Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommunismin musta kirja antaa vasemmistoaatteelle aika karut uhriluvut:

Neuvostoliitto: 20 miljoonaa kuollutta
Kiina: 65 miljoonaa kuollutta
Vietnam: miljoona kuollutta
Pohjois-Korea: 2 miljoonaa kuollutta (tämä on jo kyllä noussut...)
Kambodža: 2 miljoonaa kuollutta
Itä-Eurooppa: miljoona kuollutta
Latinalainen Amerikka: 150 000 kuollutta
Afrikka: 1,7 miljoonaa kuollutta
Afganistan: 1,5 miljoonaa kuollutta
kansainvälinen kommunistinen liike ja kommunistipuolueet, jotka eivät ole olleet vallassa: ehkä 10 000 kuollutta

Vierailija
42/51 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 03:19"]

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 03:11"]

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 03:04"]

Eipäs ollut kun KANSALLISsosialisti (vrt. KANSALLINEN kokoomus).

Se nyt vaan on fakta että suurin osa valtion sääntelystä ja laeista on tarpeellisia. Tai tokihan voit syöttää lapsillesi lyijyleluja ja ympäristömyrkkyjä jos haluat elää "vapaassa kapitalismissa".

[/quote]Ja mikseihän voitaisi käyttää puolueettomia testi-instituutteja, kuten TüV:a? Nykyiselläänhän laki sallii esimerkiksi vaarallisen kiinalaiselektroniikan maahantuonnin, jos valmistaja vaan painaa siihen kirjaimet CE...

Vapaa kapitalismi sääntelee itse itsensä. Eihän esimerkiksi ole hyvää liiketoimintaa rakentaa palovaarallisia vuokra-asuntoja, jos mörskä palaa 2 kk rakentamisesta![/quote]

Ja miksihän sääntely olisi kapitalsmin tekemänä parempaa kuin valtion? Vaikuttaisi olevan enemmänkin päinvastoin, ainakin jos katsotaan millaisia tuloksia Pohjoismaissa on saavutettu valtion avulla.

[/quote]

Koska valtiossa sääntely tapahtuu, koska on pakko, kapitalismissa, jos siitä on hyötyä.

Täten kapitalistisessa valtiossa ei tarvitse piilotella alkoholimainoksia yms. absurdia, mihin Pohjoismaat on ajautunut. Yritysten perustaminen on hankalaa kun aina löytyy joku viranomainen jota touhu ei miellytä. Eihän sille Hyvinkäällä ammutulle poliisillekaan saanut edes kerätä rahaa kun vassarit on kateuksissaan säätäneet rahankeräyslain...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 03:28"]

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 03:25"]

No okei, Rhodesin imperialismi on oikeistolaista. Vaikka hän tosin kuului hyvinvointivaltiota ajavaan Liberaalipuolueeseen. Ja oliko hän edes diktaattori? Hänhän paransi paikallisten elinoloja ja otti käyttöön mm. kiinteistöveron![/quote]

Jos verotuksen ja ylipäänsä minkään muun valtion palvelun kuin oikeuslaitoksen olemassaolo tekee vasemmistolaiseksi, niin silloin kaikki maailman maat ovat aina olleet vasemmistolaisia, myös USA.

[/quote]

USA on sosialistinen maa. Laissez-Faire -kapitalismissa USA:n suuryritykset eivät olisi voineet kehittyä sillä ne eivät olisi voineet lobata lakeja itselleen suotuisiksi ja hävittää kilpailua. Siellä on myös Welfare-ohjelmia ja minimipalkkalakeja, jotka lähinnä kurjistavat mustan väestön oloja.

USA oli lähellä kunnon oikeistolaista Laissez faire -valtiota viimeksi 1920-luvun alussa, talouden alamäki oikeastaan alkoi jo tuloveron käyttönotosta 1913...

Vierailija
44/51 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 03:31"]

Ja miksihän sääntely olisi kapitalsmin tekemänä parempaa kuin valtion? Vaikuttaisi olevan enemmänkin päinvastoin, ainakin jos katsotaan millaisia tuloksia Pohjoismaissa on saavutettu valtion avulla.

[/quote]

Koska valtiossa sääntely tapahtuu, koska on pakko, kapitalismissa, jos siitä on hyötyä.

Täten kapitalistisessa valtiossa ei tarvitse piilotella alkoholimainoksia yms. absurdia, mihin Pohjoismaat on ajautunut. Yritysten perustaminen on hankalaa kun aina löytyy joku viranomainen jota touhu ei miellytä. Eihän sille Hyvinkäällä ammutulle poliisillekaan saanut edes kerätä rahaa kun vassarit on kateuksissaan säätäneet rahankeräyslain...[/quote]

Kapitalismissa sääntelyä syntyy siinä vaiheessa kun on ensin jo myyty sutta ja sekundaa ja pahimmassa tapauksessa ihmisiä jo kuollut. Valtio voi ennakoida sääntelyn tarvetta ja tehdä tarvittavia muutoksia jo ennen kuin tulee ruumiita. Hyvinkään tapauksessa oli hyvä ettei tuntemattomat av-dorkat päässeet tyrkyttämään rahojaan poliisille, joka ei mitenkään ilmaissut niitä haluavansa. Enkä halua myöskään nähdä viinamainoksia rumentamassa kaupunkikuvaa.

Vierailija
45/51 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 03:34"]

USA on sosialistinen maa. Laissez-Faire -kapitalismissa USA:n suuryritykset eivät olisi voineet kehittyä sillä ne eivät olisi voineet lobata lakeja itselleen suotuisiksi ja hävittää kilpailua. Siellä on myös Welfare-ohjelmia ja minimipalkkalakeja, jotka lähinnä kurjistavat mustan väestön oloja. USA oli lähellä kunnon oikeistolaista Laissez faire -valtiota viimeksi 1920-luvun alussa, talouden alamäki oikeastaan alkoi jo tuloveron käyttönotosta 1913...
[/quote]

USA:n paras kasvuvuosikymmen oli 1880-luku. Se on uskomatonta, millaiseen vauhtiin taloudessa voi päästä, jos ei tarvi välittää paskaakaan neekereistä, inkkareista ja vinosilmistä.

Vierailija
46/51 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kapitalismin musta kirja antaa oikeistoaatteelle vielä karummat.

Vierailija
47/51 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 03:44"]

[/quote]

Kapitalismin musta kirja antaa oikeistoaatteelle vielä karummat.

[/quote]

Joo, on se karsea aate kun kannattaa yksilönvapautta ja vapaata taloutta!

Onneksi maailmassa on vielä onnellisia valtioita, kuten Etelä-Afrikka, Zimbabwe ja Pohjois-Korea, joita paha oikeistoaate ei ole turmellut!

Vierailija
48/51 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ö   Ei jatkoon !

Vierailija
49/51 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä halua myöskään nähdä viinamainoksia rumentamassa kaupunkikuvaa.

[/quote]

Tuossa on juuri se syy, miksi vasemmistolaisuus puistattaa minua. "Minä en halua, pakotan muut ajattelemaan samalla tavalla!"

Vapaassa (oikeisto)maassa sinä saisit vaikka ostaa mainostilaa 100 000 Li Anderssonin kuvalle ja kellään ei olisi siihen mitään sanomista!

Vierailija
50/51 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 03:52"]

[/quote]

Tuossa on juuri se syy, miksi vasemmistolaisuus puistattaa minua. "Minä en halua, pakotan muut ajattelemaan samalla tavalla!" Vapaassa (oikeisto)maassa sinä saisit vaikka ostaa mainostilaa 100 000 Li Anderssonin kuvalle ja kellään ei olisi siihen mitään sanomista!

[/quote]

Miksi jollain firmalla pitäisi olla oikeus loukata minun vapauttani elää mainoksettomassa kaupungissa? Sehän olisi totalitarismia! Mainostakoot toimitusjohtajan työhuoneen seinällä, älköötkä minun, vapaan yksilön, kävelyreitillä.

Vierailija
51/51 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 04:01"]

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 03:52"]

[/quote]

Tuossa on juuri se syy, miksi vasemmistolaisuus puistattaa minua. "Minä en halua, pakotan muut ajattelemaan samalla tavalla!" Vapaassa (oikeisto)maassa sinä saisit vaikka ostaa mainostilaa 100 000 Li Anderssonin kuvalle ja kellään ei olisi siihen mitään sanomista!

[/quote]

Miksi jollain firmalla pitäisi olla oikeus loukata minun vapauttani elää mainoksettomassa kaupungissa? Sehän olisi totalitarismia! Mainostakoot toimitusjohtajan työhuoneen seinällä, älköötkä minun, vapaan yksilön, kävelyreitillä.

[/quote]

Kai firma nyt omistamansa rakennuksen seinällä saa tehdä mitä haluaa?

Saathan sinäkin (toivottavasti) pitää sellaisia vaatteita kuin haluat. Tosin Pohjois-Koreassa valtio rajoittaa hiustyylejä ja vaatteita, jotta yhtenäinen tyyli säilyy...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän