Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isä, säälitkö lapsettomia miehiä?

Vierailija
28.03.2015 |

Toisesta ketjusta tuli mieleen, että säälivätkö isämiehet velamiehiä? Onko isyys elämäsi täyttymys, suurin rakkaus ja säälitkö miehiä, jotka tätä rakkautta eivät voi kokea? Vai kadehditko lapsettomia? Vai kenties suhtaudut neutraalisti?

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

(melkein aina töissä - ei jälkikasvusta johtuvia yllättäviä poissaoloja)

Vierailija
62/82 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.hs.fi/m/elama/a1406689607354

Luin joskus tämän kirjoituksen. Siksi vastaan: Kyllä säälin!

Vierailija
64/82 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 00:50"]

Tämä lisääntymisasia ei koskaan herätä yhtä suuria intohimoja isi-miehissä. Lapsettomana naisena sitä vittuilua tulee aina äitien puolelta. Tajuaisivat jo lopettaa.

[/quote]

Mulla taas on ihan eri kokemus! Kukaan mun naispuolisista ennen mua lisääntyneistä kavereista ei ole koskaan kysellyt tai patistanut vauva-asioissa, sen sijaan useampi mies on!

Vierailija
65/82 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 00:17"]Sori että vastaan lapsettomana miehenä, mutta en ole koskaan kuullut kenenkään miehen säälittelevän lapsettomia. Jonkin verran olen kuullut sellaista lapsellista "öhö öhö tuhkamuna"- ja "pitäähän miehellä suvun jatkaja olla" -junttiläppää. En tosin omassa sosiaalisessa piirissäni vaan parilla harrastefoorumilla. Omat lisääntyneet miespuoliset kaverini, jotka kantavat vastuuta lastenhoidosta ja tietävät sen vaatimukset, ymmärtävät päätökseni täydellisen hyvin.
[/quote]

Tällä ketjulla viitattiin siihen, kun tällä palstalla kouluttanattomat ja tyhmät naisen haukkuvat aina lapsettomia naisia, kehuskelevat hedelmällisyydellään ja käyttävät juuri noita "lapseton ei tiedä elämästä mitään/lapseton haluaisi salaa lapsia"-fraaseja. Jos sinun piirisi ovat sivistyneitä, ei tuollaista esiinny :) samoin ei älykkäiden naisten keskuudessakaan.

Vierailija
66/82 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 00:32"]Säälin lähinnä miehiä jotka ovat saaneet pelkkiä tyttölapsia. Ajatelkaa että he joutuvat kasvattamaan ihmisen kenelle he eivät koskaan pysty siirtämään hienoimpia oppejaan elämästä (siis miehenä olemisesta). Lapsettomia en juuri sääli. Tai sellaisia lapsettomia säälin jotka ovat ajautuneet yhteen jonkun yh.n kanssa joka ei halua lisää lapsia, vaikka mies itse haluaisi. Säälin myös heitä jotka ovat parisuhteessa "mahon" naisen kanssa mutta itse haluaisivat lapsia.
[/quote]

Miehet todellakin ovat sääliä tarvitsevia paskakasoja, jos eivät itse saa aikaan mitään muutoksia ja hyppivät vain sinne minne vaimo tai äiti käskee

Vierailija
67/82 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan keski-ikäiseksi asti kumppanin puutteen vuoksi lapsettomana olleena naisena. En sääli, pikemminkin ihailen lapsettomia niin miehiä kuin naisiakin. Tiedän omasta kokemuksesta, että monikaan ei ole lapseton omasta halustaan vaan ei vaan ole kumppania löytynyt, kumppani on kuollut, on tullut ero juuri siinä iässä kun pitäisi perustaa perhe, työ- ja taloudellinen tilanne ei ole sallinut lasten hankintaa, lapsia ei vaan ole kuulunut. Rohkeita ihmisiä, rohkeita ja vastuullisia päätöksiä olla tekemättä lapsia kun ei tunne tilanteen olevan hyvä siihen tai jos ei tosiaan pidä lapsista. Toivon että moni laiseni löytäisi viimeisinä hedelmällisinä vuosinaan sopivan kumppanin, olette varmasti kaikkein parhaita ja kypsimpiä vanhemmiksi, elämänkokemusta riittävästi, työtilanne vakaa ja hallinnassa, suurin ammatillinen kunnianhimo toteutettu ja ideat toteutettu, talous kunnossa, vanhemmat jo eläkkeellä joten lasten hoitoapua saatavilla.

Vierailija
68/82 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kolmen lapsen vkl-isä. Nykyisessä liitossa puoli vuotias vauveli. Ero tuli kun en ollut koskaan kotona. Tein duunia vähän joka puolella ja vapaat roikuin baaressa tai ajelin prätkällä jne. Kaikki se loppui kuin seinään. Lapset tuli mun luo joka viikonloppu ja hetkessä huomasin mitä olin kusipäisyyttäni missannut. Erosta nyt seitsemän vuotta ja tulevat edelleen, myös kaikilla lomilla ja kesäisin ovat paljon viikollakin. Enkä tosiaan kaipaa mitään "omaa aikaa". Kaikki mitä tehdään tai minne mennään, niin tehdään yhdessä. Mun mielestä elämässä ei ole mitään niin ihanaa, kiun se valtava rakkaus, mitä VAIN omia lapsiaan kohtaan voi tuntea...

Vierailija
69/82 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sääli. Kadehdin. Olisi pitänyt jättää nämä perheleikit. Olisi jäänyt rahaa muuhunkin, kuin vain elättämiseen. Jumalauta että inhoan tätä perhe-elämää. Vaimoa ei kiinnosta mikään muu, kuin lapset ja niiden touhut tätä nykyä. Eikä minun lapseni ole edes mitään erikoisia missään. Vahvaa ja tylsää keskitasoa. Yksi kaverini tästä samasta kylästä on elänyt koko elämänsä vain itselleen, eikä ole lähtenyt ihmissuhdeleikkeihin mukaan. Olen hänelle kateellinen. Hän ajaa vanhaa amerikkalaista autoa ja omistaa vaikka mitä hienoa vipstaakelia, josta itse voisin vain unelmoida. Vituttaa, mutta nämä kortit on pöytään lyöty. Loppuukohan tämä koskaan?

Vierailija
70/82 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en vaihtaisi lapsiani tai vaimoani mistään hinnasta mihinkään. Joskus tulee vaan mietittyä että olisi voinut vanhempanakin perustaa perheen (olin 22 v esikoisen synnyttyä) mutta lapset ovat jo 17 v ja 15 v joten omaa aikaa löytyy jo ja perhe elämä sujuu mallikkaasti. En sääli enkä kadehdi ketään, turhaa semmoinen kun lapset on aika pitkälti oma valinta. Tietysti harmittaa sellaisten puolesta, jotka eivät lapsia saa vaikka halusivat.

Vierailija
71/82 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää oppii arvostamaan vasta kun sen menettää. 2002-2006, mutta muistot elävät ikuisesti ja kulkevat mukana kaikkialle. Ainoa asia mitä kadun, on se että välttelin lapsenhoitoon osallistumista ja vietin enemmän viikonloppuja kavereiden kuin oman tyttäreni kanssa. Jos tulen tulevaisuudessa vielä uudestaan isäksi niin voin vannoa olevani kuin eri ihminen. -Vielä tässä vierelläs mä oon, sua hylkää en, mun pieni lintu vierelläs mä oon, joko tiedät sen kun täältä lähdetään, henget jäävät elämään-.

Vierailija
72/82 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 19:21"]

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 18:55"]

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 18:49"][quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 18:38"] Sama henkilö tehtailee näitä isien ulinoita helvetistä. Kova on katkeruus tällä provoilijalla. [/quote]   Nope. En ole provoillut. Tuo M50 on ihan eri henkilö. Miksi aina kaikki on provoja, jos ne eroaa sinun maailmankäsityksestäsi? Vai etkö vain voi uskoa, että lapsiperhearki tuntuu helvetiltä joidenkin mielestä? [/quote] Jatka vain ininääsi että kukaan ei kertonut millaista lasten kanssa on. Siirrä vastuu muille ja katkeroidu vielä enemmän jos suinkin mahdollista. Story of your life.

[/quote]

Ei tarvitse katkeroitua, sillä en minä tätä enää kauaa aio kestää.

[/quote]

Oikein. Ei kannata uhrata (loppu)elämäänsä pyhän vulvan alttarille. Sinulla on oikeus tehdä omalla elämälläsi mitä haluat, kannattaa tehdä heti eikä huomenna. Vanhainkodissa tutisevana ukkona on turhaa miettiä "olisi pitänyt uskaltaa"...

Vierailija
73/82 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni mies vaan hoksaa liian myöhään mihin soppaan joutuu. Usein kyllä omaa syytä, eihän sitä uskota vaikka vanhemmat miehet neuvoo, naureskellaan ja kun se pillukin on niin makeaa.

Vierailija
74/82 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 18:38"]

Sama henkilö tehtailee näitä isien ulinoita helvetistä. Kova on katkeruus tällä provoilijalla.

[/quote]

Valitettavasti vain näitä "sama henkilöitä" löytyy omastakin tuttavapiiristä useampia, monelle tuo maanpällinen helvetti on ihan todellinen.

Vierailija
75/82 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 19:21"]

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 18:55"]

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 18:49"][quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 18:38"] Sama henkilö tehtailee näitä isien ulinoita helvetistä. Kova on katkeruus tällä provoilijalla. [/quote]   Nope. En ole provoillut. Tuo M50 on ihan eri henkilö. Miksi aina kaikki on provoja, jos ne eroaa sinun maailmankäsityksestäsi? Vai etkö vain voi uskoa, että lapsiperhearki tuntuu helvetiltä joidenkin mielestä? [/quote] Jatka vain ininääsi että kukaan ei kertonut millaista lasten kanssa on. Siirrä vastuu muille ja katkeroidu vielä enemmän jos suinkin mahdollista. Story of your life.

[/quote]

Ei tarvitse katkeroitua, sillä en minä tätä enää kauaa aio kestää.

[/quote]

Oikein, kannattaa toimia jo ennen katkeroitumista, tsemppiä.

Vierailija
76/82 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 17:59"]

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 17:06"]

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 12:43"]

En sääli. Kadehdin. Olisi pitänyt jättää nämä perheleikit. Olisi jäänyt rahaa muuhunkin, kuin vain elättämiseen. Jumalauta että inhoan tätä perhe-elämää. Vaimoa ei kiinnosta mikään muu, kuin lapset ja niiden touhut tätä nykyä. Eikä minun lapseni ole edes mitään erikoisia missään. Vahvaa ja tylsää keskitasoa. Yksi kaverini tästä samasta kylästä on elänyt koko elämänsä vain itselleen, eikä ole lähtenyt ihmissuhdeleikkeihin mukaan. Olen hänelle kateellinen. Hän ajaa vanhaa amerikkalaista autoa ja omistaa vaikka mitä hienoa vipstaakelia, josta itse voisin vain unelmoida. Vituttaa, mutta nämä kortit on pöytään lyöty. Loppuukohan tämä koskaan?

[/quote]

No ei tietenkään lopu. Olet itse valinnut oman polkusi.

Tällaiset miehet jaksaa hämmästyttää mua. Miten on mahdollista että he ovat tuohon tlanteeseen itsensä ajaneet? Ovatko he olleet aivan täysin naisensa vietävissä, eivätkö he osaa ajatella itse yhtään? Kerro vaikka sinä, tämän viestin kirjoittaja, miten olet tuohon tilanteeseen päätynyt? Mitä tekisit nyt toisin jos voisit palata nuoruuteesi?

Surettaa ja ihmetyttää erityisesti tunteettomuus omia lapsia kohtaan. Et ole ilmeisesti missään vaiheessa ollut itse vastuussa lapsista, koti-isänä? Tällaista saattaa käydä jos lapset ovat vain äidin projekti ja isän rooli on olla lähinnä lompakkona. Pelkän lompakon rooliin suostuminen taas on aika munatonta.

Haluaisitko vaihtaa vaimosi ja lapsesi amerikanrautaan ja erinäisiin vipstaakkeleihin?

[/quote]

En olisi mennyt tähän perheleikkiin mukaan, jos olisin tiennyt kuinka perseestä se on. Kukaan ei koskaan kerro, että mitä se oikasti on. Aina vaan puhutaan, että kuinka kivaa on katsoa lasten kasvua ja touhuta niiden lasten kanssa. Totuus on kuitenkin, ettei siinä ole mitään ihmeellistä. Pelkkää keskinkertaisuutta. Vaimoni mielestä oli tosi hienoa, kun esikoinen oppi syömään haarukalla otti kuvia ja kaikkea. No jihuu. Sietämätöntä ja tylsää. Koti-isänä olo olisi painajainen. Lompakoksi en suostunut koskaan, mutta laskut on pakko maksaa, jos haluaa pitää elintasoaan yllä.

Olen jo siinä pisteessä pikkuhiljaa, että vaihtaisin varmaan perheeni jenkkirautaan ja vempeleisiin. Olen jo vuosia leikitellyt ajatuksella, että pakenen asumaan yksin jonnekkin omakotitaloon keskelle metsää ja puuhaan siellä omia juttujani. Nyt olen siinä pisteessä, että vedän kunnon kännit joka viikonloppu, että jaksaa katsella ja kuunnella sitä perhe-elämää.

[/quote]

No mutta normaaliälyisiä naisiakin on olemassa. Jotka tajuaa että haarukalla syöminen tai pyörällä ajaminen on ihan normaalia ja lapsista ei tehdä mitää nnumeroa.

Vierailija
77/82 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 07:49"]

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 22:28"][quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 20:58"] En kutsuisi näitä kitisijöitä miehiksi vaan säälittäviksi reppanoiksi, jotka ovat itse soppansa keittäneet ja ulisevat nyt oman typeryyden takia. Lapset kärsivät, mutta kiinnostaako se? Ei tietenkään koska yhyy minulle ei kerrottu että lasten kanssa on rankkaa yhyy :( [/quote] En minä ainakaan ulissut, minä lähdin helvetistäni pois. Nyt elelen tyytyväisenä miehenä ilman perhehelvettiä enkä välitä paskaakaan sinun tai muiden ulisijoiden mielipiteistä. Nyt elän loppuelämäni kuten itse haluan, en kuten muut haluavat. [/quote] Mitäs muuta itsekäs paska osaisikaan. Kovastihan tuo arvostelu näkyy sinua heilauttavan kun koko ajan olet paikalla uhoamassa.

[/quote]

Mukavaa vähän ärsyttää tiukkapipoisia hiekkapilluja  :D .

Vierailija
78/82 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 20:32"]

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 17:59"]

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 17:06"]

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 12:43"]

[/quote]

No ei tietenkään lopu. Olet itse valinnut oman polkusi.

Tällaiset miehet jaksaa hämmästyttää mua. Miten on mahdollista että he ovat tuohon tlanteeseen itsensä ajaneet? Ovatko he olleet aivan täysin naisensa vietävissä, eivätkö he osaa ajatella itse yhtään? Kerro vaikka sinä, tämän viestin kirjoittaja, miten olet tuohon tilanteeseen päätynyt? Mitä tekisit nyt toisin jos voisit palata nuoruuteesi?

Surettaa ja ihmetyttää erityisesti tunteettomuus omia lapsia kohtaan. Et ole ilmeisesti missään vaiheessa ollut itse vastuussa lapsista, koti-isänä? Tällaista saattaa käydä jos lapset ovat vain äidin projekti ja isän rooli on olla lähinnä lompakkona. Pelkän lompakon rooliin suostuminen taas on aika munatonta.

Haluaisitko vaihtaa vaimosi ja lapsesi amerikanrautaan ja erinäisiin vipstaakkeleihin?

[/quote]

En olisi mennyt tähän perheleikkiin mukaan, jos olisin tiennyt kuinka perseestä se on. Kukaan ei koskaan kerro, että mitä se oikasti on. Aina vaan puhutaan, että kuinka kivaa on katsoa lasten kasvua ja touhuta niiden lasten kanssa. Totuus on kuitenkin, ettei siinä ole mitään ihmeellistä. Pelkkää keskinkertaisuutta. Vaimoni mielestä oli tosi hienoa, kun esikoinen oppi syömään haarukalla otti kuvia ja kaikkea. No jihuu. Sietämätöntä ja tylsää. Koti-isänä olo olisi painajainen. Lompakoksi en suostunut koskaan, mutta laskut on pakko maksaa, jos haluaa pitää elintasoaan yllä.

Olen jo siinä pisteessä pikkuhiljaa, että vaihtaisin varmaan perheeni jenkkirautaan ja vempeleisiin. Olen jo vuosia leikitellyt ajatuksella, että pakenen asumaan yksin jonnekkin omakotitaloon keskelle metsää ja puuhaan siellä omia juttujani. Nyt olen siinä pisteessä, että vedän kunnon kännit joka viikonloppu, että jaksaa katsella ja kuunnella sitä perhe-elämää.

[/quote]

No mutta normaaliälyisiä naisiakin on olemassa. Jotka tajuaa että haarukalla syöminen tai pyörällä ajaminen on ihan normaalia ja lapsista ei tehdä mitää nnumeroa.

[/quote]

Tuskinpa ap:tä hirveästi auttaa, tällä hetkellä.

Vierailija
79/82 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kutsuisi näitä kitisijöitä miehiksi vaan säälittäviksi reppanoiksi, jotka ovat itse soppansa keittäneet ja ulisevat nyt oman typeryyden takia. Lapset kärsivät, mutta kiinnostaako se? Ei tietenkään koska yhyy minulle ei kerrottu että lasten kanssa on rankkaa yhyy :(

Vierailija
80/82 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 10:31"]

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 00:50"]

Tämä lisääntymisasia ei koskaan herätä yhtä suuria intohimoja isi-miehissä. Lapsettomana naisena sitä vittuilua tulee aina äitien puolelta. Tajuaisivat jo lopettaa.

[/quote]

Mulla taas on ihan eri kokemus! Kukaan mun naispuolisista ennen mua lisääntyneistä kavereista ei ole koskaan kysellyt tai patistanut vauva-asioissa, sen sijaan useampi mies on!

[/quote]

Mulla on tämä sama kokemus. Naiset tuntuvat kävelevän munankuorilla ja varovan etteivät vain loukkaisi mun tunteitani siltä varalta että lapsettomuuteni ehkä olisikin tahatonta, kun taas miehet päräyttelevät ihan miten päin vain niitä "ettekös te muka lapsia halua" -tyyppisiä kommentteja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän