Uskomatonta miten jotkut naiset passaa miehiään!
Esim hoitaa ruoanlaiton täysin perheessä, hoitaa 90% lasten asioista, mies vaan vähän auttaa välillä, äiti vie ja hakee lapset päiväkodista, vaikka lapsella olisi lyhyempi päivä hoidossa jos isä osallistuisi kuljetuksiin jne…
Miksi te naiset suostutte tällaiseen ja vielä pidätte sitä ihan normaalina?
Kommentit (166)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi koska olin kotona ja hallitsin täysin hänen pankkikorttiaan. Itse nautin passaamisesta. Enempi ihmetyttää akat jotka vaatia ukko jaan hommiin pitkien työpäivien jälkeen jos ite makaavat per se homeessa kotona.
Nykyään kyllä suurin osa naisista ja äideistä käy töissä, oletko kuullut? Ja maksaa myös yhtä lailla kaikista menoista, monet perheen menoista jopa enemmän! Toista se oli varmaan joskus 50-luvulla.
Suomessa ei tälläistä kotirouvakulttuuria ole ollut, koska se ei ole ollut talpudellisesti mahdollista. Ehkä ykemmän keskiluokan - ja yläluokan perhrissä, mutta muuten naiset ovat tehneet aina töitä. Agrasrikunttuurissa kaikki tekivöt paljon töitä. Suomi oki vieläputkälle 50- ja jopa 60- luvulle agraariyhteiskunta. Kaupungistuminen alkoi 60- kuvulla.
Kannattaisikohan olla? Aika hyvin pyyhkii esimerkiksi Sveitsillä ja Saksalla.
Ei Suomessa arvosteta sellaista. Niitä naisia haukutaan lompakkoloisiksi. En näe ihan äkkiä mikä voisi aiheuttaa sellaisen muutoksen, että Suomessa alettaisiin arvostaa koriäitiyttä tai ylipäätään äitiyttä.
Ja onko se jotenkin muilta naisilta pois. Mun vaimo tykkää passata mua, mä tykkään passata vaimoa. Ja molemmat ollaan onnellisia. Miksiköhän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiselle luontainen piirre..turha taistella biologiaa vastaan. Naisella on halu miellyttää miestä.
mies53v
Näinpä. Kaikki eivät vain halua ajatella näin ja senkin asian vaikutukset näkyvät monin tavoin nyky-yhteiskunnassa, missä ydinperheenkin arvo on nykyään ihan mitätön. Toisaalta biologiansa ymmärtänyt nainen ei ole se, joka esimerkiksi kesken automatkan nousee autosta ensimmäisenä ulos räntäsateeseen jos autoon tulee joku vika sillä he ovat jo mm. ymmärtäneet, ettei oma mies pysty kohtelemaan naistaan kuin kuningatarta jos tämä samaan aikaan koko ajan pyrkii kuninkaan paikalle.
N47Juuri näin. Kohtelun pitää olla reilua ja terveenjärjen mukaista. Loppu oli ihan nyrkki silmään. osa naisita on kuin teinikäisiä poikia, jotka yrittää horjuttaa valtaistuinta.
mies53v
Parisuhteessa ei ole mitään valtaistuinta, jota horjuttaa, koska parisuhde ei ole valtasuhde.
Sano se sille naiselle, joka yrittää muuttaa luonnonmuovaamaa.
mies53v
Vierailija kirjoitti:
Sohaisen varmasti ampiaispesää, mutta monessa tietämäni perheessä tuo että nainen hoitaa kaiken, on tietynlaista uhriutumista. "Nälkäänhän ne kuolee jos minä en huolehtis", tätä lausetta olen kuullut todella paljon, myös tällä palstalla.
Ja minähän en aikuista miestä passaa. Jos ei saa ruokaa jääkaapista niin senkun kuukahtaa nälkään siihen jääkaapin eteen.
Vierailija kirjoitti:
Ja onko se jotenkin muilta naisilta pois. Mun vaimo tykkää passata mua, mä tykkään passata vaimoa. Ja molemmat ollaan onnellisia. Miksiköhän?
No eihän tuossa olekaan mitään ihmettelemistä. Noin se menee suomalaisissa perheissä, jos parisuhde on kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän tuossa olekaan mitään ihmettelemistä. Noin se menee suomalaisissa perheissä, jos parisuhde on kunnossa.
Niin, se tässä ketjussa jurppii. Aivan kuin puolison passaaminen on pahasta. Ymmärrän jos toinen ei passaa, mutta silloin kysymys on aivan eri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiselle luontainen piirre..turha taistella biologiaa vastaan. Naisella on halu miellyttää miestä.
mies53v
Näinpä. Kaikki eivät vain halua ajatella näin ja senkin asian vaikutukset näkyvät monin tavoin nyky-yhteiskunnassa, missä ydinperheenkin arvo on nykyään ihan mitätön. Toisaalta biologiansa ymmärtänyt nainen ei ole se, joka esimerkiksi kesken automatkan nousee autosta ensimmäisenä ulos räntäsateeseen jos autoon tulee joku vika sillä he ovat jo mm. ymmärtäneet, ettei oma mies pysty kohtelemaan naistaan kuin kuningatarta jos tämä samaan aikaan koko ajan pyrkii kuninkaan paikalle.
N47Juuri näin. Kohtelun pitää olla reilua ja terveenjärjen mukaista. Loppu oli ihan nyrkki silmään. osa naisita on kuin teinikäisiä poikia, jotka yrittää horjuttaa valtaistuinta.
mies53v
Parisuhteessa ei ole mitään valtaistuinta, jota horjuttaa, koska parisuhde ei ole valtasuhde.
Sano se sille naiselle, joka yrittää muuttaa luonnonmuovaamaa.
mies53v
Meillä on nykyään lait naisten suojana että miehet ei käytä luonnon muovaamaa oikeuttaan eli pahoinpitely ja raiskaaminen niin hanakasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, se tässä ketjussa jurppii. Aivan kuin puolison passaaminen on pahasta. Ymmärrän jos toinen ei passaa, mutta silloin kysymys on aivan eri.
Totta turiset. Kyllä minä ainakin haluaisin nimenomaan passata miestäni, jos mulla sellainen olisi. Mutta ei se tietenkään ihan yksipuolista pitäisi olla. On ihmisiä joita vain ärsyttää sellainen touhu, he ovat asia erikseen. Mutta minä kyllä nautin siitä kun saan tehdä paljon asioita rakkaalleni, vaikka hän on täysin kykenevä tekemään ne itsekin. Harmi, että näin miellyttämishaluinen nainen on jäänyt ikisinkuksi kissojaan passaamaan =D
Minä tykkään passata poikiani. Tuon heille ruuan nenän eteen ja vien pois. Tiskaan astiat. Kyseessä alaikäiset lapset. Tekisin tod. näk. samoin, jos lapseni olisivat tyttöjä. Luultavasti vielä silloinkin, kun ovat täysikäisiä.
En tiedä miksi, se on konkreettinen tapa osoittaa rakkautta. Miehelleni en tee samoin, teen kyllä voileivän tai drinkin samalla kun teen itselleni, myös miehelle. Mutta ruuan syömme siten , että en tuo valmiina eteen. En muutenkaan ole se, joka meillä ruuan tekee. Tiskaan kyllä ja pyykkään. Lapsia haluan passata enemmän, kun ne eivät enää syliinkään suostu istumaan.
En kuitenkaan suostuisi marttyyriksi. Jos en haluaisi, en tekisi ja jos joku pakottaisi, protestoisin.
Vierailija kirjoitti:
Olen katsonut vierestä joitakin passaavia naisia, ja miettinyt, että miten seksikkäitä he ajattelevat olevansa muuttuessaan miehen äidiksi?
Kuoritaan perunat, tehdään voileivät... voi hyvät hyssykät. En vaan tajua.
En minä ole mieheni äiti vaikka passaankin häntä. En ajattele seksiä tai seksikkyyttä, kun teen miehelle voileipiä tai muuta ruokaa. Mies saattaa pitää seksikkäänä, kun vaimo tekee hyvää ruokaa 😉.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mies53v
N47
Mitä tekemistä biologialla on autojen kanssa? Ei autoista ollut tietoakaan silloin kun ihmiset kehittyi.
Vierailija kirjoitti:
Sisareni ja minä olemme saaneet saman kasvatuksen, minä en ole juurikaan pääse nyt miestäni tai poikaani, itse tekevät ruoat ja siivoukset. Sisareni kuorii perunat, voitelee leivät ym aikuiselle pojalleen sekä miehelleen. Jos ukkonsa kesällä grillaa tai savustaa kalan, sisareni mielestä ukkonsa tekee heillä vallan ruoan. Voi hyvä isä! Mutta kukin tavallaan.
Tämä siis kumoaa sen väitteen, miten on kotona kasvatettu ja käytöstavat ym opittu.
Ristus. Kuorii perunat? :o
Vierailija kirjoitti:
Minä tykkään passata poikiani. Tuon heille ruuan nenän eteen ja vien pois. Tiskaan astiat. Kyseessä alaikäiset lapset. Tekisin tod. näk. samoin, jos lapseni olisivat tyttöjä. Luultavasti vielä silloinkin, kun ovat täysikäisiä.
En tiedä miksi, se on konkreettinen tapa osoittaa rakkautta. Miehelleni en tee samoin, teen kyllä voileivän tai drinkin samalla kun teen itselleni, myös miehelle. Mutta ruuan syömme siten , että en tuo valmiina eteen. En muutenkaan ole se, joka meillä ruuan tekee. Tiskaan kyllä ja pyykkään. Lapsia haluan passata enemmän, kun ne eivät enää syliinkään suostu istumaan.
En kuitenkaan suostuisi marttyyriksi. Jos en haluaisi, en tekisi ja jos joku pakottaisi, protestoisin.
Eivätkö pojat siis osaa edes tiskejään pois pöydästä? Voi tulevat vaimoparat, jos sellaisia joskus tulee… Miksei äidit ymmärrä tekevänsä karhunpalvelusta lapsilleen passatessaan heitä jatkuvasti? Koska MINÄ haluan osoittaa rakkautta, MINÄ haluan olla tärkeä. Lapsen paras on se että hän oppii huolehtimaan itsestään. Kamalia ne mies- ja naislapset jotka aivan kädettömiä aikuisia, eivät osaa itsenäisesti tehdä mitään.
Varmaan jotkut äidit passaa tyttäriään, mutta oma kokemukseni on että poikia passataan enemmän. Mulla myös tuttu joka laittaa vielä yläasteikäiselle välipalaa joka päivä. Kiirehtii töistä kotiin, jotta ei isojen lasten tarvisi odottaa nälässä.
Olen mies ja ihmettelen samaa, mutta ihmettelen myös sitä miksi nainen ei koskaan ymmärrä olla kiitollinen siitä että asiat ovat toisin. Minä kuskaan meillä enemmän lapsia päiväkotiin ja kotiin, teen useampana päivänä viikossa ruoat, olen aina ollut kotona, ei minulla ole aikaa lähteä kotoa koska minulla on lapset ja kodin huolto jne. Vaimo se vain valittaa kun ei jaksa ja ei sitä voi minnekään mennä kun ei yksin lasten kanssa pärjää, minä pärjään. Useamman kerran olen joutunut kysymään että miettiikö vaimo ollenkaan niitä äitejä joiden miehet käyvät vain syömässä valmiit ruoat ja häipyvät, niitä joiden miehet eivät ole koskaan kotona ja äidin on kuljetettava lapset joka paikkaan mukanaan. Monesti tuntuu että nainen ei vähänkään arvosta sitä mitä hänellä on... M36v
Erilaiset elämäntilanteet ap:hen verrattuna? Kyky nähdä asioita useasta näkökulmasta?
Asiat ovat harvoin mustavalkoisia..
Minä hoitelen suhteessa remonttijuttuja ja teknisiä pulmia, mutta ehkä tämäkin on kauhistus, kun en sano naiselle, että hoida ite omat remonttisi?
Kannattaisikohan olla? Aika hyvin pyyhkii esimerkiksi Sveitsillä ja Saksalla.