Uskomatonta miten jotkut naiset passaa miehiään!
Esim hoitaa ruoanlaiton täysin perheessä, hoitaa 90% lasten asioista, mies vaan vähän auttaa välillä, äiti vie ja hakee lapset päiväkodista, vaikka lapsella olisi lyhyempi päivä hoidossa jos isä osallistuisi kuljetuksiin jne…
Miksi te naiset suostutte tällaiseen ja vielä pidätte sitä ihan normaalina?
Kommentit (166)
Vierailija kirjoitti:
Jos poikiensa passaaminen on väärin, niin sitten on tyttöjensäkin.
Toki on. Tätä vain on harvemmin nähty; perinteisesti tyttöjä on vaadittu osallistumaan kotona ja kantamaan vastuuta omista asioistaan, siinä missä "pojat ovat olleet poikia".
Hyvä, että asiat muuttuvat.
Vierailija kirjoitti:
Naiselle luontainen piirre..turha taistella biologiaa vastaan. Naisella on halu miellyttää miestä.
mies53v
Minulla ainakin on. Tykkäisin passata miestäni, jos sellainen olisi. Ihanaa pitää toisesta huolta, eiköhän se mieskin sitten minusta pitäisi omalla tavallaan huolta. Ainakin jörnimällä joka päivä ja ottamalla isoon kainaloonsa.
Sisareni ja minä olemme saaneet saman kasvatuksen, minä en ole juurikaan pääse nyt miestäni tai poikaani, itse tekevät ruoat ja siivoukset. Sisareni kuorii perunat, voitelee leivät ym aikuiselle pojalleen sekä miehelleen. Jos ukkonsa kesällä grillaa tai savustaa kalan, sisareni mielestä ukkonsa tekee heillä vallan ruoan. Voi hyvä isä! Mutta kukin tavallaan.
Tämä siis kumoaa sen väitteen, miten on kotona kasvatettu ja käytöstavat ym opittu.
Vierailija kirjoitti:
Naiselle luontainen piirre..turha taistella biologiaa vastaan. Naisella on halu miellyttää miestä.
mies53v
Näinpä. Kaikki eivät vain halua ajatella näin ja senkin asian vaikutukset näkyvät monin tavoin nyky-yhteiskunnassa, missä ydinperheenkin arvo on nykyään ihan mitätön. Toisaalta biologiansa ymmärtänyt nainen ei ole se, joka esimerkiksi kesken automatkan nousee autosta ensimmäisenä ulos räntäsateeseen jos autoon tulee joku vika sillä he ovat jo mm. ymmärtäneet, ettei oma mies pysty kohtelemaan naistaan kuin kuningatarta jos tämä samaan aikaan koko ajan pyrkii kuninkaan paikalle.
N47
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mies53v
Näinpä. Kaikki eivät vain halua ajatella näin ja senkin asian vaikutukset näkyvät monin tavoin nyky-yhteiskunnassa, missä ydinperheenkin arvo on nykyään ihan mitätön. Toisaalta biologiansa ymmärtänyt nainen ei ole se, joka esimerkiksi kesken automatkan nousee autosta ensimmäisenä ulos räntäsateeseen jos autoon tulee joku vika sillä he ovat jo mm. ymmärtäneet, ettei oma mies pysty kohtelemaan naistaan kuin kuningatarta jos tämä samaan aikaan koko ajan pyrkii kuninkaan paikalle.
N47
Tässähän monet karauttavatkin metsään. Jos nainen kohtelee miestä kuin kuningasta, pitää miehen kohdella naista kuin kuningatarta, ei kuin palvelijaa. Tasapuolisuus nääs. Onnellisen liiton salaisuus on aivan äärettömän yksinkertainen: minä pidän sinua hyvänä, ja sinä minua.
Meidän suku on täynnä narsistinaisia, oikein semmoisia mustavalkokatsantoisia Justiinoita. Pyörittävät ukkojansa miten tykkäävät. Miehensä passaavat ja hoitavat kaiken ja suurin piirtein nuolevat kengänpohjatkin.
En tietenkään minä.
Vierailija kirjoitti:
Mä passaan mun miestä ihan iloisesti, koskaan ei ole kotihommia tehnyt tai lapsia hoitanut. Sopii meille täydellisesti. Ruoka on aina kotona tehtyä ja kaikkien mielten mukaista. Meillä viihtyy myös miehen ja lasten kaverit. Kaikki saa saman kohtelun. Vastavuoroisesti minä saan hyvän mielen.
Monet kysyy miksi elää perheelle ilman harrastuksia ja omaa aikaa, ”kyllä sulle sitten tulee outoa kun ne muuttaa pois”. Pierut. Mulla on paljon suunnitelmia kunhan se aika tulee.
Onko sun miehellä sitten omia harrastuksia?
En usko, että kukaan moderni nainen alkaa katella sellaista miestä, joka ei osallistu kotitöihin.
Passaan miestäni, koska hän on järjestänyt meille mukavan elämän. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että tekisin kaiken, koska mieskin osaa ja haluaa tehdä kotitöitä ym.
Jotkut miehet saattavat olla hyviä käsistään, vaikkapa siellä makkarin puolella...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mies53v
N47
Olen ollut 30 vuotta mieheni kanssa eikä meillä ole sinä aikana auto hajonnut tien päällä kuin kaksi kertaa eikä mieheni todellakaan kummallakaan kertaa korjannut autoa vaan kyllä huoltoliike oli se joka korjasi. Erilaisiin kotiaskareisiin sen sijaan voi helposti mennä useita tunteja päivittäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mies53v
Minulla ainakin on. Tykkäisin passata miestäni, jos sellainen olisi. Ihanaa pitää toisesta huolta, eiköhän se mieskin sitten minusta pitäisi omalla tavallaan huolta. Ainakin jörnimällä joka päivä ja ottamalla isoon kainaloonsa.
Olet oikealla tiellä. Onnittelen
mies53v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi koska olin kotona ja hallitsin täysin hänen pankkikorttiaan. Itse nautin passaamisesta. Enempi ihmetyttää akat jotka vaatia ukko jaan hommiin pitkien työpäivien jälkeen jos ite makaavat per se homeessa kotona.
Nykyään kyllä suurin osa naisista ja äideistä käy töissä, oletko kuullut? Ja maksaa myös yhtä lailla kaikista menoista, monet perheen menoista jopa enemmän! Toista se oli varmaan joskus 50-luvulla.
Ei ole sattunut sellaista naista minun kohdalle ja elän kyllä ihan tätä päivää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mies53v
N47
Juuri näin. Kohtelun pitää olla reilua ja terveenjärjen mukaista. Loppu oli ihan nyrkki silmään. osa naisita on kuin teinikäisiä poikia, jotka yrittää horjuttaa valtaistuinta.
mies53v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mies53v
N47Tässähän monet karauttavatkin metsään. Jos nainen kohtelee miestä kuin kuningasta, pitää miehen kohdella naista kuin kuningatarta, ei kuin palvelijaa. Tasapuolisuus nääs. Onnellisen liiton salaisuus on aivan äärettömän yksinkertainen: minä pidän sinua hyvänä, ja sinä minua.
Monet nykynaiset mielellään ottavat sen hyvänäpidon mutta miehen tunteita ja asioita miehen näkökulmasta sitten miettivät jos yhtään sattuvat muistamaan. No, suomalaisista avioerotilastoistahan sen näkee, onko onnellisen liiton salaisuus ymmärretty. Mies kuitenkin yrittää yleensä hiukan pidempään pitää huonoakin liittoa kasassa.
N47
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mies53v
N47Juuri näin. Kohtelun pitää olla reilua ja terveenjärjen mukaista. Loppu oli ihan nyrkki silmään. osa naisita on kuin teinikäisiä poikia, jotka yrittää horjuttaa valtaistuinta.
mies53v
Omistajan elkein saa elellä kunhan maksaa kaiken ja piialle palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi koska olin kotona ja hallitsin täysin hänen pankkikorttiaan. Itse nautin passaamisesta. Enempi ihmetyttää akat jotka vaatia ukko jaan hommiin pitkien työpäivien jälkeen jos ite makaavat per se homeessa kotona.
Nykyään kyllä suurin osa naisista ja äideistä käy töissä, oletko kuullut? Ja maksaa myös yhtä lailla kaikista menoista, monet perheen menoista jopa enemmän! Toista se oli varmaan joskus 50-luvulla.
Ei ole sattunut sellaista naista minun kohdalle ja elän kyllä ihan tätä päivää.
Sulla mahtaa olla tosi suppea tuttavapiiri, koska lokakuussa 2021 Tilastokeskus on tehnyt työvoimatutkimuksen ja sen mukaan 15-64-vuotiaista naisista on töissä 70,1 % ja miehistä 71,7 %. Jokin aika sitten nuo lukemat olivat jonkin aikaa niinkin päin että työllisissä oli naisia miehiä enemmän.
https://www.stat.fi/til/tyti/2021/10/tyti_2021_10_2021-11-23_tau_001_fi…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mies53v
N47Olen ollut 30 vuotta mieheni kanssa eikä meillä ole sinä aikana auto hajonnut tien päällä kuin kaksi kertaa eikä mieheni todellakaan kummallakaan kertaa korjannut autoa vaan kyllä huoltoliike oli se joka korjasi. Erilaisiin kotiaskareisiin sen sijaan voi helposti mennä useita tunteja päivittäin.
Vaivaako Asperger kun et ymmärrä vertauskuvin puhumista?
N47
Mä olen passannut lasta täysin, aivan liikaa, mies päässyt vapaamatkustajana. Olen vielä pääasiallinen elättäjä perheessä. Koska haluan lapselle parasta, niin näin mennään vielä muutama vuosi. Sen jälkeen, kun hän muuttaa pois (olen ostanut hänelle jo asunnonkin valmiiksi) aion alkaa elää omaa elämää. Siihen ei mies kuulu välttämättä millään tavoin. Katselen aina välillä pienempiä asuntoja vain minulle itselleni.
Minä teen meillä kaikki kotityöt. Tosin omasta halusta, koska silloin mies maksaa kaikki asumiskulut.
Tämån järjestelyn ansiosta teen vain kaksipäiväistä työviikkoa, joka on ihanaa.
Yläasteikäiselle pojalle kyllä teen aamupalaa usein, mutta kyllä hänkin välillä mulle. Eilen illalla esim. kysyi otanko teetä, ja teki mulle sitten teen mukiin valmiiksi, maidotkin kaatoi valmiiksi sekaan makuni mukaan ja kiikutti mulle mukin pöytään. ❤️
Ja edellytän kyllä että poika osallistuu oman huoneensa siivoukseen, urputtaa hommasta aina mutta tekee kyllä. Imuroi ja pesee huoneensa lattiat ja vie pyykit.