LA joulukuussa 2015
Löytyyköhän täältä jo muita? Oma laskettu aika on 3.12 ja olisi kiva jutella muiden odottajien kanssa :)
Kommentit (339)
Mitä ryhmiä on olemassa? :) Kuis sinne mukaan pääsee?
Tuossahan olikin jo opasteet ;) ups!
Hei ja hyvää huomenta.
Olen 28v. ja esikoista odotellaan. Rv 7+5 menossa ja LA 29.12. Tein testin vasta maanantaina (kesken Suomen pelin, joten juhlittiin suomen nollavoiton lisäksi ilouutista). Syy siihen miksi olen vielä tähän aikaan hereillä johtuu masuasukin pesänrakennuspuuhusta, kun tuppaa tekemään pahaa oloa äidille. Kylmä vesi tuntuu olevan paras apu.
Rennolla mielin ollaan molemmat vanhemmat. 20.5 on eka neuvola. Ajateltiin äitienpäivänä yllättää molempien vanhemmat uutisella. Saa sieltä lisätukea. Miehen äidille ensimmäinen lapsenlapsi, joten voi mennä tiedosta hieman sekaisin :) Muille ei sitten kerrotakaan vielä ennen kun ollaan varmemmilla vesillä.
Help!
Täällä viikon verran tullut veristä vuotoa ja enteilee ilmeisesti keskenmenoon, alavatsakivut kipeitä. Mitäpitäisi tehdä? Soittaa päivystykseen vai odottaa maanantaihin ja kysyä neuvolasta. Olen aivan pihalla ja eka kerta raskaaana ja kaikki neuvot olisi tarpeen mitä tehdä keskenmeno tilanteessa??
Mielelläni liittyn kaikkiin ryhmiin :)
Just olin ekassa neuvolassa, ja ultra 19.5 , jotta saadAan viiikot määriteltyä tarkkaan
Dirty Böö: Menikö kesken? Tsemppiä sulle!
Mulla alkoi viimeksi keskenmeno samalla tavalla, ensin tiputtelua muutaman päivän ja sitten se tuli keskellä yötä todella runsaana ulos. Jouduin menemään aamulla taksilla sairaalaan koska oli niin kehno olo, hemoglobiini olikin laskenut 125stä 88iin yön aikana. Mutta muutenkin suosittelen käymään tarkastamassa että on kokonaan tyhjentynyt, mulla siellä roikkui itsepintaisesti vielä kuukauden jotain mitä sitten lääkkeillä yritettiin pois. Tuli sekin ilman mekaanista kaapimista mutta mun siskolta taas jouduttiin kaapimaan kun ei luonto suostunut hoitamaan tyhjäksi.
Eikai periaatteessa tarvi käydä sairaalassa, luonto yleensä hoitaa asian mutta kyllä mä suosittelen tarkistuttamaan että kaikki on hyvin.
Olin perjantaina neuvolassa ja hemoglobiini oli tällä kertaa 99. Edellisen raskauden aikana ekassa neuvolassa 125. Koko viime viikko olo oli todella kehno ja ihan kauhea vesiripuli eikä mikään mene alas, paitsi mansikat ja banaani. Viime viikolla hyvä jos jaksoin portaita nousta.. En ole eläissäni ollut niin poikki! Ehkä toi hemoglobiini siis oli kehnon olon takana. Lääkkeeksi hoitaja määräsi pakottamaan itseni syömään lihaa ja muuta rautapitoista joten kävin kaupasta hakemassa pinaattikeiton ja mies teki illalla pihvit.. Ja koko vkloppu laiskottelin ja pakotin itseäni syömään. Täytyy myöntää että tällä vklla on huomattavasti parempi olo. Tosin eilen aamulla tuli oksut työmatkalla (en onneksi kerennyt bussiin astumaan) mutta sen jälkeen oli taas hyvä olo..
Ultra aika on 10.6. ihan kamalan pitkä aika sinne... :( Tänä perjantaina tulee 9+0 jolloin viimeksi meni kesken. Ei ainakaan vielä ole tiputellut. Nyt vaan sormet ristiin ja yritän kovasti nopeuttaa ajankulkua tohon ultraan asti, sitten olisi ainakin turvemmassa jos ei ihan turvassa.. :)
Hei! uusi esittäytyy. Laskettu aika olisi tällä tietoa 20.12. Kävin tänään varhaisultrassa ja kaikki oli hyvin. Viikkoja nyt 8+3. Päivä kerrallaan mennään. Oliko täällä tietoa onko facebookissa ryhmää jouluvauvojen äideille?
Nasu86 Sähköpostia tulemaan jouluvauvat@outlook.com niin pääset ryhmään :)
Kisumamma! Kesken meni. Nyt kohta kaksi viikkoa vuotanut solkenaan ja loppua ei näy, sanoivat läkärissä että antaa iteksiään tyhjentyä mutta kuinka kauan tätä kestää? Töissä todella epämukavaa kun saa ravata vessassa kokoajan.
Hei pitkästä aikaa! Suuresti pahoitteluja Dirtylle :(. Varmasti rankkaa 2v ajan jatkuva keskenmeno ettei saa edes fyysistä rauhaa ja siten pääse nollaamaan henkisestikään! Tsemppiä!
En oo hetkeen ehtinyt kirjoitella mutta täällä tänään 8+2 mennään ja meillä sama juttu kuin Widolla että ei aiota hiiskua kenellekään mitään ennen nt-ultraa. Tässä on kuitenkin ollut "sissillä" aika tiukka alku elämälle, olen syönyt raskaille sopimattomia lääkekuureja ja käynyt röntgenissä, käyttänyt alkoholia ja tupakkaa ennen plussaa jne. Kun en todella arvannut voivani olla raskaana. Tietenkin kaikki paheudet lopetin heti plussaan mutta silti kalvaa epäilys onko kaikki ok. Kuitenkin 7+0 kävin varhaisultrassa ja siellä sydän sykki joten siinä vaiheessa ainakin kaikki ok :).
Täällä wi edelleenkään ole ollut mitään pahoinvointia, mutta luulen että Suvikesä on oikeassa tossa että riippuu omasta pahoinvointiherkkyydestä. Itse olen edellisen kerran oksentanut selvinpäin 13 vuotta takaperin niin miksipä sitä nyt katkaisemaan hyvää putkea :).
Henkisestä valmistautumisesta sen verran että nyt vasta alkaa pikkuhiljaa itselle tulla sellainen odottava olo eikä pelkkää panikointia. Mutta luulen että menee sinne nt-ultraan ennenkuin osaa alkaa suhtautumaan siten että meitä oikeasti tulee olemaan kolme jo tän vuoden puolella.
Sellaista vielä tässä mietin että onko täällä kuinka monia jotka ei ole naimisissa eikä edes kihloissa? En ole ikinä ajatellut että mua harmittaisi näin paljon se ettei olla naimisissa mutta kyllä se harmittaa tosi paljon, olen tässä miettinyt pitäisikö pamauttaa naimisiin vielä ennen vauvaa koska jokatapauksessa en halua normihäitä jo vanhempina koska se ei meistä kummastakaan tunnu luontevalle. Ja me siis tosiaan ei olla edes kihloissa, että se on jotenkin vielä pahempi omassa mielessä. Ärsyttävää antaa tälläisten juttujen häiritä itseään..
Miäpä laittelen kanssa viestiä molempiin ryhmiin jossain välissä, onko se eka ryhmä ollut kuinka aktiivinen? Tai sit kukaan sieltä ei enää käy täällä kertomassa :).
Tulipa pötköön kaikki tässä mobiilisivulla kirjoittaessa, toiv. Saatte selvää. Muutenkin mulla ollut ongelmia tän m.vauva.fi kanssa kun tämäkään keskustelu usein ei lataudu vaan tulee vaan tyhjä valkoinen sivu. Ärsyttävää kun ei pääse sit lukee teidän juttuja mutta aina seurailen kun pystyn!
Dirty Böö: pahoittelut ja voimia. :(
Mulla oli vuotoa keskenmenon jälkeen n.10 päivää mutta mulla tuli melkein kaikki sen yhden yön aikana ja sen jälkeen jatkui normalia runsaampina menkkoina. Ja runsaammat oli vielä siitä seuraavat menkat ennen kuin tasoittui normaaliksi.
Toi töissä oleminen on varmasti todella rasittavaa. Mä pelkään että jos menee kesken ettei tapahtu töissä koska ainakin edelliset oli niin voimakkaat etten todellakaan olisi paikkoja sotkematta päässyt pöntöltä mihinkään. Se siitä salailusta.. Jonkun tunnin pöntöllä istumisen jälkeen mulla oli alussa jalkojen välissä kaksi täyttä pumpulipussia ja pyyhe ja silti sotkin kaiken. Sain kuitenkin ehkä jonkun tunnin nukuttua sillä tavalla. Loppuyön jouduin tyytymään tavallisiin siteisiin ja niitä jouduin yön aikana vaihtamaan 5-20min välein että sitten siinä ei enää nukuttu, odotin vaan että aamu tulisi.. Luojan kiitos olin kotona kun se tapahtui.
Perjantaina tulee sama lukema.. 9+0. Jos sen yli pääsen niin jotenkin tuntuu että vähän jo pelko helpottaisi.
Voimia ja onnea uudelle alulle Dirty Böö.
Tuli vielä mieleen että sen hetken kun sain nukuttua keskenmenoyönä näin jotain todella inhottavaa unta. Kaikki oli punertavan väristä, ihan kuin mulla olisi ollut punertavat lasit päässä. Ja lehdet ja vesi oli ihan punaista, melkein mustaa. Ja sitten siellä oli joku lapsi/vauva joka oli ensin eloton nukke mutta silti liikkui ja ja sillä oli semmoiset elottomat nuken kasvot ja sitten joku sitä piti sylissä ihan kuin elävää vauvaa mutta kun se käänsi kasvot muhun päin niin siinä oli aukko kasvojen kohdalla. Se oli kyllä niin creeeepy. Kaipa tommoinen uni oli ihan odotettuakin.
Onko kukaan nähnyt mitään vauva unia tässä raskauden aikana? Mä en ainakaan muista nähneeni. Mietin että tuleekohan myöhemmin mukaan uniin.
Pahoittelut keskenmenon kokeneille. :( Tervetuloa minunkin puolesta uusille. Täällä on tällä hetkellä (menossa 9+5) melko oireetonta, pahin väsymys on helpottanut ja se vähäinen pahoinvointikin on kadonnut, mutta turvotus ja mielialavaihtelut vaan pahenee. Oli pakko jo parit äitiyshousutkin ostaa, kun kaikki kiristää.
Ahmatar täälläkään ei olla naimisissa eikä edes kihloissa, mikä itseäni harmittaa paljon, koska mies on sitä mieltä, että ei edes halua naimisiin, kun taas itse on sitä pitänyt sitä ihan itsestään selvyytenä, että jonain päivänä naimisiin menen. Eipä mulla mikään kiire sen suhteen ole, mutta olisi kiva tietää, että se haave olisi jonain päivänä mahdollista toteutua. Ehkä tuo miekkonen vielä muuttaa mielensä. Eipä hän alkuun innostunut tästä lasten hankkimisestakaan tässä vaiheessa, mutta hetken asiaa sulateltuaa olikin eri mieltä ja nyt on ihan innoissaan isäksi tulosta. :) Viikon päästä on nt-ultra, ei millään malttaisi odottaa, että saa tietää, onko siellä masussa kaikki hyvin.
Onnea Amy ja Nasu86!
Dirty Böö olen tosi pahoillani. Toi on kauheaa kun ei pääse millään toipuun kun vuotaa vaan. Mulla kesti sponttaani keskenmeno vuoto noin kolme viikkoa, mut kyllä se sen jälkeen kun raskausmateriaali oli tullut ulos niin väheni jo ihan huomattavasti eli oli enää vain runsaan kuukautisvuodon tapaista. Lorottamalla vessanpyttyyn tuli vain 3-4 päivänä ja niinäkin päivinä oli välillä vähäisempää vuotoa. Sitten reilu viikko tiputtelua silloin tällöin ja ekat menkat alkoi. Aika huolestuttavalta mun mielestä kuulostaa jos ei oo 2 viikossa vähentynyt yhtään. Sulla on varmaan hemoglobiinitkin jo ihan maassa. ja jostain luin, että virtsankarkailuun tarkoitetut siteet olisivat keskenmeno vuotoon parempia, kun vuotokin on melko juoksevaa. Itse en kokeillut, menin pumpulilla ja pyyhkeillä jos en vessassa istunut.
Kisumamma keskenmeno unet on ihan hirveitä! on tullut tässäkin raskaudessa jo pari. :( Toivottavasti tulee pelkkiä kivoja vauva unia jos/kun pidemmälle raskaus etenee :)
Ahmatar, mekään ei olla kihloissa eikä naimisissa, pari viikkoa sitten vasta muutettiin virallisesti yhteen. Mies haluaisi kihloihin (ehkä koska on katolinen ja sitä kautta paineita mennä naimisiin ennen vauvaa). Saatiin kuitenkin sovittua, että mennään sitten myöhemmin kun on varaa häätkin järjestää. Mulla ei siis mitään tarvetta mennä naimisiin ja tuntuisi hassulta hoputtaa asiaa vauvan takia. Se hääpäivä tulee sitten joskus olemaan meille tärkeä päivä, johon toivottavasti saadaan molempien suku koolle.
-Wido 10+2
Ihme kyllä hemoglobiini 125 :D pakko tässä oottaa viikonlopun yli kun perjantaina en saanut töistä vapaata että oisin päässyt sairaalassa käymään.
Dirty Böö: Toivottavasti vuoto loppuu ja pääset pian uuteen yritykseen. <3
Mulla yltyi tänään pahoinvointi kokoaikaiseksi huonoksi oloksi. Mies haki pahoinvointirannekkeet apteekista ja tuntuis auttavan!
Huomenna neuvolaan.
rv 7+6
Dirty Böö, 125 aika hyvä kyllä! :D Toivottavasti pääset nyt tarkistuttaan tilanteen :)
Mulla on paino noussu nyt viikossa kilon. Vähän huolestuttaa, jos muutaman viikon päästä on toka neuvola, niin sieltä varmasti tulee valitusta, kun nousee liian nopeasti paino. Mutta ei kai tässä nyt mihinkään laihdutuskuurillekaan voi alkaa. Pitää varmaan kattoo tarkemmin mitä syö. Toivottavasti tää jatkuva yökötys olo helpottais pian, kun tiheästi syöminen tuntuu olevan ainoo mikä vähän edes helpottaa.
Torstaina olis ultra. pelottaaaa.
Oliks joku täältä jo käyny nt-ultrassa? Miten meni?
Hyvä juttu, kiitosta teille vaan! :-)