Hohto tulee tänään telkkarista, uskaltaako katsoa yksin?
Tänään tulisi Yle Teemalta klo 21 Hohto -elokuva ja sen jälkeen leffaan liittyvä dokumenttielokuva. En ole nähnyt Hohtoa ja kiinnostaisi katsoa, mutta mies on yövuorossa ja minä olen nössö. Kertokaas mammat uskaltaako sen katsoa yksin ja onko siinä jotain säikytyskohtia? Aikooko joku muu katsoa?
Kommentit (95)
Jos kerran olet nössö niin älä katso.
Hohto on pahempi kuin joku väkivaltamässäilykauhu. Kerrassaan karmiva elokuva. Kirjankin olen lukenut ja sekin pelotti.
Hohto ei ole mikään säikyttelyleffa, mutta onhan siinä aika järkkyä kuvastoa ja sisältöä.
Kun luen näitä kommentteja, niin mun jollain sairaalla tavalla tekee vaan enemmän mieli katsoa se. -nössö-ap, joka luulee olevansa tyhmänrohkeakin
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 20:11"]
Onko siinä jotain erityisen järkyttävää? Tai siis mikä siinä on niin pelottavaa? Ap
[/quote]
Hyvät näyttelijät tekee siitä uskottavan. Se on pelottavampi kuin uudemmat paskakauhut.
Kiitos vinkkauksesta, katsonpa itsekin. Olen tuon aikaisemmin nähnyt jo muutaman kerran, mutta jos olet kovin herkkä niin en suosittele katsomaan yksin. En ainakaan itse selviäisi ilman villiä mielikuvituksen laukkaamista jos yksin ja ensimmäistä kertaa tuon katsoisin. Muutama säikäytyskohtaus on ja toki muutoinkin aika piinaava tunnelma koko leffan ajan.
Btw. Suosittelen kirjaa elokuvan edelle, on mielestäni paljon parempi.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 20:13"]
Kun luen näitä kommentteja, niin mun jollain sairaalla tavalla tekee vaan enemmän mieli katsoa se. -nössö-ap, joka luulee olevansa tyhmänrohkeakin
[/quote]
tallenna ja katso miehen kanssa
Ei siinä musta ole suoraan yksittäistä kohtausta (muutamia erityisen pelottavia) jonka voisit skipata vaan koko se tunnelma iik
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 20:14"]
Kiitos vinkkauksesta, katsonpa itsekin. Olen tuon aikaisemmin nähnyt jo muutaman kerran, mutta jos olet kovin herkkä niin en suosittele katsomaan yksin. En ainakaan itse selviäisi ilman villiä mielikuvituksen laukkaamista jos yksin ja ensimmäistä kertaa tuon katsoisin. Muutama säikäytyskohtaus on ja toki muutoinkin aika piinaava tunnelma koko leffan ajan.
Btw. Suosittelen kirjaa elokuvan edelle, on mielestäni paljon parempi.
[/quote]
Minusta kirja on liian pitkä. Kubrick teki hyvästä kirjasta loistavan elokuvan.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 20:14"][quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 20:13"]
[/quote]
tallenna ja katso miehen kanssa
[/quote]
Niin tekisin jos olisi tallentava boksi. Jos jättää vuokraamisen varaan niin saa taas odottaa kymmenen vuotta katsomista. Ja se dokumentti tulee leffan jälkeen, se kiinnostaisi. Ap.
Kyllä se on leffa joka jokaisen tulisi katsoa (seurassa)
Voi vitsi! En olis tätäkään tiennyt ilman av:ta :) Täytyypi katsoa, niin saan vihdoin aukkoni sivistyksestä korjattua. Yksi klassikoista jota en ole nähnyt kokonaan :) Ja yksin katson, jos mies ei tule viereen.
Onneks on poppareita.
Minä ainakin uskallan. Asun yksin joten jos meinaan kauhuleffoja katsoa, ne on uskallettava katsoa sit yksin.
Kiva että sain vinkattua muillekin kiinnostuneille tästä! :)
Alkukohtaus on hieno, kun ilmasta on kuvattu kun ne ajaa upeassa vuoristomaisemassa kohti hotellia.
Ei oo edes kauhean pelottava. Eli uskaltaa minusta! Monta muuta en uskaltaisi mutta hohdon kyllä.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 21:05"]
Kertokaa miksi se on siinä vanhassa valokuvassa!! Mä en ymmärrä koko leffaa :/
[/quote]
Öö, no miksi kylpyammeesta löytyy nainen, joka elää, mutta muuttuukin yhtäkkiä mädäntyneeksi ruumiiksi? Ja miksi kaksostyttöjen haamut kulkevat käytävillä...
Saattaisi jäädä yksin katsomatta! En aio katsoa sitä koska joskus näin sen ja Nicholsonin hulluus on jo liian realistista.