Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rokotepakko tulee sotealalle

Vierailija
16.12.2021 |

Eiköhän se ollu nyt tässä

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008479451.html

Kommentit (936)

Vierailija
621/936 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko joku selittää minulle, miksi rokottamattomien ihmisten on todistettava, etteivät he voi levittää virusta (eli negatiivinen testi), mutta sillä ei ole väliä, levittävätkö rokotetut ihmiset?

Miten tämä voi tosiaan käydä mitenkään järkeen? Ainoa tapa miten tämä kävi järkeen olisi jos rokottamattomille kelpaisi parin euron pikatesti, tämän kun vielä voi toteuttaa ja se toimisi. Mutta ei, kukaan ei ole maksamassa parin päivän välein satojen eurojen pcr-testejä. Tässä on kaikki maalaisjärjen ja tieteen vastaista, joten en voi käsittää miten tällainen on mennyt läpi.

No kuule. Minä voin selittää. Ihan tilastotiede antaa meille vastauksen.

Täyttä suojaa ei saada millään. Siksi pitää toimia parhaan mahdollisen tiedon mukaan. Rokotetut sairastuvat todennäköisemmin, heillä on limakalvoilla enemmän virusta ja he kantavat virusta kauemmin. Tähän päälle siis lisäksi maskin käyttö suojaksi ja näillä toimin rokotettu ei todennäköisesti tartuta.

Vastaan vielä sille, joka ei kerta kaikkiaan tajua, miksi vain hauraita ei rokoteta. Kaikille heille ei muodostu suojaa, koska rokote toimii immuniteettia hyväksi käyttämällä ja sairaalla/iäkkäällä tämä voi toimia huonosti. Toisaalta kuten tiedämme, koko ajan sairastuu vakavasti (ja kuolee) myös perusterveitä, jotka eivät koskaan arvanneet sairastuvansa. Näin on käynyt lukemattomille tunnetuille rokotusten vastustajille.

Itse asiassa Lancet on julkaissut tutkimuksen, että rokottamattomien ja rokotettujen viruksen saaneiden oireellisten viruskuormassa ei ole mitään eroa. Tämä tuli ilmi jo kesällä. Rämet vastasi tyyliin:" huolestuttava tieto, vaatii lisätutkimuksia". Lisätutkimukset ovat osoittaneet, että näin on.

Siksi onkin sulaa hulluutta, että oirehtivia rokotettuja ei testata ja koronapassin turvin he saavat levittää virusta. Yleisesti ottaen, sekä rokotettu että rokottamaton perusterve sairastaa sen oireettomana tai vähin oirein mutta riskiryhmään kuuluvat ja jotkut terveetkin saavat vakavat oireet.

Itseasiassa, olet väärässä. Tuo oli Lancetin julkaisema tutkimustulos, joka siis puhui vain viruskuormasta.

Sittemmin on tutkimuksissa selvinnyt, että todellakin rokottettujen immuunipuolustus toimii (mikä nähdään myös vaikka sairaaloissa vrt rokottamattomat) ja se todellakin hoitelee tuon kuorman nopeammin ja tehokkaamin kuin rokottamattoman.   Tämän kertoi myös THLn asiantuntija, joka oli vastaamassa hiljan ohjelmassa, johon ihmiset saivat lähettää kysymyksiä ja THLn asiantuntijat vastasivat.  Oli erittäin hyvä ohjelma muuten.

Toivon todella, että näin on, vaikka tartuntakäyrät eivät vaikuta siltä. Vaarana on myös, että rokotetut sivuuttavat lievät oireet tai lähipiirissä ilmenneet altistumiset ja lähtevät ihmistenilmoille tartuttamaan muita.

Tämä toki koskee rokottamattomiakin.

Tämä koskee erityisesti rokottamattomia. Heidän on aika ottaa edes jotakin vastuuta itsestään ja muista.

Rokotetut ovat jo ottaneet vastuun itsestään ja muista. 

Onneksi koronapassit tulevat laajempaan käyttöön ja toivottavasti vielä niin, että vain rokotus tai paraneminen kelpaa. Se tuo terveysturvallisuutta ja suojaa terveydenhoitoa.  Jokainen kai nyt ymmärtää, ettei testi suojaa testattua millään tavalla taudilta, siksi terveydenhoidon tarvitaan karanteenin omaista tilannetta näiden rokottamattomien kohdalla eli he eivät liiku paikoissa. Näin kaikkien turvallisuus lisääntyy ja kuitenkin yhteiskunta voi pyöriä mahdollisimman normaalisti.

Otan vastuun itsestäni rokottamattomana. Syön vitamiineja, kuntoilen, pidän etäisyyttä, välttelen ihmisjoukkoja. Olen etätöissä. Luotan enemmän alan vanhoihin pioneereihin, jotka on lakaistu maton alle parin vuoden sisällä ja heidän maineensa on mustamaalattu ihan vain tämän yhden rokotekannan takia, kuin nuoriin kunnianhimoisiin tutkijoihin, joille urakehitys on tärkein.

En kuitenkaan lähde neuvomaan muita. Jokainen luottaa mihin haluaa ja tekee niin kuin itse tuntee parhaaksi. En sano, että on väärin tai oikein, ottaa rokote.

Niinhän ne teidän lähteet kertoo 🤭

Vierailija
622/936 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiihkotar kirjoitti:

Et osannu lukea kiihkoissasi , rokottamaton ei siis voi työskennellä , siirretään moniin muihin tehtäviin joita löytyy pilvin pimein , pakkolomaa toivoisin itse .........olis kotona turvassa liki 2000e tuloilla , menot liki 0e

Näin juuri. En voi kuin ihmetellä sellaistan esim. vanhusten hoitokodin hoitajaa, jonka mielestä hän voi hoitaa vanhuksia rokottamattomana. Hänelle voidaan varmasti osoittaa sitten muita hommia, mutta ei potilaskontakteja.

Niin ja siiskö se rokotettu hoitaja ei tartuta niitä vanhuksia? Hoh hoh sehän tullaan sitten näkemään miten käy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
623/936 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsotaanpa viimeisimmät tilastot : koronarokotukset vs. koronatartuntojen määrä 2021... sitä mukaa kun rokotteita on annettu myös koronatartunnat ovat kasvaneet räjähdysmäisesti... jokainen tajuaa että tätä keinotekoisesti tehtyä koronaa jaellaan rokotteiden avulla ja samalla kehitellään uusia variantteja jotta  rahastus pyörii... vain rahastavilla osapuolilla on motiivia pakottaa kaikki ottamaan rokotteita ja jaella uusia variantteja jotta loppumaton rahastus jatkuu... ne jotka eivät ota rokotetta eivät siitä rahallisesti hyödy vaikka tällaista kummallista viestiä on myös tuotu että rokottamattomat hyötyvät siitä rahallisesti kun eivät ota rokotetta, uskomatonta miten rokotuksella pelottelu ja rahastus saa minkä tahansa mielipiteen esiin... onneksi koronarokotteilla rahastavien uskottavuus on hiljalleen saatu kyseenalaistettua vaikka tämä ei tietenkään ole rahastavan eliitin etujen mukaista, rahastuksen pitää jatkua- ottakaa siis rokote, ottakaa rokote myös kaikille hyvin pienille lapsille vaikka  lapset eivät ole saaneet oireita - mutta kun lapset ottavat rokotteen voitte uskoa että myös he saavat tämän jälkeen mitä erilaisempia oireita ja tietenkin merkittävän iso osuus rahastusta kulkee lasten lukumäärän kautta... ja vanhemmat pitää poistaa tässä tekemästä päätöksiä – vain pienten lasten pitää tehdä päätös asiassa... näin se hulluus toimii...

Vierailija
624/936 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Thaikuista tai Puolasta jo tilattu hoitajat tilalle? Ei se terveydenhoito mihinkään kyykkää. Mitä nyt pari rokottamatonta saa kenkää

Vierailija
625/936 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko joku selittää minulle, miksi rokottamattomien ihmisten on todistettava, etteivät he voi levittää virusta (eli negatiivinen testi), mutta sillä ei ole väliä, levittävätkö rokotetut ihmiset?

