Ihmetyttää näiden akateemisten määrä ap-palstalla.
Joka toisella tuntuu olevan akateeminen tausta, 2 koiraa neljä lasta kaksi omakotitaloa, kattohuoneisto Eirassa ja jätetty sika mies ja nykyinen on unelma 2-metrinen tumma bodari jolla ainakin 40senttinen mulkku. Miks nämä "Akkateemikot" on tällä palstalla? Eikö ole jo kiire lähteä henkilökohtaisella lentokoneella Espanjaan ottamaan aurinkoa?
Kommentit (35)
Samasta syystä kun vankilat on täynnä syyttömiä.
Ok. Tää akateeminen viettää täällä aikaa, kun vauva nukkuu. Omakotitaloja on vain yksi, kuten lapsiakin. Mies on ihan normaali, akateeminen myös. Ja ei kait akateemikolla ole varaa omaan lentokoneeseen. :D
Tarkoitatko ap-palstalla nimenomaan tätä palstaa? Ihmiset eivät kyllä sillä lailla "ole" tällä palstalla. Minä kirjoitan täällä nyt mutta en minä ole tällä palstalla, minä olen täällä kotonani tällä hetkellä ja käymässä koneella.
Akateemiset ovat tottuneet kirjoittamaan.
Minä olen äitiyslomalla ja kirjoitan gradua. Av on taukojumppaa minulle.
Itsekin olen ihmetellyt samaa, hyvä huomio. Tämä palsta myös idealisoi akateemisuutta hyvin vahvasti ja niputtaa kaikki yliopiston käyneet saman "akateemisuuden" alle, vaikka yliopistoissa on tuhat ja miljoona eri tiedekuntaa, joista osa varsinaisia hömppäpömppiä. Itsekin olen akateeminen, ja myös amk-tutkinnon suorittanut, ja usein ihmetellyt, miksi tämän tyylinen palsta kiehtoo ilmeisesti akateemisia. Minä en täällä kovin usein käy. Ilmeisesti täällä käy elämästä hieman vieraantuneita, joilla ei ole kovin paljon ns. touchia todelliseen maailmaan ja jotka sitten palstalla kokevat olevansa jotenkin "ylempiä", kun tyttären nimi on Helmi-Annikki ja ne Lumiat on ihan blaah, ja äidilläkin Marimekon kukkapaita ja kotitalousopettajan tutkinto.
Et ole sitten kuullut akateemisesta työttömyydestä? Onpahan aikaa roikkua täällä ja kommentoida.
tällä akateemisella ei nyt just ole mitään duunia.
2 taloa, 2 mökkiä, 1 asunto-osake, 5 lasta, mies, kissa, 3 autoa
anteeksi, etten voi surkutella kohtaloani täällä
ap-palsta?
en tiennyt, että tää on tarkoitettu vain amisheille
Kaksi koiraa, vuokra-asunto, gradu kesken, ei lapsia.
Omasta kokemuksesta ja laajasta ja hyvin heterogeenisesta tuttavapiiristä voin kertoa että akateemisesti koulutetuilla on vähiten mitään luksusta. Rahat menee asuntolainoihin ja lasten kehittäviin harrastuksiin, mm. soitinten hankkimiseen.
60 % ikäluokasta tekee nykyisin joko ylemmän tai alemman yliopistotutkinnon tai ylemmän amk-tutkinnon joka rinnastetaan yliopistotutkintoon. Siihen nähden täällä kuuluukin olla enemmistö akateemisia.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 13:05"]Ok. Tää akateeminen viettää täällä aikaa, kun vauva nukkuu. Omakotitaloja on vain yksi, kuten lapsiakin. Mies on ihan normaali, akateeminen myös. Ja ei kait akateemikolla ole varaa omaan lentokoneeseen. :D
[/quote]akateemikko on eri asua kuin akateeminen!
No mulla ei ole varaa mennä Espanjaan edes reittileinnolla, asun vuokralla ja mies on.. no, sanotaanko näin että ei-bodari, hehe. Tällä palstalla hengaan kun tää on niin iso että keskusteluja on koko ajan käynnissä. Musta on kiva jutella, väitellä jne välillä ihan turhistakin asioista, (ja tietty ihan kunnon asioista myös). Tää palsta on ajanvietettä.
Ei akateemisetkaan jaksa jatkuvasti miettiä korkealentoisia juttuja. :) Henk.koht mulle on ihan sama keskustelenko täällä kouluttamattoman vai tohtorin kanssa, molemmilla voi olla mielenkiintoisia / fiksuja / pöyristyttäviä / tyhmiä / hauskoja näkemyksiä. Se on ihan hyvä vaan että täällä käy monenlaista porukkaa.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 13:05"]Ok. Tää akateeminen viettää täällä aikaa, kun vauva nukkuu. Omakotitaloja on vain yksi, kuten lapsiakin. Mies on ihan normaali, akateeminen myös. Ja ei kait akateemikolla ole varaa omaan lentokoneeseen. :D
[/quote]
Akateeminen, joka ei ymmärrä akateemisen ja akateemikon eroa. Hyvähyvä.
Kuka tahansa voi kirjoittaa tänne ihan mitä tahansa. Kuka tahansa voi väittää olevansa millainen tahansa. Kuka tahansa voi jopa kirjoittaa tänne satuja, väittäen, että en on totta.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 13:36"]
Kuka tahansa voi kirjoittaa tänne ihan mitä tahansa. Kuka tahansa voi väittää olevansa millainen tahansa. Kuka tahansa voi jopa kirjoittaa tänne satuja, väittäen, että en on totta.
[/quote]
Korjaus: väittäen, että ne on totta
niin, varsinkin onnelliset, kauniit, hoikat ja rikkaat
ne on kaikki satua
Jos se sinua oikeasti ihmetyttää niin olet aika yksinkertainen.