Miksi niin moni ajattelee, että lastensuojelu voi hakea eroperheissä lapsen toiselta huoltajalta toiselle?
Jos huoltajat eivät pääse yksimielisyyteen kummalla lapsi on.
Kommentit (16)
Viedään laitokseen ja sit oikeudessa tapellaan.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu olosuhteista. Esimerkiksi jos toisella vanhemmalla vakavia mielenterveyden ongelmia niin lapset on syytä hakea turvaan.
Ensisijaisesti velvollisuus on terveellä huoltajalla olla laittamatta lasta toiselle huoltajalle, jos tällä on edellä mainittuja vaikeita ongelmia.
Jep, usein myös suututaan, kun lastensuojelu ei määrää asumaan toisen vanhemman luokse. Ei niin, koska se ei kuulu valtuuksiin. Asuminen joko vahvistetaan lastenvalvojalla tai käräjäoikeus määrää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu olosuhteista. Esimerkiksi jos toisella vanhemmalla vakavia mielenterveyden ongelmia niin lapset on syytä hakea turvaan.
Ensisijaisesti velvollisuus on terveellä huoltajalla olla laittamatta lasta toiselle huoltajalle, jos tällä on edellä mainittuja vaikeita ongelmia.
Kyllä.
Mutta joskus tuo mt-ongelmainen uhkailee niiin paljon että toinen vanhempi taipuu.
Koska niin usein lastensuojelun naiset hakee lapset isältä pois vain sen takia kun äiti on jälleen keksinyt isästä valheita ja kun lastensuojelun henkilöstä on pääasiassa naisia eikä naiset koskaan kyseenalaista toisen naisen puheita miehistä eikä naiset ole koskaan tasa-arvoisia tilanteessa missä on äidin sana ja isän sana kun pelkästään äidin puheita kuunnellaan ja pelkästään äidin puheita uskotaan vaikka ne olisi kuinka räikeän valheellisia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä.
Mutta joskus tuo mt-ongelmainen uhkailee niiin paljon että toinen vanhempi taipuu.
Lapseni äiti vaati jo ennen eroa, että minä menen terapiaan ja haen lääkityksen ettei hänen papereihin jää merkintään lääkkeistä, kun hänellä oli vähän tylsää, kun tein reissutöitä ja hän meni nussimaan työkaveriaan. Minä olin se jonka päässä viirasi kun tein niin paljon töitä..
Vierailija kirjoitti:
Tiedän jonkun verran tapauksia missä lapset on haettu isältä joka on terve ja tarjoaa lapsille hyvin elämän ja viety äidille jolla on vakavia mielentervys ongelmia. Eli ne lapset on viety turvasta sinne missä ei ole turvaa. Isällä on ollut työpaikka, tuloja ja terveys millä kasvattaa ja tukea lapsia mutta ne on viety äidille millä ei ole työpaikkaa eikä tuloja eikä terveyttä
Vierailija kirjoitti:
Koska niin usein lastensuojelun naiset hakee lapset isältä pois vain sen takia kun äiti on jälleen keksinyt isästä valheita ja kun lastensuojelun henkilöstä on pääasiassa naisia eikä naiset koskaan kyseenalaista toisen naisen puheita miehistä eikä naiset ole koskaan tasa-arvoisia tilanteessa missä on äidin sana ja isän sana kun pelkästään äidin puheita kuunnellaan ja pelkästään äidin puheita uskotaan vaikka ne olisi kuinka räikeän valheellisia
Pyysin aikuisena omat paperini lasusta ja se oli ihan uskomatonta mitä kaikkea ne täti-ihmiset olivat uskoneet kunhan saa ne mun paperit pois omalta pöydältään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyysin aikuisena omat paperini lasusta ja se oli ihan uskomatonta mitä kaikkea ne täti-ihmiset olivat uskoneet kunhan saa ne mun paperit pois omalta pöydältään.
Saatananpalvontaa, eläinten uhraamista ja dildoja otsalla pirunsarvina juoksentelua? 😂
Lastensuojelulla ei ole mandaattia hakea lapsia isältä tai äidiltä ja viedä toiselle vanhemmalle. Jos kumpikaan vanhempi ei pysty huolehtimaan, lastensuojelu sijoittaa lapsen pois kummaltakin vanhemmalta.
Miksi joku kuvittelee että lasten"suojelu" noudattaisi Suomen lakeja? Minä en saanut huoltajana tavata poikaani 6 kuukauteen eron jälkeen, koska lasu uhkaili huostaanotolla. Oikeusasiamies katsoi lasun johtoa myöten syyllistyneen hallintolain ja lapsen oikeuksien rikkomiseen = rikokseen, mutta yksikään viranomainen ei saanut mitään sanktiota.
Lastensuojelu ei sekaannu huoltoriitoihin. Hakee kyllä lapsen pois vanhemmalta, jos lapsi on vaarassa. Sekin vaara pitää todeta oikeasti eikä toista vanhempaa uskota sokeasti.
Vierailija kirjoitti:
Lastensuojelu ei sekaannu huoltoriitoihin. Hakee kyllä lapsen pois vanhemmalta, jos lapsi on vaarassa. Sekin vaara pitää todeta oikeasti eikä toista vanhempaa uskota sokeasti.
Näinhän se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä.
Mutta joskus tuo mt-ongelmainen uhkailee niiin paljon että toinen vanhempi taipuu.Lapseni äiti vaati jo ennen eroa, että minä menen terapiaan ja haen lääkityksen ettei hänen papereihin jää merkintään lääkkeistä, kun hänellä oli vähän tylsää, kun tein reissutöitä ja hän meni nussimaan työkaveriaan. Minä olin se jonka päässä viirasi kun tein niin paljon töitä..
Tyypillinen helposti eroileva ihminen tuo lapsesi äiti.
Yleensä nämä ovat epävakauteen, epärehellisyyteen ja valheellisuuteen taipuvaisia.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on se toimintatapa. Jos ei ensimmäinen lasusossu suostu, niin jatkaa valittamista. Viimeistään noin kolmas alkaa tarmolla vieraannuttamaan.
Oma kokemus parilta alueelta.