Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LA joulukuussa 2015

25.03.2015 |

Löytyyköhän täältä jo muita? Oma laskettu aika on 3.12 ja olisi kiva jutella muiden odottajien kanssa :) 

Kommentit (339)

241/339 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi wido kauheeta kuulla että sulla on noin paha olo! Toivottavasti helpottaa pian ja peruspirjon rytmihäiriöt myös :( Noista opiskelujutuista, mielestäni on aina oikeus ottaa perhevapaita ilman että se vaikuttaa jäljellä olevaan opiskeluaikaan tms. Jos joku kurssi tai päättötyö jää kesken äitiysvapaan takia niin olisi outoa jos ei oppilaitos yhtään jousta, kyllähän ne haluaa että ihmiset valmistuu. Oletteko opiskelijaodottajat muuten miettineet äitiys/vanhempainrahan suuruutta? Koitin itse laskeskella, jos ne katsotaan sen normaalin kaavan mukaan eli verotusvuosi 2013 vai 2014 niin aika minimiin menee juuri opiskelujen takia. Mutta luin että sen voisi sellaisessa tilanteessa jos tulot on kasvaneet tai jos on vaikka ollut pätkätöissä laskea viimeisen puolen vuoden tulojen mukaan... toivottavasti pitää paikkansa, niin menisi kesätyötulojen mukaan eikä opintotuen.

Maanantaina ultraan, Kisumamma jännittäkö jo, teillä keskiviikkona vai? :) :) :) Toivottavasti menee hyvin!

Ihanaa viikonloppua ja hyviä vointeja!

242/339 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikki! Oi kuinka ihanaa kun niin monet on saaneet hyviä uutisia ultrista ja seuloinnoista!

Voi vitsi Wido, tuollaiset unet on kauheita! Miä taisin nähdä joko su tai ma yönä vastaavaa, että pyyhkäisin paperilla alapäätä ja siihen jäi ihan pieni punainen jälki. En tiedä sitten oliko se enneuni (tässä vaiheessa huonovointisille ällöttävyysvaroitus), mutta nyt tänään töissä kävi kummallisesti kun yhtäkkiä vaan solahti housuihin isohko määrä nestettä. Menin sitten vessaan ihmettelemään ja kuivaamaan alkkareita niin oli sellaista ihan hitusen vaaleanpunaista se neste! Sen jälkeen parilla vessakäynnillä ollut selvästi verensekaista nestettä pöntössä ja paperissa.. Vähän hämmentynyt olo, olen ymmärtänyt että monenlainen vuotaminen on ihan normaalia, jopa ihan verenvuotokin, mutta mun mielestä on aika kummallista kun sellaisesta ei ole ollut mitään tietoa aiemmin että miksi ihmeessä se päättäisi alkaa nyt 11+3 o_O? Plus että mulle jäi jotenkin mieleen että täällä olisi joku sanonut saaneensa viimeksi km juuri 11+3 niin mietin että onkohan tämä joku epäonnen päivä..

Noh, yritän nyt olla aika chillisti, ellei nyt mitään tämän dramaattisempaa ala tapahtua. Ja johan tässä enää on kaksi viikkoa np-ultraan että siellähän se varmaan sit selviää.

Mutta en voinut olla huomaamatta että täällä kirjottelee vaan muutama tyyppi, onkohan kaikki muut siirtynyt facee? Itse pistin viestä tuohon anette-osoitteeseen muttei ainakaan vielä vastausta. Mutta hyvää kesänalkua meille kaikille, tulen raportoimaan mitä täällä tapahtuu, kunhan tiedän itsekään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
243/339 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo Gusse ei ole hääppönen tuo äitiysrahan määrä opiskelijalla. Saan äitiysrahan ilmeisesti työmarkkinatuen perusteella, kun ehdin olla muutaman kuukauden työtön ennen äippälomaa. Ellei nyt joku ihana ihminen tai yritys ota mua töihin! :) Mutta on tässä opintotuella ja kesätyörahoilla viimeiset 4 vuotta pärjätty niin miksei menis vauvankin kanssa. Vauvan menoihin saa kuitenkin lapsilisää ja mies on töissä (matala palkka, mutta kuitenkin). Vanhempainvapaata ei kai ole pakko pitää, joten aattelin olla vaan äitiysloman kotona ja sitten töihin tai työttömäks. 

Voi ei, ikävä uni Ahmatar :( Toivottavasti harmitonta vuotoa sulla. Mikä vointi ollut? Toivottavasti vuoto loppui levätessä. Voisiko olla mahdollista, että joku tulehdus? Kannattaisi varmaan noilla viikoilla jo käydä tarkistuttamassa asia. Mulla tuli 6. viikolla ihan kirkkaanpunaista verta pari siteellistä, mutta muuttui pian ruskeaksi ja loppui muutamassa päivässä jos olisi ollut enemmän viikkoja oisin kyllä käynyt lääkärissä tarkistuttaan. Voihan sulla olla esim.  istukka vielä alhaalla ja siksi vuotelee, mutta tosiaan kun itellä alkanu tolla viikolla keskenmeno niin ei kyllä pää kestäis olla selvittämttä mistä johtuu.

joo ei kauheasti ole aktiivista porukkaa täällä. En halua faceen niin jos ei täällä käy kohta ketään niin koitan muistaa käydä kirjoittaan ainakin lopputuloksen sitten joulukuussa :D

244/339 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne jatkunut sillai että loppuillasta ei ollut mitään verta havaittavissa mutta yön aikana taas valunut housuihin paljon nestettä ja seassa ruskeaa.. Olen itsekin kallistumassa tuon kohtutulehduksen kannalle, oireetkin voisivat täsmätä koska eilen vihloi alaselkää ja alavatsassakin oli tuntemuksia, vaikkei kipua mutta ei myöskään samanlaista kuin alkuraskauden kohdunkasvutuntemukset. Tänään tuntuu kosketusaralle koko kohtu, ja muistelen että samanlaiset oireet ollut joskus kun olen aiemmin emätintulehduksen sairastanut, tietenkään silloin ei kohtu ollut juuri moksiskaan koska sillä ei ollut mitään meneillään.

Ja tuolla josssain terveys.fi vielä luki että äidin sairastama yleisinfektio altistaa kohtutulehdukselle raskausaikana ja itsehän olen ollut nyt perjantaista asti kipeänä. En kuumeessa sentään mutta yskä-nuha-taudissa. Nyt varasin työterveyslääkärin iltapäivälle, harmittaa tosi paljon ettei ollut gynejä vapaana koska en tavallaan luota kenenkään muun näkemykseen mitä tulee sikiön hyvinvointiin. Ymmärsin vain tuolla lukiessani että vaikka raskaudenaikainen tulehdus ei johtaisi keskenmenoon niin se lisää vauvan terveysriskiä merkittävästi ja itse kyllä toivon ennemmin vaikka keskenmenoa kuin sitä että vauva sitten syntyykin sairaana sen takia että kohtu ei pystynyt vauvasta huolehtimaan.

Mutta, soitan neuvolaan ennen tuonne lääkärille menoa ja kysyn että mitä he ovat mieltä ja katsotaan sen mukaan mitä lääkärillä tapahtuu. Ei kai se auta kuin luottaa siihen että kaikki järjestyy. Ja olen kuitenkin onnellinen että jos kohtutulehduksen sairastaa, niin mieluummin viikolla 12 kuin viikolla 26 jolloin vauva voi jo syntyä mutta eloonjäämisen todennäköisyydet kuitenkin pienet ja keskoskaapissa joutuu viettämään ties kuinka kauan..

Lukiko muuten kukaan vkl IL tai IS sitä artikkelia pikkukeskosista? su liitteessä taisi olla, oli kauhean surullista luettavaa, vaikka monet selviääkin mutta olisi se aika kauheaa kun 10 viikon ajan joutuisi ravaamaan sairaalan ja kodin väliä ja toinen yksin siellä keskoskaapissa. Kaikkea sitä. Ei pitäisi ajatella ettei ahdistu!

245/339 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahmatar, ikävä tilanne, toivottavasti helpottaa pian ja syy selviää!

Wido, juttelin yhden kaverin kanssa ja se kertoi että sille oli neuvolasta kerrottu että pyöräily voi muuttua alkuraskaudessa epämukavan tuntuiseksi ja sitten taas myöhemmin loppuraskaudesta koska joillain naisilla se painaa pahasti juuri kohtua tai jotain.

Ikäviä noi unet. Mäkin näin just viime perjantaina ja heräsin lauantaina itkien kunnes havahduin sen verran että tajusin sen ehkä olevan vain unta. Menin käymään WCssä jossa paperi oli sitten veretön.

Tänään 12+0! Nyt on kai ohitettu pahimmat riskiviikot kaikkien raskausviikko-oppaiden mukaan. Jeee! Kylä oli aamulla hymy herkässä. Laantuu tosin hiukan päivän myötä täällä työstressin keskellä mutta muutaman tunnin kuluttua taas hymy korvissa.. :) 

Gusse: Jännittää ihan mielettömästi. Jotenkin en voi rauhoittua ennen kuin kuulen että siellä on kaikki hyvin. Harmi ettei ne voi sanoa siinä samalla niitä muitakin kromosomi jne tuloksia mitä ne nyt olikaan, olisi sitten kerralla onnellinen.

Onnea sulle maanantaille!

Musta tuntuu että nyt alkaa ehkä olemaan ylipäänsä aika onnellinen, positiivisuus alkaa voittaa. Mutta tämä ihme itkuherkkyys vaan pahenee. Itku meinaa tulla melkein mistä vaan. :-/

Kesäloma alkaa juhannuksena. Ajattelin että yritän selvitä töissä sinne asti ilman että päästän tuota mahaa pullahtamaan. Nappi on ollut jo auki istuessa viimesen viikon koko ajan mutta vielä jaksan vetää vatsaa sisään sen verran ettei näy. Ja onneksi pahin turvotus lisääntyy iltaa kohti. Sitten 3 vkn kesäloman jälkeen vatsa jo varmasti näkyykin ja voi jo huoletta kertoa töissäkin asiasta. :)

246/339 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wido
ihan samat fiilikset :D , ja minun miehen sisarkset ja perhe asuu Irakin Kurdistanissa, missä sinun :) ?
Suunnitelmissa olisi sen kerran ainakin käydä siellä , vaikken kieltä osaakaan :/
mutta niin ihana että serkukset sitten asutaan ihan lähellä, niin leikit onnistuu vaikka päivittäin ;)
toivottavasti sinunkin vaaville nyt siunaantuu niitä serkuksia myös :)
Toivon todella että pysyy mukana siskolla loppuun saakka, ja itsellä myös menisi kaikki hyvin, niin kuin tähän asti, vielä on sokerirasitus ja rakenne ultra,,huh,,,

247/339 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahmatar, toivottavasti tilanteesi on jo selvinnyt, ettei tarvitse viikonloppua murehtia. ja toivottavasti infektio ei ollut levinnyt kohtuun ja hoituu antibiooteilla tai muutoin ilman suurempia ongelmia. Varmasti hoitohenkilökunta ottaa tosissaan tuollaiset tilanteet. Toivon, että olet saanut hyvää hoitoa siellä. Keskosuus on kyllä varmasti raastavaa perheelle, kun joutuu jättämään vauvan yksin sinne keskoskaappiin. En pysty edes kuvitelemaan, miten hirveältä se tuntuu. Hyvät tukiverkostot ovat varmasti siinä tilanteessa kultaakin arvokkaammat.

Kisumamma onnea 12+0 täyttymisestä. Nyt vain sitten ultran odotusta. Oletko varma, ettet saa ultran jälkeen heti tietää veriseulan tuloksia? Täällä ne ainakin kerrottiin heti. ja tosi nopeesti tuli myös kanta.fi:hin. ja siellä oli Down riskin lisäksi myös Edwardsin ja Pataun riskiluvut. Ihana kuulla, että positiivisuus voittaa itkukohtauksista huolimatta! :)

Oho Piki Piki teillä tulee pitkä lentoreissu Irakiin. Mutta mahtavaa jos pääsette sinne käymään. :) Ihanaa, että voitte olla siskosi kanssa toistenne tukena jo raskausaikana, kun olette samassa tilanteessa. Varsinkin noissa nt-ultran ja rakenneultran jännäilyissä ja muissa tulee varmasti tarpeeseen!

Meillä asuu miehen suku Saksassa, joten lyhyt matka onneksi. Koitetaan varmaan kyläillä siellä kesäisin ja jouluina. Olen ihan avuton saksan kielessä ja haluan jokatapauksessa puhua vauvalle Suomea, joten olisi ihanaa jos lapsi pääsisi joskus juttelemaan serkkujen kanssa saksaa. Luulen, että kesälomareissuista tulee lapselle/lapsille vuoden kohokohta kunhan kasvavat ja tajuavat vähän enemmän. Muutenkin haluaisin lapsen/lasten oppivan saksalaisesta kulttuurista. En voisi kuvitellakaan, että tuosta miehestänikään ikinä mitään suomalaista miestä tulee :) Ja mies on jo sanonut, että lapset lähetetään sitten Saksaan yliopistoon. :D

248/339 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille! 

Oon kirjoitellut tuolla joulukuun suljetussa tai täällä ollut vähän taka-alalla mutta jospa nyt uskaltaa jo tulla kirjoitelmaan paremmin. 

Kävin pe ultrassa siellä pieni kaveri potki ja venytteli <3 viikot täsmäsivät 12+2 ja kaikki hyvin aivan vähän niskaturvotusta joka on kuulemma normaalia. Sitten odotellaan vielä veriseulonta tuloksia. 

Ihanaa että kaikki oli hyvin ja riskit alkavat olla takana! 

Rakenneultra olisi 3.8 oi että <3 Onko teillä muilla jo tiedossa rakenneultra? 

Täällä on myös edelleen pahoinvointia mutta ehkä se alkaa helpottaa 14 viikolla.. 

Vaimomamma rv 12+3 

249/339 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wido

tarkoitus olisi ainakin kerrankäydä siellä, lapsen kanssa (kun on vähän isompi :) )

tosiaan siskoni kanssa juttelime taannoin miten kia olisi samaan aikaan ollaraskaana , ja nyt saamme toisistamme vertaistukea ja ihana nauttia raskausajasta myös :)  hän sa kaikki pieneksi menneet vaatteet ja tarvikkeet, tosi ihanaa :)

voi miten kiva, teillä on lyhyt matka saksaan,ja lennotkin halpoja, irakiin on menopaluu (600-800) :(

suomea minäkin lapselle puhun, ja mies voi opetaa kieltään ja kulttuurian :)

250/339 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille! :) Ajattelin ilmottautua mukaan. Mulla LA 27.12 eli nyt rv 11 menossa :) Tänään on alkanut vasta oksentelu.. Aikaisemmin ollut pientä kuvotusta vaan

251/339 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin siis odotan ensimmäistä.. ensimmäinen ultra on 16.6 vasta .. jännittää ihan hirveästi ! :D

252/339 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs tänne tuleville äideille kuuluu?

Gusse, eikös teillä ole ultra tänään? Kovasti onnea siihen :)

Vaimomamma ihanaa, että teillä oli nt-ultrassa kaikki hyvin :) Meillä on rakenneultra 20.7, jännittää jo vähän, jos siellä kaikki hyvin aijotaan kertoa kavereille ja sukulaisille raskaudesta. Mieskin koittaa päästä mukaan, kun missasi nt-ultran :) Mulla on myös edelleen pahoinvointia, varsin ikävää, mutta toivotaan, että helpottaa meillä molemmilla pian.

Ompas tosiaan kallista Piki Piki, mutta varmasti sen kerran ainakin kannattaa käydä, kunhan lapsi vähän kasvaa, kokemuksena varmasti kyllä tuon rahan arvoinen.

Jansui tervetuloa mukaan ja onnittelut! :) onko eka neuvola jo takana? 

Eilen alkoi 15. raskausviikko kovalla oksentelulla. Harmittaa, kun tuli syötyä kalaa ekan kerran koko viikkoon niin ei tietenkään pysynyt sisällä ja illalla hirvittävään nälkään vedelty makaronilaatikko ja suklaa sitten tietenkin pysyi. :/ Toivottavasti vaavi saa tarpeeksi ravintoaineita.

Viikonloppuna tuli jalkapallo höntsäilyn jälkeen vasen nivunen tosi kipeäksi ja seuraavana päivänä häpyluu tuntui kävellessä olevan ihan tulessa. Täytyy seurata miten oireet kehittyvät. Raskauden aikana kai nivelet ja muut venähtävät helpommin, joten voi olla vähän riski tuo jalkapallon pelaaminen. Rakastan kuitenkin lajia niin paljon, että pakko jatkaa jos ei pahemmaksi mene. 

Aurinkoista viikkoa kaikille! :)

Wido ja pikkuinen 14+1

253/339 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Jansui!

Wido, toivottavasti sun olo alkaa paranee pian. Onko kuitenkin helpottanut muutaman viikon takaisesta olosta?

Mullakin oli omituista kipua vkloppuna, alaselkä, pehva(?) ja alavatsa ja säteili ajoittain polvitaipeisiin asti. Tein pihatöitä ehkä ei niin ergonimisessa asennossa ja sen jälkeen aivan loppu. Käperryin sohvalle ja ylös pääseminen oli sen jälkeen melkein mahdotonta, jalka ei noussut ja joku luu pehvassa molemmin puolin särki.. Kaveri vinkkasi että olisi liitoskipuja.. ? En ole vielä kerennyt googletella asiasta. Sunnuntaina tein taas pihatöitä ja sama juttu. Molemmilla kerroilla olo helpotti huomattavasti sohvalla loikoilun jälkeen. Nyt huomaan töissä istuessa että toi alaselkä jomottaa, ei tosin samalla lailla kuin vkloppuna.

Tämä tuntuu välillä ihan joltain ihmistestiltä kun tarkkailee näitä omia oireita mielenkiinnolla ja erittelee itse missä kohtaa tarkalleen kipu tuntuu, liittyykö se ummetukseen vai raskauteen (sinänsä sama asia) ja onko kuinka paha kipu ja uskonko sen olevan normaalia vai pitäisikö huolestua.. :D

T:kisumamma 12+3

254/339 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyköhän Suviiu täällä vielä, oon pari viikkoa sitten laittanut anette324@gmail.com osoitteeseen viestiä fb-ryhmästä, mutta en ole saanut vastausta?...:) Itsekään en muista oikein käydä täällä ja tähän kirjoittaminenkin on takkuisaa puhelimella,, mutta facebookissa oon ahkerammin. Tai jos joku on fb-ryhmässä niin vinkkaisiko hänelle, että katsoisi mallinsa ;)

255/339 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyköhän Suviiu täällä vielä, oon pari viikkoa sitten laittanut anette324@gmail.com osoitteeseen viestiä fb-ryhmästä, mutta en ole saanut vastausta?...:) Itsekään en muista oikein käydä täällä ja tähän kirjoittaminenkin on takkuisaa puhelimella,, mutta facebookissa oon ahkerammin. Tai jos joku on fb-ryhmässä niin vinkkaisiko hänelle, että katsoisi mallinsa ;)

256/339 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin voisin liittyä tännne jutustelemaan. Pahoittelut kuitenkin, että en jaksa kaikkia yhtätoista sivua lukea läpi!

Mä olen 27-vuotias ja meillä on jo yksi lapsi, kohta 1v 8kk ikäinen tyttönen. Kerran oon jo käynyt neuvolassa, ja laskettu aika olisi tällä hetkellä 18.12. Huomenna on eka ultra, joten sitten selviää tarkemmin. Jännittää hirveästi kun olen ihan oireeton. Niin olin myös esikoisesta, ja kauhea pelko oli, että ei siellä mitään ole, vaikka toinen siellä iloisesti heilutteli jalkoja ja käsiä.

No, huomenna saa mielenrauhan sitten :)

257/339 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa ja onnittelut Eeriss! :) Onnea ultraan!

Kisumamma, musta tuntuu, että tää pahoinvointi on itseasiassa vaan pahentunut :/ Toi on kyllä niin totta, että kaikkia kipuja ja kolotuksia syynää tosi tarkasti ja miettii mistä johtuu ja onko normaalia :D Mulla oli kans sama, että kun särki luita niin ei pystyny nostaan jalkoja. En saanu sukkaa seisaaltaan jalkaan, kun ei vaan voinu nostaa jalkaa ylös, kun särki niin kovasti.

