Missä ammateissa ei voi työskennellä masennuslääkityksellä oleva henkilö?
Kommentit (88)
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 20:32"]
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 20:24"]
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 20:14"][quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 20:08"] [quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 19:50"]Moneen paikkaan ei nykyään enää pääse jos on jotain rikkeitä ja tuomioita. Eivät myöskään masennuslääkitysten takia myönnä aseenkantolupia. Tiettyihin ammatteihin ei myöskään pääse jos on masennuslääkityksiä. Asiakkaat vaativat alihankkijoilta täydellisyyttä [/quote] Vaihteeksi kommentti, jossa ei mitään perusteita. Hyvä verhota tietämätön mielipide ilmaisuilla "tietyissä ammateissa" tai "asiakkaat vaativat", kun mitään konkreettista ei ole esittää. [/quote] Googlaa niin näet mitä nykyään vaaditaan. Myös yritysten omat turvallisuuskoulutukset pitää käydä ennenkuin sisälle pääsee, näin se on monessa paikkaa. [/quote] Edelleenkin samalla tasolla kommentointi.
[/quote]
Onks tullut otettua liian montaa sidukkaa?
Ymmärrät ehkä ettei rikollisia voida palkata yrityksiin jossa vaaditaan täyttä luottamusta. Esimerkkinä vaikkpa Suomen pankki, muut pankit, moneta, luottokorttiyhtiöt. Ohjelmistoyhtiöt jotka tekevät näille ohjelmia. Ammattiryhmät siivoojasta hallituksen jäseniin. Kaikki tsekataan, omat duunarit, tavaran toimittajat, huoltomiehet, kaikki jotka siel käy
[/quote]
miten tämä liittyy asiaan? Edelleen, terveystiedot ei tosiaan näy missään tiedusteluissa mitä työnantaja tekee. Työtarkastuksissa voi kertoa jos haluaa.
Ei nyt tule yhtään ammattia mieleen eikä ole kyllä tietoakaan mihin ammattiin hakeutuessa tarvittaisiin täydelliset tiedot myös mielenterveydestä. Toki voi miettiä omaa jaksamistaan, kannattaako hakeutua henkisesti raskaalle (hoito)alalle tms..
Armeijaan ei ainakaan otetan piripäitä.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 20:26"]
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 15:07"]Yritin päästä hoiva-avustaja koulutukseen muttei mua valittu, ilmeisesti juuri masennuksen takia vaikka se onkin hoidossa. Eli terveysalalle ei oteta [/quote] Kaikki tuttuni jotka ovat päässeet opiskelemaan terveysalaa ovat mt-ongelmaisia. Eikä näitä ole 1 tai 2 ihmistä vaan liki 10.
[/quote]
Sama havainto, tasokin just sitä. Varma paikka ja palkka jne. Siinä se.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 20:32"]Kelalle ei pääse töihin, jos ei läpäise huumeseulaa eli ei saa käyttää esim. bentsoja.
[/quote]
Huumeseulan bentsot eivät haittaa työpaikan saamista, jos sulla on lääkkeeseen resepti ja on selvä syy, että se on sun sairauden hoitoon. Varma tieto. Olen käynyt huumeseulassa ja mulla näkyi bentsot, kuten tiesinkim, ja sanoin lääkityksestäni jo etukäteen.
Mitään kiellettyä/muuta seulassani ei näkynyt.
Supon tarkastus pääsee niihin käsiksi. e-reseptilääkemääräykset näkyy kaikki
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 20:32"][quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 20:24"]
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 20:14"][quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 20:08"] [quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 19:50"]Moneen paikkaan ei nykyään enää pääse jos on jotain rikkeitä ja tuomioita. Eivät myöskään masennuslääkitysten takia myönnä aseenkantolupia. Tiettyihin ammatteihin ei myöskään pääse jos on masennuslääkityksiä. Asiakkaat vaativat alihankkijoilta täydellisyyttä [/quote] Vaihteeksi kommentti, jossa ei mitään perusteita. Hyvä verhota tietämätön mielipide ilmaisuilla "tietyissä ammateissa" tai "asiakkaat vaativat", kun mitään konkreettista ei ole esittää. [/quote] Googlaa niin näet mitä nykyään vaaditaan. Myös yritysten omat turvallisuuskoulutukset pitää käydä ennenkuin sisälle pääsee, näin se on monessa paikkaa. [/quote] Edelleenkin samalla tasolla kommentointi.
[/quote]
Onks tullut otettua liian montaa sidukkaa?
Ymmärrät ehkä ettei rikollisia voida palkata yrityksiin jossa vaaditaan täyttä luottamusta. Esimerkkinä vaikkpa Suomen pankki, muut pankit, moneta, luottokorttiyhtiöt. Ohjelmistoyhtiöt jotka tekevät näille ohjelmia. Ammattiryhmät siivoojasta hallituksen jäseniin. Kaikki tsekataan, omat duunarit, tavaran toimittajat, huoltomiehet, kaikki jotka siel käy
[/quote]
Nimeä nyt kokeeksi edes joku noista ohjelmistoalan firmoista, joissa esimerkiksi masennus estäisi työsuhteen. Alalla työskentelen, joten mielenkiinnolla luen vastauksesi.
Taitaa olla itselläsi kohtuullisen monta "sidukkaa" otettuna, kun edelleenkään ei tule konkreettisia esimerkkejä, mutta yllättäen alat kirjoittaa rikollisista. Ketjun aiheena on mielenterveys.
Yritykset jotka tekevät ohjelmia näille esim. em yrityksille jotka vaativat täyttä luottamusta. Alalla työskentelevänä tiedät itse ketkä niitä tekee
Turvallisuustarkastukset tekee supo, eli nuhteeton tausta tulee silloin esille kuten myös rikollinen tausta
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 20:32"]Kelalle ei pääse töihin, jos ei läpäise huumeseulaa eli ei saa käyttää esim. bentsoja.
[/quote]
Noissa työnantajan huumeseuloissa pyydetään listaamaan käytetyt lääkkeet, olettaisin että juuri siksi ettei näiden takia tulisi väärää positiivista..
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 20:59"]Yritykset jotka tekevät ohjelmia näille esim. em yrityksille jotka vaativat täyttä luottamusta. Alalla työskentelevänä tiedät itse ketkä niitä tekee
Turvallisuustarkastukset tekee supo, eli nuhteeton tausta tulee silloin esille kuten myös rikollinen tausta
[/quote]
Luitkohan ketjun otsikon? Nyt ei keskustella rikollisista.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 21:02"]
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 20:59"]Yritykset jotka tekevät ohjelmia näille esim. em yrityksille jotka vaativat täyttä luottamusta. Alalla työskentelevänä tiedät itse ketkä niitä tekee Turvallisuustarkastukset tekee supo, eli nuhteeton tausta tulee silloin esille kuten myös rikollinen tausta [/quote] Luitkohan ketjun otsikon? Nyt ei keskustella rikollisista.
[/quote]
Silloin kun yritys tilaa tarkastusta silloin tämä asia tulee esille.
Hassut! Mä olen yliopistolla töissä ja syön masennuslääkkeitä, ikinä ei ole kysytty lääkityksestä tai sairauksista mitään. Jos en söisi, voisi olla pikku hiljaa syytä ruveta kyselemään.
Miksi hullujen edes pitäisi päästä mihinkään töihin?! ;) Ei niitä työelämässä tarvita muutenkaan. :D
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 21:05"][quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 21:02"]
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 20:59"]Yritykset jotka tekevät ohjelmia näille esim. em yrityksille jotka vaativat täyttä luottamusta. Alalla työskentelevänä tiedät itse ketkä niitä tekee Turvallisuustarkastukset tekee supo, eli nuhteeton tausta tulee silloin esille kuten myös rikollinen tausta [/quote] Luitkohan ketjun otsikon? Nyt ei keskustella rikollisista.
[/quote]
Silloin kun yritys tilaa tarkastusta silloin tämä asia tulee esille.
[/quote]
Edelleenkin: aihe löytyy otsikosta.
Ainakin toimituksessa voi työskennellä lääkkeillä tai ilman. Oliskohan 50%/50%.
Jos yritys tilaa tarkastuksen, kaikki tausta tarkastetaan, myös e-reseptit.
Laki tai yrityksen säännöt velvoittaa tiettyjä yrityksia tekemään näitä
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 21:13"]Miksi hullujen edes pitäisi päästä mihinkään töihin?! ;) Ei niitä työelämässä tarvita muutenkaan. :D
[/quote]
Ainahan täällä huudellaan että työkyvyttömyyseläkeläiset ovat vain lusmuja joiden pitäisi mennä töihin.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 20:22"]
Minulla on ahdistus- ja paniikkihäiriödiagnoosit, joihin on lääkitys ja terapia menossa. Onko mitään mahdollisuuksia, jos haen koulutukseen esim. sairaanhoitajaksi tai sosionomiksi?
[/quote]
Tottakai on
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 21:26"]
Jos yritys tilaa tarkastuksen, kaikki tausta tarkastetaan, myös e-reseptit.
Laki tai yrityksen säännöt velvoittaa tiettyjä yrityksia tekemään näitä
[/quote]
Kenenkään reseptejä tai muita terveystietoja ei voi kukaan ulkopuolinen tarkistaa.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 20:37"]
Ihan kauheata tekstiä. Huh, huh, kyllä on näillä masentuneen ihmisen vihaajilla rankkaa. Mikä teidän päässä on vialla? T. ei masentunut ja ihmettelee, ei herra jumala
[/quote]
Ei ihme jos masennus vaivaa jos ottaa kaiken itteensä.
Yritysten omat säännöt ja laki velvoittaa, ei nää ole mielipiteitä