Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LA joulukuussa 2015

25.03.2015 |

Löytyyköhän täältä jo muita? Oma laskettu aika on 3.12 ja olisi kiva jutella muiden odottajien kanssa :) 

Kommentit (339)

261/339 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

OK Ahmatar, no ehkä Anette aktivoituu lähiaikoina :) Hei muillakin pahin pissahätä on vähentynyt, mutta sehän on just niin kuin pitääkin, kun kohtu on noussut ylöspäin eikä turvota ja paina rakkoa niin paljon :) Se sit palaa taas loppuvaiheessa... :) Mä oon tässä toisessa raskaudessa ollut aika huoleton (kun ekassa raskaudessa pohdin koko ajan tuntemuksia), mikä johtuu kyllä pitkälti tässä kotona olevan 1-vuotiaan perässä juoksemisesta, mutta eilen tuli sellainen tunne, että onkohan siellä kaikki kunnossa, kun mitään nippailuja ym en muista pitkään aikaan olleen. Onneks tänään on neuvola ja siellä saa toivottavasti kuulla sydänäänet <3 Niin ja mulla oli vähän samoja fiiliksiä ekassa raskaudessa myös kertomisesta Ahmatar, hirveen pitkään halusin pitää tutuille salassa, varsinkin töissä. Tällä kerralla sitä vaihtoehtoa ei nyt edes ole, kun vatsa pullahti ulos jo monta vkoa ennen wkaa ultraa :O Mutta ei kukaan alkanut kohdella pelkästään raskaanaolevana, ihan mukavia voinninkyselyr olivat, mutta yleisesti ehkä muistelen että olo oli enemmänkin hassu, kun muut pitivät itseä aika normaalina ja itsellä oli kuitenkin takaraivosssa erilainen (=raskaanoleva) olo. En tiedä saiko tästä selkoa :D

262/339 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahmatar, mulla raskausdiabetes oli lievä, ensimmäisen tunnin arvo oli 0,2 yli sallitun. Sokereita mittailin muutamana päivänä viikossa 3-4 kertaa päivässä. Söin herkkuja silloin tällöin, mutta arvot pysyivät hyvin sallituissa rajoissa kun söi terveellisesti. Oli vähän järkytys jäädä seulassa kiinni koska olen hoikka ja syön suht terveellisesti, ja ainoastaan 25 vuoden iän takia jouduin rasitukseen.

On tää oireettomuus edelleen outoa :D Esikoisesta ainoat merkit olivat menkkojen poissaolo, kasvava maha ja hiukan arat nännit. Ihan viimeisinä viikkoina tuli pientä hengenahdistusta ja närästystä, mutta siinä se. Tässäkään raskaudessa ei ole mitään nippailuja, pahoinvointeja eikä muuta. Ainoastaan nännit on hiukan arat ja silloin tuntuu vatsassa vähän epämukavalta, jos esikoinen istuu sylissä ja nojaa mahaan. Mutta kun se pieni siellä heilui, on vaan uskottava, että oireettomuudesta huolimatta olen raskaana :)

Raskaustestin tein koska jotenkin "tiesin", että nyt on tärpännyt. Kierrot oli 35-46 päivää, joten tosi epäsäännöllinen eikä oviksesta ollut hajuakaan. Esikoisesta oli sama juttu, yhtenä päivänä vain tiesin, että olen raskaana vaikka mitään oireita ei ollut.

Esikoista odottaessani olin töissä, mutta ei kukaan muhun suhtautunut mitenkään erilailla. Samalla lailla tein töitä kuin ennenkin.

Eeriss ja pieni 12+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
263/339 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultrassa hyppelehti reipas tyyppi. Oli kyllä suloinen enkä lakannut hymyilemästä hetkeksikään. Siellä se oli. Ihan pojan näköinen ja oloinen.. ;)

Ekassa mittauksessa NT 1,2 toisessa 1,6.. ultraaja sanoi että kaikki näyttää olevan kunnossa.

Mutta vielä pitää odottaa niitä tuloksia.. Ultraaja sanoi että huonot uutiset soittavat luultavimmin jo tänään tai huomenna mutta voi mennä ensi viikollekin jos on ruuhkaa.

Ajattelin kuitenkin yrittää soittaa jo huomenna, jospa joku kiltti ne mulle jo kertoisi. Joku oli täällä soittanut itse tulosten perään? Minne soitit? Klinikalle jossa ultra oli, vai neuvolaan vai jonnekin muualle?

Olen alkanut kutsua mun housuja keskiaikseksi kidutusvälineeksi mutta en voi luovuttaa vielä, pakko kestää vielä viikko näihin ahtautuneena. Onneksi pahin turvotus on paranemaan päin, hiukan helpottaa oloa mutta vatsaa ei enää voi piilottaa jos olen normaalisti. Töissä pakko vaan imasta vatsa sisään ja nappi pitää huolen lopuista. Onneksi istun aika paljon oman pöytäni takana missä vatsa ei muille näy ja saan avata nappia. ;)

Olin ajatellut kertoa mun vanhemmille vkloppuna. Ne tulee niin ilostumaan!

264/339 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijuu, vastasi viikkoja ja LA siirtyi päivää aikasemmaksi, nyt 17.12. :):):):)

kisumamma 13+0

265/339 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kisumamma onnea hyvistä uutisista, meillä on nyt siis sama LA! :) Toivottavasti ne tuloksetkin tulee pian teille. Meillä tuli postissa jo 2 päivää ultran jälkeen, jossa muuten oli kaikki hyvin ja pikku tyyppi pomppi :) Aika hullua, ei jotenkin ollut uskaltanut ajatella että kaikki olisi hyvin mutta niin nyt vain näyttää ainakin toistaiseksi olevan.

Olen luopunut normi farkuista, turvotus vatsan seudulla niin kova! Paljon mukavampi olla nyt. Löysien paitojen alta en usko että huomaa jos ei tiedä.

Hyvää viikonloppua kaikille ja toivottavasti tulee lisää iloisia uutisia!

Gusse 13+0

266/339 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis ei ultra vaan neuvola, toinen neuvola ^^'

267/339 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piki Piki, miten meni sokerirasitus?

Kisumamma onnea ultratuloksista! Tuliko sulle siis toi poika fiilis siellä ultrassa vai sanoiko ultraaja jotain? Mulla oli poika olo kunnes näin pienen ultrassa, näyttikin ihan tytöltä. ja aloin jo neuloa pinkkejä villahousuja :D

Onnea myös Gusselle! mahtavaa, että kaikki oli hyvin!

Hyvät viikonloput myös täältä :)

Wido 14+5

268/339 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kisunamma, soitin neuvolaan niistä tuloksista.meille ei postissa tullut mitään mutta ne ois soittaneet kyllä jos olisi ollut jotain pielessä. Joko sait tulokset?

ite olen jo siirtynyt suosiolla legginseihin, onneks on kesä niin ei pylly palele :D

269/339 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille! 

Meille tuli pari päivää sitten sikiöselonnasta tulokset ei down syndrooma riskiä (: huh! Meillä kesti tuloksissa alle viikko (: 

Mulla Ei ole mitään tunnetta että kumpi on tulossa noh 3.8 se selviää kuhan on vain terve <3 

Onneksi pahaolo on alkanut hellittää enään silloin tällöin (: Masukin näkyy jo ettei enään onneksi tarvitse salailla jos joku kysyy niin voi hyvin kertoa että vauva tulossa (: 

Maantaina olisi sitten neuvolalääkäri (: Kohdun kasvukivut ovat kyllä ikäviä, onko teillä muilla niitä? 

Vaimomamma rv 13+2 

270/339 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Wido" time="12.06.2015 klo 11:23"]

Piki Piki, miten meni sokerirasitus?

Kisumamma onnea ultratuloksista! Tuliko sulle siis toi poika fiilis siellä ultrassa vai sanoiko ultraaja jotain? Mulla oli poika olo kunnes näin pienen ultrassa, näyttikin ihan tytöltä. ja aloin jo neuloa pinkkejä villahousuja :D

Onnea myös Gusselle! mahtavaa, että kaikki oli hyvin!

Hyvät viikonloput myös täältä :)

Wido 14+5

[/quote

meni oikeen hyvin, vadelman makuista oli , hieman meinas tulla paha olo, mutta selvittiin :)

tuokset kuullaan tiistain neuvolassa :)

271/339 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli poika olo ultrassa. Oli ihan pojan näköinen ja pomppi poikamaisesti, otti pepulla vauhtia kohdun pohjasta ja ponkas sieltä lantio edellä ylöspäin. Ihan kuin sillä olisi ollut siellä hauskaa. :D  Ja viime yönä näin unta että meille tuli poika.

Tyttö tai poika, molemmat on toivottuja kunhan on terveitä. :) 

Soitin perjantaina neuvolaan mutta ei siellä osattu kertoa niistä tuloksista muuta kuin ne samat arvot mitkä itsekin näen omakanta sivuilla. Mutta ei ne kerro mulle mitään. down kai ihan normaali, (1:3094) niin ainakin sanoi se neuvolan vastaanotto mutta se yhdistettynä mun ikäriskiin ja muihin tuloksiin niin en tiedä onko hyvä vai huono.

Osaatteko te lukea noita tuloksia? Ei ole kukaan vielä soittanut mutta ainakin tänään tai huomenna vielä pelkään puhelinta.. ehkä keskiviikkoon mennessä ne olisi jo soittanut..

272/339 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa taasen! Huomenna ois täälläkin ultra.. Jännittää jo! Hienoa että Kisumamman ja Gussen ultrat meni hienosti :). Mitenkäs Suvikesän ultra? Huomasin että olit Suvikesä kysellyt vatsalihasliikkeistä tuolla terkkaripalstalla, itsekin miettinyt että pitäisi tässä heti kun ultrasta selvitään niin salilla ilmoittaa valmentajalle että ei pysty enää kaikkea tekemään niinkuin ennen. Pitäis vaan jaksaa motivoitua treenaamaan kuitenkin ahkerasti ettei tässä pääse ihan lösähtämään, tosin olen kyllä jo lösähtänyt vaikka kuinka paljon kun en ole viittinyt rankimpiin treeneihin vielä mennä kun on niitä sykerajoja joiden alla pitää pysyä mutta kuitenkaan en ennen ultraa ole viitsinyt valkullekaan ilmoittaa että paksuna ollaan niin sitten olen vaan jättänyt urheilut todella minimiin.. Ei kiva :(.

Millaisia kohdun kasvukipuja sulla ollut vaimomamma? Onko lisääntyneet vai vähentyneet viikkoja tullessa lisää? Mulla oli silloin viikot 4-10 sellaisia menkkakipumaisia tuntemuksia kohdun seutuvilla, kunnes sitten loppui täysin siihen ihmevuotoon. Nyt on muutamana päivänä ollut sellaisia hetkellisiä vihlaisuja nivusissa ja kohdunpohjukassa, ei kivuliaita mutta sellaisia sekunnin kestäviä tuntemuksia. On tämä hanurista tämä odottelu kun ei yhtään tiedä mitä hittoa omassa kropassa tapahtuu.. Onneks huomenna se ultra. Jos sen jälkeen alkaisi vihdoin konkretisoitumaan tämä, en ole vieläkään hankkinut MITÄÄN, eikä todellakaan ole sellaista tunnetta että meitä on jo puolen vuoden päästä kolme! Mitenkäs te muut, oletteko tehneet hankintoja?

Hankinnoista muuten, onko kukaan joutunut ostamaan äitiysvaatteita vielä? Joku taisi sanoa vaihtaneensa leggareihin, kuulostaa kivalta! Itse olen mennyt vielä farkuissa, olen muutenkin melko tukeva keskivartalosta niin mun farkuissa on joustavat vyötäröt ja ei ainakaan vielä ole painanut yhtään sen enempää kun mitä painautuivat läskimakkaroihin ennen raskautta. Mutta iltaisin turvotus aivan järkyttävä, varsinkin jos yhtään tulee sikailtua ja syötyä epäterveellisesti, niinku joka ilta..

Ihanaa että monilla on jo fiilis sukupuolesta, mulla ei ole kyllä mitään, tosin toivon kyllä tyttöä että vaikka olisikin joku tunne niin en voisi siihen luottaa kun se johtuisi varmaan omista harhoista :D. Mies sen sijaan toivoo poikaa, että ilmeisesti meille on kumpikin tervetullut, saa nähdä määräytyykö sukupuolen mukaan sitten tuleeko äidin vai iskän suosikki :). Mutta todellakin terveys tärkeintä, varmaan sanomattakin selvää :).

Mutta tämmöistä. Pitäisi keskittyä töihinkin. Ehkä huomisen jälkeen onnistuisi paremmin kun loppuu tämä stressaaminen..

273/339 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa! 

Minäkin ilmoittaudun! Laskettu aika on sama kun ainakin kisumammalla ja gussella eli 17.12. Suurin osa täällä taitaa olla ensimmäisen odottajia, mutta kaipa tänne yksi ennestään kolmen lapsen äitikin sopii! :D Esikoinen on meillä nyt reilu 2v, muut lapset 4v ja 6v.

Viime viikolla olin np-ultrassa ja näytti kaikki olevan kunnossa. Jännitin aika lailla, mies ei ehtinyt töistä ajoissa ja edelliset tuli rouva itkien ulos ja mies ihan harmaankalpeana. Kätilö sanoi, että olin päivän liian myöhään siellä (vissiin 13+1), joten pitäisi ottaa uudet verikokeet rv 15 paikkeilla. Tänään tuli kuitenkin kirje, että riski on normaali tms. jatkotutkimuksia ei tarvita. En nyt sit tiedä pitäisikö verikokeessa käydä vai ei. Noh, huomenna neuvolaan, jos siellä olisivat fiksumpia.. 

274/339 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahmatar, kyselit äitiysvatteista. Minä ostin jo kuukausi sitten muutaman vaatteen, kun sattui olemaan lindexillä äitiysmallistoa myymälässä puoleen hintaan, vaikka periaatteessa ne myydään vaan netissä. Nyt oikein naurattaa, kun eipä tämä vatsa niin ole kasvanut että äitiyspaitoja tarvittais :D toivotaan että kesä jatkuu tänä vuonna oikein pitkään, niin tulee tarpeeseen.. :)

275/339 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Meille tuli se kirje. Kaikki normaalia, ei tarvetta jatkotutkimuksille. Viimeinkin voin huokaista. Nyt ei ole enää mitään semmoista mille voisimme itse jotain. Nyt täytyy vain toivoa tervettä lasta.

Tänään olen kertomassa mun työkaverille jonka kanssa tehdään tiiviisti yhteistyötä sekä mun esimiehelle.

Mun isä ja äitipuoli itki ilonkyyneliä sunnuntaina. Ne oli niin iloisia ettei voi sanoin kuvailla. Edelliset lapsenlapset on jo ripari-ikäisistä ylioppilaisiin eli hiukan on aikaa vierähtänyt pienistä vauvoista meidän perheessä.. ;)

Sain kaverilta äitiyshousuja mutta niiden vatsakohta on täysin venytetty joten ei mitään mahdollisuutta että ne pysyisi päällä. :) Menen tällä vklla ostamaan jotan mukavampaa sillä näitä kidutushousuja en todellakaan meinaa enää lomalla vetää jalkaan. Pitää varmaan käydä kaikki vaatteet läpi ja pistää ne talteen jonnekin jos ei voi käyttää seuraavan puolen vuoden aikana. Kesämekot ja legginsit kuulostaa hyvältä. :)

kisumamma 13+5

276/339 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, nyt on kerrottu kolleegalle ja esimiehelle. Pyysin tosin ettei olisi julkista ennen kuin tulen takaisin lomalta.

Mutta tuntuu ihan omituiselta. Mitä mä nyt tommoista menin niille kertomaan, onko se edes totta?

Voiko tämä olla totta?

Ihan kuin lomalla eka päivä mutta potenssiin miljoona..

Kisumamma 13+5

277/339 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa! 

Kirjotin aamulla pitkän pätkän ja se on kadonnut jonnekkin.... :/ 

Ahmatar; mulla kohdun kasvukivut tuntuu tossa navan kohdalla niin että oikeen viiltää ja tulee kipu. Joudun aina menemään pitkälle hetkeksi kun se tulee niitä on tullut noin 4 kertaa nyt. 

Täällä ok ostettu mammahousut rv 7 kun jotenkin ahdisti vaikka olen ihan hoikka. Ja sain paljon serkulta mammahousuja ja sitten rintaliivit uusittu omat ei menny enään päälle. 

Neuvolalääkäri sanoikin että mun kohtu on jo navan korkeudella kyllä kasvaa huimaa vauhtia. Ja saatiin nähdä pikkuinen potkimassa Maantaina <3

Vaimomamma rv 13+6

278/339 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa,

Kylläpä muuttui ja tasautui eilen mieli tämän raskaudwn suhteen NT-ultrassa, vaikka tähän mennessä ollut enemmän ja vähemmän epäilyatä ja epävarmuutta ja vaikka mitä.

