Oletko koskaan kuullut muunsukupuolisesta henkilöstä, joka olisi poliittiselta kannaltaan oikeistolainen?
Kommentit (17)
Vasemmisto on mustamaalannut toisinajattelijat, siitä kertoo jo heidän ihmettelynsä että miten persu voi olla homoseksuaali tai rakastua ulkomaalaiseen.
Vierailija kirjoitti:
Olen, ja samoin HLBQT ihmisistä. He eivät voi oman kertomuksensa mukaan osallistua edes Prideen, koska muu politiikka ja poliittiset mielenosoitukset Pride kulkueessa on suunnattu vain tiettyjen poliittisten aatteiden kannattajille. Sillä ei ole enää mitään tekemistä HBLQT kanssa. Vasemmisto on ikäänkuin ominut itselleen oikeuden edustaa näitä ihmisiä, vaikka heitä on luonnollisesti melkein kaikissa puolueissa KD:ta lukuunottamatta.
Siis tunnet muunsukupuolisen oikeistolaisen vai? Mun mielestä tuo ajatus HLBTQ-ihmisestä on aika outo. Mitä tuon kirjainlyhenteen ihmisillä on tekemistä toistensa kanssa? Esim. katsoin erästä sarjaa ja googlasin myöhemmin arvosteluja. Eräässä arvostelussa sanottiin, että siinä käsiteltiin HLBTQ-teemoja, mutta sarja kertoi lesboparista.
Vierailija kirjoitti:
Entinen Bruce Jenner.
Eihän hän pidä itseään muunsukupuolisena.
Vuonna 2024 Pride kielsi kokoomuslaisia ja perssuomalaisia HLBQT väkeä tulemasta Prideen. Hassua, sillä juuri kokoomus äänesti esimerkiksi tasa-arvoisen avioliittopolitiikan puolesta. Kokoomuslaiset poliitikot pormestari etunenässä menivät silti marssimaan sinne.
Vierailija kirjoitti:
Olen, ja samoin HLBQT ihmisistä. He eivät voi oman kertomuksensa mukaan osallistua edes Prideen, koska muu politiikka ja poliittiset mielenosoitukset Pride kulkueessa on suunnattu vain tiettyjen poliittisten aatteiden kannattajille. Sillä ei ole enää mitään tekemistä HBLQT kanssa. Vasemmisto on ikäänkuin ominut itselleen oikeuden edustaa näitä ihmisiä, vaikka heitä on luonnollisesti melkein kaikissa puolueissa KD:ta lukuunottamatta.
On niitä KD:ssäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis tunnet muunsukupuolisen oikeistolaisen vai? Mun mielestä tuo ajatus HLBTQ-ihmisestä on aika outo. Mitä tuon kirjainlyhenteen ihmisillä on tekemistä toistensa kanssa? Esim. katsoin erästä sarjaa ja googlasin myöhemmin arvosteluja. Eräässä arvostelussa sanottiin, että siinä käsiteltiin HLBTQ-teemoja, mutta sarja kertoi lesboparista.
HLB = seksuaalisia suuntautumisia, TQ = identiteettejä ja minusta ne pitäisi olla erilleen. Sen vuoksi en kauheasti edes katso mitään seksuaalivähemmistölle suunnattuja ohjelma (vaikka varmasti löytyisi mielenkiintoisiakin), mutta tuo asioiden laittaminen yhden sateenvarjon alle ei vain.. toimi.
Vasemmisto ei ymmärrä, että muunsukupuolisuus tai heterous tai vaikkapa lesbous eivät ole puoluesidonnaisia asioita, kaikille tulisi olla tilaa ja pitäisi olla tasa-arvoa.
Oikea-vasen-akseli on eri asia kuin liberaalius-konservatismi-akseli. Henkilö voi kuulua vähemmistöön mutta uskoa silti oikeistolaiseen talouspolitiikkaan, ja olla arvomaailmaltaan liberaali (=ihmiset saavat olla mitä ovat) ennemminkin kuin konservatiivi (=ihmisten tulee noudattaa esim. perinteisiä sukupuolirooleja).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entinen Bruce Jenner.
Jaa. Varsin queer vaikuttaa olevan, piti sitten itseään minä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entinen Bruce Jenner.
Hän pitää itseään naisena. Enpä oikein usko, että määrittelee itseään termillä queer.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entinen Bruce Jenner.
Mikä oon queer? Sehän on ollut ennen esim. homojen haukkumasana (ja on edelleen homoja jotka vihaavat kyseistä sanaa) ja miten somessa jopa heteroparit voivat kutsua itseään "queer" pariksi?
Vierailija kirjoitti:
Oikea-vasen-akseli on eri asia kuin liberaalius-konservatismi-akseli. Henkilö voi kuulua vähemmistöön mutta uskoa silti oikeistolaiseen talouspolitiikkaan, ja olla arvomaailmaltaan liberaali (=ihmiset saavat olla mitä ovat) ennemminkin kuin konservatiivi (=ihmisten tulee noudattaa esim. perinteisiä sukupuolirooleja).
Ei sukupuoliroolien noudattamisella ja muunsukupuolisuudella ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Toki näin sivusta katsottuna ihmiset, jotka uskovat muunsukupuolisuuteen, uskovat myös ahtaisiin sukupuolirooleihin.