Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko ikinä pyörtyneet verikoetta otettaessa ?

Vierailija
26.03.2015 |

Oletteko ikinä pyörtyneet verikoetta otettaessa tai meinanneet pyörtyä ? Jos olette, niin minkälaisia kokemuksia teillä on siitä ?

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla ikinä.

Vierailija
2/44 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen pyörtynyt ja meinannut  pyörtyä. Ihan normi pyörtymisen tunne, vai mitä hait tuolla kokemuksella?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Hitto että nolotti.

Vierailija
4/44 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ole :D Ihme lällyjä ihmiset ovat, jos pyörtyvät verinäytteessä!

Vierailija
5/44 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. Ikinä. 

Vierailija
6/44 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole eikä verikokeet kammoksuta, mutta jos vertailla pitää niin sormenpäästä otettava "sattuu" enemmän. Se kyynärtaipeestä otettava ei tunnu oikein miltään, itsellä suonet vielä niin pinassa, että lähes pullottaa ilman kiristintäkin.

Vierailija
7/44 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pitää kauhuelokuvia katsoa ja netissä vielä mässäillä kuolleiden kuvilla, mutta auta varjele kun on kyse vähäpätöisestä näytteenotosta tai toimenpiteestä IRL niin heti alkaa itku ja hammasten kiristely ja pyörtyily.
Sh

Vierailija
8/44 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ölen. Aikaisrmmin tuli aina huono oli vwrinäytettä otettaessa ja jalat kohti kattoa oli sitten verinäyte sormenpäästä tai kyynärtaipeesta. Nyt sama tapahtuu enää verenluovutuksessa.

Vierailija
9/44 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. En voinut sitä mitenkään estää, korvissa alkoi kimistä ja sitten huipata. Lopuksi lähti näkö. En tiedä mistä se johtuu enkä ole mielestäni mitenkään normaalia herkempi veren näkemiselle. Paitsi että silloin alkaa huippaa kun on käytävä verikokeissa, joissa pakko olla syömättä. Kamala tunne kyllä. Pyörryin ekan kerran kun olin 14v ja isäni käytti mua terveyskeskuksessa. Se sitten kanteli autoon.. Joskus menee silmät/pää sumeaksi pelkästä hemoglobiinin ottamisesta

Vierailija
10/44 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 06:00"]

Kyllä pitää kauhuelokuvia katsoa ja netissä vielä mässäillä kuolleiden kuvilla, mutta auta varjele kun on kyse vähäpätöisestä näytteenotosta tai toimenpiteestä IRL niin heti alkaa itku ja hammasten kiristely ja pyörtyily. Sh

[/quote]

Fobiolleen ihminen ei voi mtn. Eihän hissiin meneossakaan ole mtn. pelättävää, mutta klaustrofobiasta kärsivää ihmistä se ahdistaa. Koska verikoe ei satu yhtään, niin kysehän täytyy olla vastaavasta kammosta vaikka sitä nyt eikai ole määritelty. Vai onko joku verikammo olemassa? 

Vierailija
11/44 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 06:20"][quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 06:00"]

Kyllä pitää kauhuelokuvia katsoa ja netissä vielä mässäillä kuolleiden kuvilla, mutta auta varjele kun on kyse vähäpätöisestä näytteenotosta tai toimenpiteestä IRL niin heti alkaa itku ja hammasten kiristely ja pyörtyily. Sh

[/quote]

Fobiolleen ihminen ei voi mtn. Eihän hissiin meneossakaan ole mtn. pelättävää, mutta klaustrofobiasta kärsivää ihmistä se ahdistaa. Koska verikoe ei satu yhtään, niin kysehän täytyy olla vastaavasta kammosta vaikka sitä nyt eikai ole määritelty. Vai onko joku verikammo olemassa? 
[/quote]

Olipas kuppainen selitys.

Vierailija
12/44 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verikoe ei aiheuta mtn. mutta selkäydinnäyte ja poskionteloiden punkteeraus on inhottavampia. Ei nekään nyt mitään silmissä sumenemisia aiheuta, mutta ei niissä joka päivä viitsisi käydä.

