Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LA joulukuussa 2015

25.03.2015 |

Löytyyköhän täältä jo muita? Oma laskettu aika on 3.12 ja olisi kiva jutella muiden odottajien kanssa :) 

Kommentit (339)

221/339 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kisumamma, koitin ajatella ennen ultraa niin, että on suuremmat todennäköisyydet siihen, että kaikki on hyvin kuin että jotain olisi pielessä. Mutta kyllä se tuskaa on tuo odottaminen, ei käy kateeksi.

Alkaa lähestyä toi ensimmäisen raskauden laskettu aika. Tuntuu pahalta ajatella, että olisin jäämässä ison mahani kanssa nyt äitiyslomalle jos raskaus olisi mennyt loppuun asti. Mutta toisaalta on huojentunut olo kun on nyt uudelleen raskaana, muuten varmaan panikoisin tosta ihan koko ajan. Tän nykyisen raskauden laskettu aika oli sama päivä kun viimeksi tuli keskenmeno. Onneksi vaihtui nt-ultrassa, se oli jotenkin niin pahaenteistä. Ihan tyhmä niin ajatella, mutta mietin, että mitä jos syntyykin just silloin ja kuolleena tai käy jotain muuta pahaa. Onneksi nyt tuli myös jo 12+0 täyteen kun viimeksi vuosi pois 11+jotain niin on tuokin merkkipaalu ylitetty, vaikka tiedän toki, ettei keskenmeno riski tähän päätykään.

Jentzulle onnittelut hyvistä ultratuloksista. Ihanaa! :) Mulla ratkes ultrapäivänä farkut, ehkä täälläkin pullahti hetkessä maha esiin :D

222/339 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki. Meilläkin ultrasta ja sikiöseulannan tuloksista iloisia uutisia, voi huahtaa odottelemaan :) Pahoinvointi muuttui kauheaksi viikolla 10 mutta on taas lieventynyt, kummaa miten se vaihtelee. Henkisesti oon valmistautunut että kestää vkolle 16 niin kuin esikoisestakin, joten jospa juhannukseen mennessä olisi normaalimpaa (?) ... :)

Siis kuinka nuo facebook-ryhmät menevät? Joku ryhmä on jo 'täynnä' ja päättänyt sulkeutua uusilta jäseniltä ennen kuin suuri osa on käynyt ultrassakaan? :O Oliko ryhmiä vielä kaksi vai mitä tapahtui? :) Itse en halunnut liittyä fb-ryhmään ennen ultraa, joten en tarkoita tätä millään pahalla kellekään, mutta olen hieman hämmentynyt :) :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
223/339 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut Suvikesä!

Wido, joo mäkin yritän pysyä positiivisenä edellisesti km:nosta huolimatta mutta aina kun tulee uusi tuntemus niin eka ajatus on "menikö se nyt?" Toisaalta tiedän että ei ole mitään syytä miksi se ei olisi kunnossa ja ollaanhan me jo nyt melkein jo voiton puolella.

Mutta meillä on vieläkin niiiin kamalan pitkä aika ultraan. Huomenna 11+0 ja ultra 10.6.

Ja huomisesta alkaa kituviikko kun ns vika "ei niin turvallinen" viikko edessä sitten siirrytään viikolle 13. Vkloppu menee hyvin mutta töissä en osaa mitään muuta ajatella.

Onko teillä hävinnyt keskittymiskyky totaalisesti? Ja työmotivaatio. En muista edes mitä olen aamulla jo tehnyt. Ja ihan mielettömästi virheitä joita joudun korjailemaan.. huokaus. :(

Vatsa turvonnut niin pahasti että joudun pitämään nappia auki. Käytän muutenkin aika löysiä paitoja joten pystyn sen vielä peittämään. Ja ehkä sekin on pikkasen helpottanut, olen yrittänyt muokata ruokavaliota niin että vatsa toimisi paremmin.

Mutta yksi omituinen oire huolestuttaa. Kun istahdan niin tunnen kuinka jokin painaa alaspäin hetkellisesti aika kipeästi. Painaa siis suoraan alas ja kipu tuntuu alapäässä. Samoin pyöräillessä kun tulee monttuja niin iskee aika kipeästi. Mitään ei tule ulos mutta jotain kohdun laskeumaa jo tässä mietin.. onko kellään kokemusta tai samoja tuntemuksia?

