Kuulenko harhoja? ja muuta
Joskus kun puhun tai olen muuten vaan niin näen mielessäni "kasvoni" jotka tekevät sen ilmeen/puhuvat mutta kasvot näyttävät ystäväni kasvoilta. Ja samoin kun puhun niin saatan kuulla ääneni tämän samaisen ystävän äänellä. Mitä tämä on? En ymmärrä mistä tämä johtuu. Onko kokemuksia ja olisiko veikkauksia mistä on kyse?
Kommentit (43)
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 14:42"]
Joo ei tuo kuulosta tavalliselta ahdistuksen ja stressin piikkiin menevältä. Suosittelen pikaista kääntymistä ammattilaisen puoleen, ennen kuin tilanne riistäytyy käsistä.
[/quote] En ole ap mutta miten tuo riistäytyisi käsistä?
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 15:26"]
Joo ei tuo kuulosta tavalliselta ahdistuksen ja stressin piikkiin menevältä. Suosittelen pikaista kääntymistä ammattilaisen puoleen, ennen kuin tilanne riistäytyy käsistä.
[/quote]
Psykoosissa voi mennä syvemmälle harhamaailmaan, tulee lisää harhoja jne.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 15:26"]
[/quote]
Paukahtaisi oikeasti psykoosiin?
Tuntuuko erilaiselta. Tunnistatko helposti jos nimesi sanotaan?
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 15:41"]
[/quote] itse asiassa nyt kun sanoit, kuulostaa hieman oudolta kun minua kutsutaan nimelläni. Ei kyllä tavallisemmalta tunnu mikään toinenkaan nimi. Varmaan. Kun ei yleensä jonkun muun nimellä kutsuta. Mulla on tosi irrallinen olo minusta itsestäni.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 15:46"]
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 15:41"]
[/quote] itse asiassa nyt kun sanoit, kuulostaa hieman oudolta kun minua kutsutaan nimelläni. Ei kyllä tavallisemmalta tunnu mikään toinenkaan nimi. Varmaan. Kun ei yleensä jonkun muun nimellä kutsuta. Mulla on tosi irrallinen olo minusta itsestäni.
[/quote]
Ota yhteyttä päivystykseen. Heti.
Luitko linkin depersonalisaatiosta ja sen myötä dissosiaatiosta? Tunnistatko näistä mitään tuttua?
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 15:50"]
Luitko linkin depersonalisaatiosta ja sen myötä dissosiaatiosta? Tunnistatko näistä mitään tuttua?
[/quote]
Hei, hieman vaarallista alkaa täällä tekemään jostain diagnoosiehdotuksia. Ap:n pitää ottaa yhteyttä päivystykseen.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 15:50"]
[/quote] Depersonalisaatiolla tarkoitetaan kokemusta, jonka yhteydessä henkilö kokee persoonallisuutensa, identiteettinsä, ruumiinsa tai ympäristönsä muuttuneen niin, että ne eivät ole entisensä kaltaisia tai ovat jollakin tavoin epätodellisia. Tähän kokemukseen liittyy usein myös muita oireita, kuten mielialan muutos, keskittymisvaikeudet tai kokemus aivojen toiminnan lamaantumisesta.
Alleviivatut ja lihavoidut kohdat ainakin täsmäävät
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 14:26"]
Sulla on vaan hyvä mielikuvitus?
[/quote] Ei mielikuvitus oo sitä että kuulee harhoja
Idiootti.. Mutta mä en tiedä
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 14:28"]
Marianna 2
[/quote] lässynlässyn
Onko sulla muita outoja juttuja? Ihan vaan sen takia, ettei ois mitään psyykkistä. Onko jatkunut pitkään?
T. Psyk.sh
Voisiko olla kyse depersonalisaatiosta?
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00359
sh
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 14:34"]
Onko sulla muita outoja juttuja? Ihan vaan sen takia, ettei ois mitään psyykkistä. Onko jatkunut pitkään? T. Psyk.sh
[/quote] On jatkunu muutaman kuukauden. Ja tuun myös tosi vihaseksi jos tätä samaa ystävääni kehutaan yms..
En tiedä liittyykkö asiaan mutta sanoin silti.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 15:11"]
Seuraile tilannetta. Onkohan sulla jotenkin hankala tuo ystävyyssuhde. Voihan se oola, että oot jotenkin katkera tai jotenkin muuten niin voimakkaasti reagoit tyohon ystävään, että näyttäytyy tuommoisina erikoisina juttuna. Jos ei mene ohi, niin juttele jollekin. Voisitko äidin kanssa puhua tuosta? Mutta jos ei mee ohi, käy vaikka terkkarilla juttelemassa. Payk.sh
[/quote]
Seuraile tilannetta? Kirjoittaako tuon tekstin ihan oikeasti psykiatrinen sairaanhoitaja, en voi uskoa :( Nuoren ihmisen ei tarvitse jäädä seurailemaan tilannetta vaan kannattaa hakea apua heti. Tuohan on hirveän ahdistavaa kenelle tahansa.