Uskomatonta miten jotkut naiset passaa miehiään!
Esim hoitaa ruoanlaiton täysin perheessä, hoitaa 90% lasten asioista, mies vaan vähän auttaa välillä, äiti vie ja hakee lapset päiväkodista, vaikka lapsella olisi lyhyempi päivä hoidossa jos isä osallistuisi kuljetuksiin jne…
Miksi te naiset suostutte tällaiseen ja vielä pidätte sitä ihan normaalina?
Kommentit (166)
Vierailija kirjoitti:
Kaverini ei olisi saanut miestään itselleen ellei olisi alusta saakka tehnyt kaikkea hänen ehdoillaan. Miehellä oli toinenkin nainen kierroksessa kun seurustelivat, mutta kaverini passasi miehen itselleen. Nyt kaksi lasta ja mies ei tee mitään töiden lisäksi, pelailee bilistä kavereiden kanssa mancavessaan. Ovat molemmat tyytyväisiä kuitenkin, sillä kaverini ei olisi muuten saanut tuota miestä.
Jäi askarruttamaan, miksi helvetissä kaverisi niin kiihkeästi halusi "saada" passattavan "miehen" että oikein piti kilpailla?
Mies ei varmaan kuitenkaan ole suomalainen.
Tällä hetkellä minä hoidan huushollin, lasten hankinnat, aikalailla kaiken paitsi autoon liittyvät asiat. Mies tulee töistä valmiille ruualle ja pötkähtää sohvalle. Tämä on mulle aivan fine, koska loppuilta sitten hoidetaan yhdessä lasten iltapaloja, pesuja ja nukutuksia. Meillä on 3 alle 4-vuotiasta lasta.
Eli meillä minä olen kotona ja koen et miehen työpäivän aikana on mun työpäivä. Lisäksi ollaan eletty rankkoja vuosia itkuisten vauvojen kanssa, joten mielenterveyskin on molemmilla ollut koetuksella. Minun vointini on jo parempi, mutta tällä hetkellä huonommin menee miehellä, joten tuen häntä ottamalla enemmän vetovastuuta arjesta. Sillon kun minä en myöskään jaksa, eletään pellossa ja syödään eineksiä. Parin päivän päästä jaksaa sitten taas tiskata, pyykätä ja tehdä jonkinlaista ruokaa.
Välillä naureskelen miehelle, että alkaa jo varautua henkisesti siihen, että kunhan minäkin menen töihin niin meidän pitää yhdessä hoitaa tämä koti. Kodinhoidosta miehellä kyllä on kokemusta, koska välillä minä olen opiskellut ja mies on ollut lastwn kanssa kotona, jolloin todellakin jätin kaiken yhtä lailla miehen tehtäväksi.
Nyt helpompaa silti näin, että minä olen kotona ja "passaan"
Siinäpä ovat piikoja. Niin kauan kun ovat sitten rätti kädessään itkemässä parhaita menetettyjä vuosiaan kun mies löysikin toisen. Nainen ei ole muuta kuin piika ja p"+?/:n antaja.
Niin että teillä on pakko on ollut tehdä kakaroita mutta minä en ole yhtäkään kakaraa tehnyt sen takia että puoliso olisi pysynyt. Teillä kaikilla ei olisi suhde pysynyt ellei olisi pakko kakaraa tehty. Teillä ei kumppania olisi löytynyt jos olisi rakkaus ollut mutta miksi eroatte . Lapsien tekemiseen on tarvittu tiettyä tyyppiä ja ja mitään rakkautta ei ole ollut yhtään siinä suhteessa ja suurin osa eroo ennemmin tai myöhemmin. Vauvakuumeeseen pitää vaan joku löytää ja pykätä se kenelle tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Illan miesvihat:) ilmiannettu.
Eikö kuitenkin naisviha? Naisten syytä kun ”passaavat”. Miehet ovat vaan aloitekyvyttömiä passattavia, ja se on ihan ok.
Sitten kun nämä äitylit eroaa, julistavat etteivät ota enää uutta miestä "passattavaksi". Vailkei alunperinkään olisi tarvinnut passata ketään.
Osa miehistä on kyl ihan uskomattoman velttoja…Miten omat pojat osaisi kasvattaa toisenlaisiksi?
Vierailija kirjoitti:
Juu ja äidit poikiaan.. Yläasteikåiselle tuodaan aamupala nenän eteen eikä vaadita mitään kotitöitä.
Olen huomannut saman. Pelkkien poikien äiti se on pahin hyysääjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Illan miesvihat:) ilmiannettu.
Eikö kuitenkin naisviha? Naisten syytä kun ”passaavat”. Miehet ovat vaan aloitekyvyttömiä passattavia, ja se on ihan ok.
Se voi olla että miehet eivät vaan tee koska tietävät naisen hoitavan asiat. Ja ihan oikeasti jos nainen ei hoitaisi niin tehtäisiin lastensuojeluilmoituksia ym. Kyllä sen verran vasemmalla kädellä osa miehistä ”hoitaa” lapsiaan.
Poikien äidistä kehittyy USEIN vähän sovinistinen itsestäkin. Miehen äidillä tämä vika. Vähättelee naisia ja jopa huo r inttelee. Monia muitakin esimerkkejä olisi..
Minä kuorin perunatkin miehelleni ja yhdessä on oltu onnellisena kohta 33 vuotta. Mies tekee kaikki ulkotyöt, korjaukset ja hoitaa kompostia. Lasten ollessa pieniä olin kotiäitinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu ja äidit poikiaan.. Yläasteikåiselle tuodaan aamupala nenän eteen eikä vaadita mitään kotitöitä.
Olen huomannut saman. Pelkkien poikien äiti se on pahin hyysääjä.
Ihan saman olen huomannut!! Ja oikein nautitaan siitä hyysäämisestä, äiti on tyytyväinen itseensä kun pojat nauttivat ja voivat nostaa jalat pöydälle.
Meidän äiti oli/ on tuollainen,isä narsisti psyko jolle ei mikään kelpaa,me tytötkin jouduttiin passaamaan sitä,poikien ei taas tarvinnut mitää kotityötä tehdä,, onneksi ei tartte psykoon olla enää yhteydessä,suurin osa miehistä hankkii vaan just vaimon ja lapsen rekvisiitaksi ja itse elävät omaa elämää eivätkä piittaa hevonpaskaakaan paitsi silloin kun esim sukulais juhlat tms.
Vierailija kirjoitti:
Minä kuorin perunatkin miehelleni ja yhdessä on oltu onnellisena kohta 33 vuotta. Mies tekee kaikki ulkotyöt, korjaukset ja hoitaa kompostia. Lasten ollessa pieniä olin kotiäitinä.
Eli mies tekee 10-20% kaikista kotitöistä. Ei ihme että naimisissa/parisuhteessa olevat naiset kuolee nuorempana kuin sinkut, kun taas miehillä tämä menee toisinpäin. Monelle miehelle nainen on palvelija. Kyllä kelpaa! Eipä ihme sekään että suurin osa eroista tapahtuu naisen aloitteesta.
Minä olen aina ollut kotiäitinä ja -rouvana ja työnjako on ollut ihan selkeä. Minä hoidan kaikki siviilipuolen asiat ja mies keskittyy uraansa. Raskaat pihatyöt hän toki hoitaa, minun ei tarvitse muuta kuin kuopsuttaa istutuksiani.
Tämä on toiminut meillä ja molemmat ovat tyytyväisiä. Nytkin hän palasi viikon työmatkalta ja sillä välin oli koti muuttunut jouluiseksi, kuusi koristettu, tuoreita kukkia, ihanat tuoksut joululeivonnaisista, sauna lämmitetty ja oluet jääkaapissa.
Tämä työnjako on mahdollistanut meille oikein mukavan elämän.
Mikä sopii yhdelle, ei sovi toiselle
Tein eilisiltana puolisolleni hänen lempiruokaansa, karjalanpaistia. Itse syön vegaanisesti.
Äsken puristin hänelle appelsiinimehua ja tein voileipiä (yhteen keitin kananmunan ja laitoin lisäksi tonnikalaa, kaksi maksamakkaralla ja juustolla), jota hän voi syödä katsoessaan jääkiekkoa. Jouluksi laitan yhteisten ruokien lisäksi hänen lempiruokiaan, niin kalaa kuin kinkkuakin.
Eikö olekin uskomatonta?
Mutta hän on sen arvoinen. Ja jos alettaisiin vertailla, kumpi meistä enemmän tekee kotitöitä ja sen lisäksi auttaa toista muissa asioiss, niin kyllä se olisi hän. Minä saan keskittyä töihini, opintoihini ja luottamustehtäviini, hän hoitaa pyykit ja siivoukset.
Vierailija kirjoitti:
Minä teen meillä kaikki kotityöt. Tosin omasta halusta, koska silloin mies maksaa kaikki asumiskulut.
Tämån järjestelyn ansiosta teen vain kaksipäiväistä työviikkoa, joka on ihanaa.
Yläasteikäiselle pojalle kyllä teen aamupalaa usein, mutta kyllä hänkin välillä mulle. Eilen illalla esim. kysyi otanko teetä, ja teki mulle sitten teen mukiin valmiiksi, maidotkin kaatoi valmiiksi sekaan makuni mukaan ja kiikutti mulle mukin pöytään. ❤️
Ja edellytän kyllä että poika osallistuu oman huoneensa siivoukseen, urputtaa hommasta aina mutta tekee kyllä. Imuroi ja pesee huoneensa lattiat ja vie pyykit.
Täytyy sanoa, että jos minulle sanottaisiin, että voit valita joko kaksipäiväisen työviikon ja kaikki kotityöt, tai normaalin työviikon eikä ollenkaan kotitöitä, niin valinta olisi helppo. Ehdottomasti palkkatyö.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen aina ollut kotiäitinä ja -rouvana ja työnjako on ollut ihan selkeä. Minä hoidan kaikki siviilipuolen asiat ja mies keskittyy uraansa. Raskaat pihatyöt hän toki hoitaa, minun ei tarvitse muuta kuin kuopsuttaa istutuksiani.
Tämä on toiminut meillä ja molemmat ovat tyytyväisiä. Nytkin hän palasi viikon työmatkalta ja sillä välin oli koti muuttunut jouluiseksi, kuusi koristettu, tuoreita kukkia, ihanat tuoksut joululeivonnaisista, sauna lämmitetty ja oluet jääkaapissa.
Tämä työnjako on mahdollistanut meille oikein mukavan elämän.Mikä sopii yhdelle, ei sovi toiselle
Eipä tuossa muuten mitään mutta toivottavasti sun eläkeasiat ja muu taloudellinen puoli on turvattu jos puolisolle sattuu jotain.
Mä tykkään siivota, mieheni taas ei. Mä pidän järjestyksestä ja mielelläni tottakai oman kodin pidän siistinä. Mieheni taas rakentaa mun toiveesta terasseja ja muita asioita. En jaksa kytätä ja laskea kuka tekee mitä, kunhan hommat sujuu ja kaikilla on kotona kiva olla.
Tämä juuri. Äiti pesee veljeni pyykit. Veli 35w.... ei ole pesukonepaikkaa niin eihän sitä nyt aikuinen mies pesulaan saa vietyä! Ei voi ymmärtää. Ei todellakaan. Ei juma*****.