Miten tämä voi tosiaan käydä mitenkään järkeen? Ainoa tapa miten tämä kävi järkeen olisi jos rokottamattomille kelpaisi parin euron pikatesti, tämän kun vielä voi toteuttaa ja se toimisi. Mutta ei, kukaan ei ole maksamassa parin päivän välein satojen eurojen pcr-testejä. Tässä on kaikki maalaisjärjen ja tieteen vastaista, joten en voi käsittää miten tällainen on mennyt läpi.

Joku syntipukki piti keksiä että saadaan läpi tämä koronapassisysteemi. Nythän edelleen pahikset eli rokottamattomat hylkiöt ovat kaikkeen syypäät eli myös niiden rokotettujen (85% väestöstä) jotka juoksevat vapaasti ympäriinsä kaikissa tapahtumissa ja levittävät virusta moninkertaisesti rokottamattomiin verrattuna.

Ja kokonaan toinen juttu miten moni kuolee itse rokotteeseen. Nythän jo nähdään tilastoista, että mitä useampi rokote ja mitä suurempi rokotekattavuus niin koronakuolemat nousee pystysuoraa käyrää tilastoissa.

Vierailija
626/936 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kuule. Minä voin selittää. Ihan tilastotiede antaa meille vastauksen.

Täyttä suojaa ei saada millään. Siksi pitää toimia parhaan mahdollisen tiedon mukaan. Rokotetut sairastuvat todennäköisemmin, heillä on limakalvoilla enemmän virusta ja he kantavat virusta kauemmin. Tähän päälle siis lisäksi maskin käyttö suojaksi ja näillä toimin rokotettu ei todennäköisesti tartuta.

Vastaan vielä sille, joka ei kerta kaikkiaan tajua, miksi vain hauraita ei rokoteta. Kaikille heille ei muodostu suojaa, koska rokote toimii immuniteettia hyväksi käyttämällä ja sairaalla/iäkkäällä tämä voi toimia huonosti. Toisaalta kuten tiedämme, koko ajan sairastuu vakavasti (ja kuolee) myös perusterveitä, jotka eivät koskaan arvanneet sairastuvansa. Näin on käynyt lukemattomille tunnetuille rokotusten vastustajille.

Itse asiassa Lancet on julkaissut tutkimuksen, että rokottamattomien ja rokotettujen viruksen saaneiden oireellisten viruskuormassa ei ole mitään eroa. Tämä tuli ilmi jo kesällä. Rämet vastasi tyyliin:" huolestuttava tieto, vaatii lisätutkimuksia". Lisätutkimukset ovat osoittaneet, että näin on.

Siksi onkin sulaa hulluutta, että oirehtivia rokotettuja ei testata ja koronapassin turvin he saavat levittää virusta. Yleisesti ottaen, sekä rokotettu että rokottamaton perusterve sairastaa sen oireettomana tai vähin oirein mutta riskiryhmään kuuluvat ja jotkut terveetkin saavat vakavat oireet.

Itseasiassa, olet väärässä. Tuo oli Lancetin julkaisema tutkimustulos, joka siis puhui vain viruskuormasta.

Sittemmin on tutkimuksissa selvinnyt, että todellakin rokottettujen immuunipuolustus toimii (mikä nähdään myös vaikka sairaaloissa vrt rokottamattomat) ja se todellakin hoitelee tuon kuorman nopeammin ja tehokkaamin kuin rokottamattoman.   Tämän kertoi myös THLn asiantuntija, joka oli vastaamassa hiljan ohjelmassa, johon ihmiset saivat lähettää kysymyksiä ja THLn asiantuntijat vastasivat.  Oli erittäin hyvä ohjelma muuten.

Toivon todella, että näin on, vaikka tartuntakäyrät eivät vaikuta siltä. Vaarana on myös, että rokotetut sivuuttavat lievät oireet tai lähipiirissä ilmenneet altistumiset ja lähtevät ihmistenilmoille tartuttamaan muita.

Tämä toki koskee rokottamattomiakin.

Tämä koskee erityisesti rokottamattomia. Heidän on aika ottaa edes jotakin vastuuta itsestään ja muista.

Rokotetut ovat jo ottaneet vastuun itsestään ja muista. 

Onneksi koronapassit tulevat laajempaan käyttöön ja toivottavasti vielä niin, että vain rokotus tai paraneminen kelpaa. Se tuo terveysturvallisuutta ja suojaa terveydenhoitoa.  Jokainen kai nyt ymmärtää, ettei testi suojaa testattua millään tavalla taudilta, siksi terveydenhoidon tarvitaan karanteenin omaista tilannetta näiden rokottamattomien kohdalla eli he eivät liiku paikoissa. Näin kaikkien turvallisuus lisääntyy ja kuitenkin yhteiskunta voi pyöriä mahdollisimman normaalisti.

Otan vastuun itsestäni rokottamattomana. Syön vitamiineja, kuntoilen, pidän etäisyyttä, välttelen ihmisjoukkoja. Olen etätöissä. Luotan enemmän alan vanhoihin pioneereihin, jotka on lakaistu maton alle parin vuoden sisällä ja heidän maineensa on mustamaalattu ihan vain tämän yhden rokotekannan takia, kuin nuoriin kunnianhimoisiin tutkijoihin, joille urakehitys on tärkein.

En kuitenkaan lähde neuvomaan muita. Jokainen luottaa mihin haluaa ja tekee niin kuin itse tuntee parhaaksi. En sano, että on väärin tai oikein, ottaa rokote.

Ok. Onnea matkaan. Sitten kun satut vaikka katkaisemaan jalkasi siellä lepikossa rymytessäsi, toki otat vastuuta ja parannat sen ihan itse. Onneksi suurimmalle osalle soteväkeäkin tavallinen elämä ja rokotukset sen osana ovat pikku juttu. Itse kävin tänään piikillä, ei tarvinnut pakottaa eikä kenenkään tuhlata aikaa mun suostutteluun, terapiasta nyt puhumattakaan. Olet varmaan onneksi tarpeeksi vahva kestämään eristyselämääsi, olethan elänyt ilmeisesti Suomessa turvallisen ja terveellisen rokotetun ja huolletun lapsuuden. Nyt on sitten mukava aikuisena kitistä kriiseissään sitä yhteiskuntaa vastaan, joka on sinut isoksi kasvattanut. Kivaa joulua!

Vierailija
627/936 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään tapauksessa aio ottaa kehooni rokotteita muutaman kuukauden välein, vaikka sotealalla työskentelenkin.

Kaksi koronarokoteannosta olen ottanut ja siihen se jääköön.

Vierailija
628/936 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te pidätte koko maata panttivankeinanne rokottamattomat. Teidät pitäisi viedä leireille, ja pistää lepositeisiin. Tuikata piikki kaikille samalla ja tottakai antaa soveltuva psykoosilääkitys.

Vierailija
629/936 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku syntipukki piti keksiä että saadaan läpi tämä koronapassisysteemi. Nythän edelleen pahikset eli rokottamattomat hylkiöt ovat kaikkeen syypäät eli myös niiden rokotettujen (85% väestöstä) jotka juoksevat vapaasti ympäriinsä kaikissa tapahtumissa ja levittävät virusta moninkertaisesti rokottamattomiin verrattuna.

Ja kokonaan toinen juttu miten moni kuolee itse rokotteeseen. Nythän jo nähdään tilastoista, että mitä useampi rokote ja mitä suurempi rokotekattavuus niin koronakuolemat nousee pystysuoraa käyrää tilastoissa.

Minäkin aina kun olen ollut illan baarissa bilettämässä ja vetämässä pääni täyteen, niin syytän krapulastani seuraavana päivänä absolutisteja. Se on heidän syynsä.

Vierailija
630/936 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En missään tapauksessa aio ottaa kehooni rokotteita muutaman kuukauden välein, vaikka sotealalla työskentelenkin.

Kaksi koronarokoteannosta olen ottanut ja siihen se jääköön.

Se sun passi loppuu ja työt kun sun toisesta rokotteesta on kulunut 6kk.

Vierailija
631/936 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te pidätte koko maata panttivankeinanne rokottamattomat. Teidät pitäisi viedä leireille, ja pistää lepositeisiin. Tuikata piikki kaikille samalla ja tottakai antaa soveltuva psykoosilääkitys.

Heh :) Täällä minä kotonani pidän 4 miljoonaa suomalaista panttivankina.

Vierailija
632/936 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Massapanttivangin pitäjä! Sulla on sitten iso kartano? Ei kun mehän siis omistetaan koko Suomi. Muuten, jos tarviit joskus tuuraajaa, niin voin vähän aikaa pidellä niitä panttivankeja.

T. Krista

Vierailija
633/936 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omikron on jo täällä. Katsotaan kuinka kauan naurattaa. Meillä on kuollut jo kohta 1500 ihmistä tähän kulkutautiin. Omikron leviää 70x nopeammin, ja pian meillä on 20000 ruumista. Ruumiskontit tulevat ensi viikolla taas sairaalan pihalle. Ilman rokottautumista olet täysin vailla minkään laista suojaa, ja tauti on tappava. Miksi haluat tieten tahtoen kuormittaa terveydenhuoltoa??

Vierailija
634/936 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omikron on jo täällä. Katsotaan kuinka kauan naurattaa. Meillä on kuollut jo kohta 1500 ihmistä tähän kulkutautiin. Omikron leviää 70x nopeammin, ja pian meillä on 20000 ruumista. Ruumiskontit tulevat ensi viikolla taas sairaalan pihalle. Ilman rokottautumista olet täysin vailla minkään laista suojaa, ja tauti on tappava. Miksi haluat tieten tahtoen kuormittaa terveydenhuoltoa??

Ei hätää. Ei se omikron ole paha. Kyllä me selvitään hienosti. Älä anna pelolle valtaa. Voit soittaa minulle koska vain, jos pelottaa 🤗

Vierailija
635/936 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ne baarien tartuntaketjut nykyisin synnyttää, kun baareihin pääsee vain koronapassilla?

Vastaus: Rokotetut, kuten Sanna Marin.

Vierailija
636/936 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka ne baarien tartuntaketjut nykyisin synnyttää, kun baareihin pääsee vain koronapassilla?

Tottakai. Kukaan ei väitäkkään että rokote estää tarttumista. Rokotten tarkoitus on estää vakavaa taudinmuotoa ja näin ollen pitää yhteiskunta ja sairaanhoito toimivana. Hoitajille rokote on tärkwä koska se estää hoitajaa saamasta vakavaa tautimuotoa ja hoitaja pystyy palata oireiden loppumisen jälkeeen takaisin töihinsä nopeasti. Toisin kuin rokottamatoon.

En ymmärrä mikä tässä on vaikeaa ymmärtää?

Vierailija
637/936 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tilastojen mukaan koronarokotteet ovat levittäneeet koronaa pitkin vuotta 2021 ja tuoneet joka koronarokotekierroksella esiin uuden variantin... jos katsotaan tilannetta ennen koronarokotteita ei tällaisia koronamääriä ja tällaisia variantteja ollut ja se on tilastollinen fakta... johtopäätöksenä koronarokotetetut on nopeasti eristettävä yhteiskunnasta jotta he eivät sairastuta rokottamattomia normaaleja ihmisiä ja lisäksi kaikki koronarokotukset on lopetettava jotta uusien varianttien ilmaantuminen saadaan loppumaan ja jotta koronatartuntojen määrä saadaan laskemaan...

Vierailija
638/936 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai. Kukaan ei väitäkkään että rokote estää tarttumista. Rokotten tarkoitus on estää vakavaa taudinmuotoa ja näin ollen pitää yhteiskunta ja sairaanhoito toimivana. Hoitajille rokote on tärkwä koska se estää hoitajaa saamasta vakavaa tautimuotoa ja hoitaja pystyy palata oireiden loppumisen jälkeeen takaisin töihinsä nopeasti. Toisin kuin rokottamatoon.

Kuinka vaikea sun on ymmärtää, että sen vakavan tautimuodon saa aivan jäätävän epätodennäköisesti. Eli aivan todella, todella harva saa vakavan tautimuodon. Kuinka monta vuotta tätä täytyy toitottaa, että ymmärrät??

Vierailija
639/936 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

😂😂😂 Voi vattu

Vierailija
640/936 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka vaikea sun on ymmärtää, että sen vakavan tautimuodon saa aivan jäätävän epätodennäköisesti. Eli aivan todella, todella harva saa vakavan tautimuodon. Kuinka monta vuotta tätä täytyy toitottaa, että ymmärrät??

Ei se nyt niin jäätävän epätodennäköistä ole

200 000 sairastunutta ja pian 1500 kuollutta.