Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä syystä olet ollut pitkällä sairaslomalla työstäsi?

Vierailija
25.03.2015 |

Miksi ja kuinka kauan? Oletko saanut sairasloman "helposti"? Miten työkaverisi suhtautuivat poissaoloosi?

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Influenssan takia 1,5kk, raskausaikana pahoinvoinnin ja sen jälkeen selkävaivojen takia useita kuukausia, syövän takia vuoden ja siitä kuntoutustuelle toiseksi vuodeksi.

Vierailija
22/63 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takareisi leikattiin, työstäni johtuen napsahti 3,5 kk sairauslomaa. Mielestäni vähempikin olisi riittänyt, työkaverit odottivat minua innolla töihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veritulppa jalassa 2,5 kuukautta sairaslomalla.

Sappileikkaus-komplikaatio-toinen sappileikkaus raskausaikana 2 kuukautta sairaslomalla.

Erittäin huonoksi mennyt iskias, 6 viikkoa sairaslomalla.

Työkaverit ja esimiehet olleet ihan mahtavia. Olivat hankalassa tilanteessa kun varsinkin kahteen ensimmäiseen jouduin ihan yks kaks yllättäen. Selkä oli vihoitellut jo kuukausia mutta yllättävästi sekin sitten päätti mennä todella huonoon kuntoon.
Kaksi eri työpaikkaa ja aikaa ensimmäisen ja viimeisen välillä 14 vuotta.

Vierailija
24/63 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 19:10"]Depressio, 5 kk. Hyvin on suhtauduttu
[/quote][quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 19:09"]Kaksisuuntainen mielialahäiriö. Sain helposti saikkua ja loppujen lopuksi lopetin työt lääkärin "määräyksestä".
[/quote]

Miten tämä "määräys" tuli. Sanoiko lääkäri suoraan, että nyt lopetat. Itsellä pitkiä 1 kk - 4 kk lomia. Tuskin tätä loputtomiin katsotaan. Masennuksia kaikki. Myös sairaalajaksoja.

Vierailija
25/63 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron työkaverin näkökulmasta. 

Työpari ollut kuukauden saikulla syystä, että hänen läheisensä syöpä ei ole parin hoitokerran jälkeen pienentynyt. (kyseessä ei ole mikään hirveä jättimöhkäle, eikä levinnyt, eikä agresiivinen)

Helposti näköjään saikkua annettu aina uudelleen ja uudelleen.

Kyllä, *ituttaa. Työt kasaantuu mulle ja sijainen on jos sattuu saamaan.

Anteeksi työkaveria ja paljon jaksamista sinulle...

Vierailija
26/63 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskaana rv 24 ja sain korvatulehduksen, eka antibioottikuuri ei tepsinyt, joten korvasta hävisi kuulo, jonka jälkeen uusi kuuri ja 5pvää saikkua, ehdoton käsky levätä. No, tein mä etätöitä kuitenkin vähän:) Eipä kait se mitään vaikuttanut muiden asenteeseen.. ei kukaan muu mun töitä tee kun oon kipeänä. saikku tuli ihan pyytämättä.

Vierailija
27/63 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nenäleikkaus, ei-kosmeettinen sellainen. Avarrettiin käytäviä ym. kivaa. 2 viikkoa sairaslomaa, kun ei saanut tehdä mitään raskasta. Toipuminen meni hyvin kun vertaa esim. nielurisaleikkaukseen josta en meinannut selvitä millään normaaliksi ja tuli komplikaatioita toisensa perään, vaikka piti olla ns. helppo leikkaus.

Vierailija
28/63 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paloin loppuun. Olin koulussa, töissä ja musiikkiopistossa. Päivät kestivät vähintään 12 tuntia ja viikonloppuisin vielä yövuorot. Jouduin kuukaudeksi saikulle ja yksi työkaveri joutui tuuraamaan yhden yövuoron ja nosti kauhean metelin, kun varmasti tiesin, että joutuisin saikulle.

Vierailija
29/63 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset miinustelevat täällä? Keitä te kuvittelette olevanne tuomitsemaan toisten sairaslomien syyt, tyyliin että jaahas, sinulla oli syynä syöpä ja sinulla raskauskivut, se on hyväksyttävä syy lomalle, mutta sinullapa vihoittelikin skolioosi ja sinulle tuli burn out, ei jatkoon!

Vierailija
30/63 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 17:00"]Rintojen pienennys leikkaus, olikohan sellanen 1 kk sairasloma ja vähän päälle.
[/quote]

miksi alapeukut? :D t. Kyseinen henkilö

Vierailija
31/63 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsi poikki. 3 kk sairaslomaa, tuli pieniä mutkia matkaan. Loppu hyvin, kaikki hyvin. 

Vierailija
32/63 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useiden polven osien vamma tapaturman vuoksi, saikkua 3kuukautta. Hyvin suhtautuivat työkaverit.

Vierailija
33/63 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 19:43"][quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 19:10"]Depressio, 5 kk. Hyvin on suhtauduttu
[/quote][quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 19:09"]Kaksisuuntainen mielialahäiriö. Sain helposti saikkua ja loppujen lopuksi lopetin työt lääkärin "määräyksestä".
[/quote]

Miten tämä "määräys" tuli. Sanoiko lääkäri suoraan, että nyt lopetat. Itsellä pitkiä 1 kk - 4 kk lomia. Tuskin tätä loputtomiin katsotaan. Masennuksia kaikki. Myös sairaalajaksoja.
[/quote]

Minulla tuo "pelkkä" depressio. Koska en ollut kunnossa niin siksi tuo 5 kk sairausloma. Olen nyt työelämässä, sairauslomasta jo vuoso. Käyn psykoterapiassa kolmesti viikossa.
T.se depistyyppi

Vierailija
34/63 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 20:11"]

Työpari ollut kuukauden saikulla syystä, että hänen läheisensä syöpä ei ole parin hoitokerran jälkeen pienentynyt. (kyseessä ei ole mikään hirveä jättimöhkäle, eikä levinnyt, eikä agresiivinen)

[/quote]

Miten työkaveri on saanut tuosta saikkua?

Vierailija
35/63 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ms-taudin pahenemisvaihe. Saitsu taisi kestää 3kk kun en pysynyt pystyssä.

Vierailija
36/63 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polvileikkaus. Fyysisesti kuormittava työ kyseessä.

Vierailija
37/63 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintojen pienennysleikkausta alapeukutetaan varmaan siksi, että ihmiset eivät yleisesti ymmärrä sen olevan terveydellisistä syistä tehtävä leikkaus. Minulle on vastikään tehty pienennysleikkaus, ja tuli tarpeeseen (painoa lähti yhteensä puolitoista kiloa). Jatkuvat niska- ja selkäsäryt vaivana.

t. Muiden mielipiteistä ei kannata välittää

Vierailija
38/63 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 21:20"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 20:11"]

[/quote]

Miten työkaveri on saanut tuosta saikkua?

[/quote]

On niin hajalla tuosta tilanteesta, eikä ilmeisesti saa edes nukutuksi

Vierailija
39/63 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausviikolta 18 lähtien supistusten ja ennenaikaisen synnytyksen riskin takia. Helpolla ei tullut, vaan viikon kahden pätkissä. Vasta kaksi viimeistä kk oli putkeen kirjoitetut.

Sitä ennen pisin saikku taisi olla n. 3vko, kun loukkasin töissä selkäni (asiakas kävi päälle). Sitäkin muistaakseni pätkissä jatkettiin...

Vierailija
40/63 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 viikko alkuraskaudessa, uhkaava keskenmeno.
Työt loppui noin rv20, mutta en olisi kyllä voinut juuri pidempään niitä tehdäkkään supistusten ja lantionlöystymiskipujen (myöhemmin myös uhkaavan ennenaikaisen synnytyksen) takia.