Isä, säälitkö lapsettomia miehiä?
Toisesta ketjusta tuli mieleen, että säälivätkö isämiehet velamiehiä? Onko isyys elämäsi täyttymys, suurin rakkaus ja säälitkö miehiä, jotka tätä rakkautta eivät voi kokea? Vai kadehditko lapsettomia? Vai kenties suhtaudut neutraalisti?
Kommentit (82)
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 15:56"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 14:44"]
Isäni 70v. sanoi tässä taannoin, että mitä vanhemmaksi on tullut, sitä vähemmän oikeasti välittää enää elämässä mistään muusta kuin lapsista ja lapsenlapsista. Olen saanut mielikuvan, että nuorempana olisi elämä mennyt hienosti lapsettomanakin, mutta nykyään ei.
Itseasiassa tästähän oli tehty tutkimus, että lapset on sijoitus tulevaan onneen. Alle 7-vuotiaiden lasten vanhemmat oli usein onnettomampia kuin lapsettomat pariskunnat. Sitten tilanne tasottui ja pikkuhiljaa lapselliset ihmiset meni ohi, kunnes eläkeikässä ero oli todella suuri niiden hyväksi, joilla on lapsia ja ehkä lapsenlapsiakin. Sen takia täältä kysyminen vääristää tilannetta. Täällä pyörii paljon pienten lasten vanhempia, joiden elämä on raskasta.
[/quote]Huomannut saman. Teen kuntoutustyötä ja asiakkaina paljon vanhojakin ihmisiä. Vanhat lapsettomat miehet ovat katkerimpia elämälle. Tyytymättömiä ollaan sekä menneestä elämästä ,että nykyisestä.Yksikään ei ole sanonut,että olipa hyvä,etten hankkinut lapsia, mutta moni katunut,ettei perhettä perustanut.
[/quote]
Miehillä on vain se hyvä puoli, että voivat paikata asian vaikka 60 vuotiaina ja ryhtyä vanhoilla päivillä isäksi. Moni mies vanhempana osaakin arvostaa isyyttä ihan eri tavalla, kuin nuorena.
Oma mieheni ei sääli lapsettomia kavereitaan (ikää miehelläni 50v), mutta joskus vain sanoo, että harmittaa velipoikansa puolesta, kun se ei saanut lapsia. Mutta ei velipojalla nyt kiirettä ole vielä, kun ikää on vasta 45v. Ehtii vielä hyvin.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 07:59"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 15:56"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 14:44"]
Isäni 70v. sanoi tässä taannoin, että mitä vanhemmaksi on tullut, sitä vähemmän oikeasti välittää enää elämässä mistään muusta kuin lapsista ja lapsenlapsista. Olen saanut mielikuvan, että nuorempana olisi elämä mennyt hienosti lapsettomanakin, mutta nykyään ei.
Itseasiassa tästähän oli tehty tutkimus, että lapset on sijoitus tulevaan onneen. Alle 7-vuotiaiden lasten vanhemmat oli usein onnettomampia kuin lapsettomat pariskunnat. Sitten tilanne tasottui ja pikkuhiljaa lapselliset ihmiset meni ohi, kunnes eläkeikässä ero oli todella suuri niiden hyväksi, joilla on lapsia ja ehkä lapsenlapsiakin. Sen takia täältä kysyminen vääristää tilannetta. Täällä pyörii paljon pienten lasten vanhempia, joiden elämä on raskasta.
[/quote]Huomannut saman. Teen kuntoutustyötä ja asiakkaina paljon vanhojakin ihmisiä. Vanhat lapsettomat miehet ovat katkerimpia elämälle. Tyytymättömiä ollaan sekä menneestä elämästä ,että nykyisestä.Yksikään ei ole sanonut,että olipa hyvä,etten hankkinut lapsia, mutta moni katunut,ettei perhettä perustanut.
[/quote]
Miehillä on vain se hyvä puoli, että voivat paikata asian vaikka 60 vuotiaina ja ryhtyä vanhoilla päivillä isäksi. Moni mies vanhempana osaakin arvostaa isyyttä ihan eri tavalla, kuin nuorena.
Oma mieheni ei sääli lapsettomia kavereitaan (ikää miehelläni 50v), mutta joskus vain sanoo, että harmittaa velipoikansa puolesta, kun se ei saanut lapsia. Mutta ei velipojalla nyt kiirettä ole vielä, kun ikää on vasta 45v. Ehtii vielä hyvin.
[/quote]
Kuka helvetti nyt 60 v. alkaa enää kakaroita siittämään, ansaitsee kyllä kaiken mitä saa jos siihen hommaan erehtyy.
Neutraali ja myös pieni sympatia jos tietäisin että omasta lapsesta nekin olisivat haaveillet mutta kohtalo päätti toisin ! Elämä ei ole reilua eikä ole koskaan ollutkaan
En sääli. Oma valinta. Minun valinta on vaimo ja vauva ja heistä olen helvetin onnellinen.
Sori että vastaan lapsettomana miehenä, mutta en ole koskaan kuullut kenenkään miehen säälittelevän lapsettomia. Jonkin verran olen kuullut sellaista lapsellista "öhö öhö tuhkamuna"- ja "pitäähän miehellä suvun jatkaja olla" -junttiläppää. En tosin omassa sosiaalisessa piirissäni vaan parilla harrastefoorumilla. Omat lisääntyneet miespuoliset kaverini, jotka kantavat vastuuta lastenhoidosta ja tietävät sen vaatimukset, ymmärtävät päätökseni täydellisen hyvin.
Kovasti säälittiin toisessa ketjussa lapsettomia naisia äitien puolelta, joo...
Enpä oikeastaan. Heillä tuntuu olevan asiat hyvin, samoin minulla. Kaikilla meillä on ollut ylämäkemme, oli lapsia tai ei. Omista muksuista olen tosi onnellinen, hyvä että tuli tehtyä.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 20:16"]Kadehdin avoimesti työkaveriani jolla on sen verran fiksu nainen ettei ole pakottanut heppua perheleikkiin. Jeppe on aina hyvällä tuulella, melkein aina töissä, pystyy venymään/lähtemään ulkomaankeikalle 12h varoitusajalla jne. Vapaa-aikaa ruhtinaallisesti harrastaa oman päänsä mukaan...
Itse olin yksi niistä hölmöistä joka ei ajoissa ymmärtänyt etsiä tuollaista naista.
[/quote]
Jos olet noin pinteessä, miksi et eroa ja etsi sellaista naista? Kuka pakottaa jäämään?
Säälin lähinnä miehiä jotka ovat saaneet pelkkiä tyttölapsia. Ajatelkaa että he joutuvat kasvattamaan ihmisen kenelle he eivät koskaan pysty siirtämään hienoimpia oppejaan elämästä (siis miehenä olemisesta). Lapsettomia en juuri sääli. Tai sellaisia lapsettomia säälin jotka ovat ajautuneet yhteen jonkun yh.n kanssa joka ei halua lisää lapsia, vaikka mies itse haluaisi. Säälin myös heitä jotka ovat parisuhteessa "mahon" naisen kanssa mutta itse haluaisivat lapsia.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 20:16"]Kadehdin avoimesti työkaveriani jolla on sen verran fiksu nainen ettei ole pakottanut heppua perheleikkiin. Jeppe on aina hyvällä tuulella, melkein aina töissä, pystyy venymään/lähtemään ulkomaankeikalle 12h varoitusajalla jne. Vapaa-aikaa ruhtinaallisesti harrastaa oman päänsä mukaan...
Itse olin yksi niistä hölmöistä joka ei ajoissa ymmärtänyt etsiä tuollaista naista.
[/quote]
Ihan kuin se olisi sun naisesi syy, että teillä on lapsia? Voi sua pientä uhria. Naisesi varmaan pakotti sut vetämään paljaalla?
Ota vastuu omasta elämästäsi omiin käsiisi, älä syytä vaimoasi siitä, että olette lapsia tehneet. Jumalauta mikä munaton mies. Ota sitten ero ja etsi lapseton nainen, jos se tekee sut onnelliseksi.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 00:33"]
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 20:16"]Kadehdin avoimesti työkaveriani jolla on sen verran fiksu nainen ettei ole pakottanut heppua perheleikkiin. Jeppe on aina hyvällä tuulella, melkein aina töissä, pystyy venymään/lähtemään ulkomaankeikalle 12h varoitusajalla jne. Vapaa-aikaa ruhtinaallisesti harrastaa oman päänsä mukaan... Itse olin yksi niistä hölmöistä joka ei ajoissa ymmärtänyt etsiä tuollaista naista. [/quote] Ihan kuin se olisi sun naisesi syy, että teillä on lapsia? Voi sua pientä uhria. Naisesi varmaan pakotti sut vetämään paljaalla? Ota vastuu omasta elämästäsi omiin käsiisi, älä syytä vaimoasi siitä, että olette lapsia tehneet. Jumalauta mikä munaton mies. Ota sitten ero ja etsi lapseton nainen, jos se tekee sut onnelliseksi.
[/quote]Ei se lapsiperhe-elämä äidillekään välttämättä mitään herkkua ole, mutta kyllä se vain on molempien kestettävä, kun kerran leikkiin on ryhdytty. Oma mokailu ei oikeuta rikkomaan lapsen perhettä. -8
En sääli, en kummastele, en ihmettele. Kuten myös toivon ettei kukaan sääli, kummastele tai ihmettele valintaani olla neljän lapsen koti-isä.
Tämä lisääntymisasia ei koskaan herätä yhtä suuria intohimoja isi-miehissä. Lapsettomana naisena sitä vittuilua tulee aina äitien puolelta. Tajuaisivat jo lopettaa.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 23:56"]
En sääli. Oma valinta. Minun valinta on vaimo ja vauva ja heistä olen helvetin onnellinen.
[/quote]
Toi kiroilu vei uskottavuuden.
Jännä miten miehillä ja naisilla on tässäkin asiassa eri säännöt. Miksi äidit säälittelevät velanaisia kun taas isämiehiä kehoitetaan lähtemään ellei perhe-elämä miellytä? Eikö lapsien hankkiminen ole päätös, mistä ei voi perääntyä, niin miehillä kuin naisillakin? Ei tuota päätöstä voi peruttaa "kun en nyt halunnutkaan", annetaan lapset vaikka adoptioon sitten (???)...
Kadehdin avoimesti työkaveriani jolla on sen verran fiksu nainen ettei ole pakottanut heppua perheleikkiin. Jeppe on aina hyvällä tuulella, melkein aina töissä, pystyy venymään/lähtemään ulkomaankeikalle 12h varoitusajalla jne. Vapaa-aikaa ruhtinaallisesti harrastaa oman päänsä mukaan...
Välillä kadehdin lapsettomia siitä vapaudesta, mutta kyllä omat lapsetkin voivat olla ihan mukavia sitten, kun ne ovat aikuisia.