Mutta olihan se nyt ihan hienoa eilen nähdä toinen siellä pötköttelemässä. Isänkin houkuttelin mukaan vielä edellisiltana kun panikoin kaikesta mitä siellä voi tapahtua.

Se mun epämääräisen nestevuodonkin syy selvisi, siellä kohdunseinämässä tai istukassa tai jossain siellä oli hematooma eli joku veripurkauma. Ilmeisesti aika yleisiä eikä pitäisi olla vaarallinen mutta haluavat seurata joten seuraavaksi päästään tyyppiä katsomaan jo kolmen viikon päästä

279/339 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on tullut paljon hyviä uutisia onnea kaikille ja Leonora tervetuloa mukaan! :)

Mulla on ollu kans aika kivuliaita kohdun kasvukivut. Sellasia tosi kipeitä vihlaisuja ja sit tasasta jomotusta. Liitoskivut tai mitä onkaan, tuntuu sivuilla sellasena vetämisenä ne ei oo kovin pahoja, mut perkule noita vihlasuja, meinaa itku päästä välillä. 

Kuinka tarkkaan seuraatte sykkeitänne liikunnan aikana? Mulla ei oo sykemittaria ja oon luottanu siihen, että esim. jalkapallossa syke laskee kuitenkin välillä, jolloin ei pitäis olla mitään haittaa.

Ensviikon tiistaina on lääkärineuvola. Maanantaina tehtiin sisätutkimus, kun oli epäily virtsatietulehduksesta tai muusta infektiosta eli tonne neuvolaan ei kai nyt ois pakko mennä, mut haluun kuulla sydänäänet! :D Hankala toi vitrsatietulehdus juttu. Testi tehtiin kun olin pidättäny 2,5 tuntia ja siinä pitäis olla se vähintään 4h. Eihän raskaana oleva ihminen sellaseen pysty! Testi oli puhdas, joten ehkä nää oireet johtuu jostain muusta tai on lievä tulehdus. Noh, juon karpalomehua ja toivon, että menee ohi tällä. Lääkäri laitto mulle viel lähetteen klamydia testiinkin. En aijo mennä, vaikka toki ymmärrän, että mies voisi olla pettänyt ja tartuttanut mut. Luotan kuitenkin siihen, että yhdessäolon aikana kahdesti käyty varmuuden vuoksi testeissä, joten ei pitäisi mitään olla.

Onko muut tunteneet liikkeitä vielä? Mä oon melko varma, että tunsin viikonloppuna pariin kertaan, mut nyt ei oo ollu mitään. 

oho, Vaimomammalla, kohtu jo navan korkeudella. Mulla on aika varmaan vielä paljon alempana. Ei näy vauvamahakaan vielä oikeastaan yhtään. Vau.fi:n mukaan 16.raskausviikolla  "Kohdun korkein kohta (fundus) on keskimäärin 8 cm navan alapuolella, mutta voi vaihdella suurestikin." 

Wido 15+3

280/339 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin hoksasin oikeastaan ekaa kertaa pari iltaa sitten sängyssä loikoillessa, että kohdun tuntee ihan selvästi tossa pari senttiä navan alapuolella. Tuntuu että näkyykin jo aika hyvin, kun olen hoikka ja kai se vatsa kasvaa nopeammin kun on jo neljäs pieni :) 

Oon miettinyt myös noita liikkeitä, oliko se vauva vai ei, mutta tuskinpa ne vielä tuntuu ainakaan mun viikoilla. Toiset väittää tuntevansa jostain 12 viikosta lähtien, mutta tähän asti oon mielessäni pyöritellyt silmiäni näille x) 

Vähän outo fiilis nyt, mulla tosiaan loppui määräaikainen työsopimus nyt torstaina ja eilen ilmoittauduin työttömäksi. Outoa kun ei yhtään tiedä, onko tässä kotona nyt viikon vai pari vuotta :D hieman hankaloittaa näitä kesäsuunnitelmiakin.. 

Noi sykeasiat on hankalia, kun on niin ristiriitaista tietoa liikkeellä.. Itse en oo sykkeistä liiemmin välittänyt ja käynyt esim spinningissä ihan viime metreille saakka.. Ehkä vähän rauhallisemmin tosin ottanut.