Annoin virpojille keitetyt kananmunat, sain haistettelua
Sekä lapset että saattamassa olleet vanhemmat vaikuttivat loukkaantuneilta. Miksi?
Kommentit (93)
Annoin lapsille karkkia ja kysyin, ottaa äiti munaa.
M42
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 20:06"]
Kyllä pitää olla helvetin tyhmä jos jotain munia kehtaa virpojille antaa. Olisi parempi olla silloin avaamatta ovea. Vähän voisi kunnoittaa virpojia eikä mitä tahansa paskaa antaa heille. Kas kun ei näkkileipää. Jos on niin köyhä, ettei ole varaa kuin kananmunaan ÄLÄ AVAA OVEA! Kiitos!
[/quote]
Pääsiäisenä ei kuulu antaa mitään karkkia virpojille. Otappa selvää miksi pääsisäistä vietetään?
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 21:27"]
Typerää antaa virpojille kananmunia ja odottaa kiitollisuutta koska afrikan lapset/perinne/ei oo varaa karkkeihin. Ehkä vuonna kivi ja keppi piti lasten olla iloisia kun saa omenan kerran vuodessa, mutta ajat muuttuvat. Jos ei ole halua antaa virpojille mitään mistä voisi olla kiitollinen, pitäkää ne ovet kiinni.
[/quote]
Ota selvää miksi virvotaan.
Olisit sanonut, ettei saa virpoa. En uskaltaisi antaa lasten syödä tai edes itse syödä jonkun tuntemattoman antamia munia. Tutun antamat munat eri asia..
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 19:47"]
Olisit sanonut, ettei saa virpoa. En uskaltaisi antaa lasten syödä tai edes itse syödä jonkun tuntemattoman antamia munia. Tutun antamat munat eri asia..
[/quote]
Miten karkit sitten ovat eri asia?
Joo joskus 100 vuotta sitten sun keitetyistä munista olisi kiitetty vedet silmissä, mutta nyt annoit itsestäsi lähinnä henkisesti sairaan vaikutelman.
Oisit maalannu ne vesiväreillä niin olisivat näyttäneet suklaamunilta tai sanonut, että tässä teille mignonit.
Tulee vaan fiilis, että ne munat on pyöritelty jossain rotanmyrkyssä, ei ole normi käytöstä antaa virpojille keitettyjä munia. Heittäisin välittömästi pois.
[/quote]Uskallatko syödä keitettyjä munia ravintola aamiaispöydästä? Jos siis et tunne kokkia.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 19:52"]
Tulee vaan fiilis, että ne munat on pyöritelty jossain rotanmyrkyssä, ei ole normi käytöstä antaa virpojille keitettyjä munia. Heittäisin välittömästi pois.
[/quote]
Wtf? Siis kuorelliset munat?
Kaikilla ei todellakaan ole varaa ostaa kiloja karkkia, joten minusta olisi ihan hyvä olla tuollaiseenkin tyytyväinen. Mut ei, kinderit ja raha vaan kelpaa. Vai köyhätkö ei saa ottaa virpojia vastaan?
No hyi. Oisin lyöny turpaan jos oisit mun kouraan jonkun haisevan munan heittäny.
Virpomis leikkiin ei ole pakko osallistua, mutta jos antaa luvan, niin kai palkka voi olla asiallinen, pari karkkia tai pikku muna, en mä ainakaan tunne tarvetta vittuilla lapsille antamalla kananmunia tai mämmiä
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 19:52"]
[/quote]Eli annat lapsille esimerkin, että ruokaa on ok heittää pois
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 19:53"]
[/quote]Uskallatko syödä keitettyjä munia ravintola aamiaispöydästä? Jos siis et tunne kokkia.
[/quote]
Ei kokki niitä keitä, tulevat sellaisena valmiina pötkönä.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 19:56"]
Virpomis leikkiin ei ole pakko osallistua, mutta jos antaa luvan, niin kai palkka voi olla asiallinen, pari karkkia tai pikku muna, en mä ainakaan tunne tarvetta vittuilla lapsille antamalla kananmunia tai mämmiä
[/quote]
Vittuilla? Antamalla ruokaa. Kai te nyrpistelette sitten hedelmillekin? Niitä nimittäin itse sain muutaman lapsena virpoessa eikä tullut mieleen asiasta valittaa. Kai tyhmempikin tajuaa, ettei kaikilla ole sitä karkkivarastoa.
Virpomisessa sanotaan olevan kyse perinteestä,joten ap teki oikein kun kunnioitti perinteitä antamalla keitetyn munan.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 19:56"]
[/quote]Sehän on juuri se kaikkein perinteisin palkkio
Miksi se on sinusta "vittuilua"?
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 20:46"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 20:24"][quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 20:15"] [quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 19:55"][quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 19:52"] Tulee vaan fiilis, että ne munat on pyöritelty jossain rotanmyrkyssä, ei ole normi käytöstä antaa virpojille keitettyjä munia. Heittäisin välittömästi pois. [/quote] Wtf? Siis kuorelliset munat? Kaikilla ei todellakaan ole varaa ostaa kiloja karkkia, joten minusta olisi ihan hyvä olla tuollaiseenkin tyytyväinen. Mut ei, kinderit ja raha vaan kelpaa. Vai köyhätkö ei saa ottaa virpojia vastaan? [/quote] Tuota, munathan on voitu keittää ties milloin ja olla jo pilaantuneita. Kun sitten kotona ryhtyy kuorimaan niin mahtava lemu leviää koko kämppään. Eli ei ole ihan sama asia kuin paperipäällysteinen ja tehdasvalmisteinen karkki. Luulisi tuohon jo terveystarkastajalla olevan jotain sanomista. [/quote] :D Toi lausahdus terveystarkastajista oli varmaan vitsi! Joo, siis virpominenhan on jotain valvottua liiketoimintaa johon täytyy hankkia asianomaiset luvat ja sertifikaatit :D Pitääkö ruokalahjoihinkin mielestäsi käydä hakemassa joku Eviran todistus, jotta sen voi viedä vaikka nyyttäritilaisuuteen? :D [/quote] No joo, kärjistetty vitsihän se. :DD Mutta periaatteessa ilman lupia ei saa valmistettua ruokaa jaella ympäriinsä. Kai siitä jotain sanktioita tulee kun se kerran luvanvaraista toimintaa on.
[/quote]
Ruuan myyminen on luvanvaraista toimintaa, ei ilmaiseksi antaminen.