Muutettiin Ullanlinnasta Etu-Töölöön ja harmittaa todella.
Paljon enemmän spurguja, kerjäläisiä, huonosti käyttäytyviä lapsia/nuoria, epäsiistimpää. Selvästi köyhempi ja heterogeenisempi ympäristö tämä. Palvelut ehkä paremmat. Parin vuoden päästä takas Ullanlinnaan.
Kommentit (88)
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 19:26"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 17:21"]
Vain kokoomuslaisilla voi olla tällaisia ongelmia.
[/quote]
Haha, pakko oli peukuttaa, vaikka kokoomuslainen olenkin!
[/quote]
Mistä alapeukut? Onko itseironia väärin?
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 19:19"]
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 08:31"][quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 08:26"] [quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 08:17"][quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 17:35"] Joo ei kannata sivistyneen ihmisen muuttaa Bulevardin pohjoispuolelle. Eikä edes liikkua Stockmannia ja Senaatintoria pohjoisempana. Ap:n suvulla ei ilmeisesti ole riittävän pitkää kokemusta Helsingistä, kun ei tuotakaan tiennyt. [/quote] Olet nyt kyllä ymmärtänyt väärin, se on Tehtaankadun pohjoispuolelle jonne ei kannata muuttaa. [/quote] No joo, mutta sanonta menee Bulevardin mukaan, koska kuulostaa niiden töölö(ö)läisten ym. Espoolaisten korvaan hienommalta ja tietävät suurinpiirtein missä sellainen sijaitsee. [/quote] Se on hämäystä jotta töölööläiset ja espoolaiset eivät tajua tunkea Tehtaankadun eteläpuolelle. [/quote] SoBu kuulostaa etenkin nykyisin myyvemmältä kuin SoTe ;)
[/quote]
Jep, mutta kyllä SoFa, söder om Fabriksgatan, on vielä vaikuttavampi...
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 23:34"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 21:15"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 21:08"]
En tällä hetkellä asu Etu-Töölössä mutta omassakin kaupunginosassani on spurguja. Minua ällöttää oikein todella se, että kaikki rannan puistonpenkit on ördääjien valloittamia ja kadulla joutuu kiertämään kusilammikossa makaavia ihmisraunioita. Kodissani viihdyn onneksi hyvin, enkä onneksi joudu käyttämään juurikaan julkisia kulkuneuvoja.
Vain Helsingissä spurgut ja narkkarit hallitsevat kaupunkilaisten yhteisiä paraatipaikkoja.
[/quote]
Olen samaa mieltä. Toisaalta, koska näin on ja tulee olemaan suomalaisen alkoholikulttuurin takia, on mielestäni vain tasapuolista että näitä ördääjiä sijoitetaan myös ns. paremmille alueille. Varsinkin ihmiset jotka tukkivat kantakaupungin kadut pikku autoillaan koska ovat liian hienoja ja luonnosta piittaamattomia käyttääksen julkista liikennettä ansaitsevat mielestäni spurguannoksen kotikulmilleen.
[/quote] Sairas kommentti. Ja älyvapaa siinäkin mielessä että ne joilla on siihen varaa varmasti kahta kauhemmin välttelevät julkisia jos alueella (pysäkillä, matkalla pysäkille, ja itse kulkuvälineissä) liikkuu laitapuolen kulkijoita.
ps. ei silti "osunut", asumme lähiössä ilman autoa
[/quote] Lisäksi on hullua tuhlata veronmaksajien vähiä rahoja kalliiden alueiden kalliisiin vuokriin kun ne asuntolat sun muut voisi äärettömän hyvin sijoittaa johonkin syrjemmälle huikean paljon halvemmalla.
Sellasta se on, stadissa. Oikeasti, muuta jo pois siitä läävästä.
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 23:31"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 17:28"]
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 17:22"][quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 18:50"]En ymmärrä ap, miksi sua spurgut häiritsee. Asun Kalliossa, täällä ne mörisee Kurvissa tai Hakiksessa mutta en ole koskaan tajunnut häiriintyä niistä. [/quote] Kurvi ja hakis ei oo kalliossa [/quote] Hakis on.
[/quote] Hakis, kuten nimikin kertoo, on Hakaniemeä.
[/quote]
Hakaniemi on metroaseman nimi ja sijaitsee Kalliossa, kuten esim Hakaniemen tori ja Hakaniemen kauppahallikin.
http://fi.m.wikipedia.org/wiki/Kallio_(Helsinki)
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 19:31"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 19:13"]
Kyllähän Stadiin laitapuolen kulkijat kuuluu. Töölössä ei sentään ole näitä afrikkalaisia kuten itäisissä kaupunginosissa.
[/quote] Ei ne kyllä "kuulu" sen enempää kuin kuppa Töölöön. Helsingissä asiat vaan halutaan hoitaa niin että kukaan ei liian hyvin viihtyisi.
[/quote]
Ikävä juttu että joidenkin viihtymistä isossa asunnossa haittaa kadulla kulkevat spurgut. Aapeen perhe kuitenkin todennäköisesti omistaa pari isoa kallista autoakin joilla aikuiset menee töihin ja lapset kuljetetaan harrastuksiin, että ei tarvitse istua pissaisille ratikkapenkeille. Ehkä niihin spurguihin voisi ottaa sellaisen jalon aristokraattisen asenteen että voi kun noilla on asiat huonommin kuin meillä, niistä tuli varmaan tollasia kun niillä ei lapsena ollut omaa kylpyhuonetta.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 20:34"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 19:26"]
[/quote]
Haha, pakko oli peukuttaa, vaikka kokoomuslainen olenkin!
