Mistä syystä olet ollut pitkällä sairaslomalla työstäsi?
Miksi ja kuinka kauan? Oletko saanut sairasloman "helposti"? Miten työkaverisi suhtautuivat poissaoloosi?
Kommentit (63)
Posttraumaattinen stressireaktio, sairausloma 6 vkkoa
Suolistosyövän takia ensin 3 kk kokonaan saikulla, sitten tein loppujen sytostaattien ajan 50%työaikaa ja olin 50% saikulla. Siinä kohdassa joutui muutaman ylimääräisen saikkupäivän, kun vointi oli kovin kehno, mutta pääosin jaksoin hyvin. Oli mukavampi palatakin töihin pehmeän laskun kautta ja samalla sai huilata siitä sairastamisesta.
5,5kk kun jalka murtui. Aluksi sairaslomia 2 vkon pätkissä, mut loppua kohti 3-4vkoa kerrallaan. Jalka leikattiin noin puolivälissä tuota sairauslomaa.
Raskauden aikana jouduin olemaan poissa pari viimeistä kuukautta ennenaikaisuyden riskin takia. Oli vähän hankalaa, kun sairaslomaa tuli alussa pari päivää kerrallaan ja sitten taas töihin katsomaan, vähenikö supistelu. Lopulta kirjoitettiin äitiysloman alkuun saakka kun kohdunsuulla oli lyhenemistä. Työkaverit oli kypsänä siinä alussa, kun tilanne oli pitkään epäselvä eikä sijaista voitu hommata. Toisen kerran olin pitkään (kuukauden) saikulla perheenjäsenen kuoleman takia, olin ihan sokissa enkä pystynyt töihin. Silloinkin saikkua tuli alussa 1-2 päivän pätkiä, kunnes lopulta pari viikkoa kerralla. Silloin työkaverit ei valittaneet, kaikki vaan vaikenivat ja välttelivät minun kanssani puhumista vaikka kaikki tiesivät, mitä oli tapahtunut.
1 kk sairaslomaa ennen äitiysloman alkua. Oli kipeitä supistuksia ja lääkäri pelkäsi lapsen syntyvän ennenaikaisesti. Lisäksi en saanut nukuttua kovien liitoskipujen vuoksi ja teen eriääin vastuullista työtä joten jo senkin vuoksi jouduin jäämään pois töistä. Työkaverit eivät ihmetelleet.
Sain ison lasinpalan pakaraani, eka kuukausi meni "toipuessa", toka siihen että pakaraan jäänyt 10x8x6cm pala leikattiin pois ja toipuminen alkoi tosissaan.
Kai siellä pomoa vitutti mutta mulle hän oli ihan ok :)
Uhattiin henkeä, perhettä jne. Sain sairauslomaa pätkittäin mutta sain kuitenkin. Minua uhkaillut nuori siirrettiin toiseen laitokseen ja palasin töihin.
Burnout, vakava kroonistunut masennus. 8 vuotta. Välillä töissä, sitten taas saikkua, töissä, saikkua, kunnes jäin eläkkelle. Ei minusta enää ehjää saa :(
Aivoverenvuoto, 1 vuosi ja sitten vielä 6 kk puolikasta työaikaa. Sairaslomaa sain helposti, koska halvauksen, päänsäryn, silmäoireiden ja väsymyksen vuoksi en olisi voinut töitä aikaisemminkaan aloittaa. Kaikki ovat suhtautuneet hyvin ja ovat kannustaneet. Nyt olen kunnossa! :)
Raskauspahoinvoinnin takia 2,5kk.
Raskaus viikolta 16 lähtien, supistusten vuoksi. Nilkan murtuma 7 viikkoa. Ihan hyvin suhtautuivat, nämä oli eri työpaikoilla.
Rintojen pienennys leikkaus, olikohan sellanen 1 kk sairasloma ja vähän päälle.
Vaikea keuhkokuume, josta seurasi muutakin häikkää, astmaatikko kun olen. Sairaslomalla olin melkein puoli vuotta. Ai miten niin helposti? No, onhan se helppoa, kun lääkäri passittaa osastolle. Työkavereista kukaan ei ole ainakaan päin naamaa kommentoinut, vaikka tokihan heille siitä lisätyötä tuli. Minkä minä sairastumiselleni mahdoin.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 14:03"]
Miksi ja kuinka kauan? Oletko saanut sairasloman "helposti"? Miten työkaverisi suhtautuivat poissaoloosi?
[/quote]
Selkäkipujen ja masennuksen vuoksi on tullut varmaan 6kk saikutettua viimeisen 5 vuoden aikana.
Sairasloma on irronnut työterveydestä vähän nihkeästi. Sen jälkeen on pitänyt mennä vain terkkariin. Kyllä se saikku irtoaa, kun tarpeeksi jaksaa voivotella ja valitella.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 22:42"]
Sain ison lasinpalan pakaraani, eka kuukausi meni "toipuessa", toka siihen että pakaraan jäänyt 10x8x6cm pala leikattiin pois ja toipuminen alkoi tosissaan. Kai siellä pomoa vitutti mutta mulle hän oli ihan ok :)
[/quote] :O ööh.. Mitä tapahtui?
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 23:29"][quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 22:42"]
Sain ison lasinpalan pakaraani, eka kuukausi meni "toipuessa", toka siihen että pakaraan jäänyt 10x8x6cm pala leikattiin pois ja toipuminen alkoi tosissaan. Kai siellä pomoa vitutti mutta mulle hän oli ihan ok :)
[/quote] :O ööh.. Mitä tapahtui?
[/quote]
Pyllähdin juomalasin päälle joka meni rikki ja tämä pala jäi persauksiini. Lääkäri ei sitä huomannut, hoitovirhe.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 23:35"]
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 23:29"][quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 22:42"] Sain ison lasinpalan pakaraani, eka kuukausi meni "toipuessa", toka siihen että pakaraan jäänyt 10x8x6cm pala leikattiin pois ja toipuminen alkoi tosissaan. Kai siellä pomoa vitutti mutta mulle hän oli ihan ok :) [/quote] :O ööh.. Mitä tapahtui? [/quote] Pyllähdin juomalasin päälle joka meni rikki ja tämä pala jäi persauksiini. Lääkäri ei sitä huomannut, hoitovirhe.
[/quote] Ai shit... Eli olit siis kuukauden lasinpala hanurissa ennenkuin kukaan tajusi?
Korvaleikkaus, 4 viikkoa saikkua.