Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Annoin virpojille keitetyt kananmunat, sain haistettelua

Vierailija
29.03.2015 |

Sekä lapset että saattamassa olleet vanhemmat vaikuttivat loukkaantuneilta. Miksi?

Kommentit (93)

Vierailija
81/93 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain lapsena verigreipin virpoessani. Ei ois tullut mieleenkään haistatella. Ihan ookoo palkka se oli.

Vierailija
82/93 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerää antaa virpojille kananmunia ja odottaa kiitollisuutta koska afrikan lapset/perinne/ei oo varaa karkkeihin. Ehkä vuonna kivi ja keppi piti lasten olla iloisia kun saa omenan kerran vuodessa, mutta ajat muuttuvat. Jos ei ole halua antaa virpojille mitään mistä voisi olla kiitollinen, pitäkää ne ovet kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/93 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se päivä on lähellä, kun lapset kiittävät vesissä silmin kananmunasta, joka on keitettykin valmiiksi.

Vierailija
84/93 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 21:33"]Se päivä on lähellä, kun lapset kiittävät vesissä silmin kananmunasta, joka on keitettykin valmiiksi.
[/quote]
Niinpä Putin tulee rajan yli ja vie kaikki suklaamunat ja kananmunatkin. Kyllä silloin kiittämättömiä lapsia harmittaa, kun ei vuonna 2015 AV-sedän keitettu muna kelvannut!

Vierailija
85/93 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 21:33"]Se päivä on lähellä, kun lapset kiittävät vesissä silmin kananmunasta, joka on keitettykin valmiiksi.
[/quote] joo, sitten kun Venäjä on pommittanut Suomen takas kivikauteen

Vierailija
86/93 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 20:21"]

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 20:20"]

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 19:55"]

Kaikilla ei todellakaan ole varaa ostaa kiloja karkkia, joten minusta olisi ihan hyvä olla tuollaiseenkin tyytyväinen. Mut ei, kinderit ja raha vaan kelpaa. Vai köyhätkö ei saa ottaa virpojia vastaan?

[/quote]

Voiko keitettyjä munia pakastaa? Jos ei, niin kuinka monta köyhän kannattaa keitellä, kun ei kuitenkaan voi tietää virpojien määrää? Menisi minulla ainakin roskiin iso osa, jos olisin keittänyt valmiiksi esim. 10 munaa.

[/quote]

No munat, hedelmät jne on yleensä kotona jo valmiina, joten mitään ei tarvitse erikseen ostaa.

[/quote]

Minulla ei ole. Elän yksin, enkä ostele mitään kymmenen munan rasioita. Nyt on yksi jäljellä neljän munan rasiasta. Jos olisin keittänyt kymmenen ja niistä esim. kahdeksan olisi jäänyt itselleni, niin menisi pari kuukautta ennen kuin saisin ne syötyä. Enkä kyllä söisi niin vanhoja enää.

Vierailija
87/93 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putinin alaisuudessa saamme vaan hapanta kaalia ja pääsiäiset munineen sekä joulut kinkkuineen jäävät unohduksen tomuun.

Vierailija
88/93 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä annoin itsetehtyjä karkkeja joissa oli kaakovoita (sitä tavallista), kaurahiutaleita, kaakaota ja hiukan liikaa meni karvasmanteliaromia.

Vierailija
89/93 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse annoin virpojille perunoita.

Vierailija
90/93 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 19:53"][quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 19:47"]

Olisit sanonut, ettei saa virpoa. En uskaltaisi antaa lasten syödä tai edes itse syödä jonkun tuntemattoman antamia munia. Tutun antamat munat eri asia..

[/quote]Uskallatko syödä keitettyjä munia ravintola aamiaispöydästä? Jos siis et tunne kokkia.
[/quote]

Typerä vertaus ammattikokkiin, he ovat koulutettuja ja hygieniapassin omaavia, eiköhän he nyt osaa munat keittää/höyryttää ilman että tarvitsee pelätä tauteja ja myrkkyjä.
Ei tiedä, jos vaikka nää normaalit munankeittäjät on samaa kategoriaa kuin koiranmyrkyttäjät. Meitä on moneen junaan.

Vierailija
91/93 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ka minäpä annon tuhatvuotisii munii. Ei oo tultu reklamoimaan. Kovin on hilijasta naapurissa ollu. Kai ne siä makoo koko porukka tyytyväisinä mahat täynnä herkkuva.

Vierailija
92/93 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 21:26"]

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 21:17"]

Minkä ihmeen takia pitäisi kananmunia antaa? EI se ole mikään perinne, en ole koskaan kuullutkaan. Vai onko teillä itäsuomalaisilla noinkin omituisia perinteitä? Ja miten se keitetty kananmuna sitten siellä koko päivän pyörisi korissa tai kahvipannussa kolikoiden ja karkkien seassa? Mahtaisiko olla kuori rikki ja muna likainen päivän päätteeksi? Ihan sama kun kersana kävi trullittamassa ja jotkut mummut antoi kolikoita tai keksejä, sitten siihen päälle joku jysäytti omenan, tulipa kivaa mössöä kekseistä kolikoiden seassa ja omena oli kolhuja täynnä...

[/quote]

Jos et sen vertaa tiedä, miten muna liittyy pääsiäiseen tai mitä se symboloi, niin voisit ottaa selvää. Ei Faberge ihan huvikseen tehnyt pääsiäismunia tsaariperheelle. Trullit ovatkin ilkeitä noitia, joita piti lahjoa, jotta ne eivät tekisi pahaa karjalle. Sillä ei ole mitään tekemistä virpomisen tai kristillisyyden kanssa.

[/quote]

Kyllä minä tiedän miten muna liittyy pääsiäiseen, mutta ei se liity trulleihin millään tavalla. Ei ole äitini saanut munia kun on käynyt trullittamassa, enkä minä, eikä minun lapseni, enkä ole sellaista koskaan kuullut, joten ei ole häävikään perinne.

Vierailija
93/93 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 20:19"][quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 20:15"]

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 19:55"][quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 19:52"] Tulee vaan fiilis, että ne munat on pyöritelty jossain rotanmyrkyssä, ei ole normi käytöstä antaa virpojille keitettyjä munia. Heittäisin välittömästi pois. [/quote] Wtf? Siis kuorelliset munat?  Kaikilla ei todellakaan ole varaa ostaa kiloja karkkia, joten minusta olisi ihan hyvä olla tuollaiseenkin tyytyväinen. Mut ei, kinderit ja raha vaan kelpaa. Vai köyhätkö ei saa ottaa virpojia vastaan? [/quote] Tuota, munathan on voitu keittää ties milloin ja olla jo pilaantuneita. Kun sitten kotona ryhtyy kuorimaan niin mahtava lemu leviää koko kämppään. Eli ei ole ihan sama asia kuin paperipäällysteinen ja tehdasvalmisteinen karkki. Luulisi tuohon jo terveystarkastajalla olevan jotain sanomista.

[/quote]

Ja jostain kinderistähän ei ole voinut raottaa kuorta ja sabotoida karkkia miten tahansa sairaalla tavalla jos sellainen luonne jollain sattuu olemaan? Haloo nyt. 
[/quote]

Näimpä juuri! Lapsena tätä ei tietenkään ajatellut, mutta helposti voi vaikka injektioneulalla törkkäistä kinderiä ja ruiskuttaa myrkkyjä ja muita jos oikein sairas tyyppi on kyseessä, eikä lapsi huomaa mitään :/ jos lapsia joskus saan, niin käyvät virpomassa vain tutuilla..

Itse pienenä kiitin kavereiden kanssa aina kohteliaasti palkasta, oli se mitä tahansa. Jälkeenpäin saatettiin marista kavereiden kesken, mutta ei koskaan suoraan virvottavalle. Ja aina ei palkkaa edes saanut eikä se haitannut, virvottiin silti :) En tiedä miten lapset nykyään tekevät, mutta meille ainakin opetettiin kysymään ensin kohteliaasti, että saako virpoa :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme viisi