Naapuri ilmoitti, että heille on turha tulla virpomaan
Kommentit (80)
Enpä usko, että virpomisessa on lapsillakaan juuri muuta mielessä, kuin palkkio, sori vaan
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 21:39"]
Mua jaksaa vuodesta toiseen naurattaa nää, jotka suhtautuvat virpomiseen näin vakavasti :D Meille on sitten turha tulla kerjäämään, vittu... Elämä menee pilalle yhden päivän takia. Ei voi ymmärtää :D
[/quote]
No kyllä se vähän tympii kun pääsee yövuorosta aamukuudelta, menee nukkumaan seiskan aikoihin, ja se koko päivän kestävä ovikellon rimputus alkaa pahimmillaan jo yhdeksältä.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 21:43"]
Mua jaksaa vuodesta toiseen naurattaa nää, jotka suhtautuvat virpomiseen näin vakavasti :D Meille on sitten turha tulla kerjäämään, vittu... Elämä menee pilalle yhden päivän takia. Ei voi ymmärtää :D
[/quote]
No kyllä se vähän tympii kun pääsee yövuorosta aamukuudelta, menee nukkumaan seiskan aikoihin, ja se koko päivän kestävä ovikellon rimputus alkaa pahimmillaan jo yhdeksältä.
[/quote]
Oletko laittanut oveen lappua, jossa kerrot, ettet ota virpojia vastaan?
Kakkonen perustelee:
Meillä on 5 chihuahua-koiraa, jotka tulevat suoraan sanottuna hulluiksi, jos ja kun ovikello soi kymmeniä kertoja. Tällä tiellä asuu yli 100 lasta (juu, ihan totta, joukossa pari lestadiolaisperhettä), joten trafiikki on aika kauhea.. Meillä lapset ovat jo muuttaneet kotoa, joten en nyt enää vain "jaksa" tätä virpomishommaa enää.. Joten ovikellon patteri pois heti aamusta.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 21:40"]
Onko pakko käydä siellä naapurissa? Minua ärsyttää jo nyt, etten saa viikon ainoana vapaapäivänäni nukkua oitkään, kun virpojat soittavat ovikelloa. Olen yrittänyt olla kuulematta, mutta osa painaa kelloa kymmeniä (!) kertoja, jos ei avaa ovea. Omat kouluikäiset lapsemme eivät virvo.
[/quote]
Laita. Oveen. Lappu. Jossa. Kielletään. Virpominen.
[/quote]
En ole edellinen kommentoija, mutta pitäisikö suojautua kaikilla tavoin lapsiterrorisoinnilta ylipoäätään?
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 21:40"][quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 21:39"]
Onko pakko käydä siellä naapurissa? Minua ärsyttää jo nyt, etten saa viikon ainoana vapaapäivänäni nukkua oitkään, kun virpojat soittavat ovikelloa. Olen yrittänyt olla kuulematta, mutta osa painaa kelloa kymmeniä (!) kertoja, jos ei avaa ovea. Omat kouluikäiset lapsemme eivät virvo.
[/quote]
[/quote]
En laita. Naapurit suuttuvat. Eikä mene elämä pilalle yhden päivän takia, vain vapaapäiväni. Olen vuosikausia ollut kiltti ja ostanut karkkeja virpojille, vaikka meillä ollaan niin allergisia, että pajunoksat menivät aina suoraan roskikseen. Se on loppu nyt!
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 21:44"]
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 21:40"]
[/quote]
[/quote]
En ole edellinen kommentoija, mutta pitäisikö suojautua kaikilla tavoin lapsiterrorisoinnilta ylipoäätään?
[/quote]
Jos kokee tämän yhden päivän vuodesta noin voimakkaana uhkana, niin ehkä sen lapun sijaan kannattaa investoida panic roomiin.
Hyvinkasvatetut lapset saisivat kyllä tulla, mutta niitä ei juuri ole ainakaan nykyisin.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 21:45"]
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 21:40"][quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 21:39"] Onko pakko käydä siellä naapurissa? Minua ärsyttää jo nyt, etten saa viikon ainoana vapaapäivänäni nukkua oitkään, kun virpojat soittavat ovikelloa. Olen yrittänyt olla kuulematta, mutta osa painaa kelloa kymmeniä (!) kertoja, jos ei avaa ovea. Omat kouluikäiset lapsemme eivät virvo. [/quote] Laita. Oveen. Lappu. Jossa. Kielletään. Virpominen. [/quote] En laita. Naapurit suuttuvat. Eikä mene elämä pilalle yhden päivän takia, vain vapaapäiväni. Olen vuosikausia ollut kiltti ja ostanut karkkeja virpojille, vaikka meillä ollaan niin allergisia, että pajunoksat menivät aina suoraan roskikseen. Se on loppu nyt!
[/quote]
Jos ei halua kommunikoida ystävällisesti (laittaa lappua oveen, kieltäytyä vitsoista allergian takia) sitten ei auta kuin kärsiä! Nyyh!
Siis onko ne virpojat kaikki lukutaitoisia?
Vau, kyllä on tiukkapipoista porukkaa :D meillä naapurustossa tupataan yleensä nauttia näistä perinteistä, lasten ilosta ja siitä paljon puhutusta yhteisöllisyydestä. Kiva päivä tiedossa!
Minä otan ovikellon/sulakkeen irti ja nukun koiran kanssa rauhassa. Koira mölyää hirveästi aina ovikellon soidessa, etenkin jos ovea ei avaa. Ja kyllä ne suklaamunat omaan napaani aion vetää. :D Ongelma ratkaistu.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 21:50"]
Siis onko ne virpojat kaikki lukutaitoisia?
[/quote]
Mä luulen, että vanhemmat kiertelevät pienempien kanssa. Ja jos pelkää, että joku lukutaidoton saattaa rimpauttaa ovikelloa, voi tehdä lapun, jossa on noidan kuva ja ruksi päällä. Tietysti paikalle saattaa sattua myös joku sokea, mutta se ehkä pitää sitten vain kärsiä.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 21:51"]
Minä otan ovikellon/sulakkeen irti ja nukun koiran kanssa rauhassa. Koira mölyää hirveästi aina ovikellon soidessa, etenkin jos ovea ei avaa. Ja kyllä ne suklaamunat omaan napaani aion vetää. :D Ongelma ratkaistu.
[/quote]
Eli ostit suklaamunia virpojille, mutta syötkin ne itse... vai?
Muista, että kelloja siirretään tunnilla eteenpäin. Herätät ystävällisesti naapurit klo 7 poraamalla seinään. Päivällä voit antaa palan näkkileipää kun tulevat virpomaan.
Kuuluuko siihen perinteeseen virpoa muille kuin tutuille?
Toivottavasti meille tulee, on jo munat valmiina :)
Huh kuulostipa pervolle :D
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 21:52"][quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 21:51"]
[/quote]
Eli ostit suklaamunia virpojille, mutta syötkin ne itse... vai?
[/quote]
Miksi olisin ostanut, jos en oveakaan aio avata? :D Ihan itselleni ostin.
Meidän naapuri toivoi, tulethan sitten huomenna virpomaan. :D
Juu täällä suunnitelma verhot kiinni ja hiljaiseloa koko sunnuntai :)