Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kaikki haaveilee jostain ulkomaanreissusta?

Vierailija
28.03.2015 |

Viikko siellä jossain etelänlämmössä ja sitten se onkin jo ohi. Ainoastaan matkasta jäävät muistot ovat pysyviä.

Itse haaveilen jostain pysyvämmästä, konkreettisemmasta, kuten terveydestä tai uudesta omakotitalosta, joista voisi nauttia sitten koko loppuelämänsä, ei vain sen yhden viikon ajan.

No, kait meitä ihmisiä on vaan niin erilaisia ja pidetään eri asioita tärkeinä.

Kommentit (89)

Vierailija
21/89 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otan mielummin pienemmän helppohoitoisen ja helposti myytävän asunnon hyvältä paikalta kuin jonkun omakotitalon ja matkustelen usein. Ne matkat ovat elämäni kohokohtia ja vaikka tasainen arki on hyvä juttu se tylsistyttää eikä riitä minulle pidemmän päälle. Olisihan se halvempaa ja helpompaa olla sellainen ihminen joka tyytyy vähempään mutta minä kuivuisin kasaan jos asuisin vaan samassa paikassa koko elämäni tekemättä tai näkemättä mitään muuta. 

Vierailija
22/89 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 15:19"]

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 15:10"]

Mulle reissaaminen on tärkeää. Voi oikeasti olla aivot narikassa. Etelänlomilla en juuurikaan käy, mutta joskus sellainenkin on kiva.

[/quote]

Miten matkoilla voi olla "aivot narikassa"? Jossain ryhmämatkalla AI-hotellissa Teneriffalla ehkä, mutta en muuten ymmärrä. Enemmän kai reissussa aivoja käytetään kuin arkisessa kotielämässä.

[/quote]

Joo, olet oikeassa. Muotoilin kommenttini huonosti. Tarkoitin työasioista aivot narikassa. Mulla on sellainen duuni, että 24/7 olen tavoitettavissa. Lomareissuilla en ole, siksi lähden aina kun pienikin mahdollisuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/89 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 15:21"][quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 15:19"]Entäs jos haluaa sekä omakotitalon että ulkomaanmatkan. Ei ne sulje pois toisiaan.
[/quote]
Koska joskus täytyy valita joko tai. Kaikilla ei ole varaa molempiin. Ap
[/quote]

En ottaisi sellaista lainataakkaa, että se estäisi vapaa-ajan menoni. Itsellä asumismenoihin menee noin kolmannes nettotuloista. Kai pankkikin hieman katsoo, minkä suuruisen lainan voi myöntää?

Vierailija
24/89 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mulla ei ole mahdollisuutta omakotitaloon, joten reissaan sitten edes kerran vuodessa jossain.

Vierailija
25/89 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haaveile matkoista, vaan käyn. 5-6 kertaa vuodessa. Viikon matkoja.  Omakotitalo jo on. Terveys on mitä on  ja sen kanssa eletään. Matkustan niin kauan, kuin terveys antaa siihen mahdollisuuden.

Kaikki tarpeellinen on mitä tarviin siihen normi arkeen täällä kotosalla.

Vierailija
26/89 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 15:09"]

Kuinka paljon lentomatkustaminen kuormittaakaan maapallon ilmakehää... Minusta turha matkustus pitäisi kieltää.

[/quote]

Kestää vaan muuten turhan pitkään päästä Karibialle...

Siksi lentokone. Mannertenvälisille Airbusin A380 jos mahdollista -tilava ja todella hiljainen. Ihan eri luokkaa kuin Boeing 747.

Vierailija
27/89 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 14:56"]

Viikko siellä jossain etelänlämmössä ja sitten se onkin jo ohi. Ainoastaan matkasta jäävät muistot ovat pysyviä. Itse haaveilen jostain pysyvämmästä, konkreettisemmasta, kuten terveydestä tai uudesta omakotitalosta, joista voisi nauttia sitten koko loppuelämänsä, ei vain sen yhden viikon ajan. No, kait meitä ihmisiä on vaan niin erilaisia ja pidetään eri asioita tärkeinä.

[/quote]

Jotkut haluavat elääkin, eikä varovaisesti jarrutella kaikkia asioita, koska ne eivät ole "järkeviä".

Vierailija
28/89 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaanreissut on siitä kivoja, että niitä voi tehdä aina uudestaan ja niiden tekemiselle on koko oma elinikä aikaa.

Vierailija
29/89 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveilen salaa omakotitalosta. Olen 34-vuotias vanhapiika pienipalkkaisessa työssä, joten se haave jää nyt tämän elämän aikana toteuttamatta. Matkoille sen sijaan pääsen. Matkustaminen maksaa minulle vuodessa 1000 - 2000 euroa. Sillä summalla ei paljon asuntolainaa lyhennellä. Kyse voi olla muillakin ihmisillä siitä, että yrittää keskittyä elämässä siihen, minkä voi saada, eikä siihen, mikä ei ole mahdollista.

Vierailija
30/89 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 15:04"]

Jotkut voi haaveilla useista asioista. Siitä terveydestä, omakotitalosta ja ulkomaanmatkasta. Ja kivemmasta työpaikasta, pidemmistä lomista, rauhallisesta lukuhetkestä, kesästä...

[/quote]

Minäkin haaveilen vuosittain kolmesta lomamatkasta: yksi alpeille, yksi lämpökohteeseen, yksi kaupunkiloma. Sen päälle tulee vielä jokin kiva yhdistetty työ-vapaa-aika -matka. Lisäksi on omakotitalo, kiva auto, mökki. Toivon pitkää ikää ja terveyttä, lapseni onnellisuutta ja parisuhteen kestävyyttä. Näistä on minun onneni tehty :)

Vierailija
31/89 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 15:14"]

Jos oikeasti haluaa kokea jotain uutta, niin pitäisi asua jonkin aikaa matkakohteessa. Jotkut perinteisimmät turistikohteet eivät eroa toisistaan mitenkään.

[/quote]

Onko "oikeita" ja "vääriä" kokemuksia?

Joku Thaimaan tai Kanarian pakettimatkakin on kokemista, kuka sitä on sanomaan kuinka väärää se on

Vierailija
32/89 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 14:58"]

Jotkut kaipaa enemmän vaihtelua ja elämyksiä. Meikäläiset pihit tylsimykset ei.

[/quote]Onko ulkomaanmatka joku ELÄMYS =D

Vierailija
33/89 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän Vihreät eivät kampanjoi lentämistä vastaan vaikka se on ylivoimaisesti suurin saastuttaja. Koska tykkäävät itsekin tehdä sitä. Kieltävät muilta kaiken hauskan mutta eivät itseltään mitään

Vierailija
34/89 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 15:54"]

[/quote]

Jos ei se ole elämys, niin miksi ihmeessä tehdä ulkomaanmatkoja?

Vierailija
35/89 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

On, tietenkin.

Vierailija
36/89 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 15:56"]

[/quote]

[/quote]Koska muutkin tekee. Ei niitä ennen tehty ja hyvin pärjättiin

Vierailija
37/89 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osuit asian ytimeen- muistot jää. Perheen kanssa kiva suunnitella matkoja, varata hotelleja jne. Matkan jälkeen yhdessä muistellaan ja nauretaan. Ja missään ei perhe ole niin yhdessä kuin reissussa. Lapset iloisia ja vanhemmat rentoja.

Vierailija
38/89 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 15:58"]

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 15:56"]

[/quote]

[/quote]Koska muutkin tekee. Ei niitä ennen tehty ja hyvin pärjättiin

[/quote]

No voi hohhoijaa. Mä en jaksa alkaa keskustella, jos asenne on tuo. Ole ihan vapaasti siinä luulossa, että ihmiset vihaavat matkustelua, jos se helpottaa sun elämää.

Vierailija
39/89 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 14:56"]

Viikko siellä jossain etelänlämmössä ja sitten se onkin jo ohi. Ainoastaan matkasta jäävät muistot ovat pysyviä. Itse haaveilen jostain pysyvämmästä, konkreettisemmasta, kuten terveydestä tai uudesta omakotitalosta, joista voisi nauttia sitten koko loppuelämänsä, ei vain sen yhden viikon ajan. No, kait meitä ihmisiä on vaan niin erilaisia ja pidetään eri asioita tärkeinä.

[/quote]

No terveyttä ei enää saa takaisin ja okt on jo. Meille matkat on harrastus, vietetään maailmalla 4+2 vkoa vuodessa plus 1-2 viikonloppua (ja tietty työmatkat). Muuttaisin ulkomaille heti jos voisin, mutta pitää vielä odottaa että kuopuskin aikuistuu. Sitten mennään!

Monilla ei ole varaa kuin siihen viikkoon mutta sekin on pakoa arjesta ja lämpöä ja kokemuksia joita ei kotona saa. Mä en osaa lomailla kotona, täällä kotityöt ja velvollisuudet on aina läsnä - siksi pois kotoa heti kun mahdollista. Eikä johdu siitä etteikö fasiliteetit olisi kunnossa, on uima-allas yms kotipihalla joten täällä viihtyy sen muun ajan ihan ok. 

Vierailija
40/89 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 15:54"][quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 14:58"]

[/quote]

Safarimatkan Keniassa laskisin omassa elämässäni elämykseksi. Elämys on ollut myös viikonloppureissu Poriin, jossa tarkoitus oli olla "rantalomalla" Yyterissä. Kävikin niin, että kyseinen viikonloppu oli hyytävän kylmä, joten oleilu rantakohteessa jäi vähäiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan