Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puolison alkoholinkäyttö. Mitä tehdä? Neuvoja kaivataan!!

Vierailija
28.03.2015 |

Olen 19-vuotias ja olen ollut yhdessä avopuolisoni kanssa reilut 2 vuotta. Olemme kaiken kaikkiaan hyvä pari, sovimme toisillemme kaikin puolin loistavasti. Avopuolisoni on valloittava persoona, jonka kanssa vietän paljon aikaa yhdessä. Hän rakastaa minua ja osoittaa sen. Hän on paras ystäväni. Puhumme usein, että haluamme olla aina yhdessä. Hyvät ajat ovat hyviä. Suhteellammekin on kuitenkin omat karikkonsa. Meidän karikkomme on esimerkiksi alkoholi, joka aiheuttaa useita kertoja vuodessa jopa kriisejä parisuhteeseemme. Avopuolisollani on kausia jolloin hän käyttää tavallista enemmän alkoholia. Tällöin hän usein laiminlyö tunteitani ja pyyntöjäni; tavallista on esimerkiksi, ettei hän tule kotiin yöksi (vaikka pyydän) vaan yöpyy kaverinsa luona, milloin missäkin. Hän myös kapinoi vastaan, kun pyydän olemaan juomatta tai menemättä jonnekin. Kyse ei ole pettämisen pelosta, vaan luottamuksesta. Kun näitä avopuolisoni "menokausia" on ollut useita kertoja vuosien aikana, jolloin olen tuntenut jääväni täysin syrjään ja yksin, on se jättänyt minuun syviä jälkiä. Itken usein vuosia vanhoja asioita. Pelkään aina seuraava menokautta. Avopuolisoni ei tunnu ymmärtävän näiden merkitystä, vaan vähättelee tunteitani asioita kohtaan. On esimerkiksi raskasta herätä aamulla ja huomata ettei toinen ole tullut kotiin. Näitä muistoja on kertynyt 2 vuoden aikana jo enemmän kuin jaksan laskea. Lisäksi koen, ettei avopuolisoni osaa pyytää anteeksi asioitaan joilla hän pahoittaa mieleni. Usein tuntuukin, että "kuraa" tulee vain niskaan, joka minun täytyy niellä jotta parisuhde toimii. Joskus riideltyämme menen vanhempieni luokse yöksi ja päätän olla soittamatta avopuolisolleni. Kerron aina hänelle suoraan, että olen loukkaantunut ja mistä syystä. Kerron hänelle mikä tuntuu pahalle, avaudun hänelle täysin. Usein itkenkin. Anteeksipyyntöä on kuitenkin turha odottaa. Hän ohittaa täysin tunteeni ja vähättelee niiden merkitystä. Saattaa kulua lähes viikkokin ettemme ole yhteydessä. Lopulta minä myönnyn, annan anteeksi ja yritän unohtaa. Kaikki jatkuu ennallaan ja olemme onnellisia. Vaikka ajattelenkin usein ettei hän ansaitse anteeksiantoa. Pahinta on, että en usko hänen tarvitsevan minua yhtä paljon kuin minä häntä. Hän on minulle kaikki kaikessa. Valitettavasti. Viimeinen tikki oli se, kun vast'ikään avopuolisoni käyttäydyttyä hieman töykeästi minua kohtaan päätin odottaa kunnes hän soittaisi minulle. Turhaan.

Mitä ihmettä minä teen? En todellakaan tahtoisi erota.

Kommentit (153)

Vierailija
121/153 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 12:28"]

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 10:20"]

Oma mieheni on juonut päivittäin sixpäkin. Avioliittoa takana 27 vuotta. Mitään ongelmia ei ole ollut. Aluksi ongelma oli minun nalkuttaminen (oma isäni juoppo). Mies kuitenkin vakuutti ettei lyö tai käyttäydy agressiivisesti ja käy töissä ja hoitaa asiat, mutta illalla juo kutospäkin. 

Kannattaisi herätä todellisuuteen ja ymmärtää ettei alkoholi ole suurimmalle osalle ihmisistä ongelma.

[/quote]

Väitätkö sinä tosissasi, että vain vyötärönympäryksen kasvu on ainoa runsaan alkoholinkäytön seuraus? Jos miehesi ei todella ole alkoholista riippuvainen, miksi ei juo alkoholitonta tai ykkösolutta?

Et varmaan välitä kertoa meille, millä tavalla miehesi jokailtainen oluenjuonti rajoittaa esimerkiksi autolla liikkumista ja lasten harrastuskuljetuksia. Ne ovat nimittäin monille meille ei-alkoholisteille sellaisia asiota, jotka voivat olla este juomiselle, tai siis ainakin tärkeysjärjestyksessä juomisen edellä.

[/quote]

Minä käsitin että mies on riippuvainen ja hoitaa hommansa. Ongelmia syntyy jos oluet otetaan pois. Eikö vaimo voi ajaa autoa? 

Osalla ihmisistä ei ole autoa lainkaan, koska lapset osaavat mennä itse julkisilla harrastuksiinsa. Miksi vanhempien pitää käyttää niin paljon aikaa lastensa harrastuksiin. Vanhemmat pääsevät itsekin lenkille sillä välin, kun lapsi menee itse omiin harjoituksiinsa. Sitten illalla se sixpack maistuu miehelle paremmin. 

Harva alkoholisti on lihava. Alkoholisti voi olla myös huippukuntoinen. 

[/quote]

Ohis. Alkoholismi pahenee vuosien saatossa. Jos nyt riittää sixpack illassa, viiden vuoden päästä laatikollinenkaan kaljaa ei ole tarpeeksi. Hermosto tottuu alkoholiin, ja siksi tarvittava määrä kasvaa vuosi vuodelta. Näitä voi ihan googletella, niin ei turhaan päde asioilla, jotka ajattelee päin seiniä. Ellei tarkoitus sitten ole vain aiheuttaa pahaa mieltä, mikä taas kertoo kirjoittajasta itsestään kaiken.

Vierailija
122/153 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 12:47"]

Näitä voi ihan googletella, niin ei turhaan päde asioilla, jotka ajattelee päin seiniä. Ellei tarkoitus sitten ole vain aiheuttaa pahaa mieltä, mikä taas kertoo kirjoittajasta itsestään kaiken.

[/quote]

Eipä se määrä välttämättä kasva. Siksi voi pitää raittiin viikon tai olla pari päivää kuivilla. Maistuu yhtä hyvältä. Oletko lukenut tutkimuksia mietojen alkoholijuomien käyttäjistä? 

Suurin osa käyttäjistä on pysyvä kiinteä osa yhteiskuntaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/153 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä vaikuta hyvältä parisuhteelta, vaikka "muuten" menisikin hyvin. Joudut jatkuvasti elämään tietynlaisen pelon ja epäluottamuksen alla.

Vierailija
124/153 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mieheni on juonut päivittäin sixpäkin. Avioliittoa takana 27 vuotta. Mitään ongelmia ei ole ollut. Aluksi ongelma oli minun nalkuttaminen (oma isäni juoppo). Mies kuitenkin vakuutti ettei lyö tai käyttäydy agressiivisesti ja käy töissä ja hoitaa asiat, mutta illalla juo kutospäkin. 

Kannattaisi herätä todellisuuteen ja ymmärtää ettei alkoholi ole suurimmalle osalle ihmisistä ongelma.

[/quote]

Väitätkö sinä tosissasi, että vain vyötärönympäryksen kasvu on ainoa runsaan alkoholinkäytön seuraus? Jos miehesi ei todella ole alkoholista riippuvainen, miksi ei juo alkoholitonta tai ykkösolutta?

Et varmaan välitä kertoa meille, millä tavalla miehesi jokailtainen oluenjuonti rajoittaa esimerkiksi autolla liikkumista ja lasten harrastuskuljetuksia. Ne ovat nimittäin monille meille ei-alkoholisteille sellaisia asiota, jotka voivat olla este juomiselle, tai siis ainakin tärkeysjärjestyksessä juomisen edellä.

[/quote]

Minä käsitin että mies on riippuvainen ja hoitaa hommansa. Ongelmia syntyy jos oluet otetaan pois. Eikö vaimo voi ajaa autoa? 

Osalla ihmisistä ei ole autoa lainkaan, koska lapset osaavat mennä itse julkisilla harrastuksiinsa. Miksi vanhempien pitää käyttää niin paljon aikaa lastensa harrastuksiin. Vanhemmat pääsevät itsekin lenkille sillä välin, kun lapsi menee itse omiin harjoituksiinsa. Sitten illalla se sixpack maistuu miehelle paremmin. 