[/quote]
Mistä alapeukut? Onko itseironia väärin?
[/quote]
Sun kokoomuslaisuus tässä ketään kiinnosta. Eikä avautumisesi peukutuksistasi, kunnon porvari ei ole peukutusten perässä.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 18:00"]
Etu-Töölössä on Eduskuntatalon lisäksi mm. se spurgujen yösuoja eli ei mikään herkkien kaupunginosa tosiaankaan
[/quote]
Eduskuntatalo on sitten toisenlaisten pummien suoja.
Kyllä Krunakin nykyään voittaa Etu-Töölön asuinalueena.
En tällä hetkellä asu Etu-Töölössä mutta omassakin kaupunginosassani on spurguja. Minua ällöttää oikein todella se, että kaikki rannan puistonpenkit on ördääjien valloittamia ja kadulla joutuu kiertämään kusilammikossa makaavia ihmisraunioita. Kodissani viihdyn onneksi hyvin, enkä onneksi joudu käyttämään juurikaan julkisia kulkuneuvoja.
Vain Helsingissä spurgut ja narkkarit hallitsevat kaupunkilaisten yhteisiä paraatipaikkoja.
[/quote]
Olen samaa mieltä. Toisaalta, koska näin on ja tulee olemaan suomalaisen alkoholikulttuurin takia, on mielestäni vain tasapuolista että näitä ördääjiä sijoitetaan myös ns. paremmille alueille. Varsinkin ihmiset jotka tukkivat kantakaupungin kadut pikku autoillaan koska ovat liian hienoja ja luonnosta piittaamattomia käyttääksen julkista liikennettä ansaitsevat mielestäni spurguannoksen kotikulmilleen.
Kyllä laitapuolen kulkijoita Ullanlinnassakin riittää...Sikalan puistikko, Punavuoren yömaja, Telakkakadun päiväkeskus, Vuorimiehenkadun Alko ja kolmosen spora huolehtii siitä puolesta, mutta ei ole itseä koskaan häirinnyt ja musta on ihan hyvä että lapsetkin tajuaa ettei kaikkien elämä ole yhtä yltäkylläistä.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 20:27"]Hohhoijaa. Joku väsynyt lähiömamma täällä taas provoilee.
[/quote]
Mistä päätellen lähiö- ja/tai mamma? Tai edes väsynyt?
Nuorena asuin vuokralla Etu-Töölössä ja samassa rapussa asui Nelimarkat, en edes tervehtinyt. Olin aika dorka silloin. Nyt osaan puhua hississäkin.
[/quote]
[/quote] Juu, hyvät ja jalot ihmiset (puolijumalat, vähintään) ripottelevat rangaistusspurguja kaupungin kaduille, ihan erityisesti rikkaille ja yksityisautoilijoille rangaistukseksi (on muuten yksi typerimpiä teiniaivopieruja jota valitettavan usein kuulee).
Älä koskaan kasva aikuiseksi ja/tai hanki työpaikkaa, voisit joutua luopumaan hyveellisestä köyhyydestäsi.
Ullanlinnasta on tullut tärkeilevien hipstereiden märkä uni
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 17:28"]
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 17:22"][quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 18:50"]En ymmärrä ap, miksi sua spurgut häiritsee. Asun Kalliossa, täällä ne mörisee Kurvissa tai Hakiksessa mutta en ole koskaan tajunnut häiriintyä niistä. [/quote] Kurvi ja hakis ei oo kalliossa [/quote] Hakis on.
[/quote] Hakis, kuten nimikin kertoo, on Hakaniemeä.
[/quote]
[/quote] Sairas kommentti. Ja älyvapaa siinäkin mielessä että ne joilla on siihen varaa varmasti kahta kauhemmin välttelevät julkisia jos alueella (pysäkillä, matkalla pysäkille, ja itse kulkuvälineissä) liikkuu laitapuolen kulkijoita.
ps. ei silti "osunut", asumme lähiössä ilman autoa
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 20:37"]
Ymmärrän kyllä AP:tä. Itse muutin Ullanlinnasta Kaartinkaupunkiin, ja vaikka välimatka on vain parisataa metriä, ero on selvä. Kaartinkaupunki on tällaista kuivaa virastojen ja pääesikunnan tyysijaa. Olen asunut tässä kahdeksan vuotta, mutta nyt olen päättänyt palata Ullanlinnaan, mielellään yhdelle niistä neljästä parhaasta kadusta.
[/quote]
Kaartinkaupunki on vähän pilalla sen hirveän s-market rakennuksen takia, muuten sekin olisi aika upea.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 18:02"][quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 17:55"]
[/quote]
Niin. RKP:laiset ei tee tuollaista alkeellista virhettä. Kokoomuslaisissa on nousukkaita jotka eivät tiedä tällaisia asioita.
[/quote]
RKPlaiset asuvatkin Grankullassa ja Esbossa :) Ei Hgissä.
[/quote]
Wat mä luulin et KRP pitää majaa pikkuRoballa.