Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutettiin Ullanlinnasta Etu-Töölöön ja harmittaa todella.

Vierailija
29.03.2015 |

Paljon enemmän spurguja, kerjäläisiä, huonosti käyttäytyviä lapsia/nuoria, epäsiistimpää. Selvästi köyhempi ja heterogeenisempi ympäristö tämä. Palvelut ehkä paremmat. Parin vuoden päästä takas Ullanlinnaan.

Kommentit (88)

Vierailija
41/88 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 18:50"]En ymmärrä ap, miksi sua spurgut häiritsee. Asun Kalliossa, täällä ne mörisee Kurvissa tai Hakiksessa mutta en ole koskaan tajunnut häiriintyä niistä.
[/quote]
Kurvi ja hakis ei oo kalliossa

Vierailija
42/88 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

voihan mäyh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/88 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 17:22"][quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 18:50"]En ymmärrä ap, miksi sua spurgut häiritsee. Asun Kalliossa, täällä ne mörisee Kurvissa tai Hakiksessa mutta en ole koskaan tajunnut häiriintyä niistä.
[/quote]
Kurvi ja hakis ei oo kalliossa
[/quote]
Hakis on.

Vierailija
44/88 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen asunut etu-Töölössa, Krunikassa sekä Ullanlinnassa.

Näistä mielestäni Ullanlinna on paras ja viihtyisin alueena. Krunikka myös mukava, ehkä jopa liian hiljainen.

Etu-Töölö oli myöskin ihan ok, mutta en jäänyt erityisesti kaipaamaan ko.aluetta.

Ymmärrän AP.n pointin täysin, Ullanlinna on todella kiva paikka asua.

Vierailija
45/88 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehheh!

Itse ostin aikanaan Kalliosta asunnon. Olisin voinut ostaa Töölöstäkin, mutta jo pari kävelyretkeä siellä riittivät osoittamaan, että en haluaisi asua siellä.

Etkö ap ollut käynyt Töölössä aikaisemmin vai miten sinulle tuli yllätyksenä että se on (nokkavien) mummojen kaupunginosa?

Vierailija
46/88 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsiperhe on viihtynyt Etu-Töölössä hyvin. Paljon puistoja

ja ravintoloita, museoita jne. Emme ole juurikaan huomanneet spurguja ja kerjäläisiä. Minnepäin Etu-Töölöä Ap muutitte?

Vierailija
47/88 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 17:38"]

Itse olen asunut etu-Töölössa, Krunikassa sekä Ullanlinnassa.

Näistä mielestäni Ullanlinna on paras ja viihtyisin alueena. Krunikka myös mukava, ehkä jopa liian hiljainen.

Etu-Töölö oli myöskin ihan ok, mutta en jäänyt erityisesti kaipaamaan ko.aluetta.

Ymmärrän AP.n pointin täysin, Ullanlinna on todella kiva paikka asua.

[/quote]

Mä olen asunut töölössä, ja nyt ullanlinnassa.

Töölö on tosi raskas paikka saasteineen, narkkeineen yms. 

Me asutaan nyt ullanlinnassa ihan meren lähellä, ja täällä on tosi, tosi hiljaista, tietysti, kun lähtee menemään kohti punavuorta niin ullanlinnakin muuttuu vähän levottomaksi, mutta tää meren viereinen alue on oikeasti hiljainen. Puhdas ilma verrattuna töölöön.

Ihmiset on huomattavasti ystävällisempiä kans täällä kuin töölössä, se on aika iso ero. Töölöläisten tympeys on aika iso miinus mun mielestä, jotenkin raskassoutuinen alue ja raskassoutuiset ihmiset. 

Me asuttiin kans töölössä miljönäärien naapurissa niin kuin ullanlinnassa, mutta meidän naapurit töölössä oli ihan sekoja, siellä lensi huonekalut ympäri asuntoa niiden tapellessa yms. ehkä sattumaa, mutta kuitenkin. Täällä ullanlinnassa naapurit on ihan hiljaisia.

Vierailija
48/88 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 08:53"]Mua harmittaa yleisesti asua Suomessa. Täällä moni asia pielessä. Huonot palkat, korkeat verot, sairaanhoito jne.Kait tähänkin kuitenkin tottuu.
[/quote] valtion vika kun kaikki eivät voi asua ullanlinnassa

Vierailija
49/88 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin kaupunki pyrkii ostamaan Ullanlinnastakin osakehuoneistoja, jotta näitä voidaan kaupungin toimesta vuokrata asuntoa tarvitseville. Lautakunnan tuore päätös.

Vierailija
50/88 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä AP:tä. Itse muutin Ullanlinnasta Kaartinkaupunkiin, ja vaikka välimatka on vain parisataa metriä, ero on selvä. Kaartinkaupunki on tällaista kuivaa virastojen ja pääesikunnan tyysijaa. Olen asunut tässä kahdeksan vuotta, mutta nyt olen päättänyt palata Ullanlinnaan, mielellään yhdelle niistä neljästä parhaasta kadusta.

Vierailija
51/88 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 03:15"]

Kertoisitteko minulle lähiön asukille, missä ullanlinnalaiset käyvät ruokakaupassa? Se näyttää ulospäin jotenkin sellaiselle alueelle, missä on hankala asua ilman autoa, kun palveluita ei lähistöllä oikein ole. 

[/quote]

Meillä on kyllä auto, mutta kaartinkaupungin s-market, laivurin valinta, pietarinkadun k-kauppa.

Pietarinkadun k-kauppa on tosi hyvä lähikauppa, ja laivurin valinnasta saa melkein kaiken (siellä on kaikki erikoisuudetkin), ja me käydään kans lauttasaaren lidlissä.

Anton antonissa ei tule käytyä (naurettava hinta/laatusuhde).

Monet käy kans ruoholahden cittarissa, itse en siitä tykkää, mutta varmaan ihan hyvä iso k-kauppa.

Olen huomannut, että meidän taloyhtiössä melkein kaikki käy kaartinkaupungin s-marketissa hoitamassa isommat ostokset.

Vierailija
52/88 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 19:11"]

Oon käynyt Etu-Töölössä lukion ja joitakin kursseja Kauppakorkeassa joten olen kyllä valitettavasti päässyt huomaaman ko. kaupunginosan yllättävän sotkuisuuden ja nimenomaan sen spurguväestön.. Aivan koulujen vieressä on päihdeavohoitola tjsp jossa näitä sitten parveilee ties missä aineissa.

[/quote]

Minä kun olen luullut että ne ovat kauppiksen ja hankenin opiskelijoita.

Vierailija
53/88 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin hauska provo. Propsit siitä.

Vierailija
54/88 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju olisi ollut käypää kamaa jo sata vuotta sitten. Fru Doktorinna, magister itsekin, valittaa Töölössä parveilevaa rahvasta joka pilaa asunto-olot verrattuna Ullanlinnaan. 

Vierailija
55/88 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koulutuskaan niin kuin ennen. Ennen opittiin jo lastenhoitajalta missä säädyllinen ihminen voi asua. Nykyään ei tohtorinkoulutuskaan takaa että tällaiset perusasiat hallittaisiin.

Peruskoulun vika. 

Vierailija
56/88 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 18:30"]

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 18:00"]

Etu-Töölössä on Eduskuntatalon lisäksi mm. se spurgujen yösuoja eli ei mikään herkkien kaupunginosa tosiaankaan

[/quote]

Ja ihan kamalat koulut.

[/quote] yläasteelle oppilaita tulee Ruoholahdesta

Vierailija
57/88 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 17:26"]

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 17:20"]

Mekin asutaan ullanlinnassa :) miksi muutitte, tuliko putkiremontti?

[/quote]

Vittu te olette rikkaita! Olen kateellinen. Perintörahoja vai hyväpalkkainen duuni?

Löydettiin isompi tosi kiva asunto ja ajateltiin kokeilla Etu-Töölöä, kun siitä ollaan kuultu paljon hyvää. Lasten koulumatkatkin lyhenivät. Minä ja mies ei viihdytä. Lapset tyytyväisiä, kun niillä on nyt isommat huoneet ja oma kylppäri. Vanha asunto laitettiin vuokralle. 

[/quote]

Vierailija
58/88 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se Kumman kaa kuvattu Töölössä? 

Vierailija
59/88 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa. Joku väsynyt lähiömamma täällä taas provoilee.

Vierailija
60/88 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuttakaa munkkiniemeen..rauhallista on

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme