Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naapuri ilmoitti, että heille on turha tulla virpomaan

Vierailija
28.03.2015 |

Kiva :(

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu täällä suunnitelma verhot kiinni ja hiljaiseloa koko sunnuntai :)

Vierailija
22/80 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä usko, että virpomisessa on lapsillakaan juuri muuta mielessä, kuin palkkio, sori vaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 21:39"]

Mua jaksaa vuodesta toiseen naurattaa nää, jotka suhtautuvat virpomiseen näin vakavasti :D Meille on sitten turha tulla kerjäämään, vittu... Elämä menee pilalle yhden päivän takia. Ei voi ymmärtää :D

[/quote]

No kyllä se vähän tympii kun pääsee yövuorosta aamukuudelta, menee nukkumaan seiskan aikoihin, ja se koko päivän kestävä ovikellon rimputus alkaa pahimmillaan jo yhdeksältä.

Vierailija
24/80 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 21:43"]

Mua jaksaa vuodesta toiseen naurattaa nää, jotka suhtautuvat virpomiseen näin vakavasti :D Meille on sitten turha tulla kerjäämään, vittu... Elämä menee pilalle yhden päivän takia. Ei voi ymmärtää :D

[/quote]

No kyllä se vähän tympii kun pääsee yövuorosta aamukuudelta, menee nukkumaan seiskan aikoihin, ja se koko päivän kestävä ovikellon rimputus alkaa pahimmillaan jo yhdeksältä.

[/quote]

Oletko laittanut oveen lappua, jossa kerrot, ettet ota virpojia vastaan?

Vierailija
25/80 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkonen perustelee:

Meillä on 5 chihuahua-koiraa, jotka tulevat suoraan sanottuna hulluiksi, jos ja kun ovikello soi kymmeniä kertoja. Tällä tiellä asuu yli 100 lasta (juu, ihan totta, joukossa pari lestadiolaisperhettä), joten trafiikki on aika kauhea.. Meillä lapset ovat jo muuttaneet kotoa, joten en nyt enää vain "jaksa" tätä virpomishommaa enää.. Joten ovikellon patteri pois heti aamusta. 

Vierailija
26/80 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 21:40"]

Onko pakko käydä siellä naapurissa? Minua ärsyttää jo nyt, etten saa viikon ainoana vapaapäivänäni nukkua oitkään, kun virpojat soittavat ovikelloa. Olen yrittänyt olla kuulematta, mutta osa painaa kelloa kymmeniä (!) kertoja, jos ei avaa ovea. Omat kouluikäiset lapsemme eivät virvo.

[/quote]

Laita. Oveen. Lappu. Jossa. Kielletään. Virpominen.

[/quote]

En ole edellinen kommentoija, mutta pitäisikö suojautua kaikilla tavoin lapsiterrorisoinnilta ylipoäätään?

Vierailija
27/80 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 21:40"][quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 21:39"]

Onko pakko käydä siellä naapurissa? Minua ärsyttää jo nyt, etten saa viikon ainoana vapaapäivänäni nukkua oitkään, kun virpojat soittavat ovikelloa. Olen yrittänyt olla kuulematta, mutta osa painaa kelloa kymmeniä (!) kertoja, jos ei avaa ovea. Omat kouluikäiset lapsemme eivät virvo.

[/quote]

[/quote]

En laita. Naapurit suuttuvat. Eikä mene elämä pilalle yhden päivän takia, vain vapaapäiväni. Olen vuosikausia ollut kiltti ja ostanut karkkeja virpojille, vaikka meillä ollaan niin allergisia, että pajunoksat menivät aina suoraan roskikseen. Se on loppu nyt!

Vierailija
28/80 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 21:44"]

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 21:40"]

[/quote]

[/quote]

En ole edellinen kommentoija, mutta pitäisikö suojautua kaikilla tavoin lapsiterrorisoinnilta ylipoäätään?