[/quote]

Ohis. Alkoholismi pahenee vuosien saatossa. Jos nyt riittää sixpack illassa, viiden vuoden päästä laatikollinenkaan kaljaa ei ole tarpeeksi. Hermosto tottuu alkoholiin, ja siksi tarvittava määrä kasvaa vuosi vuodelta. Näitä voi ihan googletella, niin ei turhaan päde asioilla, jotka ajattelee päin seiniä. Ellei tarkoitus sitten ole vain aiheuttaa pahaa mieltä, mikä taas kertoo kirjoittajasta itsestään kaiken.

[/quote]

En jotenkin ihan täysin niele tätä. Jos esim käyttää 2 lasia viiniä perjantaisin, tarkoittaako se että seuraavana vuonna meneekin jo se viinilaatikko?

Vierailija
125/153 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 12:38"]

Ei kykene, sillä ei alkoholisti ole sellainen, joka käyttää ainettaan siinä mielessä kohtuudella, että se ei millään tavalla vaikuta muuhun elämään ja rajoita muuta toimintaa, esim. täyttä raittiutta edellyttäviä harrastuksia.

[/quote]

Oma mieheni kiskaisee kympin lenkin alle tunnin ja palaa kotiin. Ottaa kyytipojaksi neljä keskikaljaa. Venyttelee olohuoneen matolla. Ei riehu ei huuda.

Miksi oma alkoholistini on erilainen, kuin sinä väität. 14-vuotta yhdessä ja miehen alkoholin käyttö on pysynyt samassa. Enimmillään joka päivä olutta kohtuudella. Nykyän kuitenkin viikonloppuisin ja keskiviikkona. Hän yhdistää oluen rankan urheilurääkin päätteeksi. 

Minusta on outoa että kaikki alkoholistit yritetään niputtaa samaan epämääräiseen kastiin. Ehkä teidän miehillänne on jotain muitakin ongelmia pääkopassa ja alkoholismi ei ole se ainoa.

Urheilullisen alkoholistin vaimo

Vierailija
126/153 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 19:22"]Ei ei.. hei mimmi näin 30vee naisena sanon sulle; älä tuhlaa elämääsi himassa istumiseen ja puhelimen tuijotukseen. Koska te, tekstin mukaan hengaatte paljon yhdessä ja te ootte avoimia toisillenne? No miksi mies ei saa mennä?mikset itse soita? Miksei se saa paria päivää välillä riekata poikien kanssa jos se on SINUN kanssa seurustellut reilu 2vuotta? 24/7? Ja näkee ystäviään sillointällöin? Tajuatko pointin? Mä oon seurustellut 4 vuotta. Mun mies saa mennä kavereittensa kanssa. Olla yötä. Mullei tarvi soittaa keskellä yötä (kun oon nukkumassa/ite menossa) että tekee nyt sitä ja tätä.) Mä en edes haluisi et roikutaan koko ajan yhdessä kotona! Etkö sinä hyvä nainen tarvitse omaa tilaa? Omien ystävien kanssa olemista? Tuo kuullostaa kaikelta muulta kuin luottamukselta! Minä luotan omaan mieheeni ja sen takia mua ei haittaa sen alkoholi/kaverit/menot. Hän saa mennä ja tulla miten haluaa ja niin saan MINÄKIN! Sä oot 19vuotias,lapseton. Lopeta toi pikkuasiasta märehtiminen. Tai jätä miehes.
[/quote]
Vai että kolmekymppinen olet :D, ehkä unissasi! Tai sitten olet jollain tavalla vajaa, "elämämkoululainen", tai joku muu, jolla hissi ei nouse ihan vintille asti. Mutta ap, tuon "kolmekymppisen" kaltaisia "elämämviisauksia" ei kannata kuunnella, kyseessä on joko trolli, tai oikeasti vajaa ihminen. Miehesi on tyylipuhdas alkoholisti. Lue alkoholismista, käy vaikka alkoholistien läheisten vertaistukiryhmässä, niin tapaat joukon muitakin naisia, jotka ovat yrittäneet kaikkensa ja kuolleet itse persoonia samalla, kun alkoholismi on vienyt kaiken. Et halua sitä kohtaloa, usko pois.

Vierailija
127/153 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se holisti.

Vierailija
128/153 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis. Alkoholismi pahenee vuosien saatossa. Jos nyt riittää sixpack illassa, viiden vuoden päästä laatikollinenkaan kaljaa ei ole tarpeeksi.

[/quote]

Euroopassa ei siltikään vedetä neljää viinipulloa päivässä vaikka pari lasia tai puolipulloa menee päivällisellä tahi illallisella... 

Eli määrä ei kasva ja kovempiin ei siirrytä. Miksi teidän perheessä määrät kasvavat ja kovempiin aineisiin siirrytään?

Vierailija
129/153 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 21:17"][quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 20:22"]

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 19:53"]

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 18:31"]

Mieti tuohon tilanteeseen vielä lapset..ei hyvältä kuulosta..

[/quote]

Oma äitini on alkoholisti ja pitää hyvin sairautensa kurissa. Ikinä ei asettanut alkoholia ykköseksi vaikka alkoholisti onkin.

Alkoholistin tytär

[/quote]

Jooh, noin se onkin kaikilla alkoholisteilla, että perhe tulee ensin ja alkoholi sitten....

Hieman kyllä vituttaa, kun kultalusikka perseessä syntyneet tulevat viisastelemaan ja vähättelemään. Alkoholismi on sairaus ja hoitamattomana äärimmäisen vittumainen vitsaus kaikille läheisille, eikä alkoholisti ole todellakaan sovelias vanhempi minkään ikäiselle lapselle!

nimim. toinen alkoholistin lapsi, jolla ei ollut noin ruusuinen lapsuus.

[/quote]

Älä yleistä. Jos alkoholi vaikuttaisi kuten sinun lapsuudessa vaikutti niin koko Suomi olisi syvällä perseessä. Vaan ei ole. Suomessa kulutus on kova ja silti ihmiset kykenevät nauttimaan alkoholia ja siinä sivussa kasvattamaan lapsensa ja hoitamaan työnsä. 

Vaimot tai uskovaiset saattavat ulista vierestä että tuntisivat itsensä paremmiksi. Raittiusliikkeen porukoilla on tapana nostaa itsensä jalustalle. Ei se tasapainoinen elämä ole mahdottomuus alkoholistiltakaan. Todella moni sairas ihminen kykenee elämään tasapainoista elämää, kunhan ei syyllistetä tai vainota sairauden takia. 

On sääli että moni alkoholisti joutuu piilottelemaan sairauttaan ja häpeilemään sitä. Se aiheuttaa agressioita ja masennusta. Jos ihmiset hyväksyisivät alkoholistin osana yhteiskuntaa niin olisi parempi koko sairaudelle. 
[/quote]
Juu, niin minunkin isä teki työnsä ja joi samalla. Ainut että hoiti hommansa niin päin vittua, että ihan hyvä liikeidea kuivu lopulta kasaan, kun ei alkoholistin aivot kykene pyörittämään firmaa järkevällä tavalla. Ihan turhaa alkoholismin glorifointia ja hyssyttelyä. Nykyään tämä ahkera työmyyrä makaa harva se ilta paskat ha kuset housussa kämpillään, firma ja talo meni alta. Juo itseään kirjaimellisesti hengiltä. Todella naurettavaa itsepetosta ja kieltoa tuollainen alkoholismin vähättely, olet itsekin sairastunut siinä samalla ja maailmankuvasi on todella sairas. Hanki itsellesi apua, oikeasti.

Vierailija
130/153 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 19:22"]Ei ei.. hei mimmi näin 30vee naisena sanon sulle; älä tuhlaa elämääsi himassa istumiseen ja puhelimen tuijotukseen. Koska te, tekstin mukaan hengaatte paljon yhdessä ja te ootte avoimia toisillenne? No miksi mies ei saa mennä?mikset itse soita? Miksei se saa paria päivää välillä riekata poikien kanssa jos se on SINUN kanssa seurustellut reilu 2vuotta? 24/7? Ja näkee ystäviään sillointällöin? Tajuatko pointin? Mä oon seurustellut 4 vuotta. Mun mies saa mennä kavereittensa kanssa. Olla yötä. Mullei tarvi soittaa keskellä yötä (kun oon nukkumassa/ite menossa) että tekee nyt sitä ja tätä.) Mä en edes haluisi et roikutaan koko ajan yhdessä kotona! Etkö sinä hyvä nainen tarvitse omaa tilaa? Omien ystävien kanssa olemista? Tuo kuullostaa kaikelta muulta kuin luottamukselta! Minä luotan omaan mieheeni ja sen takia mua ei haittaa sen alkoholi/kaverit/menot. Hän saa mennä ja tulla miten haluaa ja niin saan MINÄKIN! Sä oot 19vuotias,lapseton. Lopeta toi pikkuasiasta märehtiminen. Tai jätä miehes.
[/quote]

Naurettava ihminen.

Vierailija
131/153 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 12:57"]

Minusta on outoa että kaikki alkoholistit yritetään niputtaa samaan epämääräiseen kastiin. Ehkä teidän miehillänne on jotain muitakin ongelmia pääkopassa ja alkoholismi ei ole se ainoa.

[/quote]

Tässä on se ongelma että moni ei miellä kohtuukäyttäjää alkoholistiksi. Sitten on porukka joka kutsuu alkoholistiksi alkoholia säännöllisesti nauttivaa. Vaikka hän nauttisi lasin viiniä kerran kuukaudessa. 

Yhteys on kuitenkin se että hän palaa aina säännöllisesti lasin äärelle. 

Vierailija
132/153 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 12:15"][quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 01:46"]

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 21:26"]

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 20:22"]

Jooh, noin se onkin kaikilla alkoholisteilla, että perhe tulee ensin ja alkoholi sitten....

[/quote]

Ravinto on perustarve. Silti äiti usein ruokkii lapsensa ensin vaikka ravinnosta olisi pulaa. 

En oikein jaksa uskoa että alkoholistit ovat pahoja ja itsekkäitä. Kyllä alkoholistikin osaa rakastaa lapsiaan. Turha syöttää tuota ikivanhaa pajunköyttä meille. 

Alkoholisti on persoona ja oikea ihminen. Turha vetää tuota propakandaa että alkoholistit ovat samalaisia zompeja.  Kyseessä on persoona.

[/quote]

Alkoholistin määritelmään kuuluu se että riippuvuus menee kaiken edelle. Jos ihminen kykenee asettamaan läheisensä alkoholin edelle, ei hän ole alkoholisti tai alkoholismi ei ole vielä edennyt kovin pitkälle.

Oletan että olet itse juoppo joka yrittää selittää mustan valkoiseksi. Juopot eivät yleensä kestä kohdata totuutta vaan keksivät mitä erikoisempia selityksiä kaikelle.

[/quote]

Minä taas olen käsittänyt asian niin että absolutistit tai mt-ongelmaisten vanhempien lapset selittelevät että alkoholistit ovat samalaisia pahoja...

Alkoholisti on ihminen. Aloitetaan asennevamma sillä että alat kutsumaan alkoholistia nimellä etkä yleistä ongelmaa.

Myös se että myönnät mt-ongelmat. Ne ongelmat ovat ensisijaisia ongelmia joita lääkitään alkoholilla, koska ahdistaa. 

Suurin osa alkoholisteista ei käyttäydy kuten nämä legendaariset alkoholisti perheiden lapset kertovat. Pitäisi myöntää että oma isä tai äiti on mielenterveydeltään sairas ja vasta sitten alkoholisti. 

Jos alkoholistit aiheuttaisivat näitä ongelmia mitä nämä traumatisoituneet "lapset" kertovat niin koko Suomi olisi asumiskelvoton maa. 

Suurin osa alkoholisteista kykenee käyttämään ainettaan kohtuudella. Siten ettei se häiritse elämää.
[/quote]
Voi rakas lapsi kun sinä et nyt tajua yhtään, mitä puhut! Kaikki juovat eivät todellakaan sairastu alkoholismiin, alkoholismi vaatii sen tietyn riippuvuusgeenin. Ei kaikista Alkon käyttäjistä tule alkoholisteja, osasta tulee nimenomaan sen geenin takia. Ja sen takia, kun juodaan riippuvuusgeenin kanssa. Alkoholismi ei johdu mielenterveysongelmista, ei pahasta lapsuudesta, ei talousvaikeuksista, ei nalkuttavasta ämmästä, ei puhjenneesta renkaasta tai muustakaan. Alkoholismi johtuu kombosta geeni+runsas alkoholin käyttö. Et ymmärrä yhtään, mistä puhut. Oletko itse juoppo, vai suurkuluttaja joka ei kuitenkaan ole sairastunut alkoholismiin, koska geeni puuttuu?

Vierailija
133/153 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 12:57"]

Oma mieheni kiskaisee kympin lenkin alle tunnin ja palaa kotiin. Ottaa kyytipojaksi neljä keskikaljaa. Venyttelee olohuoneen matolla. Ei riehu ei huuda.

Miksi oma alkoholistini on erilainen, kuin sinä väität. 14-vuotta yhdessä ja miehen alkoholin käyttö on pysynyt samassa. Enimmillään joka päivä olutta kohtuudella. Nykyän kuitenkin viikonloppuisin ja keskiviikkona. Hän yhdistää oluen rankan urheilurääkin päätteeksi. 

[/quote]

Ole onnekas ettei miehesi ole kuten muut alkoholistit. Sinun miehesi on erikoinen ja varmasti hänen maksansa on hyvässä kunnossa, kun voi juoda noinkin suuria määriä. Urheilemalla voi vähentää tehokkaasti alkoholin haittoja. Moni ei silti jaksa urheilla sillä alkoholi väsyttää seuraavana päivänä.

Vierailija
134/153 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 12:54"][quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 12:47"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

En jotenkin ihan täysin niele tätä. Jos esim käyttää 2 lasia viiniä perjantaisin, tarkoittaako se että seuraavana vuonna meneekin jo se viinilaatikko?
[/quote]
Lue alkoholismista, ennen kuin tulet vinoilemaan. Huomaa ettet tiedä asiasta yhtään mitään. Kyllä, ei alkoholisti voi juoda vaikka 3 lasia viiniä kerran viikossa eikä määrä tuplaannu, mutta alkoholisti ei voi juoda vain muutamaa pulloa illassa, sillä alkoholistilla määrä kasvaa koko ajan. Hitto mitä tyyppejä täällä kommentoi...alkoholisteja ja pätijöitä, joista on vaan hauska aukoa päätään.

Vierailija
135/153 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 12:57"][quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 12:38"]

Ei kykene, sillä ei alkoholisti ole sellainen, joka käyttää ainettaan siinä mielessä kohtuudella, että se ei millään tavalla vaikuta muuhun elämään ja rajoita muuta toimintaa, esim. täyttä raittiutta edellyttäviä harrastuksia.

[/quote]

[/quote]
Miehesi ei ole kertomasi mukaan alkoholisti. Hän käyttää normaalia runsaammin, mutta alkoholistia et saa hänestä tuon kertomuksen perusteella tekemälläkään. Miksi ihmeessä diagnosoit hänelle riippuvuussairauden, jota hänellä ei ole?

Vierailija
136/153 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 12:58"][quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 12:47"]

Ohis. Alkoholismi pahenee vuosien saatossa. Jos nyt riittää sixpack illassa, viiden vuoden päästä laatikollinenkaan kaljaa ei ole tarpeeksi.

[/quote]

Euroopassa ei siltikään vedetä neljää viinipulloa päivässä vaikka pari lasia tai puolipulloa menee päivällisellä tahi illallisella... 

Eli määrä ei kasva ja kovempiin ei siirrytä. Miksi teidän perheessä määrät kasvavat ja kovempiin aineisiin siirrytään?
[/quote]
Koska joillakin suomalaisilla alkoholismi on geeneissä. Ilman riippuvuusgeeniä alkoa voi nauttia runsaahkostikin ilman todellista riippuvuutta.

Vierailija
137/153 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta alkoholisti on henkilö joka ostaa alkoholia ja nauttii siitä ja nauttii sitä.

Määrällä ei ole väliä. Tässä on lyhyesti alkoholi nimisen päihteen käyttäjän nimi eli alkoholisti. 

Vierailija
138/153 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, taidat olla henkisesti kypsempi kuin monet 19vuotiaat. Kaikki järjestyy vielä.

Vierailija
139/153 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni muuttui 3vuoden aikana. Ehkä sinunkin omasi.

Vierailija
140/153 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap oletko kunnossa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi