Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naapuri ilmoitti, että heille on turha tulla virpomaan

Vierailija
28.03.2015 |

Kiva :(

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voivoi eikö meidän pirjo-paavali saakkaan naapurilta namia? Tulee paha mieli.

Vierailija
62/80 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa osa suomalaisista pikkusieluista sakkia! Kun ei yhtenä päivänä virpojia kestetä. Ei saa nukuttua, koira häiriintyy blaa blaa. No ottakaa kuulkaa patteri pois sieltä ovikellosta niin ei häiritse.... Tai laittakaa siihen oveen lappu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 22:15"]

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 22:10"][quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 22:01"] [quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 21:52"][quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 21:50"] Siis onko ne virpojat kaikki lukutaitoisia? [/quote]   Mä luulen, että vanhemmat kiertelevät pienempien kanssa. Ja jos pelkää, että joku lukutaidoton saattaa rimpauttaa ovikelloa, voi tehdä lapun, jossa on noidan kuva ja ruksi päällä. Tietysti paikalle saattaa sattua myös joku sokea, mutta se ehkä pitää sitten vain kärsiä. [/quote] Miksi? Eivätkö lapset voisi ennemmin mennä tutuille ja sinne jotka laittavat jonkin merkin että ottavat vastaan? Minä en lähde lappuja rustailemaan ja ostamaan tarvikkeita siihen, mutta ne jotka ostavat niitä karkkeja voisivat nähdä vaivaa vähän enemmänkin. No, onneksi täällä tuskin käy. Ja ehkä kun naapurin setä vähän hiplaa itseään ja muuta mitä sillä kuulemma on tapana ollut niin pysyvät tutuissa. [/quote] No kato. Jos sä olet lapsivihamielinen erakko, sä näet sen vaivan. Enemmistö ihmisistä ei ole. lapun kirjoittamiseen menee aikaa kymmenen sekuntia. Sen sä olet jo tärvännyt monin verroin änkkäämällä täällä siitä, miten vaivalloista on kirjoittaa lappu ulko-oveen.  Ei voi kuin sanoa, että kyllä sun elämäsi mahtaa olla hankalaa, kun noin pienistä jutuista vedät herneet nenään. [/quote] Siinä olet kyllä oikeassa että pakko-oireisena elämäni on aika hankalaa.

[/quote]

No eipä taas yllättänyt että sielä joku sekopää kirjoittelee. Ei ihme että on mt-ongelmia kun asenne johonkin noinkin viattomaan on tuollainen.

Vierailija
64/80 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

MINÄ puolestani olen valmistautunut huomiseen kaivamalla 4x4m  ja 5 m syvän poteron tonttimme lounaisnurkkaan. Olen vuorannut seinät stryrox-levyillä, lattia on tehty vanhoista karjalaisista hirsistä. Katto on äänieristetty, samoin ovi, jossa on kolmetoista munalukkoa. Avaimet olen suunnitellut niellä. Nälkään ja janoon olen valmistautunut säilykkeillä, kivennäisvedellä (jossa vähän natriumia) ja poron kuivalihalla. Minulla on makuupussi, korviin kuulosuojaimet ja kaiken varalta earit. Aikani saan kulumaan rattoisasti lukemalla Volter Kilven Alastalon salissa-teosta. Meillä ei virvota, perkele.

Vierailija
65/80 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiton nuivakkeet. Minä odotan joka vuosi jos joku tännekin perähikiälle eksyisi, aina joutuu itse järsimään herkut : (

Vierailija
66/80 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä sen suomalaisuuden taas näkee, että jos yhtenä päivänä voi tuottaa toisille (tässä tapauksessa lapsille) iloa, niin ei sitten millään voi nähdä sitä vaivaa, että hakee yhden karkkipussin ja jakaa sen muksuille. Ilon tuottaminen toisille ei tunnu onnistuvan. Kaikki vaan itselle ja muiltakin pois -mentaliteetti!

Vierailija
67/80 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tungen vessapaperia ovikelloon, niin ei kilise (meillä wanhanaikainen ovikello)

Vierailija
68/80 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon menossa huomenna virpomaan ja mua ei ainakaan kiinnosta vaikka en sais paljon mitään. Ja oon aina kysynyt: "saako virpoa?"
jos vastaa ei toivotan hyvää pääsiäistä ja lähden pois.

