Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LA joulukuussa 2015

25.03.2015 |

Löytyyköhän täältä jo muita? Oma laskettu aika on 3.12 ja olisi kiva jutella muiden odottajien kanssa :) 

Kommentit (339)

161/339 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on tosi paha ummetus. Mulla on normaalistikin ongelmia asian kanssa jos en huolehdi asiasta ja olen sen takia syönyt jo vuosia töissä aina saman aamupalan eli luonnon jugurttia ja omatekemää mysliä (paljon pähkinöitä) johon lisään aina jonkun hedelmän, yleensä omenan tai päärynän. Nyt raskauden aikana tämä ei enää auta vaan kokeilin lisätä luumuja mutta sekään ei helpottanut. Joku suositteli pellavansiemenöljyä ja se auttaa hiukan! Eli nyt mulla on luumuja ja pellavansiemenöljyä joka arkiaamu ja olo on kyllä huomattavasti parempi vaikkei vielä hyvä. Maku ei ole kovin hyvä mutta menee tossa jugurttimyslin seassa kun lisää vielä vähän hunajaa.

162/339 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kisumamma, eiks pellavansiemenet ole "ei suositeltavia" raskauden aikana? Tai siis pellavansiemenet ja rouhe, öljystä en kyllä tiedä onko se sitten eri asia. Noista oli ainakin terkkarin antamassa miljoonan kohdan listassa mitä ei saa syödä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
163/339 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pellavan siemen öljyn piisi olla OK, siemenien ei :) En tiedä periytyvyydestä, mutta jos tulee helposti muutenkin paha olo niin voi ainakin odottaa todennäköisenä raskauspahoinvointia, itselläni just tämä :)

164/339 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

*pellavansiemenöljyn pitäisi (damn autocorrect) :)

165/339 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvoja,kiitos! Tää pahoinvointi on pitäny mut saikulla yli 2 vko ja loppua tälle ei näy. Miten ootte saaneet pahoinvoinnin kuriin? Mulla paino on tippunut 3 kg täs pahoinvoinnin aikana. :(

166/339 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nyt jo 7+2 :) Ens viikon perjantaina eka neuvola, 8 aamulla. Miehelläkin kai vapaapvä tuolloin mutta tuskin tulee mukaan kun käynti niin aikaisin. Toisaalta, ehkä kivempi mennä sinne ekaan yksin. Ekaan ultraan se kyllä tulee mukaan :) Mulla on siitä asti kun menkkojen piti alkaa, ollut joka päivä menkkamaisia kipuja. Välillä herään niihin yöllä kun on kovia. Nyt tullut myös noiden mahakipujen yhteydessä huonoa oloa. Aina kun kipuja niin tuntuu myös että maha sekaisin. Lisäksi finnejä on alkanut tulla otsaan ja rintaan :D

167/339 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli eka neuvola tänään 9+0. Mies oli mukana, ja ihan hyvä koska myös hänen tietojaan kyseltiin (perinnölliset sairaudet, yhteystiedot ja kaikkea muuta)

Mukava nainen, mutta meni alkuunsa ihan väittelyksi, millä viikolla ollaan. Hän olisi välttämättä halunnut laskea viimesten kuukautisten mukaan, joka siis oli helmikuun puolessavälissä e-pillerien tyhjennysvuoto, kun lopetin niiden syömisen. Sen jälkeenhän minulle ei kuukautisia enää tullut. Ei vain jotenkin halunnut uskoa, että ovulaatio on tapahtunut vasta myöhemmin, maaliskuun puolivälissä, vaan oli sitä mieltä että tottakai kierto on säännöllinen heti e-pillerien jälkeen :D

Itse olin siis käynyt alkuraskauden ultrassa, jossa viikot oli varmistettu, ja minulla oli siitä se lääkärin paperikin mukana. Suostui sitten lopulta kirjaamaan viikot ultran mukaisesti, ja sen jälkeen olikin ihan leppoisaa jutustelua. Painon se mittasi kyllä vaatteet päällä, eikä edes vähentänyt niiden painoa, eli virallisesti neuvolakorttiin merkittynä on nyt sitten tullut 2 kiloa fläsää.

168/339 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime raskauden aikana kysyin pellavansiemenöljystä ja se on ok vaikka pellavansiemenet ei.
Nyt mulla vaan kääntyi ummetus yllätykseksi ripulin puolelle ja samantien ihan vesiripulia.. Onko ihan normaalia, onko kellään tietoa?
Syytän lakuja joita söin, niiden jälkeen tuli jotenkin kuvottava olo. Alun kohtalainen matkapahoinvointi on myös pahentunut ja nyt on jatkuva paha olo + kuvotus + oksu olo ja ihan järkyttävä väsymys. Ruokaa ei nyt tekisi mieli mutta koska on niin kova nälkä koko ajan niin aika hyvin ruokakin loppujen lopuksi uppoaa, ilman minkäänlaista ruokahalua. Aika vähällä olen kuitenkin päässyt kun vertaa täällä moneen muuhun. Toivottavasti toi ripuli on ihan normaalia..

