Hohto tulee tänään telkkarista, uskaltaako katsoa yksin?
Tänään tulisi Yle Teemalta klo 21 Hohto -elokuva ja sen jälkeen leffaan liittyvä dokumenttielokuva. En ole nähnyt Hohtoa ja kiinnostaisi katsoa, mutta mies on yövuorossa ja minä olen nössö. Kertokaas mammat uskaltaako sen katsoa yksin ja onko siinä jotain säikytyskohtia? Aikooko joku muu katsoa?
Kommentit (95)
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 22:51"]
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 21:32"][quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 21:05"] Kertokaa miksi se on siinä vanhassa valokuvassa!! Mä en ymmärrä koko leffaa :/ [/quote] Koska hotelli eli pahuuden tyyssija on osannut odottaa Jackiä tulevaksi. [/quote] Kirjassa vielä spookimpi. Pensaat liikkuu yms. Talo elää.
[/quote]
Kirjassa eteni aika hitaasti ja keskityttiin enemmän Jackin alkoholiongelmaan ja aiempaan väkivaltaisuuteen. Sen jälkeen alkoi tapahtua, kun se hissi alkoi yhtäkkiä keskellä yötä liikkua itsestään, vaikkei ketään ollut kyydissä...
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 22:58"]
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 22:51"]
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 21:32"][quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 21:05"] Kertokaa miksi se on siinä vanhassa valokuvassa!! Mä en ymmärrä koko leffaa :/ [/quote] Koska hotelli eli pahuuden tyyssija on osannut odottaa Jackiä tulevaksi. [/quote] Kirjassa vielä spookimpi. Pensaat liikkuu yms. Talo elää.
[/quote]
Kirjassa eteni aika hitaasti ja keskityttiin enemmän Jackin alkoholiongelmaan ja aiempaan väkivaltaisuuteen. Sen jälkeen alkoi tapahtua, kun se hissi alkoi yhtäkkiä keskellä yötä liikkua itsestään, vaikkei ketään ollut kyydissä...
[/quote]
Joo, Wendy heräsi siihen kun yöllä alkoi kuulua raudan kirskuntaa ja tuminaa.
Millos Hohto on ollut pelottava, jännä tai yleensäkään viihdyttävää katseltavaa?
Mä olen sen kahlannut kolmasti läpi ja yhä se paras kohtaus on memenä netissäkin "here´s johnny!"
Mä en tajua Hohdon hohdotusta, miksi se olisi edes hyvä kirja? Saatika edes hyvä leffa? Stephen King on kyllä kauhunmestarina niin pirun epäonnistunut mun vinkkelistä. Ei pidä otteessaan mikään. Paitsi se idea Colorado Kidistä ihanaan tv-sarjaan Haveniin! Ei kauhua, mutta kökköä scifiä jopa.
Kyselee seitkytluvun lapsi.
Stephen King on haukkunut kyseisen elokuvan pystyyn, hänen mukaansa Stanley Kubrick ei alkuunkaan ymmärtänyt mistä kirjassa oli kyse.
Kingin mukaan Kubrick oli ulkona kuin lumiukko ja vesitti hänen tarinansa täysin.
Jos haluat tietää mitä Hohdossa tapahtuu, niin lue Kingin kirja, elokuva ei tee teokselle oikeutta.
Miksi Jack luki Playgirliä ennen sitä työhaastattelua?
Vammanen saa olla jos hohto pelottaa
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 20:18"]
Alkukohtaus on hieno, kun ilmasta on kuvattu kun ne ajaa upeassa vuoristomaisemassa kohti hotellia.
[/quote]
Ja taustalla soi sellainen pelottava musiikki...
Voihan tänne palstalle perustaa tukikeskuksen elokuvan ajaksi!
Heh, AP löysi lisämotivaatiota katsomiseen! Kauhuelokuva voi polttaa kaloreita ja Hohto on ykköskuluttaja, jopa 184kcal, suklaapatukan verran.
http://m.iltalehti.fi/laihdutus/2012102916260450_lh.shtml
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 20:21"]Voihan tänne palstalle perustaa tukikeskuksen elokuvan ajaksi!
[/quote]
Joo, katsotaan sitä yhdessä täällä! Ap
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 20:18"]
Alkukohtaus on hieno, kun ilmasta on kuvattu kun ne ajaa upeassa vuoristomaisemassa kohti hotellia.
[/quote]
Joo ne alkukohtauksen hienot maisemat porautuvat verkkokalvoille ja hyytävä musiikki tärykalvoille.
Onko se dokkari niistä uskomattomista piilomerkitysteorioista. On kyllä hyvä sekin. En katso vaikka olen molemmat nähnyt ennemmin koska mies ei ole kotona. Se tunnelma.............
Ei ole mun mielestä oikeen pelottava, tosin en pelkää oikeen mitään kauhuleffoja. Sanoisin silti, että uskaltaa :)
Ja hitto ku huvittaisi nyt kattoa mut pitäis Earth houria viettää, hmm.
Minusta se on kauhuleffana huono. Oon nähny hirveempiäkin mutta jos olet herkkä, en suosittele yksin katsomaan.
Jos alat ap kattoon niin et kyllä pysty kesken lopettaan :)
Itse pelkään kaikenmoisia kauhuleffoja, vaikkakin olen masokisti ja olen nähnyt niitä aika lailla- Hohto on minusta jotenkin liian taiteellinen ollakseen erityisen pelottava. Katson sitä siis enemmänkin omasta mielestäni hyvänä elokuvina jossa on hyvät näyttelijät. Ja Nicholsonkin on jotenkin liian Nicholson ja jopa hupaisa, että osaisin pitää sitä lainkaan pelottavana, katson sitä enemminkin tyyliin "näin näytellään kahelia oikeaoppisesti".
Hohto on paras kauhuelokuva minkä tiedän. Ja todellinen klassikko jonka jokaisen pitäisi nähdä! T. Fani
Paska elokuva. Ei mitään järkevää sisältöä..
Hohto on yliarvostettua shaibaa.