224/339 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania uutisia Suvikesä! :)

Kisumamma, alle kaksi viikkoa ultraan, kyllä sä sen kestät! :) Täällä on kans motivaatio hukassa, pitäisi jaksaa hakea töitä, mutta mitä järkeä, kun mahaa pystyy peittään varmaan max. pari viikkoa ja jos saisinkin töitä niin 4kk koeaika millon työnantaja voi pistää pihalle "ilman syytä". Raha-asiat kans huolestuttaa, kun opintotuen perusteella tuun saamaan äitiysrahan niin se minimi on kyllä aika vähän. 

Kannattaisko kysästä neuvolasta noista kivuista jos vielä huolestuttaa. Mulla ei oo tollasta ollu niin en voi oikeen muuta sanoa. Kaikenlaista muuta kipuilua kyllä on, esim. tosi terävää kipua välillä ilman mitään syytä. Ultrassa kaikki näytti hyvältä, joten varmaan ihan normaalia. ja olen miettinyt voisiko nyt jo tuntea jotain vauvan liikkeitä. Jotain pientä, hentoa painamisen tunnetta joskus kun makaa selällään. Viikko sitten en kyllä tuntenut mitään, vaikka näin ruudulta, että vauva pomppi kohdussa.

Täällä jatkuu pahoinvointi ja väsymys tuli takaisin kuvioihin. Voisin taas nukkua kellon ympäri. Lisäksi vielä päätä särkenyt varmaan 4 päivää. En viitsi ottaa panadolia, vaikka ärsyttääkin. Onneksi viikonloppu alkaa niin mies on kotona. Se on muuttunut ultran jälkeen tosi paljon. kai sitä pelotti kans hirveesti onko siellä ketään ja onko elossa, mut nyt pitää aina kättä mun masun päällä iltasin, kun katotaan telkkua ja antaa mahalle pusuja :)

Wido ja pikkukaveri 12+5

225/339 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustakin olisi kiva liittyä siihen fb ryhmään nyt kun on ultrassa käyty. Voisko sitä laittaa esim. Näkyviin ja suljetuksi ryhmäksi?

Ja opiskelumotivaatio on ihan nollassa kun väsyttää koko ajan. Pari päivää sitten unohdin sukulaisten lasten nimet, ja nää lapset olen tuntenut 5-10 vuotta :D piti käydä Facebookista tarkastamassa! Sanaa "kattila" en muistanut kanssa ja yritin äkäisenä selittää miehelle että "no tää syvä juttu missä tehään ruokaa, tässäkö mä teen". Ah. Mutta hei, ei vieläkään muita kummaisia raskausoireita!

13+0!

226/339 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Wido, yritän kestää. Tuntuu että lähti kituviikko käyntiin kun jos vielä eilen oli ajatukset hukassa niin nyt on ihan totaali aivotulppa. Mä luulen että tämä vika viikko on pahin pelkoviikko.. Kun ollaan jo niiiiiin lähellä mutta silti.. Kun vaan kuulisin että siellä on kaikki hyvin. Meinasin jo tilata kotidobblerin mutta sitten ajattelin että jos kuulisin sydänäänet ja sen jälkeen UÄssä ne sanoisikin että on pahasti jäänyt kehityksessä jälkeen yms niin se olisi varmaan vielä pahempi.

Peruspirjo, tuota tapahtuu mullekin. Alias olisi nyt oiva peli! ;D

Kisumamma 11+0

227/339 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis eikö sen down riskiluvun saamiseen menen 2 viikkoa, itse juuri odotan tuloksia tästä, tämän viikon tiistaina olin np-ultrassa, rv11+5 silloin.
Niska turvotusta ei ollut.

228/339 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kisumamma kiva kuulla että ollaan ihan samassa tahdissa! Koitan tässä just ajatella että alle 2 viikkoa ultraan, kyllä siihen nyt just jaksaa odottaa, vaikka tetysti jännittää kovasti. Ehkä tässä vaiheessa uskaltaa kuitenkin jo ajatella että todennäköisempää että kaikki on hyvin kuin että huonosti, ihan niinkuin Wido sanoi. Koita kestää! Ja ymmärrän täysin motivaatio-ongelmat, täällä on ihan sama homma, juurikin varmaan sen jännityksen vuoksi... Pitäisi yks gradu pakertaa valmiiksi työn ohella, aika mielenkiintoista on ollut :)

Wido kiitos ihanista rauhoittavista sanoistasi! Voisit ryhtyä terapeutiksi :) Toivottavasti siellä sun masussa on edelleen kaikki hyvin eikä sun, tai siis teidän, tarvitse liikaa olla huolissanne.

Onnea Jentzu ja Jjennae hyvistä ultrauutisista, ihana kuulla!

Täällä edelleen ajoittain etoo ja väsyttää, toiset päivät taas voin olla tosi virkeenä. Vatsa täysin turvoksissa, housun nappi on auki myös täällä. Ultran jälkeen jos on kaikki hyvin niin samantien äitiysfarkkuostoksille. Liikunta tuntuu vähän tönköltä paitsi uinti, se sujuu hyvin ja piristää ihanasti, suosittelen kaikille! Söpöä Wido sun miehen käytös :) Meillä oikeestaan toisin päin, mies laittaa tosi usein käden vatsalle mutta se tuntuu musta vielä vähän hassulta kun ei tiedä onko siellä mitään elämää vai ei. Muutenkin reaktio raskausuutiseen oli aika suloinen alkushokin jälkeen (kyllä, alkushokki tuli vaikka oli ihan suunniteltu juttu), saattoi yhtäkkiä kesken omien työ ym. juttujensa loikata sänkyyn viereen ja alkaa miettiä lapsen nimiä, hahah! Ja kyllä kaikesta tästä jännityksestä ja pelosta huolimatta saa nauttia huolenpidosta, jalkahierontaa on tarjolla lähes päivittäin jne... Toivottavasti tekin saatte nauttia kumppanin hoivavietistä :)

Ihanaa viikonloppua kaikille, toivoo gusse 11+1

229/339 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piki piki, meilä meni vaan kaksi päivää? Tiistaina oli ultra ja torstaina soitin neuvolaan niin oli tullut tulokset, se yhteisluku minkä kone laskee veriseulasta ja ultrasta. Ja kaikki hyvin onneksi! 

230/339 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ryhmiä on siis (ainakin) kaksi, joista toisen koko ei ainakaan ole ymmärtääkseni tarkoitus rajoittaakaan. Tällaiset ohjeet itse sain siis tähän kooltaan rajoittamattomaan ryhmään liittymiseen:
"Joulukuisille on muuten jo oma salainen fb-ryhmä mitä hakemalla ei löydä. Halukkaat voivat kysyä ohjeet sinne pääsemiseen laittamalla sähköpostia anette324@gmail.com"

231/339 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ahaa, ne kuulemma soittaa tulokset, ei tullu mileenkään että itsekin voisi soittaa...

232/339 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kerrottiin veriseulan tulokset nt-ultrassa ultrauksen jälkeen. Oli ihan kiva käytäntö, kun hoitaja kertoi ja näytti ruudulta tulokset ja riskiluvut. ja jos olisi ollut kysyttävää niin olisi saanut siinä heti kyseltyä. Olin kyllä niin täpinöissäni vielä vauvan näkemisestä, että en tiedä mitä olisi pitänyt kysellä x)

Kisumammalla ja Gussella piinaa vielä ensiviikkoon. Jännään täällä teidän ultraa melkein yhtä paljon kuin pariviikkoa sitten omaani. Mikä teidän vointi on tällä viikolla? Kisumamma, kerroit tuolla joskus aikaisemmin oudoista kivuista alapäässä. Kysyitkö asiasta neuvolasta? Täällä on ollut muutaman päivän vähän samantapaista. Äsken tulin pyöräilemästä ja tuntuu semmoista omituista painetta tuolla alhaalla, ei niinkään kohdussa vaan vielä alempana. Ehkä kohdunkasvukipuja vaan, mutta jos tiedät syyn niin olisi kiva kuulla.

Gusse, ihanaa, että sinusta pidetään noin huolta ja eiköhän se käden vatsalla pitäminen ala sitten ultran jälkeen tuntua mukavammalta. Saan myös ihan pyytämättä jalkahierontaa ja jätskiannoksia. Todella ihanaa, mutta tarvii myös muistaa hemmotella miestä välillä, koitan keksiä jotain yllätystä hänelle viikonlopuksi. 

Täällä on edelleen pahoinvointia. Eilen viimeksi joutunut oksentamaan. Onneksi ei ihan jokapäiväistä sentään ole. Olin hoitamassa 4kk ikäistä vauvaa tänään ja pelotti oikeasti, jos joutuu kakkavaippaa vaihtaan, että miten selviän kun yökkäilen biojäteastialle ja likaisille tiskeillekin. Hyvin onneksi meni ja kiva saada kokemusta vauvanhoidosta kun ei vielä ole omia lapsia.

Wido 13+2

233/339 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle tulikin maanantaina postia tyksistä ja sain vastauksen verikokeeseen, ei down riskiä joten ei tarvetta lisätutkimuksille :)

234/339 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wido: samat oudot kivut ja tuntemukset jatkuu vielä mutta ajattelin että odotan ultraan koska kipu on hyvin pientä (enemmänkin epämukavuutta) ja ei jatkuvaa, tuntuu vain just kun istahdan ja sitten taas poistuu, ja tosiaan mun mielestä juuri kohdun alapuolella. Pyöräillessä se tuntuu esim montuissa jne.. Ja ehkä mun mielestä vähän jopa vähenemään päin.. Ehkä. Mä itse järkeilin että olisi kohdun kasvamista ja se painaa sisäelimiä tai jotain. Ensi keskiviikkona sitten aiheesta lisää. (kunhan muistan kysyä kun olen kuitenkin niin täpinöissäni) Mulla kun on tuota ummetusta ollut alusta asti niin voi olla aika ahdasta siellä (yök mikä ajatus..)

Lauantaina oksensin appelsiinimehut ja eilen tuli ylös vihreä tee. Molemmat minä pöllöpää join tyhjään mahaan. Aamuisin on vielä vähän etova olo ja juustoa vedän heti aamusta maidon kera koska siitä maha tykkää. Ja aika jännä juttu sinänsä toi vihreä tee. Mä olen sitä monta vuotta juonut melkein joka päivä 1-3 kuppia mutta ei ole tehnyt mieli sitä moneen viikkoon, varmaan viimeksi huhtikuun puolivälissä. Mutta eilen oli niin kylmä että päätin sitä ottaa vaikka ei mieli tehnytkään ja niin se maha heitti kuperkeikkaa. Jännä siis siksi että mä en edes tiennyt että vihreä tee voisi olla liian tujua vatsalle, enemmänkin ajattelin että sitä pitäisi juoda mutta kun ei tehnyt mieli. Ja viimeksi kun join niin ei tullut yhtään ällö olo siitä. Mutta jotenkin se kroppa kuitenkin on tiennyt että sitä ei pidä nyt juoda!

235/339 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja Onnea Piki piki hyvistä uutisista!

Onko teillä muilla mielihaluja jotain ruokaa/herkkuja kohti? Mulla ei ole ollut mutta jostain syystä makaronilaatikko (saarioinen) ja broileripyörykät sekoitettuna joukkoon maistuu taivaalliselta. Mutta ei mitään semmoista että tekisi mieli keskellä yötä verilettuja kinuskikastikkeella ym outouksia.

Nälkä ylipäänsä on vaan niin kova että ruoka kuin ruoka on herkkua. Mutta jostain syystä enemmänkin suomalainen ruoka.. wokattiin sweet&sour kastikkeella edellisellä viikolla ja se ei mennyt alas ei sitten millään.

236/339 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos kisumamma :)

ja ei kyllä minkäänlaista, ennemminkin ällötystä useimpia ruokalajeja kohtaan, nyt alkaa helpottaa :)

huomenna rv13+0 <3 <3 !!!

237/339 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa Piki Piki seula-tuloksista! Tänään sitten 13+0 täynnä :)

Juu eiköhän Kisumamma ole kyseessä kasvukivut vaan. Nyt ei ole taas ollut mitään kun en ole pyöräillyt.

Mulla tuli eilen ylös makaronisalaatti, luonnon jugurtti, koulun lounas ja vesi. Ei siis mikään sopinut. Illalla sitten pystyi jo syömään, vaikka olikin tosi paha olo koko ajan. Voisi kyllä pikkuhiljaa helpottaa tämä. Tänään aion olla kotona vaan, kun ei toi bussissa olo onnistu millään kun koko ajan saa pidätellä oksennusta.

2 päivää oon kattellu tota puoliks sulanutta kynttilää pöydällä. Näyttää niin herkulliselta! Kai tää on niitä pica-oireita. En kyllä menis syömään, vaikka kuin tekis mieli :D

Näin ihan karmeeta unta viime yönä. aloin vuotaan verta ja sen mukana tuli semmonen 15 sentin pätkä napanuoraa. Kävin lääkärissä ja ne sano vaan, että ei ultrata ku odotat kaksosia niin on siellä vielä toinen elossa. Itkin ihan hysteerisenä. Heräsin ihan paniikissa ja pakko tietty tarkistaa tuleeko verta, ei onneks tullu ja tajusin, että unta oli, kun enhän mä edes odota kaksosia. Sais kyllä loppua nää unet jo.

Oon kyllä ihan hysteerinen odottaja. Nyt oon aamun googlaillu tuberkuloosia, kun tuolta TAMKista tuli se tapaus ilmi. En oo koululla hirveesti tänä keväänä ollu, syömässä käyn siellä päivittäin ja oon ottanu sekalaisia kursseja eri tekniikan ryhmien kanssa, eli tietty mahdollisuus on olemassa. tuskin kovinkaan todennäköistä, että olisin tartunnan saanut, mutta tää pää kehittelee näköjään ihan mitä tahansa.

Wido ja pikkukaveri 13+4

238/339 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

wido kiitos, ja sen kunniaksi että tänään on 13+0 niin kuin siinä ei olsis jo tarpeeksi juhlimista, niin sisko ilmoitti plussanneensa :D <3 !!
Odotinkin jo tuota uutista , kun juurii alkoivaty yrittämään uudetsaan toukokuisen pikuisen menettämisen myötä.. niin heti tärppäsi :)

nyt meidän pienokaisille tulisi muutama kk ikäeroa, mikä on aivan mahtavaa kaikin puolin, hänelle ihana ristiverinen suomi vauva ja minulle sitten rahtusen tummempi ;) Parhaat kaverit varmastitulee, sääli että eri vuosille kun joulukuussa pitäsisi se ensimmäinen karjausu uulla, ja hänellä helmi-maalis kuussa ;) <3 <3

239/339 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi wido, joudut  vielä sitä tubea pelkäämään. Itekin oisin kyllä hermona vaikka ei ois syytäkään. Saanko kysyä miten meinasit syksyllä jatkaa opiskelua? Vai valmistutko? Ite en kerkii käydä kaikkia kursseja loppuun ennen kuin äitiysloma alkais ja mietin että miten ihmiset toimii tässä tilanteessa :D pitää ottaa tuutoriin yhteyttä kunhan tässä edetään.

mulla on nyt liaääntyneet rytmihäiriöt (oli ennestäänkin)+ välillä pyörryttää kun en saa ajoissa ruokaa. Pitää painaa pää polviin ja samalla vetää mitä tahansa sapuskaa. Ottaisin mieluummin sen oksentelun milloin vaan kun nää sydänoireet :/ Saan varmaan synnytyksessä sydänkohtauksen. Iloista odotusta taas mulla :D noh mahassa kaikki on sentään ok.

240/339 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piki piki, tuohan on mahtavaa! :) Musta oli lapsena aina tosi kivaa kun oli paljon samanikäisiä serkkuja. Toivon kovasti, että miehen sisarukset alkaisi jo pian lapsia tekemään, vaikka ulkomailla asuvatkin. Olisi ihanaa kun pääsisi sitten lapsen kanssa sinne matkusteleen ja lapsi pääsisi puhumaan toista kieltään toisten lasten kanssa. 

Peruspirjo: Minulla pitäisi olla syksyllä paperit kourassa. Meillä Tamkissa varmaan onnistuis tekeen syksyn tentit joskus marraskuussa jos äitiysloman takia olisi tarvetta. ja AMKsta ja yliopistosta ainakin voi ilmoittautua poissaolevaksi puoleksi vuodeksi tai vuodeksi ilman sen kummempia selvityksiä. Riippuu varmaan itsestäsi aika paljon miten haluat järjestellä asiat. Opinto-ohjaajakin varmaan osaa tässä auttaa, meillä on ainakin aivan mahtava opo, joka mielellään jeesaa tollasissa asioissa.

Ikäviä tuollaiset rytmihäiriöt :( En nyt tiedä vaihtaisinko tähän oksenteluun tuota oiretta. On tää oksentelukin kamalaa varsinkin, kun yleisillä paikoilla oksentaa niin ihmiset luulee sua krapulaiseks tai mahatautiseks :D Täälläkin on huimausta ja pyörrytystä, ehkä paras kun pitää jotain myslipatukkaa, banaania tai limupulloo mukana aina. Muutaman kerran oon vaan menny selälleen makaan ja jalat ylös millon missäkin. Saanut kyllä katseita myös tästä.