Vierailija
69/80 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä avaa ovea kerjäläisille. Miksi pitäisi naapureiden ( joiden kanssa ei ole mitään tekemistä), ipanoille jaella lahjoja, koska vanhemmatkaan eivät koskaan sano edes päivää tavatessaan.

Vierailija
70/80 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 22:56"]MINÄ puolestani olen valmistautunut huomiseen kaivamalla 4x4m  ja 5 m syvän poteron tonttimme lounaisnurkkaan. Olen vuorannut seinät stryrox-levyillä, lattia on tehty vanhoista karjalaisista hirsistä. Katto on äänieristetty, samoin ovi, jossa on kolmetoista munalukkoa. Avaimet olen suunnitellut niellä. Nälkään ja janoon olen valmistautunut säilykkeillä, kivennäisvedellä (jossa vähän natriumia) ja poron kuivalihalla. Minulla on makuupussi, korviin kuulosuojaimet ja kaiken varalta earit. Aikani saan kulumaan rattoisasti lukemalla Volter Kilven Alastalon salissa-teosta. Meillä ei virvota, perkele.
[/quote]

Tällaista ihailtavaa talvisodan henkeä tarvittaisiin nyt monissa suomalaisissa kodeissa näinä seuraavina vaikeina tunteina. Käykää taistoon! Alas lasten ilo, alas naapureiden tunteminen, alas hyvä mieli! Nuivakkeet voittoon!

Vierailija
71/80 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 23:01"]Oon menossa huomenna virpomaan ja mua ei ainakaan kiinnosta vaikka en sais paljon mitään. Ja oon aina kysynyt: "saako virpoa?"
jos vastaa ei toivotan hyvää pääsiäistä ja lähden pois.
[/quote]
Saako kysyä noita-akan ikää? Nyt pitäisi olla lapsoset nukkumassa, isojen lasten (yli 10v.) kerjuu on noloa.

Vierailija
72/80 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 21:44"]

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 21:43"]

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 21:39"]

Mua jaksaa vuodesta toiseen naurattaa nää, jotka suhtautuvat virpomiseen näin vakavasti :D Meille on sitten turha tulla kerjäämään, vittu... Elämä menee pilalle yhden päivän takia. Ei voi ymmärtää :D

[/quote]

No kyllä se vähän tympii kun pääsee yövuorosta aamukuudelta, menee nukkumaan seiskan aikoihin, ja se koko päivän kestävä ovikellon rimputus alkaa pahimmillaan jo yhdeksältä.

[/quote]

Oletko laittanut oveen lappua, jossa kerrot, ettet ota virpojia vastaan?

[/quote]

Sitä ei pitäisi joutua laittamaan. Kun kenenkään ei pitäisi pimpotella toisten ovia ilan että toiset sitä haluaa

Vierailija
73/80 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesitkö sinä että on epäkohteliasta kysyä ikää??? Ja sulla ei oo mitään oikeutta puuttua siihen koska menen nukkumaan. Et ole äitini.

Vierailija
74/80 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 23:11"][quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 21:44"]

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 21:43"]

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 21:39"]

Mua jaksaa vuodesta toiseen naurattaa nää, jotka suhtautuvat virpomiseen näin vakavasti :D Meille on sitten turha tulla kerjäämään, vittu... Elämä menee pilalle yhden päivän takia. Ei voi ymmärtää :D

[/quote]

No kyllä se vähän tympii kun pääsee yövuorosta aamukuudelta, menee nukkumaan seiskan aikoihin, ja se koko päivän kestävä ovikellon rimputus alkaa pahimmillaan jo yhdeksältä.

[/quote]

Oletko laittanut oveen lappua, jossa kerrot, ettet ota virpojia vastaan?

[/quote]

Sitä ei pitäisi joutua laittamaan. Kun kenenkään ei pitäisi pimpotella toisten ovia ilan että toiset sitä haluaa
[/quote]

Mites jos vaikka harkitsisit muuttoa johonkin TODELLA kauas asutuksesta? Piikkilanka-aita pystyyn ja johdat pahaa-aavistamattomien pimputtelijoiden (jos joku sinne korpern joskus eksyisi) sormiin vaikka pikku sähköiskuja? Jo loppuu soittelut.

Vierailija
75/80 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 21:56"]

Ei tartte tulla meillekään. Eilen kotiuduttiin sairaalasta - lapsella on noro. Siinä voisi pahimmassa tapauksessa virpojat saada hyvin epämiellyttävän ekstran virpomispalkkaan.

[/quote]

Minä laittaisin sen lapsen avaamaan oven ja oksentamaan niiden pentujen päällee. Saisi hyvät naurut aikaiseksi siitä. Eikä ne voisi siitä mitään juttua nostaa koskaa mitään väärä et tekisi. Lapsesi on sairas ja he tulivat kotiisi kutsumattasi pimpottelemaan

Vierailija
76/80 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 22:54"]

Onpa osa suomalaisista pikkusieluista sakkia! Kun ei yhtenä päivänä virpojia kestetä. Ei saa nukuttua, koira häiriintyy blaa blaa. No ottakaa kuulkaa patteri pois sieltä ovikellosta niin ei häiritse.... Tai laittakaa siihen oveen lappu.

[/quote]

Lappu ei niitä estä. Ne hakkaa ovea niin kauan että ovi avataan. 

Vierailija
77/80 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi teitä!!!

Vierailija
78/80 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 23:15"]

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 23:11"][quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 21:44"] [quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 21:43"] [quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 21:39"] Mua jaksaa vuodesta toiseen naurattaa nää, jotka suhtautuvat virpomiseen näin vakavasti :D Meille on sitten turha tulla kerjäämään, vittu... Elämä menee pilalle yhden päivän takia. Ei voi ymmärtää :D [/quote] No kyllä se vähän tympii kun pääsee yövuorosta aamukuudelta, menee nukkumaan seiskan aikoihin, ja se koko päivän kestävä ovikellon rimputus alkaa pahimmillaan jo yhdeksältä. [/quote]   Oletko laittanut oveen lappua, jossa kerrot, ettet ota virpojia vastaan? [/quote]   Sitä ei pitäisi joutua laittamaan. Kun kenenkään ei pitäisi pimpotella toisten ovia ilan että toiset sitä haluaa [/quote] Mites jos vaikka harkitsisit muuttoa johonkin TODELLA kauas asutuksesta? Piikkilanka-aita pystyyn ja johdat pahaa-aavistamattomien pimputtelijoiden (jos joku sinne korpern joskus eksyisi) sormiin vaikka pikku sähköiskuja? Jo loppuu soittelut.

[/quote]

Suomessa noi on laittomia

Vierailija
79/80 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakoti/rivitalo/paritaloasujien ongelmia. Meillä kerrostalossa käyvät samassa rapussa asuvat tutut lapset ja heidän kaverinsa, mukavia lapsia ja kaikilla hyvä mieli :)

Vierailija
80/80 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 22:05"]

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 21:46"]

Hyvinkasvatetut lapset saisivat kyllä tulla, mutta niitä ei juuri ole ainakaan nykyisin.

[/quote]

No viime vuonna meillä käyneet virpojat (5-8 v tyttöjä) rimputti ensin ovikelloa raivoisasti (tyyliin Ulla Taalasmaa Salkkareissa) ja kun en samalla sekunnilla ollut avaamassa, alkoivat potkia ja hakata nyrkeillä ovea niin, että koirat livahti sängyn alle piiloon.

Joo en antanut niille sitten mitään vaikka olinkin ostanut namuja virpojille ja tänä vuonna en edes ostanut mitään. Saman talon huonosti kasvatetut kersat siellä kumminkin taas on ovella.

Meinaatko niitä virpojia pitkäänkin pitää kotonasi? Meinaan ei luulisi lasten käytöksen ehtivän kovin riesaksi asti koitua, vaikka olisi huonoakin, sen puolen minuutin aikana, mitä virpomisen ja palkkion annon voi arvioida kestävän normaalisti... Meillä virpojia ei edes oteta sisään, turvallisuussyistä en antaisikaan lasten mennä.

[/quote]