Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LA joulukuussa 2015

25.03.2015 |

Löytyyköhän täältä jo muita? Oma laskettu aika on 3.12 ja olisi kiva jutella muiden odottajien kanssa :) 

Kommentit (339)

21/339 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otatteko te jotain ravintolisiä? tai raskausvitamiinejä? Lopetin tänään B-complex strong vitamiinit, kun niitä ei suositella raskaana oleville. Nyt pitäis löytää joku purkki mistä sais mielellään kaikki tarpeelliset kerralla. Monivitan purkissa ainakin on aika vähän foolihappoa ja magnesiumia. ja kalsium pitäisi ottaa erikseen toisella aterialla. Olisi kiva kuulla mitä muut on valinneet :)

22/339 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullarna, olen pahoillani menetyksenne johdosta :( Toivottavasti tällä kertaa menee kaikki hyvin ja onnittelut pitkään odotetusta plussasta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/339 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas, tulevat pallomahat! :) Mitäs teille kuuluu? Mulla aika tuntuu nyt kuluvan hitaasti - varhaisultra on huomisesta kahden viikon kuluttua ja odotan sitä malttamattomana, mutta vähän myös pelottaa. Sillä niin kuin valitettavasti joillakin muillakin tässä ketjussa on myös minulla keskenmenokokemuksia tuoreessa muistissa (spontaani km rv 9 ja keskeytynyt km, joka havaittiin rv 13). Yksi lapsikin kyllä onneksi on (tosin hänen syntymästään on jo aikaa).

Ravintolisistä: aamupalettiini kuuluu omega-3-kalaöljykapseli, D-vitamiini, Foliren, Biorion (sisältää mm. B-vitamiineja, sinkkiä ja seleeniä) sekä pieni tilkka vehnänalkioöljyä. Lähinnä foolihapon saannin turvaaminen varmaan nyt raskauden alettua korostuu ja se, ettei valitse A-vitamiinia sisältäviä valmisteita.

24/339 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsan!

wido;joo olen myös -89 syntynyt :) 

Onnea myös uusille joukkoon saapuneille ja jokaiselle peukkuja,että kaikki sujuisi mallikkaasti loppuun asti :)

Itselläni on varhaisultra 7+viikolla,koska sairastan 1.tyypin diabetesta ja saan rampata ultrassa/lääkärissä ihan urakalla.Esikoiselta kävi ekan kerran 7+4 ja kaikken kaikkiaan ultra/lääkärikäyntejä kertyi 15kpl+neuvola käynnit päälle.

Mitä tulee oireisiin,niin esikoiselta ei ollut yhtään mitään,mielialan heittelyitä silloin tällöin,lukuun ottamatta.Ja tietysti verensokerit putosivat todella alas alkuraskaudessa.
Nyt nuo sokerit alkoivat putoilemaan jo ennen plussaamista,väsymys on ihan älytöntä,vatsakipuja ja vihlontaa löytyy ja pahoinvointi sitä luokkaa,että on jopa vaikea pitää raskaus salassa :D

Itsellä aika tuntuu menevän ihan siivillä,tuon neidin(1wee7kk)kanssa ja kunhan lääkärikäynnit alkavat tulemaa säännöllisesti,menee aika vielä nopeammin.Vaikka toki välillä tuntuu,että voisi se 3kk täyttyä pian,että voisi edes hieman huokaista helpotuksesta,kun tuota keskenmenon pelkoa löytyy täältäkin,vaikkei ongelmia olekaan ollut aiemmin.

25/339 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Täällä myös esikoinen plussattu 31.3. ja omien laskujen mukaan la olis 9.12. Jännittää niin mielettömästi! Ikää 24 ja pääkaupunkiseudulta :)

Pientä etovaa oloa ollut nyt muutamana iltana, aina klo 22-23 ja rinnat on tosi arat ja kivuliaat :/ Mielialatkin heittelee ihan apinana, nollasta sataan hetkessä ja sit ku tajuaa tuittuilevansa ihan syyttä niin tulee itku. Toivottavasti vähän tasottuis tai oppis edes pitämään suun supussa kun meinaa kiehua yli :D Ravintolisiä Solgarin folaatti ja odotus-/imetysmultivitamiini sekä omegat.

Onnea paljon kaikille plussanneille! <3

26/339 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille uusille plussanneille minultakin! :) 

Aivan hirveä pahoinvointi ja kuvotus iski tänään aamusta. Aiemminkin on ollut pahoinvointia mutta tämä on nyt paljon pahempaa. Kaikki ruuat yököttää, paitsi kaikki epäterveellinen! Ajatus vedenkin juomisesta oksettaa. Ajattelin nyt syödä sellaisia ruokia joita mieli tekee, vaikka ne ei niin terveellisiä olekaan. Toivottavasti pahin menisi ohi ja voisin taas syödä normaalisti.

Jasulita, mielialat on minullakin heitelleet aivan laidasta laitaan ja juuri tuota että suutun sekunnissa ennen kuin olen ehtinyt ajatella mitään :D sääliksi käy miestä kun hän joutuu räjähtelyn uhriksi, mutta ainakin hänen sanojensa mukaan tuittuilu on ymmärrettävää :)

27/339 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas hyvä että tänne on jo tehty keskustelu aiheesta, koska tässä vaiheessa ei vielä viitsi kertoa asiasta tutuille. Ilmoittaudun joukkoon siis, plussasin päälle viikko sitten.Vielä ei voi asiasta kamalasti iloita koska peruspessimisti luonteella olen varma että jotain menee vielä pieleen. (Eikä pitäisi lukea kauhujuttuja netistä.. Yritän pysyä poissa keskustelupalstojen pimeältä puolelta :D )

Eka raskaus on kyseessä ja olen -88 :)

28/339 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös melkein kahden vuoden odotuksen jälkeen plussattiin ja laskurin mukaan 3.12 olisi la ja nyt ensi viikolla viikko 6 alkaisi. Ensimmäinen lapsi kyseessä ja itse -86 syntynyt. Järjetön pelko matkassa pysyykö mukana ja onko kaikki ok...

29/339 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut kaikille tasapuolisesti plussan johdosta! Täällä on plussattu toissapäivänä, la olisi 9.12. :)

30/339 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnea vain kaikille plussanneille

31/339 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä plussattu 4.4.2015 ja laskujen mukaan olisi nyt rv4+3 menossa. Eli laskettu aika osuisi 8-11.12.2015 <3 <3

Meillä ensimmäinen lapsukainen, jota on odotettu vuoden verran ja tunne onkin nyt koko pariskunnalla ihan yhtä hymyä :`) Huomenna olisi neuvolaan soitto! Täälläkin toivotaan, että vauveli pysyisi ns.matkassa ja kaikki sujuisi hyvin <3

Varhaisajan ultraan päätettiin mennä yksityiselle, mikäli neuvolasta saamme ultra-ajan vasta rv12-> mutta se selviää huomenna. Tämä kaikki on niin uutta ja jännää! Onnea muillekin odotukseen.

T.-87

32/339 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ilmoittautuu myös yksi tänään aamulla plussannut, hui pikku shokki paniikki. Raskaana 2-3 Clearblue.

la menee laskureitten mukaan sinne 12.12 tienoille. Esikoisemme täyttää jo tässä kuussa 7 vuotta, joten tuntuu kuin olisin taas ensisynnyttäjä. Kaikki tuntuu taas niin uudelle ja pelottavalle, mutta tietenkin ihanalle. 

Esikoinen oli "tekemällä tehty" kauan toivottu  ja koliikkia yms oli, joten toinen lapsi ei tuntunut ajankohtaiselta heti perään... Pitkään olimme sitä mieltä, että me olemme kolmihenkinen perhe. 

Voi kun kaikki menisi hyvin ja esikoisestamme tulisi isoveli. <3

Onnea kaikille plussanneille, taidan olla ketjun mummo -82 ;)

33/339 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa! Täällä myös tuore jännittäjä, plussasin vajaaa pari viikkoa sitten noin 3+5, tänään laskelmien mukaan 4+4 <3 LA olisi noin 4.12. Oireina huonoa olo ja hirveät kylmäkohtaukset iltaisin, plus vatsan nipistelyjä. :) 

34/339 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelliseen korjaus: tänään siis 5+4 :)

Niin ja tämä on toinen raskaus, esikoinen nyt 1v2kk :)

35/339 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anessa82, minä olen syntynyt -80 :D

Anteeksi, että en saa yhteen viestiin kirjoitettua näitä ;) Meillä siis varhaisultra yksityiselle varattu parin vkon päähän, en jaksa odottaa np-ultraan asti :) Eka neuvola siitä seuraavana päivänä.

Onnea kaikille plussanneille minultakin!  :)

36/339 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea uusille plussanneille! :)  

37/339 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä plussattu kans muutama päivä sitten. Neuvolan mukaan la 17.12 vaikka omien laskujen mukaa jo aijemmin :) Poika kohta 1v 2kk ja pikkukakkosta yrityetty syyskuusta asti minkä aikana olenkin jo kaksi km kokenut. Toivotaan että tämä kestäisi nyt sitten loppuun asti :) Varhaisultra neuvolassa 28.4 eli kolme viikkoa saa vielä tuskailla...

38/339 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukuisille on muuten jo oma salainen fb-ryhmä mitä hakemalla ei löydä. Halukkaat voivat kysyä ohjeet sinne pääsemiseen laittamalla sähköpostia anette324@gmail.com :)

39/339 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen NEUVOLA käynti varattu 5.5.15 <3 Tämä kaikki on niin jännittävää ja ihanaa!

Onko muilla kokemuksia tuosta yksityisellä käynnistä varhaisraskauden ultrassa? Neuvolasta sain sen käsityksen, että nyt olisi vain eka käynti ja sitten seur. rv12 vasta ultra.. Eli täällä menis sinne toukokk puolen välin-toukokk lopun. ja ei kyllä ihan niin pitkään malttaisi/haluaisi odottaa..

Onnea odotuksiin :)

40/339 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauveli2015, mä kävin ekassa raskaudessa yksityisellä varhaisultrassa, silloin viikotkin olivat epäselviä (tai en luottanut omaan laskeskeluuni), joten oli siksi ja oman mielenrauhan takia ainakin minulle tosi hyvä juttu. Siksipä tälläkin kertaa pakko mennä, en pysty oikein uskomaan ennen kuin näen että kaikki olisi kunnossa :)