Vierailija
13/44 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 06:23"]

Olipas kuppainen selitys.

[/quote]

Sun vastaus on vielä kuppaisempi, kun ei ole parempaa selistystä.

Vierailija
14/44 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En verikokeen otossa, vaan sen jälkeen. Ennen sitä en ollut koskaan pyörtynyt, ja heikko olo tuli siinä vaiheessa, kun verikokeen ottaja oli selvästi osaamaton. Pyörtymisen jälkeen ensimmäinen kysymys lääkäriltä oli "voitko olla raskaana".

Vierailija
15/44 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen melkein pyörtynyt. Omasta mielestäni siinä ei ole mitään noloa, ja tuolle ylimieliselle sh:lle kommentissa 8 sanoisin, että ihan turha sinun on kuvittella ja yleistää ihmisistä mitään. Minä en ole koskaan ole katsonut kauhuelokuvia.

Tai ehkä minä saan yleistää teidät kaikki huonoiksi verenottajiksi, nimittäin yhden epäpätevän hoitajan takia minä niitä neuloja nyt inhoan. Kun pitää sorkkia ensin yhtä kättä ja sitten toista, uudestaan ja uudestaan kun mitään näytettä ei saa otettua, niin saa siinä potilasta alkaa heikottaa vaikka vuosienkin päästä. Muistot ovat joskus pahempia kuin tapahtuma itse.

Vierailija
16/44 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottaessani enkä antaessani.

Vierailija
17/44 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 06:26"]

Verikoe ei aiheuta mtn. mutta selkäydinnäyte ja poskionteloiden punkteeraus on inhottavampia. Ei nekään nyt mitään silmissä sumenemisia aiheuta, mutta ei niissä joka päivä viitsisi käydä.

[/quote]

Verikoe on pelottavampi kun selkäydinnäyte tai poskionteloiden punkteeraus, koska sen tekee sairaanhoitaja. Siinä ei voi koskaan tietää mitä käy kun ne heiluu neuloilla, nuo toiset tekee sentään lääkäri.

Vierailija
18/44 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 06:00"]Kyllä pitää kauhuelokuvia katsoa ja netissä vielä mässäillä kuolleiden kuvilla, mutta auta varjele kun on kyse vähäpätöisestä näytteenotosta tai toimenpiteestä IRL niin heti alkaa itku ja hammasten kiristely ja pyörtyily.
Sh
[/quote]
Tiedätkö kun taustalla voi olla oikeasti huono kokemus. Vaikkapa harjoittelija sössimässä oikein huolella, jäi jo lapsena semmonen kammo että verikokeeseen en mene ellei ole täysin pakko. Sillonkin saatan pyörtyä. Tosin sama juttu esimerkiksi hammaslääkärissä jos pitää puuduttaa. Neulat, yök!

Vierailija
19/44 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 06:20"]Olen. En voinut sitä mitenkään estää, korvissa alkoi kimistä ja sitten huipata. Lopuksi lähti näkö. En tiedä mistä se johtuu enkä ole mielestäni mitenkään normaalia herkempi veren näkemiselle. Paitsi että silloin alkaa huippaa kun on käytävä verikokeissa, joissa pakko olla syömättä. Kamala tunne kyllä. Pyörryin ekan kerran kun olin 14v ja isäni käytti mua terveyskeskuksessa. Se sitten kanteli autoon.. Joskus menee silmät/pää sumeaksi pelkästä hemoglobiinin ottamisesta
[/quote]

Eikä lääketiede osaa tätäkään ilmiöitä selittää. Kohonneen verenpaineen syykin on täysi mysteeri lääketieteelle. Olette huonossa käsissä lääketieteen kanssa, oikean tieteen tulisi ymmärtää nämä asiat selkeästi ja veitsenterävästi. Kohonnut verenpaine johtuu loisista ja mikrobeista - sen vuoksi elimistössä voidaan havaita myös tulehdustila. Eikä verenpaineen alentaminen lääkkeillä korjaa tätä ongelmaa - ei tietenkään.

Vierailija
20/44 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran. Näytteenottaja survasi sen neulan niin että repesi laskimosuonta. Se kipu oli jotain aivan järkyttävää.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi