Pidättekö töissä oleviin työkavereihin yhteyttä loman aikana?
Jäädessäni lomalle työkaveri sanoi että laitahan lomalta kuvia ja kuulumisia meidän pienen porukan whatsup ryhmään. Aiempina vuosina sinne on ihmiset laittaneet lomakuvia ym, itsekin olen laittanut. Nyt päätin etten laita mitään enkä ole laittanut. Tosin ei muutkaan. Mutta tiedän että kun palaan töihin ja eräät jäävät lomalle niin ryhmään alkaa tulla kuvia ja hehkutusta lomalaisilta. Eikö vois jokainen vaan lomailla ilman että tarvii laittaa mitä viestejä työkavereiden kesken... Ei mua ainakaan kiinnosta.
Kommentit (15)
Mut poistettiin talvitöiden wa-ryhmistä kesän ajaksi, joten en laita kuvia niihin 😄
Mulla ei ole sellaisia työkavereita, joiden kanssa viestittelisin muuten kuin työasioista työaikanakaan. Eli en.
Herravarjele, en missään nimessä!
JA whatsapp-eiksen pitäs olla vaan työasioita varten!
Puhukaas eka syksyn palaverissa asiasta!
Mun työkaverit on melkeinpä mun parhaita ystäviä. Jotain viestejä saatan laittaa mutta en mitään lomakuvia ja hehkutusta. En ole aktiivinen somessa eikä ole muutenkaan meillä tapana tuollainen. Työkamut tietää että nyt on vakava tilanne meneillään, niin ovat sanoneet että saa viestitellä.
Minä sain veetuilua kun en ollut innoissani näkemässä lomalla työkavereita. Pitäisi vähintään käydä kahvilla tai lounaalla pari kertaa. On se säälittävää, etteivät aikuiset ihmiset pärjää muutamaa viikkoa erossa. Tosin olen muutenkin ajatellun osan olevan melko läheisriippuvaisia siellä..
Noup. Työpuhelin myös kiinni. Hlökohtaista nroa ei ole kuin pomolla. Ja yhdellä työkaverilla, jonka kanssa saatetaan lähettää satunnaisia viestejä.
En todellakaan pidä yhteyttä. Ei edes ole mitään wa-ryhmiä. En oikein edes tunne työkavereitani enkä tiedä heistä mitään eikä heitäkään kiinnosta minun asiani. Olisi hyvin outoa jakaa jotain lomakuvia.
Vierailija kirjoitti:
Herravarjele, en missään nimessä!
JA whatsapp-eiksen pitäs olla vaan työasioita varten!Puhukaas eka syksyn palaverissa asiasta!
Ei kai whatsapp nimenomaan missään ole enää työasioita varten, sen verran heikko on sen tietoturva. Ei meillä (sote-ala) siellä ainakaan saa työasioista puhua, vaan ihan muista. Ryhmään kuuluminen on luonnollisesti täysin vapaaehtoista, eikä kukaan pidä kirjaa siitä, ketkä ryhmässä haluavat olla ja ketkä eivät, ja kuka on aktiivinen ja kuka ei. Ja kyllä, lomakuvia osa laittaa ja osa ei. Itse olen joitakin yksittäisiä vuosien mittaan laittanut.
Työkaverini ovat mukavia fiksuja ihmisiä joiden kanssa tulen mainiosti toimeen. Ei tulisi mieleenikään olla heihin yhteydessä vapaa-ajalla.
Kyllä minä hyville työkavereille laitan ja ollaan töiden ulkopuolellakin ystäviä. En kuitenkaan mihinkään työpaikan WA-ryhmään, jossa on niitäkin kollegoja, joiden kanssa en halua kommunikoida muuta kuin pakollisia työasioita.
Olen varmaan jotenkin erikoisessa työpaikassa, mutta meillä ei puhuta mitään muuta kuin työasioita eikä olla muuten missään tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
Olen varmaan jotenkin erikoisessa työpaikassa, mutta meillä ei puhuta mitään muuta kuin työasioita eikä olla muuten missään tekemisissä.
Ihana paikka! Tommoseen työyhteisöön minäkin haluaisin. Teillä ei ehkä myöskään ole tykypäiviä typerine leikkeineen tai pikkujouluja?
En laita itse enkä katsele muiden laittamia, ei vaan kiinnosta