Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kaikki haaveilee jostain ulkomaanreissusta?

Vierailija
28.03.2015 |

Viikko siellä jossain etelänlämmössä ja sitten se onkin jo ohi. Ainoastaan matkasta jäävät muistot ovat pysyviä.

Itse haaveilen jostain pysyvämmästä, konkreettisemmasta, kuten terveydestä tai uudesta omakotitalosta, joista voisi nauttia sitten koko loppuelämänsä, ei vain sen yhden viikon ajan.

No, kait meitä ihmisiä on vaan niin erilaisia ja pidetään eri asioita tärkeinä.

Kommentit (89)

Vierailija
81/89 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki haluaa helvettiin täältä. Suomi on paska maa.

Vierailija
82/89 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotitalo maksaa puoli miljoonaa, joku ulkomaanreissu muutaman tonnin - miten niitä voi edes verrata?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/89 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pidän matkustelusta ja käytän siihen paljon mieluummin rahaa kuin mihinkään muuhun. Talo on, koska mies niin tahtoi. Mutta esim. mitään mökkiä en ostaisi ikimaailmassa. Teen sillä rahalla kymmeniä matkoja mieluummin!

Vierailija
84/89 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 21:28"]

Kaikki haluaa helvettiin täältä. Suomi on paska maa.

[/quote]

Niin on ja se se lopullinen syy matkailemiseen onkin.

Vierailija
85/89 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksien ja elämyksien kannalta matkaileminen muutama viikko vuodessa ulkomailla vs. asuminen ulkomailla on kuin vertaisi Fiat 600:sta ja Ferraria; hyväuskoisen turistin kuvitelmia siitä "avartavuudesta"

Molempia tehnyt, mutta matkailu on siirtynyt ihan koti-Suomeen.

Vierailija
86/89 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ei tarvitse haaveilla. Käytän google street viewtä seikkaillakseni ympäri maailmaa ja katsellakseni maailman arkkitehtuuria, ilman että joudun kestämään näiden maiden paahtavia kuumuuksia ja turvattomia oloja. Jos haluan eksoottisia makuelämyksiä, voin ihan itse laittaa niitä kotona, reseptit löytyvät netistä.

Vierailija
87/89 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 19:58"]"matkailu antaa niin paljon matkan jälkeen, uusia elämyksiä, oppia ja ymmärrystä, laaja-alaista ajattelua jne. Mulla on kiva koti ja terveyttä en voi ennustaa."

Laaja-alainen ajattelu ei suju ilman ulkomaanmatkaa? Matkailu on ihan OK mutta Suomessa siita on tullut joku kummallinan statussymbooli. Tallinna ja Tukholma eivat ole ulkomaita joissa saa niita 'elamyksia' vaan surkeita junttiloita joihin matkustavia pitaa saalia ja halveerata.

Kylla taalla 'ulkomaillakin' matkustellaan mutta usein on oman maan nahtavyyksia niin paljon etta nekin riittavat. On monenlaista maisemaa ja paikalliskulttuuria. Eika koko kotikadun pituudelta vahdita mihin kukin menee tai miten aikansa viettaa, on muutakin tekemista.

[/quote]

Enpä ainakaan tutuillani ole havainnut sitä, että matkailu olisi "statussymboli". Matkailu ei kuitenkaan omaisuuksia vie.

Eräs sukulaiseni osti vasta kesämökin reilulla sadalla tuhannella ja hinta mainittiin useaan otteeseen. Aika kauan saan matkailla, jotta saisin saman summan käytettyä matkoihini.

Vierailija
88/89 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 19:42"]Minä en halua sen paremmin matkoja kuin omakotitaloakaan.

Sen olen kyllä huomannut, että on olemassa iso joukko ihmisiä, jotka eivät tiedä lainkaan, mitä 'vapaapäivä kotona' tarkoittaa. He ovat kaikki lomansa jossain muualla.
[/quote]

Mulla ei ole sellaista kuin vapaapäivä kotona sillä kotona on pyykinpesua , siivousta, puutarhanhoitoa, uima-altaan siivousta, ruokakaupassa käyntiä ja ruuanlaittoa myös ns "vapaapäivinä". Lomalla muualla noita ei ole. Siinä syy

T se joka on 4+2 vkoa vuodessa reissussa

Vierailija
89/89 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 19:46"]59: Tarkoitatko, että vasta ulkomaille matkattuasi et vastaa työpuheluihin, mutta jos jäisit kotiin loman ajaksi, niin sitten vastaisit?

On ihan oma vikasi, jos et osaa asettaa itsellesi rajoja.
[/quote]

En tietenkään vastaa työpuhelyihin lomalla olen sitten missä tahansa mutta reissussa ilman läppäriä ja puhelinta ei kukaan tavoittele edes hätätapauksissa. Jos olen kotona se riski on olemassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi