Missä ammateissa ei voi työskennellä masennuslääkityksellä oleva henkilö?
Kommentit (88)
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 15:04"]
Lentäjänä.
[/quote]ai miksei?
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 17:11"]
Onko oikeasti näin että esim. julkisiin virkoihin ei pääse? :() Itse olen pitkittänyt avunhakemista juuri siksi, että masennusdiagnoosi saattaa vaikuttaa tulevan työnantajan käsitykseen minusta. Yritän vain piiskata itseäni, että ongelmat menisivät pois. (Opiskelen korkeakoulussa, tulevassa ammatissa ei kuitenkaan olla vastuussa ihmishengistä.)
[/quote]
no mistä ne sen saisi tietää ellet itse kerro?
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 15:09"]
Avioerotapauksissakin hyllyttävät lentokone ja helikopterilentäjät
[/quote]
Miten pitkäksi ajaksi?
Kande evarmasti laittaa hakemukseen suoraan ettei ole tuomioita, rattia, luottotiedot on kunnossa, ei sairauksia eikä lääkityksiä eikä masennuksia.
Olen yläkoulun ja lukion opettaja ja masennuslääkityksellä. Olen täysin avoimesti kertonut sairaudestani ja sen hoidosta työpaikalla. Ei kukaan ole kyseenalaistanut kykyäni tehdä työtä, onneksi.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 17:11"]Onko oikeasti näin että esim. julkisiin virkoihin ei pääse? :() Itse olen pitkittänyt avunhakemista juuri siksi, että masennusdiagnoosi saattaa vaikuttaa tulevan työnantajan käsitykseen minusta. Yritän vain piiskata itseäni, että ongelmat menisivät pois. (Opiskelen korkeakoulussa, tulevassa ammatissa ei kuitenkaan olla vastuussa ihmishengistä.)
[/quote]
No ei vaikuta.
t. virassa ollaan
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 17:36"][quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 17:16"]
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 15:03"]Ohjelmayrityksetkään ei ota töihin jos on luottotiedoissa merkintä, tuomio ja tietyt lääkitykset juuri. Asiakasyrityksien vaatimuksesta [/quote] Mistä olet saanut tämmöistä päähäsi? It-alalla olen työskennellyt lähes kymmenen vuotta ja asiakkaat olleet terveydenhuollon ja vakuutusalan toimialoilta. Toki asiakkaat vaativat NDA:t, mutta eipä heille mitään terveystietoja ohjelmistokehittäjistä anneta.
[/quote]
fujitsu siemens
[/quote]
Kuinka mainitsemasi yritys työntekijöiden sairaudet ja lääkitykset todentaa? Kollegoja ollut tuolla töissä eivätkä ole tuollaisesta maininneet.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 17:36"][quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 17:16"]
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 15:03"]Ohjelmayrityksetkään ei ota töihin jos on luottotiedoissa merkintä, tuomio ja tietyt lääkitykset juuri. Asiakasyrityksien vaatimuksesta [/quote] Mistä olet saanut tämmöistä päähäsi? It-alalla olen työskennellyt lähes kymmenen vuotta ja asiakkaat olleet terveydenhuollon ja vakuutusalan toimialoilta. Toki asiakkaat vaativat NDA:t, mutta eipä heille mitään terveystietoja ohjelmistokehittäjistä anneta.
[/quote]
fujitsu siemens
[/quote]
ilmankos. jos tämä pitää paikkansa, en ihmettele sitäkään tuttua, joka on seinähullu ja siellä töissä. lääkitys auttaisi häntäkin, tosin ei ole masennus vaan persoonallisuushäiriöinen. mutta hoitoa kai siihenkin voisi saada, jos hakisi.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 18:09"]Olen yläkoulun ja lukion opettaja ja masennuslääkityksellä. Olen täysin avoimesti kertonut sairaudestani ja sen hoidosta työpaikalla. Ei kukaan ole kyseenalaistanut kykyäni tehdä työtä, onneksi.
[/quote]
Opettaja, vakivirka, depressiodiagnoosin olen kertonut töissä ja kukaan ei ole siitä minua leimannut.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 14:44"]"Ei missään tietysti. Tyhmä. Ei niin missään." - - Ja mikäs lääkäri sinä olet? - Olisko parempi, että masennuslääkkeitä käyttävä jättäsi lääkkeet ottamatta? - Ei kaikki masennuslääkkeitä syövät ole ns hulluja saati lopullisesti täysin työkyvyttömiä.
[/quote]
Ootteko oikeesti tosissaan??!:DDD
Kaiken takana on nainen, lauloi jo Matti ja Teppokin. Täälä pilotilla oli takuulla joku parisuhdejuttu päättymässä tai sellainen unelma hajoamassa. Silloi ne nuoret miehet valitettavasti just sekoaa. Kun ne ei tajua , että maailmassa ei naiset lopu. Pitäisi juuri se pupujussi saada, vaikka niitä ja pupujusseja on maailma pullollaan. Näin on surullisesti nyt käynyt. Heti mä sen arvasin. Ei masennuslääkkeet ole mitään vaarallisia aikuisilla ihmisillä, päin vastoin. RIP.
Toivottavasti ei saa työskennellä ainakaan mielenterveyshäiriöiset lääkärit-hoitajat, lentäjät, ei bussi- eikä rekkakuskit, poliisikin on aika vaikea kun on aseet saatavilla.
Kannattaa ihan muutenkin katsoa vaikka puoliso valitessa ettei valitse jo valmiiksi päästään sairasta tai suvusta jossa näitä pääjuttuja. Jos on lähisuvussa niin lienee suurempi altistus. Liian monet joilla on näitä sairauksia hankkivat lapsia ja periyttävät.
Ohjelmayrityksetkään ei ota töihin jos on luottotiedoissa merkintä, tuomio ja tietyt lääkitykset juuri. Asiakasyrityksien vaatimuksesta
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 15:03"]
Ohjelmayrityksetkään ei ota töihin jos on luottotiedoissa merkintä, tuomio ja tietyt lääkitykset juuri. Asiakasyrityksien vaatimuksesta
[/quote]
ohjelmistoyritykset, sorry
Joissain on psykologiset testit, että saadaan seulottua päävikaiset pois. Masentunut ei voi olla vastuussa paristasadasta lentomatkustajasta.
Yritin päästä hoiva-avustaja koulutukseen muttei mua valittu, ilmeisesti juuri masennuksen takia vaikka se onkin hoidossa. Eli terveysalalle ei oteta
Avioerotapauksissakin hyllyttävät lentokone ja helikopterilentäjät
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 15:07"]
Yritin päästä hoiva-avustaja koulutukseen muttei mua valittu, ilmeisesti juuri masennuksen takia vaikka se onkin hoidossa. Eli terveysalalle ei oteta
[/quote]
Mutta töihin kyllä pääsee. Mulla masennus, ahdistus, lääkitys, terapia, kerroin täysin avoimesti työterveydessä. Sairaanhoitaja erikoissairaanhoidossa.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 17:16"]
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 15:03"]Ohjelmayrityksetkään ei ota töihin jos on luottotiedoissa merkintä, tuomio ja tietyt lääkitykset juuri. Asiakasyrityksien vaatimuksesta [/quote] Mistä olet saanut tämmöistä päähäsi? It-alalla olen työskennellyt lähes kymmenen vuotta ja asiakkaat olleet terveydenhuollon ja vakuutusalan toimialoilta. Toki asiakkaat vaativat NDA:t, mutta eipä heille mitään terveystietoja ohjelmistokehittäjistä anneta.
[/quote]
fujitsu siemens