Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LA joulukuussa 2015

25.03.2015 |

Löytyyköhän täältä jo muita? Oma laskettu aika on 3.12 ja olisi kiva jutella muiden odottajien kanssa :) 

Kommentit (339)

41/339 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut kaikille plussanneille :) Mä plussasin aprillipäivänä ja LA on Itsenäisyyspäivänä. Tosin ovulaatio taisi olla jo kp 8/28, joten sen mukaan vauva syntyisi marraskuun puolella. Te muut ootte kauheen nuoria, mä olen jo 36-vuotias ja tämä on neljäs lapsi, jos kaikki menee hyvin. Helmikuussa sain varhaisen keskenmenon viikolla 5. Nyt olen varovainen ja vähän pelottaa tämä raskaus, mutta asiat menee niin kuin on mennäkseen. En turhia stressaile, kun kaikki on tuttua. Oireina pahoinvointia ja aristavat rinnat. Kohta varmaan pitäisi soitella neuvolaan, että saisi varattua ajan np-ultraan. Onnellista odotusta kaikille <3

42/339 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helou!Täällä myös yksi pari päivää sitten plussanut esikoisen odottaja. :) Viikkoja 5+2 laskurin mukaan ja LA olisi 7.12. Eka neuvola olisi 5.5. Yritetty miehen kanssa sisäistää asiaa että meillekkin semmoinen oma nyytti olisi tulossa! <3  Mukava kuulla muilta että miten teillä raskaus etenee. Itselle kaikki niin uutta ja jännää! :)

Onnea kaikille plussanneille ja odottajille!! <3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
43/339 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea uusille plussaajille

44/339 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea uudet plussaajat ja tervetuloa mukaan juttelemaan tulevista joulutontuista. :) Täällä on juuri varattu varhaisultra yksityiselle vajaan parin viikon päähän, jolloin viikkoja on 7+2, ei malttaisi odottaa. Väsymys tuntuu pahenevan päivä päivältä, mutta pahoinvointia ei toistaiseksi ole ollut. Lisäksi palelee ja pissattaa jatkuvasti, turvottaa, rinnat on arat ja mies parka saa kärsiä jatkuvasta mielialan vaihtelusta, mutta kaikki on sen arvoista <3. Ootteko muut jo esim. nimiä tai muuta miettineet, itse koitan vielä vähän hillitä itseäni, jotta pettymys ei olisi niin paha jos meneekin kesken, mutta nimivaihtoehtoja olen kyllä välillä huomaamattani alkanut miettimään. :)

45/339 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa :) Voipi olla,että varataan se yksyiteslle ultra <3 Ja maksoi, mitä maksoi, niin tietääpähän sitten ainakin, että varmasti kaikki kunnossa! Täällä ei ole mtn muita oireita, kuin aristavat rinnat ja paineen tunne alavatsassa välillä.

46/339 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, arvelin itsekin käydä yksityisellä ultraamassa, pitäs varata aika joku päivä. Ehkä tää asia sitten konkretisoituu kun/jos näkee että kaikki on hyvin - ei ole edes erityisemmin oireita, rinnat kipeät ja alavatsaa välillä vihloo mutta ei muuta. Paitsi mies valittaa että hänellä on turvonnut olo, oisko ne nyt niitä sympatiaoireita :'D 

47/339 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin rinnat kipeät ja alavatsalla menkkamaisia kipuja, ehkä turvotustakin. Samanlaista kuin silloin liki 8 vuotta sitten. Väsyttää ja on muutenkin "hidas"-olo. Välillä kuvottava olo, ehkä vain jännitystä. Koska sinne varhaisultraan saikaan mennä? Tai kannatti mennä? Mulla ilmeisesti vasta 4+4

Onnea kaikille plussanneille, toivottavasti nää tontut pysyy matkassa.
Laitoin tuonne fb:n puolelle tiedustelua. Onko muita siellä?

48/339 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä alkoi verinen vuoto. Koitan ajatella positiivisesti että onneksi menee kesken näin aikaisin ja seuraava raskaus on sitten joko onnistunut tai päästään tutkimuksiin. Pari päivää täytyy katsella mihin suuntaan lähtee menemään, mutta alaselkäsärkyä ja vuotoa sen verran paljon, että en elättele hirveästi toiveita. 

