Uskomatonta miten jotkut naiset passaa miehiään!
Esim hoitaa ruoanlaiton täysin perheessä, hoitaa 90% lasten asioista, mies vaan vähän auttaa välillä, äiti vie ja hakee lapset päiväkodista, vaikka lapsella olisi lyhyempi päivä hoidossa jos isä osallistuisi kuljetuksiin jne…
Miksi te naiset suostutte tällaiseen ja vielä pidätte sitä ihan normaalina?
Kommentit (166)
Vierailija kirjoitti:
Juu ja äidit poikiaan.. Yläasteikåiselle tuodaan aamupala nenän eteen eikä vaadita mitään kotitöitä.
No ei kai sentään.
Siksi koska olin kotona ja hallitsin täysin hänen pankkikorttiaan. Itse nautin passaamisesta. Enempi ihmetyttää akat jotka vaatia ukko jaan hommiin pitkien työpäivien jälkeen jos ite makaavat per se homeessa kotona.
Vierailija kirjoitti:
Siksi koska olin kotona ja hallitsin täysin hänen pankkikorttiaan. Itse nautin passaamisesta. Enempi ihmetyttää akat jotka vaatia ukko jaan hommiin pitkien työpäivien jälkeen jos ite makaavat per se homeessa kotona.
Nykyään kyllä suurin osa naisista ja äideistä käy töissä, oletko kuullut? Ja maksaa myös yhtä lailla kaikista menoista, monet perheen menoista jopa enemmän! Toista se oli varmaan joskus 50-luvulla.
Taas nää turjakkeet tulee tänne laukomaan. Yök!
Pappi sanoi vihkiessään, että palvelkaa ilolla toinen toisianne. Meillä taitaa mies voittaa.
Vähän pakko kun ukko reissutyössä.
Se on hyvää yötä Suomi näiden mammojen kanssa.
Tämä taitaa kaikki juontaa juurensa historiaan, jossa miehet ovat hallinneet ja miesten ääni on ollut ainoa kuuluva.
Tiedättekö, että 1930 naiset pääsivät vasta pois holhouksesta.
Se tarkoittaa sitä, että aika monella tämän päivän aikuisella on vielä tuon ajan ihmisiä lähipiirissä.
Vaikka olisi syntynyt vaikka 1930-1950- luvuilla, jolloin naiset on jo olleet vapaita - se maailma ei ollut vielä muuttunut niistä ajoista.
Silloin lapsia kasvatti ne ihmiset, joille tuo holhouksen alaisuus oli aivan normaali asia eikä se todellakaan muuttunut.
Sieltä ajoilta on uskomukset siirtyneet ja sieltä tulee edelleen ajatuksia siitä, että nainen on huonompi, arvottomapi jne.
Yhteiskunta on hyvin hitaasti muuttunut niistä ajoista, kun naisia vielä pidettiin eri tavoin kykenemättöminä päättää itse asioistaan ja ne asenteet on siirtyneet tavoissa sukupolvelta toiselle.
Ne tavat eivät muutu ellei niitä tiedosta ja itse muuta.
Sitä tarkoittaa, kun puhutaan sukupolvisten taakkojen tai traumojen katkaisusta.
Että ei enää laita näitä juttuja eteenpäin.
Omat vanhempani ovat niiden lapsia, jotka itse syntyivät ihan siinä naisten holhouksesta vapautumisen jälkeen (jonka jälkeen kohta tuli sota ja avot, mitä traumoja sieltä oli jaossa) ja minun vanhempien ikäiset on kasvattaneet sodissa traumatisoituneet ihmiset, jotka tosiaan ovat taas olleet kasvatettuja niillä ajatuksilla mitkä edelsivät naisten holhouksesta vapauttamista.
Eli - tiedostakaa hyvät ihmiset mistä käytös - oma ja muiden - kumpuaa. Pysähtykää seuraamaan omaa toimintaanne ja muuttakaa se mitä muutosta vaatii.
Se ei ole helppoa - jos olisi, maailma olisi jo muuttunut.
Mutta se on mahdollista ja muutos on hyvässä vauhdissa jo.
Jos poikiensa passaaminen on väärin, niin sitten on tyttöjensäkin.
Vierailija kirjoitti:
ASIAA 🤩
Mä passaan mun miestä ihan iloisesti, koskaan ei ole kotihommia tehnyt tai lapsia hoitanut. Sopii meille täydellisesti. Ruoka on aina kotona tehtyä ja kaikkien mielten mukaista. Meillä viihtyy myös miehen ja lasten kaverit. Kaikki saa saman kohtelun. Vastavuoroisesti minä saan hyvän mielen.
Monet kysyy miksi elää perheelle ilman harrastuksia ja omaa aikaa, ”kyllä sulle sitten tulee outoa kun ne muuttaa pois”. Pierut. Mulla on paljon suunnitelmia kunhan se aika tulee.
Jotkut miehet vaan on mieslapsia. Ei aikuistu koskaan.
Tasapuolisuutta perheessä. SE on normaalia. Loisijat, laiskurit, saamattomat, uusavuttomat, alkkikset, työttömät laiskurit, sohvaplösöt sitten erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu ja äidit poikiaan.. Yläasteikåiselle tuodaan aamupala nenän eteen eikä vaadita mitään kotitöitä.
No ei kai sentään.
Minä vien aamiaisen vuoteeseen joka arkiaamu ja laitan vaatteet valmiiksi. Enää en pakkaa sentään reppua.
Eikö tuossa naiset passaa niitä lapsia eikä miestä.
Niin tai sitten kyse on vain työnjaosta. Ei mua haittaa se, että laitan ruokaa ja hoidan lapsia, jos mies tekee jotain muuta. Ja multa löytyy yliopistotutkinto eli en ole mitenkään hellan ja nyrkin välissä. Mulla on aina mahdollisuus mennä töihin halutessani. Mutta meillä mies nyt vaan tienaa enemmän kuin minä, joten järkevämpää, että hän käy töissä ja minä hoidan pienet lapset.
Kaverini ei olisi saanut miestään itselleen ellei olisi alusta saakka tehnyt kaikkea hänen ehdoillaan. Miehellä oli toinenkin nainen kierroksessa kun seurustelivat, mutta kaverini passasi miehen itselleen. Nyt kaksi lasta ja mies ei tee mitään töiden lisäksi, pelailee bilistä kavereiden kanssa mancavessaan. Ovat molemmat tyytyväisiä kuitenkin, sillä kaverini ei olisi muuten saanut tuota miestä.