Onko outoa jos mies ei nuku vieressä koskaan?
Meillä mies nukkuu ihan eri kerroksessa vierassängyssä, ja minä nukun lasten kanssa parisängyssämme. Nuorempi 1v7kk ja imetän edellen öisin.
Mies ei ole vuosikausiin juuri nukkunut vieressäni. Tarvitsee telkkarin/tietokoneen nukahtamiseen ja minä en voi nukahtaa jos esim. telkkari on päällä.
En enää edes kaipaa miestä viereeni. Lapset saavat nukkua vieressäni niin pitkään kuin haluavat.
Onko tämä mielestäsi jotenkin outoa?
Kommentit (46)
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 23:44"]
Nukkukaa miten haluatte. Ei kuitenkaan ole normaalia häätää miestä pois sängystä ja ottaa lapsi tilalle. Huolestuneena seuraan yhtä kaveriani, jonka mies nukkuu edelleen eri huoneessa, koska äidistä on niin helppo ottaa lapsi siihen viereen öisin kun imettää. Isä ei siihen mahdu, joten nukkuvat sitten eri huoneissa vaikka ennen nukkuivat yhdessä. Ja lapsi kohta vuoden.
[/quote]
Jos tuo on molemmille osapuolille ok eikä kumpaakaan ole häädetty yksimielisesti pois sängystä, niin mistä ihmeestä olet huolissasi? Ja on normaalia että yli vuodenkin ikäinen lapsia tarvitsee äitiä yöllä.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 13:38"]
Miksi yläkerrassa ei voi nukkua jyrkkien portaiden takia? Ja miksi ei ole turvallista laittaa lapsia omaan huoneeseen? En ole kuullutkaan, että lastenhuoneessa nukkuminen olisi vaarallista. Hankkikaa yläkerran portaisiin lapsilukollinen portti, kuten muutkin normaalit ihmiset ja lapset lastenhuoneeseen ja mies sun kanssa toiseen huoneeseen. Ensin sanoit, että mies ei halua nukkua sun kanssa ja nyt kerrotkin, että on jo PYYTÄNYT että saisi nukkua perheensä kanssa. Eli joutuu sulta lupaa siihen pyytämään, mutta et ole antanut. Huhhuh!
[/quote]
Lapsiportti ei auta mitään kun lapsi kiipeää kaikista meillä olevista porteista yli että heilahtaa. Se ei ole este, vain hidaste.
Ei ole myöskään pysynyt pinnasängyssä enää yli puoleen vuoteen. En halua että pääsee yöllä haahuilemaan omine nokkineen jos herää ja lähtee liikkeelle.
Haluan edelleenkin että meillä on kaksi lasta, ei ole yhtään varakappaletta. Mielestäni reilu 1,5-vuotias on liian nuori omaan huoneeseen.
Ap
En ymmärrä miksi jokin tapa olisi outo ja jokin normaali. Joku nyt vaan on keksinyt että pariskunnan kuuluu nukkua vierekkäin. Ei se silti kaikille sovi. Joku haluaa nukkua ihan yksin, toinen ei osaa edes enää nukkua yksin. joku haluaa nukkua koko perheen kanssa. Mitä helvetin väliä? Ja muuten ei kai se vieressä nukkuminen/nukkumattomuus seksiin liity? Meillä ei ainakaan millään tavalla ole seksiä vähempäätai enempää riippuen nukkumajärjestelyistä. Tällä hetkellä mies nukkuu yksin ja minä lasten kanssa. Näin kaikki nukkuu hyvin.
Nukkukaa miten haluatte. Ei kuitenkaan ole normaalia häätää miestä pois sängystä ja ottaa lapsi tilalle.
Huolestuneena seuraan yhtä kaveriani, jonka mies nukkuu edelleen eri huoneessa, koska äidistä on niin helppo ottaa lapsi siihen viereen öisin kun imettää. Isä ei siihen mahdu, joten nukkuvat sitten eri huoneissa vaikka ennen nukkuivat yhdessä. Ja lapsi kohta vuoden.
Ei ole outoa. Kukin pari tekee parhaaksi katsomallaan tavalla. Jos järjestely sopii molemmille niin miksei.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 13:45"]MInä puolestani en ymmärrä, miksi hyvä parisuhde edellyttää yhteistä sänkyä.
Olen itse iltavirkku, saatan katsoa televisiota pitkälle yli puolenyön. Mies taas menee nukkumaan klo 22.00. Jos meillä olisi yhteinen makuuhuone, en voisi löhöillä sängyssä läppärin kanssa katsomassa televisiota vaan joko kärvistelisin miehen vieressä unta odottamassa 2-3 tuntia tai viettäisin aikaani olohuoneessa ja saattaisin nukahtaa sohvalle. Tuokin aika koettiin, kun lapset oli pieniä.
Sitten muutettiin uuteen kotiin, jossa on tarpeeksi tilaa, jotta molemmat saivat omat makuuhuoneet. Elämänlaatu parani, seksi parani, parisuhde parani. Ei enää miehen vihaista murahtelua, kun yritin hiipiä hiljaa viereensä joskus puolenyön jälkeen. Ei minun tuskaisuuttani miehen kuorsausta kuuntelemassa. Ei enää öistä heräämistä miehen potkiessa tai huitoessa tai ottaessa sängyssä omaa tilaansa (180 cm vuoteesta minulle 40 cm, hänelle 140 cm). Ei minun heräilyäni miehen noustessa aamulla klo 5.30.
Kahdella makuuhuoneella on menty kohta 12 vuotta enkä ymmärrä, miksi palaisimme yhteen makuuhuoneeseen. Mies on aina tervetullut viereeni, mutta eipä ole siinä nukkunut, väittää vuodettani selälleen sopimattomaksi. Minulla on sama miehen tismalleen selkänsä mukaan tehdyssä sängyssä. Matkoilla jne. voimme nukkua samassa sängyssä, mutta kumpikin nukkuu silloin huonosti.
Väitän oman kokemukseni perusteella, että ei hyvä parisuhde parivuodetta kaipaa!
[/quote]
Mutta aloittajan mies kaipaa.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 13:32"]
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 13:27"][quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 13:20"] [quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 13:14"][quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 13:09"] Lopeta jo se imetys niin palaa sunkin hormonit normilukemiin ja tajuat kaivata sitä miestä vierellesi, ennenkuin se ottaa ja lähtee. [/quote] En aio lopettaa. Se ei vaikuta minun ja mieheni väliseen suhteeseen. Mies ei itse ole osannut vuosiin nukkua vieressäni, jäi aina sohvalle katsomaan telkkaria/tietokoneen ääreen. Aikani pyytelin viereen, mutta ei tullut, suuttui vain. Ap [/quote] Kuulostaa siltä, että todellakin vaikuttaa, jos mies ei tahdo nukkua samassa sängyssä kanssasi nyt kun siellä on se lapsi. Mukula omaan huoneeseen ja mies takasin sänkyyn vaimonsa viereen. Ei ihme jos miestä suututtaa, kun olet antanut lapsen syrjäyttää hänet kokonaan. [/quote] Kyllä hän nykyisin on jo vähän alkanut puhumaan että jos pääsisi perheensä kanssa nukkumaan. Lapsia ei voi laittaa omaan huoneeseen nukkumaan, ovat vielä ihan liian pieniä! Ei olisi turvallista! Yläkerrassa on kaksi makuuhuonetta, alakerrassa yksi. Yläkertaan emme voi vielä vähään aikaan mennä nukkumaan koska portaat ovat niin jyrkät. Ap [/quote] Mies siis jo pyytää päästä samaan huoneeseen nukkumaan, mutta sinä et päästä, MIKSI???!!!!
[/quote]
Olen sanonut että voi tulla mutta ei ole vielä tullut. En ole kieltänyt. Miehellä unet olleet viime aikoina sen verran huonot että ei ole kuitenkaan vielä tullut nukkumaan, lapset heräilevät kuitenkin yöllä, saa siis paremmin nukuttua yksin. On niin herkkäuninen että herää ylläkerrassakin kun lapset heräilevät öisin. Itse taas nukun tosi hyvin yöni, imetykset jeesii niin hyvin, että heti nukahdan uudelleen.
Ap
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 13:18"]
No. Mä en nuku mieheni kanssa, koska kuorsaa jumalattomasti. Minusta on muutenkin ihanaa nukkua yksin, saan paremmat unet. Läheisyyttä on silti, ei siihen yhteistä sänkyä ja yöunta tarvita.
[/quote]
Yksin nukun minäkin. Jostain syystä aina nukkuessani jonkun vieressä (ja näin on ollut pienestä saakka) uneni muuttuu kauhean levottomaksi. Pyörin ja huidon ja ryöstän sen toisen peiton ja tyynyn. Sekä mies että minä nukumme paremmin erillämme, kun en ole siinä vieressä huitomassa toista naamaan 8)
No meillä nukutaan niin että mies nukkuu lapsen makuuhuoneessa, minä ja lapsi toisessa makkarissa. Näin on menty kohta jo 4 vuotta. Mies siirtyi vauva-aikana muualle nukkumaan, kun heräili vauvan ähinöihin ja kääntyilyihin ja kun nousin imettämään/ lämmittämään pulloa yms
Näin jokainen nukkuu hyvin. Minä en häiriinny miehen kuorsaamisesta, mies ei häiriinny kun minä heräilen pissalle, juomaan, narskutan hampaitani jne. Ollaan välillä yritetty että lapsi nukkuisi omassa sängyssään, ja minä mies omassamme mutta viimeistään siinä vaiheessa kun miehen kanssa ollaan juuri nukahdettu, tyttö herää ja tunkee väliimme, jolloin minä eikä mies saada enää nukuttua.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 14:21"][quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 13:32"]
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 13:27"][quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 13:20"] [quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 13:14"][quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 13:09"] Lopeta jo se imetys niin palaa sunkin hormonit normilukemiin ja tajuat kaivata sitä miestä vierellesi, ennenkuin se ottaa ja lähtee. [/quote] En aio lopettaa. Se ei vaikuta minun ja mieheni väliseen suhteeseen. Mies ei itse ole osannut vuosiin nukkua vieressäni, jäi aina sohvalle katsomaan telkkaria/tietokoneen ääreen. Aikani pyytelin viereen, mutta ei tullut, suuttui vain. Ap [/quote] Kuulostaa siltä, että todellakin vaikuttaa, jos mies ei tahdo nukkua samassa sängyssä kanssasi nyt kun siellä on se lapsi. Mukula omaan huoneeseen ja mies takasin sänkyyn vaimonsa viereen. Ei ihme jos miestä suututtaa, kun olet antanut lapsen syrjäyttää hänet kokonaan. [/quote] Kyllä hän nykyisin on jo vähän alkanut puhumaan että jos pääsisi perheensä kanssa nukkumaan. Lapsia ei voi laittaa omaan huoneeseen nukkumaan, ovat vielä ihan liian pieniä! Ei olisi turvallista! Yläkerrassa on kaksi makuuhuonetta, alakerrassa yksi. Yläkertaan emme voi vielä vähään aikaan mennä nukkumaan koska portaat ovat niin jyrkät. Ap [/quote] Mies siis jo pyytää päästä samaan huoneeseen nukkumaan, mutta sinä et päästä, MIKSI???!!!!
[/quote]
Olen sanonut että voi tulla mutta ei ole vielä tullut. En ole kieltänyt. Miehellä unet olleet viime aikoina sen verran huonot että ei ole kuitenkaan vielä tullut nukkumaan, lapset heräilevät kuitenkin yöllä, saa siis paremmin nukuttua yksin. On niin herkkäuninen että herää ylläkerrassakin kun lapset heräilevät öisin. Itse taas nukun tosi hyvin yöni, imetykset jeesii niin hyvin, että heti nukahdan uudelleen.
Ap
[/quote]
Miksi ei tule jos herää joka tapauksessa oli missä huoneessa vaan? Ja miksi pyytää lupaa tulla teidän kanssa nukkumaan jos ei halua edes tulla? Taidatte olla molemmat yhtä sekaisin?
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 13:27"]
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 13:20"]
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 13:14"][quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 13:09"] Lopeta jo se imetys niin palaa sunkin hormonit normilukemiin ja tajuat kaivata sitä miestä vierellesi, ennenkuin se ottaa ja lähtee. [/quote] En aio lopettaa. Se ei vaikuta minun ja mieheni väliseen suhteeseen. Mies ei itse ole osannut vuosiin nukkua vieressäni, jäi aina sohvalle katsomaan telkkaria/tietokoneen ääreen. Aikani pyytelin viereen, mutta ei tullut, suuttui vain. Ap [/quote] Kuulostaa siltä, että todellakin vaikuttaa, jos mies ei tahdo nukkua samassa sängyssä kanssasi nyt kun siellä on se lapsi. Mukula omaan huoneeseen ja mies takasin sänkyyn vaimonsa viereen. Ei ihme jos miestä suututtaa, kun olet antanut lapsen syrjäyttää hänet kokonaan.
[/quote]
Kyllä hän nykyisin on jo vähän alkanut puhumaan että jos pääsisi perheensä kanssa nukkumaan. Lapsia ei voi laittaa omaan huoneeseen nukkumaan, ovat vielä ihan liian pieniä! Ei olisi turvallista! Yläkerrassa on kaksi makuuhuonetta, alakerrassa yksi. Yläkertaan emme voi vielä vähään aikaan mennä nukkumaan koska portaat ovat niin jyrkät.
Ap
Teillä on liian hankala talo, jos portaat ovat ongelma. Kaikkea sitä kuulee, jos tervejalkaisia olette. Mikähän se ongelma todella on?
[/quote]
Mekin nukutaan eri huoneissa koska mies kuorsaa. Joskus yritetään nukkua vierekkäin, mutta sitten kun siihen kuorsaukseen yöllä monta kertaa herää, se miehen läheisyys ei tunnu millään tapaa ihanalta tai eroottiselta. Ei noin pieni asia kerro vielä parisuhteesta mitään. Meillä menee hyvin.
Todellakin on. Ei ihmisen pitäis kotonaan nukkua VIERAShuoneessa VIERASsängyssä. Kuulostaa siltä, että halusit miehestä vaan siittäjän. Kunhan kakaroita riittää hyysättäväksi ja pusuteltavaksi niin vitut miehestä ja parisuhteesta. Jossain vaiheessa mies alkaa kaipaamaan rakastavaa kumppania yksinäisiksi öiksi vierelleen ja etsiikin semmosen sitten jostain muualta. Mut eihän se haittaa. Saat kuitenkin elarit ja lapset jo saitkin niin hyvin lutviutui hommat sun kannalta.
Miehesi nukkuu toisessa huoneessa ja sun tissejä lussuttaa öisin jo noin vanha lapsi! Kuulostaa kieltämättä epäterveeltä touhulta. Vaihdoit miehesi omaan lapseesi. Yök.
Minulla taas on täysin erilainen näkemys asiaan kuin kakkosella.
En nuku luontevasti kenenkään vieressä. En osaa ikäänkuin luottaa kehenkään niin paljon, että nukkuisin sen vieressä. No lapseen tietty jos sellainen olisi. Nukkuessaan on niin haavoittuvainen.
Tämä on aiheuttanut suurta kitkaa muutamissa seurustelusuhteissani: naisille on ollut massiivinen ongelma, että mieluummin kömmin johonkin muualle sitten varsinaisesti nukkumaan. Ymmärrän kyllä senkin, ei siinä mitään.
Kun teille tulee vieraita, missä miehesi nukkuu silloin?
Lopeta jo se imetys niin palaa sunkin hormonit normilukemiin ja tajuat kaivata sitä miestä vierellesi, ennenkuin se ottaa ja lähtee.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 13:08"]Kun teille tulee vieraita, missä miehesi nukkuu silloin?
[/quote]
Varmaan naapurin mirkun sängyssä.
Tapoja on monia, eikä ole olemassa yhtä ainoaa oikeaa. Kannattaa kuitenkin ottaa huomioon asiassa kaikki osapuolet ja miettiä kärsiikö esim parisuhde järjestelystä. Jos ei, niin sitten hyvä.