää ja hävettää, jos emäntä makaa sohvalla, kun vieraita tulee, mutta laita hänelle joulukranssi kaulaan ja tonttulakki päähän, niin menee koristeesta.

😅 Mitäs äänelle tehdään?

Mutta näitä perheitä oikeasti on olemassa. Tässä on heitetty roolit ympäri ja korostettu sitä miten mies sanoo, koska ei halua appivanhempiaan nähdä.

Näihin tilanteisiin sit ei voi sanoa miuta kuin, että kysy siltä puolisoltasi, että miten hän haluaisi joulun sujuvan. Jos on kyllästynyt sukujouluihin, usein ei kuitenkaan täysin halua olla kylmä ja etäinen.

57/62 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suhde on molempien tarpeiden huomioimista, kummankin perhe on nyt osa omaa perhettänne, ehdottomasti pitää osallistua yhteiseen joulun viettoon, se on vaan yksi päivä, sen jälkeen on varmasti aikaa mättää pitsaa ja imeä kaljaa...[/quote

Eivät ole perhettä vaan ainoastaan sukua!!

Vierailija
58/62 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😅 Mitäs äänelle tehdään?

Mutta näitä perheitä oikeasti on olemassa. Tässä on heitetty roolit ympäri ja korostettu sitä miten mies sanoo, koska ei halua appivanhempiaan nähdä.

Näihin tilanteisiin sit ei voi sanoa miuta kuin, että kysy siltä puolisoltasi, että miten hän haluaisi joulun sujuvan. Jos on kyllästynyt sukujouluihin, usein ei kuitenkaan täysin halua olla kylmä ja etäinen.

Surullista mutta totta. Minun nykyinen vaimoni, silloinen tyttöystäväni häsläsi aina joulua ja appivanhemmat olivat aina aaton meillä. Kunnes sanoin yksi joulu ettei onnistu. Jos hän olisi alkanut vääntää, olisin varmaan heittämyt, että tulkoon sit, mutta mä makaan sohvalla. Hän on kuitenkin fiksu nainen ja kysyi, että mites sit tehtäisiin, kun aina tehty noin. Sen jälkeen on aina vietetty aatto kaksin ja myöhemmin lasten kanssa, joulupäivänä appivanhemmat ovat käyneet syömässä. Nyt kaksi joulua ovat olleet huonossa kunnossa, niin me on käyty joulupäivänä heillä. Ei nämä ole kuin keskustelukysymyksiä.

Vierailija
59/62 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää heittäytyä juuri aattona kakaraksi? Miksei voi tehdä noin aaton jälkeen? Sanoin vaimolle että jos ei lähde mukaan tai aikoo maata sohvalla röhnöttäen niin voi samantien pakata kamat ja avioero tulee perässä. En hyväksy vanhempien ja perheiden epäkunnioittavaa käytöstä molemmin päin. -Mies

Vierailija
60/62 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mutta meillä on perinne viettää edes yksi päivä aattona perheen kesken. Jos menen yksin vanhemmilleni niin pian lähdetään meidän luo jos vaimo ei ole mukana. Äitini ei halua meidän olevan erillään. -Mies

Sinä olet nyt naimisissa oleva mies. Sinun perheesi on sinun vaimosi. Vanhempasi eivät enää ole perhettäsi etkä sinä enää kuulu vanhempiesi perheeseen, kun olet jo omillasi ja perustanut jo omankin perheen.

Teidän pitää vaimon kanssa yhdessä päättää, minkälainen on teidän perheen joulu. Teidän pitää muodostaa ihan omat jouluperinteenne eikä roikkua niissä lapsuudenperheen perinteissä. Toki jotkut tykkäävät näistä sukujouluista, mutta eivät kaikki eikä se millään muotoa ole pakollista niihin osallistua.

Varsinkin nyt koronan riehuessa pahimmillaan olisi kaikkein viisainta viettää joulu ihan vain oman perheen kesken. Teidän kohdalla tämä tarkottaa sinua ja vaimoa, vietätte joulun kaksistaan ettekä osallistu koronan levittämiseen.

Meillä ei ole lapsia ja vaimo kuuluu perheeseeni vanhempien kanssa. Vaimon kanssa olemme pelkkä naimisissa oleva pari ja en luovu perinteestä, jossa nähdään minun perhe että vaimon perhe. Pitsaa saa syödä ja sohvalla levätä mutta ei epäkunnioittavasti aattona. -Mies

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän