Uskomatonta miten jotkut naiset passaa miehiään!
Esim hoitaa ruoanlaiton täysin perheessä, hoitaa 90% lasten asioista, mies vaan vähän auttaa välillä, äiti vie ja hakee lapset päiväkodista, vaikka lapsella olisi lyhyempi päivä hoidossa jos isä osallistuisi kuljetuksiin jne…
Miksi te naiset suostutte tällaiseen ja vielä pidätte sitä ihan normaalina?
Kommentit (166)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä passaan mun miestä ihan iloisesti, koskaan ei ole kotihommia tehnyt tai lapsia hoitanut. Sopii meille täydellisesti. Ruoka on aina kotona tehtyä ja kaikkien mielten mukaista. Meillä viihtyy myös miehen ja lasten kaverit. Kaikki saa saman kohtelun. Vastavuoroisesti minä saan hyvän mielen.
Monet kysyy miksi elää perheelle ilman harrastuksia ja omaa aikaa, ”kyllä sulle sitten tulee outoa kun ne muuttaa pois”. Pierut. Mulla on paljon suunnitelmia kunhan se aika tulee.
Onko sun miehellä sitten omia harrastuksia?
On, työaika kun loppuu hän käy ainakin kolmasti viikossa parin tunnin pyörälenkillä. Soittelee kitaraa useamman tunnin viikossa. Käy juoksu/kävelylenkillä sään salliessa. Käy poikien reissuilla useamman kerran vuodessa. Kannustan häntä näkemään kavereitaan ja harrastamaan. Ei ole multa poissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi koska olin kotona ja hallitsin täysin hänen pankkikorttiaan. Itse nautin passaamisesta. Enempi ihmetyttää akat jotka vaatia ukko jaan hommiin pitkien työpäivien jälkeen jos ite makaavat per se homeessa kotona.
Nykyään kyllä suurin osa naisista ja äideistä käy töissä, oletko kuullut? Ja maksaa myös yhtä lailla kaikista menoista, monet perheen menoista jopa enemmän! Toista se oli varmaan joskus 50-luvulla.
Ei ole sattunut sellaista naista minun kohdalle ja elän kyllä ihan tätä päivää.
Sulla mahtaa olla tosi suppea tuttavapiiri, koska lokakuussa 2021 Tilastokeskus on tehnyt työvoimatutkimuksen ja sen mukaan 15-64-vuotiaista naisista on töissä 70,1 % ja miehistä 71,7 %. Jokin aika sitten nuo lukemat olivat jonkin aikaa niinkin päin että työllisissä oli naisia miehiä enemmän.
https://www.stat.fi/til/tyti/2021/10/tyti_2021_10_2021-11-23_tau_001_fi…
Sillä erotuksella että naisilla on useinmiten työpäivä kotona kun eivät ole työelämässä ja miehillä käsi housuissa ja tai pleikkarin ohjaimella lasten ollessa päivähoidossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä passaan mun miestä ihan iloisesti, koskaan ei ole kotihommia tehnyt tai lapsia hoitanut. Sopii meille täydellisesti. Ruoka on aina kotona tehtyä ja kaikkien mielten mukaista. Meillä viihtyy myös miehen ja lasten kaverit. Kaikki saa saman kohtelun. Vastavuoroisesti minä saan hyvän mielen.
Monet kysyy miksi elää perheelle ilman harrastuksia ja omaa aikaa, ”kyllä sulle sitten tulee outoa kun ne muuttaa pois”. Pierut. Mulla on paljon suunnitelmia kunhan se aika tulee.
Onko sun miehellä sitten omia harrastuksia?
On, työaika kun loppuu hän käy ainakin kolmasti viikossa parin tunnin pyörälenkillä. Soittelee kitaraa useamman tunnin viikossa. Käy juoksu/kävelylenkillä sään salliessa. Käy poikien reissuilla useamman kerran vuodessa. Kannustan häntä näkemään kavereitaan ja harrastamaan. Ei ole multa poissa.
Ihan hyvä sitten. Ehkä vanhana kun katsot elämääsi taaksepäin tai jos miehesi myöhemmin jättää sinut klassiseen tyyliin nuoremman vuoksi, olet tyytyväinen tähän valintaasi eli miten käytit elämäsi, miten annoit kohdella itseäsi ja millaisen mallin annoit lapsillesi. Minun korvaani ei kuulosta reilulta mutta pääasia on tosiaan että olet itse tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Itse ainakin passaisin mielelläni miestä jos sellaisen saisin ja se olisi HYVÄ mies, joka vastaavasti kohtelee minua kunnioittavasti. Ja arvostaa kotona tekemääni työtä,eikä kitise, että "ethän sä tee mitään" vain koska en suunnittele suihkumoottoreita ja pilvenpiirtäjiä. Miehet ei yleensä arvosta sitä kotona tehtyä työtä, vain palkkatyötä arvostavat.
Ulkomaalaiset miehet arvostavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu ja äidit poikiaan.. Yläasteikåiselle tuodaan aamupala nenän eteen eikä vaadita mitään kotitöitä.
No ei kai sentään.
Mun yksinhuoltaja kollegan pojat oli 10 v sitten lukiolaisia ja kollegalla oli joka päivä hirveä kiire töistä kotiin laittamaan pojille ruokaa. Meillä oli samaan aikaan ekaluokkalainen, joka oli aina iltapäivällä puolitoista tuntia yksin kotona (sai naapurilta kyydin pois iltapäiväkerhosta) ja hän taas lämmitti itse ruokaa mikrossa.
Kollegan pojat ovat kohta kolmikymppisiä eivätkä ole koskaan seurustelleet...
On, työaika kun loppuu hän käy ainakin kolmasti viikossa parin tunnin pyörälenkillä. Soittelee kitaraa useamman tunnin viikossa. Käy juoksu/kävelylenkillä sään salliessa. Käy poikien reissuilla useamman kerran vuodessa. Kannustan häntä näkemään kavereitaan ja harrastamaan. Ei ole multa poissa.[/quote]
Ihan hyvä sitten. Ehkä vanhana kun katsot elämääsi taaksepäin tai jos miehesi myöhemmin jättää sinut klassiseen tyyliin nuoremman vuoksi, olet tyytyväinen tähän valintaasi eli miten käytit elämäsi, miten annoit kohdella itseäsi ja millaisen mallin annoit lapsillesi. Minun korvaani ei kuulosta reilulta mutta pääasia on tosiaan että olet itse tyytyväinen.[/quote]
Olet ymmärtänyt väärin. En näe mikä harrastus olisi tärkeämpää kuin lasten kanssa oleminen kun he tarvitsevat minua. Mieheni työ on erittäin stressaavaa ja voimme kaikki hyvin kun hän voi purkaa stressinsä harrastuksien kautta. Näin ilmapiiri pysyy positiivisena. Jos mieheni jättää niin lucky me, avioehdon kautta voinkin sitten nostaa jalat pöydälle lopun elämää.
Lasten mallista puheen ollen, näistä asioista puhutaan päivittäin. Meillä pojat auttaa ruuan teossa, tytöt auton akun lataamisessa. Aina jos pyydän, auttavat missä vaan. Heille ei ole ”miesten/naisten töitä”. Äiti osaa kaiken. Joka tarkoittaa, että myös he voivat tehdä mitä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ainakin passaisin mielelläni miestä jos sellaisen saisin ja se olisi HYVÄ mies, joka vastaavasti kohtelee minua kunnioittavasti. Ja arvostaa kotona tekemääni työtä,eikä kitise, että "ethän sä tee mitään" vain koska en suunnittele suihkumoottoreita ja pilvenpiirtäjiä. Miehet ei yleensä arvosta sitä kotona tehtyä työtä, vain palkkatyötä arvostavat.
Ulkomaalaiset miehet arvostavat.
Tiedän. Siskollanikin on Saksalainen mies. Mutta en itse haluaisi ulkomaalaista miestä. Enkä varsinkaan halua koskaan muuttaa pois Suomesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi koska olin kotona ja hallitsin täysin hänen pankkikorttiaan. Itse nautin passaamisesta. Enempi ihmetyttää akat jotka vaatia ukko jaan hommiin pitkien työpäivien jälkeen jos ite makaavat per se homeessa kotona.
Nykyään kyllä suurin osa naisista ja äideistä käy töissä, oletko kuullut? Ja maksaa myös yhtä lailla kaikista menoista, monet perheen menoista jopa enemmän! Toista se oli varmaan joskus 50-luvulla.
Suomessa ei tälläistä kotirouvakulttuuria ole ollut, koska se ei ole ollut talpudellisesti mahdollista. Ehkä ykemmän keskiluokan - ja yläluokan perhrissä, mutta muuten naiset ovat tehneet aina töitä. Agrasrikunttuurissa kaikki tekivöt paljon töitä. Suomi oki vieläputkälle 50- ja jopa 60- luvulle agraariyhteiskunta. Kaupungistuminen alkoi 60- kuvulla.
Olen katsonut vierestä joitakin passaavia naisia, ja miettinyt, että miten seksikkäitä he ajattelevat olevansa muuttuessaan miehen äidiksi?
Kuoritaan perunat, tehdään voileivät... voi hyvät hyssykät. En vaan tajua.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä sitten. Ehkä vanhana kun katsot elämääsi taaksepäin tai jos miehesi myöhemmin jättää sinut klassiseen tyyliin nuoremman vuoksi, olet tyytyväinen tähän valintaasi eli miten käytit elämäsi, miten annoit kohdella itseäsi ja millaisen mallin annoit lapsillesi. Minun korvaani ei kuulosta reilulta mutta pääasia on tosiaan että olet itse tyytyväinen.
Olet ymmärtänyt väärin. En näe mikä harrastus olisi tärkeämpää kuin lasten kanssa oleminen kun he tarvitsevat minua. Mieheni työ on erittäin stressaavaa ja voimme kaikki hyvin kun hän voi purkaa stressinsä harrastuksien kautta. Näin ilmapiiri pysyy positiivisena. Jos mieheni jättää niin lucky me, avioehdon kautta voinkin sitten nostaa jalat pöydälle lopun elämää.
Lasten mallista puheen ollen, näistä asioista puhutaan päivittäin. Meillä pojat auttaa ruuan teossa, tytöt auton akun lataamisessa. Aina jos pyydän, auttavat missä vaan. Heille ei ole ”miesten/naisten töitä”. Äiti osaa kaiken. Joka tarkoittaa, että myös he voivat tehdä mitä vaan.
Liian monta tälläistä tapausta olen nähnyt. Vaimo joko kotirouva tai ei, tai osa- aikainen.Sitten avioliitto lopounut kun lapset aikuisia. Mitä jää naiselle käteen? Huono tulotaso,lapset pitävät yhteyttä, jos pitävät, ei våkttämättä ammattia, johon palata. Ei ystäviä, kpska niille ei ole ollut aikaa. Aika katkeria baisia sitten vanhana.
Vierailija kirjoitti:
Olen katsonut vierestä joitakin passaavia naisia, ja miettinyt, että miten seksikkäitä he ajattelevat olevansa muuttuessaan miehen äidiksi?
Kuoritaan perunat, tehdään voileivät... voi hyvät hyssykät. En vaan tajua.
Nämä miehet etsivätkin sitten sen seksikkään kissan nuyalta. Vaimo toki kelpaa kasdien tyhjennykseen.
Vierailija kirjoitti:
Kaverini ei olisi saanut miestään itselleen ellei olisi alusta saakka tehnyt kaikkea hänen ehdoillaan. Miehellä oli toinenkin nainen kierroksessa kun seurustelivat, mutta kaverini passasi miehen itselleen. Nyt kaksi lasta ja mies ei tee mitään töiden lisäksi, pelailee bilistä kavereiden kanssa mancavessaan. Ovat molemmat tyytyväisiä kuitenkin, sillä kaverini ei olisi muuten saanut tuota miestä.
Mitä tuollaisella miehellä tekee?
Oma äitini hyvä esimerkki. Kotoisin maalta , sai melkein sydärin kun minä , hänen tyttärensä en ollut kiinnostunut tippaakaan ruuanlaitosta. Sanoin vain "otan sellaisen miehen joka kokkaa mullekin". Ja sellaisen miehen myös sain. Mitä tekee moneen kertaan eronnut veljeni , syö lenkkiä! Ja tämä sen takia että NAISEN kuuluu olla keittiössä. Miksi se on naisen tehtävä passata? Kertokaa naiset!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liian monta tälläistä tapausta olen nähnyt. Vaimo joko kotirouva tai ei, tai osa- aikainen.Sitten avioliitto lopounut kun lapset aikuisia. Mitä jää naiselle käteen? Huono tulotaso,lapset pitävät yhteyttä, jos pitävät, ei våkttämättä ammattia, johon palata. Ei ystäviä, kpska niille ei ole ollut aikaa. Aika katkeria baisia sitten vanhana.
No se varmaan johtuu juuri siitä ettei meillä suomessa ole koskaan ollutkaan mitään kotirouvakulttuuria. Eli ne naiset jotka saavat jäädä kotirouviksi, ei ne löydä kavereita muista samassa elämäntilanteessa olevista naisista. Rikkailla ihmisillä toki voi ollakin omat pikku piirinsä.
Lasten mallista puheen ollen, näistä asioista puhutaan päivittäin. Meillä pojat auttaa ruuan teossa, tytöt auton akun lataamisessa. Aina jos pyydän, auttavat missä vaan. Heille ei ole ”miesten/naisten töitä”. Äiti osaa kaiken. Joka tarkoittaa, että myös he voivat tehdä mitä vaan.[/quote]
Liian monta tälläistä tapausta olen nähnyt. Vaimo joko kotirouva tai ei, tai osa- aikainen.Sitten avioliitto lopounut kun lapset aikuisia. Mitä jää naiselle käteen? Huono tulotaso,lapset pitävät yhteyttä, jos pitävät, ei våkttämättä ammattia, johon palata. Ei ystäviä, kpska niille ei ole ollut aikaa. Aika katkeria baisia sitten vanhana.[/quote]
Ymmärrän, mutta mulla ainakin eri tilanne. Eron sattuessa mulle jää hyvin rahaa loppuelämään, mulla on kaksi ammattia mihin palata jos haluaisin, paljon suunnitelmia tulevaisuudelle. Sitten kun mulla on sitä omaa aikaa ja lapset pärjää omillaan. Jokaisen tulisi miettiä tulevaisuutta ja pitää huoli siitä, ettei jää tyhjän päälle.
Vierailija kirjoitti:
Kaverini ei olisi saanut miestään itselleen ellei olisi alusta saakka tehnyt kaikkea hänen ehdoillaan. Miehellä oli toinenkin nainen kierroksessa kun seurustelivat, mutta kaverini passasi miehen itselleen. Nyt kaksi lasta ja mies ei tee mitään töiden lisäksi, pelailee bilistä kavereiden kanssa mancavessaan. Ovat molemmat tyytyväisiä kuitenkin, sillä kaverini ei olisi muuten saanut tuota miestä.
Pitkän ja komean miehen vuoksi mitä tahansa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiselle luontainen piirre..turha taistella biologiaa vastaan. Naisella on halu miellyttää miestä.
mies53v
Näinpä. Kaikki eivät vain halua ajatella näin ja senkin asian vaikutukset näkyvät monin tavoin nyky-yhteiskunnassa, missä ydinperheenkin arvo on nykyään ihan mitätön. Toisaalta biologiansa ymmärtänyt nainen ei ole se, joka esimerkiksi kesken automatkan nousee autosta ensimmäisenä ulos räntäsateeseen jos autoon tulee joku vika sillä he ovat jo mm. ymmärtäneet, ettei oma mies pysty kohtelemaan naistaan kuin kuningatarta jos tämä samaan aikaan koko ajan pyrkii kuninkaan paikalle.
N47Juuri näin. Kohtelun pitää olla reilua ja terveenjärjen mukaista. Loppu oli ihan nyrkki silmään. osa naisita on kuin teinikäisiä poikia, jotka yrittää horjuttaa valtaistuinta.
mies53v
Parisuhteessa ei ole mitään valtaistuinta, jota horjuttaa, koska parisuhde ei ole valtasuhde.
Sohaisen varmasti ampiaispesää, mutta monessa tietämäni perheessä tuo että nainen hoitaa kaiken, on tietynlaista uhriutumista. "Nälkäänhän ne kuolee jos minä en huolehtis", tätä lausetta olen kuullut todella paljon, myös tällä palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Juu ja äidit poikiaan.. Yläasteikåiselle tuodaan aamupala nenän eteen eikä vaadita mitään kotitöitä.
Kummasti naisten jutut täällä aina muuttuvat riippuen siitä auttaako se heidän omaa agendaa. Täällä tulee naisilta aivan älyttömästi valitusta siitä jos pyytää lapsia (tyttölapsia) tekemään melkeinpä yhtään mitään perheessä. Okei, toki voivat olla eri naisia jotka valittavat, mutta kummasti muut ovat aina silloin hiljaa.