49/339 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei wido :( :'( hyvä asenne tuo kuitenkin, menee miten päin tahansa. Toivottavasti tietysti positiiviseen suuntaan <3

Anessa82, ultrassa syke voi usein näkyä jo RV 5, mutta pitäisi varmasti näkyä RV 7, joten siksi me koitetaan nyt jaksaa odotella vielä reilu vko ennen ultraa, tänään kun noin 5+6 :)

50/339 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Keijoirmeli" time="25.03.2015 klo 17:33"]Löytyyköhän täältä jo muita? Oma laskettu aika on 3.12 ja olisi kiva jutella muiden odottajien kanssa :) 
[/quote]

Löytyy 14.12 ❤️

51/339 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="peruspirjo" time="08.04.2015 klo 20:43"]Juu, arvelin itsekin käydä yksityisellä ultraamassa, pitäs varata aika joku päivä. Ehkä tää asia sitten konkretisoituu kun/jos näkee että kaikki on hyvin - ei ole edes erityisemmin oireita, rinnat kipeät ja alavatsaa välillä vihloo mutta ei muuta. Paitsi mies valittaa että hänellä on turvonnut olo, oisko ne nyt niitä sympatiaoireita :'D 
[/quote]

Mulla samatoireet, nyt päänsärkyä ja iltaisin kylmä

52/339 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenelläkään Oulun alueella tietoa noiden yksityisten ultraus hinnoista?

Ajattelimme mieheni kanssa mennä rv9 siihen varhaisraskauden ultraan, kun ei malta odottaa vielä siitä 3vko, että pääsisi neuvolan kautta :) <3

53/339 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, mäkin voisin liittyä ryhmään. Täällä näköjään pari tuttuakin ryhmästä Yritys päällä 2015.
LA ois 22.12

Finest 27v rv 3+6

54/339 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liityn myös tänne juuri plussanneena :)
Höpötin 26v
La 24.12.2015
Rv 3+4

55/339 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teillä menee?
Itsellä niin tavallinen fiilis, etten vieläkään voi uskoa, että olen raskaana. Ainoa oire on mahakipu, välillä on kylkikin kipeä, välillä tuntuu maha tosi kovalta, ikäänkuin olisi iso pieru tulossa mutta ei...se vaan kipuilee. Ilmavaivoja on vähemmän kuin ensi viikolla.
Rinnat on ehkä vähän kipeät.
Tänään piti/pitäisi alkaa menkat ja pelottaa että ne tulee.
Ja tekisin lisää r-testejä, mutta ei varmaan kannata kun viime viikolla tein jo 3 (2 liuskatestiä ja CB digitestin viikkonäytöllä)

Finest rv 4+0

56/339 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea plussanneille! :) Höpötin ja Finest onko teillä ensimmäinen lapsi tulossa?

Täällä on epävarma olo. Vuoto alkoi tosiaan viime viikolla, mutta sitä tuli oikeastaan vain 1pvä + 2 pvää tiputtelua. Arvatenkin raskaustesti näyttää vielä positiivista. Raskausoireet on pahentunut, mutta kohdunulkoisessa ja keskeytyneessä keskenmenossakin taitaa olla mahdollista että hcg vielä nousee ja aiheuttaa oireita. Ensviikolla taidan soittaa uudestaan neuvolaan tai lääkäriin jos oireet vielä jatkuu ja r-testi positiivinen. Jos olen vielä raskaana, tänään olisi omien laskujen mukaan 6+1 (menkoista 7+1). Rinnat on tosi kipeet ja turvonnu niin, että ei meinaa mahtua rintsikoihin. 

Tuolla ulkona sataa lunta! Hei, kesä jo tänne ja äkkiä! :P

57/339 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mulla ensimmäinen lapsi tulossa. Eli kaikki on mulle uutta

58/339 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ennestään 6-vuotias ihana pikkumies :)
Joo oireina täälläkin mahakipu ja tissikipu. Vatsa on päivisin tosi kipeä, panadolia kun ottaa niin helpottaa. Tänään aamulla kumartuessa tuli vielä sellainen tosi kivulias repäisy.
Lisäksi nälkä on loputon ja janottaa. :)
Mä myönnän tupakoivani joten haasteellista tulee mulla olemaan tupakoinnin lopettaminen. Askin päivässä polttaneena tuntuu kyllä supervaikealta. Onneks kuitenkin motivaattori on paras mahdollinen niin uskon onnistuvani jos en kerralla niin ainakin vähitellen. Onkohan täällä muita saman asian kanssa kamppailevia?
mutta joo, se tunne kun vauvakuumepuolelta pääsi nyt tänne odottajien puolelle on aika hieno :) :)

59/339 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä poltin ennen raskautta 0-10 tupakkaa päivässä, eniten saattoi röökiä mennä bileissä tai kavereiden kanssa. Ja oli niitäkin päiviä kun en polttanut ollenkaan. Onneksi mieheni on vuosia ollut polttamatta, niin ei oo kotona ketään, kenen perässä voisi lähteä tupakalle. Nyt raskauden aikana poltin lauantaina ja tänään yhden tupakan mutta yritän jatkossa olla ilman. Täytyy ajatella että pienokainen ei tarvitse sitä nikotiiniä.

Pitää olla vahva, Höpötin. Pikkuhiljaa...kyllä sä pystyt!

60/339 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti onnistutte lopettamaan tupakoinnin. Itsellä ei ole kokemusta, joten voin vain kuvitella kuinka vaikeaa siitä tavasta on päästä eroon.