[/quote]

Jos kokee tämän yhden päivän vuodesta noin voimakkaana uhkana, niin ehkä sen lapun sijaan kannattaa investoida panic roomiin.

Vierailija
29/80 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinkasvatetut lapset saisivat kyllä tulla, mutta niitä ei juuri ole ainakaan nykyisin.

Vierailija
30/80 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 21:45"]

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 21:40"][quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 21:39"] Onko pakko käydä siellä naapurissa? Minua ärsyttää jo nyt, etten saa viikon ainoana vapaapäivänäni nukkua oitkään, kun virpojat soittavat ovikelloa. Olen yrittänyt olla kuulematta, mutta osa painaa kelloa kymmeniä (!) kertoja, jos ei avaa ovea. Omat kouluikäiset lapsemme eivät virvo. [/quote]   Laita. Oveen. Lappu. Jossa. Kielletään. Virpominen. [/quote] En laita. Naapurit suuttuvat. Eikä mene elämä pilalle yhden päivän takia, vain vapaapäiväni. Olen vuosikausia ollut kiltti ja ostanut karkkeja virpojille, vaikka meillä ollaan niin allergisia, että pajunoksat menivät aina suoraan roskikseen. Se on loppu nyt!

[/quote]

Jos ei halua kommunikoida ystävällisesti (laittaa lappua oveen, kieltäytyä vitsoista allergian takia) sitten ei auta kuin kärsiä! Nyyh!

Vierailija
31/80 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko ne virpojat kaikki lukutaitoisia?

Vierailija
32/80 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vau, kyllä on tiukkapipoista porukkaa :D meillä naapurustossa tupataan yleensä nauttia näistä perinteistä, lasten ilosta ja siitä paljon puhutusta yhteisöllisyydestä. Kiva päivä tiedossa!

Vierailija
33/80 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otan ovikellon/sulakkeen irti ja nukun koiran kanssa rauhassa. Koira mölyää hirveästi aina ovikellon soidessa, etenkin jos ovea ei avaa. Ja kyllä ne suklaamunat omaan napaani aion vetää. :D Ongelma ratkaistu.

Vierailija
34/80 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 21:50"]

Siis onko ne virpojat kaikki lukutaitoisia?

[/quote]

Mä luulen, että vanhemmat kiertelevät pienempien kanssa. Ja jos pelkää, että joku lukutaidoton saattaa rimpauttaa ovikelloa, voi tehdä lapun, jossa on noidan kuva ja ruksi päällä. Tietysti paikalle saattaa sattua myös joku sokea, mutta se ehkä pitää sitten vain kärsiä.

Vierailija
35/80 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 21:51"]

Minä otan ovikellon/sulakkeen irti ja nukun koiran kanssa rauhassa. Koira mölyää hirveästi aina ovikellon soidessa, etenkin jos ovea ei avaa. Ja kyllä ne suklaamunat omaan napaani aion vetää. :D Ongelma ratkaistu.

[/quote]

Eli ostit suklaamunia virpojille, mutta syötkin ne itse... vai?

Vierailija
36/80 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista, että kelloja siirretään tunnilla eteenpäin. Herätät ystävällisesti naapurit klo 7 poraamalla seinään. Päivällä voit antaa palan näkkileipää kun tulevat virpomaan.

Vierailija
37/80 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluuko siihen perinteeseen virpoa muille kuin tutuille?

Vierailija
38/80 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti meille tulee, on jo munat valmiina :)

Huh kuulostipa pervolle :D

Vierailija
39/80 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 21:52"][quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 21:51"]

[/quote]

Eli ostit suklaamunia virpojille, mutta syötkin ne itse... vai?
[/quote]

Miksi olisin ostanut, jos en oveakaan aio avata? :D Ihan itselleni ostin.

Vierailija
40/80 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän naapuri toivoi, tulethan sitten huomenna virpomaan. :D