Nyt on taas ihan hyvä fiilis. Oksettaa ja väsyttää, mut silti sellanen positiivinen olo. Tänään ois punttituntikin kahen viikon tauon jälkeen :)

Wido 14+2

258/339 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin olis se 4d kiva kun en sitä 3d:kään saanut... ehkä rakenne ultrsassa sitten..
pahat olot alkaa olla takana, huomenna sokerirasitus...
tiistaina toinen ultra :) ,mieskin halusi tulla mukaan. juoda pitäsis alkaa enemmän.

259/339 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Wido, ultrassa polskutteli hyvinvoiva pieni. Laskettu aika muuttui, uusi on 23.12. Jännä nähdä tuleeko aattona :)

Munkin pitäisi sokerirasitusaika varata, viime raskaudessa todettiin radi, joten automaattisesti siihen menen. Voi kun olisi tällä kertaa niin hyvä tuuri, että en jäisi kiinni.

260/339 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miä olen suvikesä myös odotellut vastausta Anette324:stä mutta ei mitään :(. Ois kyl kiva päästä johonkin ryhmään nyt kun viikkoja alkaa olla! Mutta täytyy tunnustaa että hyvinkin epäileväinen olo on, että noinkohan siellä enää polskutellaan kun se viime torstaisen vuotoepisodin jälkeen on kyllä hävinneet ne vähäisetkin oireet! Eli aiemminkin ainoana merkkinä oli jatkuva pissahätä, nyt sekin on poissa. Käyn vieläkin toki usein mutta enää ei ole samanlaista kun ekat viikot jolloin tuntui että vaikka olit just tullut vessasta että rakko olis täynnä. Myöskin kaikki möyrimistunteet ja sellaiset nippailut on loppuneet tyystin. Hullu tunne, koska omasta mielestä ja lmien tuntemuksien perusteella sanoisin että vauva on hengissä ja voi hyvin jollain 20% todennäköisyydellä. Mutta kuitenkin oikeastihan tuon 7+0 ultran jälkeen jolloin kaikki ok, niin keskenmenon todennäköisyys on kuitenkin varmaan n. 10% eli suurimmalla todennäköisyydellä kaikki ok. Mutta todella innolla odotan kyllä ultraa, onneksi enää alle viikko :).

Niin, tervetuloa joukkoon Eeriss! Ja onnea :). Voitko kertoa millainen tuo radi oli? Voin sanoa että itse ole herkutellut aivan älyttömästi tässä raskausaikana, johtuen reissuista mutta myös vaan koska kesä ja jäätelö ja kun tosiaan ei ole mitään oireitakaan ollut niin ei sitä ole jotenkaan sisäistänyt että pitäisi kovin varpaillaan olla koko ajan kaiken kanssa! Sanoitko siäkin muuten Eeriss että sulla on ollut täysin oireettomat raskaudet? Eikö se ole hämmentävää? Mitäs onko sulla edes mitään noita nippailutuntemuksia ja sellaista möyrintätunnetta tai mitään ollut kohdun tuntumilla vai nekin puuttuu täysin?

Mutta joo, onneksi tosiaan helpottaa tämä epätietoisuus ensi viikolla sitten olia juhannuksena tarkoitus kertoa ainakin isovanhemmille ja lähimmille ystäville.

Huomasin tuolta terkkaripalstalta että suvikesä kävi kyselemässä vatsa- ja selkätreenistä, itsekin pitäisi kai alkaa ymmärtämään treeneissäkin ettei voi enää kaikkia liikkeitä tehdä mutta olen nyt toistaiseksi tehnyt suoria vatsojakin vielä. Luulen että viimeistään ensi viikon jälkeen kerron valmentajallekin, mutta on se vaan vaikea saada kerrotuksi kun ei itsekään tiedä mitään ja sitten tuntuu että töissä ja salilla alettaisiin kohdella ihan eri tavalla ja muuttuisi muiden silmissä normaalista ihmisestä raskaanaolevaksi naiseksi. Onko kellään muulla tälläisiä fiiliksiä? Miten te keillä edellisiä lapsia niin onko muiden suhtautuminen teihin muuttunut raskauden myötä?

Mutta tämmöisiä pohdintoja, heräsin aamuviideltä kun oli niin valoisaa, niin ehtii pörräämään netissä. On kyllä ihana ja kaunis kesä, vaikka ei liian lämmintä olekaan, toivottavasti heinäkuussa vielä paranee!

Ahmatar + Sissi 12+3