169/339 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

mäkin liityyn joulutontun odottajana tähän ryhmään ;) 

Positiivinen testi sain 27.3. ja olen nyt 10+0. LA on siis 3.12. mekin odotamme esikoistamme ja toivomme että tällä kerralla kaikki meni hyvin (keskenmeno tammikuussa).

Pari viikkoa sitten mulla oli vähän pahoinvointia mutta onneksi se meni ohi, täällä toivon jaksamista kaikille pahoinvoiville. 

170/339 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi,

Onnea uusille! :)

Joku kyseli sushista. Tein eilen itse sushia, tuli ihan hyvää ilman kalaakin (no tonnikala+ruohosipulituorejuustomössöä laitoin) en tiedä uskaltaisiko jotain kalaa ostaa tiskiltä ja tehdä siitä, mut tällä kertaa ainakin näin. Yleensähän isoissa kaupoissa on ne taulut, mistä näkee koska kala on pyydetty. luulis että niihin voi luottaa. 

Tänään käyty verikokeissa. n. 2 viikon päästä ultra. Nyt siis 9+2

Vierailija
171/339 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan mitään whatsapp ryhmän kaltaista missä voisi keskustella? Tosi heikosti tulee näitä palstoja selailtua.. :-) 

Terveisin 7+2 :-)

172/339 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Punatukka" time="07.05.2015 klo 10:11"]

Onkohan mitään whatsapp ryhmän kaltaista missä voisi keskustella? Tosi heikosti tulee näitä palstoja selailtua.. :-) 

Terveisin 7+2 :-)

[/quote]

tai oma fb ryhmä?!?

173/339 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikille!

En muista ilmoittauduinko tänne jo, vai jäikö ajatukseksi. Esikoista odottelen viikoilla 9+2, la neuvolan mukaan 5.12.

Vierastan kanssa julkisia ketjuja, mutta esimerkiksi fb-ryhmään tulisin enemmän kuin mielelläni mukaan! :)

Nata

Vierailija
174/339 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, käykää joku tekemässä niin minä lähden ainakin mukaan :-)

175/339 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kamala, nyt ne oireet on kantautunut tännekin asti. Kestokrapula ja kamala väsymys. Ei hyvää päivää... Ensi viikolla varhaisultra, sitä odotellessa :) Oottekos muut kertonut jo raskaudesta vanhemmillenne? Itse ajattelin äitienpäivänä asiasta kertoa. Jännittävää! 

176/339 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kauheesti tykkää facee käyttää niin tää sopii mulle ihan hyvin :)

Bluebebe jaksamista oireiden kanssa! Tuo 24/7 krapula on kyllä ikävä :/

Ei olla vielä kerrottu, eikä kerrota ennen kuin sit jos nt-ultra ok ja ainakin 12+0 täynnä. En vaan uskaltais, kun viime kerralla keskenmeno todettiin muistaakseni 11+4 ja vaikkei oltu ku miehen äidille kerrottu niin oli se silti tosi vaikeeta, varsinkin ku ois ollu hänelle eka lapsenlapsi. (ja oltiin kerrottu vain siksi, että en ollu varma uskallanko syödä yksiä sieniä)

Näin yks yö unta, että käytiin tulevan vaarin kanssa kirpparilla ja hän näytti mulle 3€ vauvan pulkkaa ja kysy et pitäskö tommonen ostaa. :D

177/339 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomentapäivää!!

Mä voin sen ryhmän tehdä facebookiin jos osaan. Teen salaisen siitä, joten ryhmään haluavat voi laittaa sähköpostia osoitteeseen jouluvauvat@outlook.com ja lisäilen teitä sitten sinne. Itse olen paljon töissä joten tarvitsen ylläpitoon jatkossa apua, enkä ihan aktiivisin kirjoittelija välttämättä ole,mutta vertaistuki on ihan kullan arvoista! <3

Nata 9+3

178/339 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vielä,

tuo surkea outlook ei anna tällä hetkellä vastata sähköposteihin. Facebook ilmeisesti vaatii että lisään tulijat ryhmäänlisäämisen ajaksi kaverilistalleni, joten älkää ihmetelkö kaveripyyntöä. Voitte lisätä minut esim.rajoitetulle listalle ryhmään pääsyn ajaksi ja poistaa kun olette ryhmässä, en loukkaannu. :)

Nata

179/339 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="suviiu" time="07.04.2015 klo 14:23"]

Joulukuisille on muuten jo oma salainen fb-ryhmä mitä hakemalla ei löydä. Halukkaat voivat kysyä ohjeet sinne pääsemiseen laittamalla sähköpostia anette324@gmail.com :)

[/quote]

Meille on jo ryhmä olemassa!

Kävin varhaisultrassa. Sentin mittaisella pöykylällä sydän sykki <3

rv 7+0

180/339 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, nytpä niitä on sitten kaksi kun multa meni tuo jo olemassaoleva ryhmä ihan ohi! Täytyypä pyytää lupaa liittyä siihenkin! -Nata