tyrazol -APUA!
Otsikon lääke käytössä, eilisestä vahvistuvaa kurkkukipua, nyt kuume nousussa.
Pitääkö mennä päivystykseen, vai voinko odottaa huomiseen?
Kommentit (10)
Soitin terveysneuvontaan, ja hoitaja sanoi, että oireiden mukaan? Ei kai kukaan pelkän kuumeen ja kurkkukivun kanssa päivystykseen lähtisi?
Kiitti kakkonen, harkitsen vielä; kolme lasta pitäisi ottaa mukaan.
Oisko lääkäriä tänään paikalla? Mitä mieltä?
Mahtoiko hoitaja varmasti tietää Tyrazol-asian, koska oikeasti sinne päivystykseen pitäisi kyllä tuossa tilanteessa mennä. Tietysti on todennäköisempää, että sulla on vain flunssa, mutta kyllä verenkuva pitäisi silti ottaa.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 20:15"]Mahtoiko hoitaja varmasti tietää Tyrazol-asian, koska oikeasti sinne päivystykseen pitäisi kyllä tuossa tilanteessa mennä. Tietysti on todennäköisempää, että sulla on vain flunssa, mutta kyllä verenkuva pitäisi silti ottaa.
[/quote] tätä itsekin mietin, mutta toisaalta, kuinka nopeasti tuo tila etenee?
Eli mua ei naureta pihalle, jos menen?
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 20:17"]
Eli mua ei naureta pihalle, jos menen?
[/quote]
Ei naureta pihalle :) Toimit vain lääkkeen takia annettujen turvaohjeiden mukaisesti.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 20:16"]
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 20:15"]Mahtoiko hoitaja varmasti tietää Tyrazol-asian, koska oikeasti sinne päivystykseen pitäisi kyllä tuossa tilanteessa mennä. Tietysti on todennäköisempää, että sulla on vain flunssa, mutta kyllä verenkuva pitäisi silti ottaa. [/quote] tätä itsekin mietin, mutta toisaalta, kuinka nopeasti tuo tila etenee?
[/quote]
Jos on agranulosytoosi, vakavan bakteeri-infektion riski on suuri kun puolustuskyky on olematon ja infektio voi silloin pahentua tunneissa. Todennäköisesti olisit ihan ok vaikka odottaisit huomiseen mutta itse en odottaisi. Ainakin jos kuume nousee >38 pitää mennä heti. t nro 2
Mulla on nyt 37 tasan, mutta otin 6 tuntia sitten pronaxenia ja 1h sitten paracetamolia. Kai se on äiti soitettava lapsia katsomaan.
Menisin tänään jos olisin sinä, koska niinhän niissä ohjeissa sanotaan. Jos sitten onkin agranulosytoosi niin huomenna voisit olla jo paljon vakavammin sairas.