Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon olet tehnyt "paskaduunia"?

Vierailija
03.04.2015 |

Mikä nyt sitten kenenkäkin mielestä on paskaduunia?

Itse todella vähän. Lukion jälkeen olin 3 viikkoa muovitehtaalla ja lopun kesän kirjapainossa. Ovatko nämä edes paskaduunia? Tuskin ihan paskimasta päästä kuitenkaan kun olivat sisätöitä sentään. Kirjapainossa sai saman palkan päivätöistä kuin muovitehtaassa vuorotöistä siksi vaihdoin. Muuten en kesätöissä ole ollutkaan. 

Sen jälkeen olen ollut pelkästään oman alani töissä. Kouluun liittynyt työharjoittelukin oli silloin palkallista ja omalta alalta.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutakin kuin rahaa, sanoin. Mieluummin mahtava duuni ja kokemuksia ja saavutuksia ja reilu 3000€/kk (en siis tienaa huimia summia kuitenkaan, mutta olen tulotasoonk tyytyminen) kuin kassalla ja paskempi liksa sekä päälle jatkuva vitutus..

Vierailija
2/28 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista töistä saa arvokasta kokemusta ja oppii arvostamaan näitä "paskaduunin" tekijöitä. Olen oppinut töissä siivoamaan, hygienia-asioita, asiakaspalvelua yms.ymmärtämään, että raha ei kasva puussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesta saakka, koska vanhemmilla oli erään tällaisen alan firma, joka tarvitsi kaikkien sisarusten työvoiman.

Mutta mielestäni paskaduunissa ei ole kyse työtehtävistä, vaan huonoista työehdoista. Ettei ole säännöllisiä työtunteja ja palkan lisäksi joutuu hakemaan sossusta rahaa sekä yleisestä työhön liittyvästä epävarmuudesta ja korvattavissa olemisesta.

Vierailija
4/28 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluaikoina olin siivoojana monessa paikassa, mutta en ajatellut sitä paskaduunina. Minusta oli hienoa, että tein töitä ja sain palkkaa ja pystyin elämään hiukan leveämmin kuin pelkällä opintorahalla.

Kerran kaveri oli sairas ja pyysi minua tuuraamaan mainosjakajana. Siis lajittelin mainokset nippuihin ja jaoin kerrostaloalueelle kaksi rinkallista mainoksia. Se oli todella raskasta ja aikaa vievää ja siihen nähden siitä maksettiin tosi vähän. Minusta se oli paskaduunia. Ilomielin tein siivoushommia taas sen jälkeen.

Vierailija
5/28 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

13 vuotta ja edelleen jatkuu

Vierailija
6/28 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena ja ilman vielä mitään koulutusta olen tehnet montaakin "paskaduunia". Poiminut mansikoita, ollut raksalla lautoja putsaamassa, torikioskissa kahvia myymässä, lehtiä jakamassa, kaupan kassana. Sitten kun opiskelut olivat sellaisessa vaiheessa, että sitä jo arvostettiin etenin aina vaan vähemmän pduuneihin. Nykyisin teen asiantuntija töitä yli 4 tonnin kk-palkalla ja kaikki nuo ns. Paskatyöt ovat opettaneet minulle työnteon moraalia.

Vierailija
7/28 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluikäisenä olin pienessä kaupassa töissä todella paskapalkalla. Olin opiskeluaikaan siivoojana. Sillä tienasi vähän paremmin ja opin nauttimaan siivoustyöstä. Sen jälkeen olen ollut oman alan töissä hoitoalalla, mitä en pidä paskaduunina.

Vierailija
8/28 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluaikaan olin kaupan kassalla 9kk ja vaihdoin sitten vähemmän paskaan duuniin pieneen vaatekauppaan. Siellä sitten olin kesät ja viikonloppuja pari vuotta. Ei kans mitään hirveen paskaduuni se enää, oli ihan reippaasti vastuuta ja vaihtelevia työtehtäviä. Kaupan kassa nyt on mielestäni paskaduunia (olin vielä citymarketissa eli siellä tosiaan se on sitä samaa paskaa kaikki päivät..:D) tsempit parhaillaan opiskeleville ja kassalla istuville! Kyllä se siitä iloksi muuttuu! :)

Vierailija
9/28 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin siivoamassa todella kehnolla palkalla 17-vuotiaana. Jotain 5, 90€/tunti. Kyseessä ihmisten kodit

Vierailija
10/28 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoh ja huh mikä asenne.

työ on työtä, jos siitä saa rahaa. Jollekin se sun duuni voi olla paskadunia. Ihan sama mitä se on, nin voi olla ettei sitä joku arvosta. Hyvä, jos ite arvostat.

mutta miksi et arvosta kaikkea työtä? Miksi ...niitä sun mielestä paskaduuneja ilman voi olla, että sulta vois jäädä jotain tärkeitä pois.

kunnioittaisit enemmän ja haukkuisit vähemmän.

jos asenne on yleisesti tuo mitä tuot esiin, niin ei ihme, jos porukka ei mene töihin...ja meidän massamme on töitä, mutta on kans työttömiä...kun "ei viitti mennä paskaduuniin"...mieluummin on kotona tuen varassa.

merkillinen asenne. 

Mikä susta tekee jotenkin ylevämmän ( tai siis luulet)? Miks sun asenne on tollanen?

paska-asenne sulla. Kaikilla ei ole mahdollisuutta kaikkeen. Koeta arvostaa. Yritä edes. Ja tee ite mitä lystää. Mut arvosta muita.

Vierailija
11/28 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kaksi kesää puutarhatöissä, ja se oli oikeasti todellista sontaa. Opiskeluaikoina olin kaupan kassalla, toimistotöissä, ison firman arkistossa tekemässä todella yksitoikkoista työtä todella pienellä palkalla mutta nämä olivat sentään siistiä sisätyötä. Eivät liittyneet kyllä mitenkään opiskeluihin. Vielä valmistuttuani tein reilun vuoden verran muita töitä kuin oman alani töitä. En ole koskaan ollut työtön enkä ole koskaan kieltäytynyt työstä. Palkat ovat olleet surkeita, ihan siihenkin aikaan. En koskaan kehdannut kertoa, että esim. tein töitä 850 euron kuukausipalkalla heti valmistuttuani.

Vierailija
12/28 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh. Työni suuressa kansainvälisessä yrityksessä oli paskaduunia. Niitä pomoon selkään taputtajia riitti. Ja tuloksellisuus oli ainoa tärkeä asia. Siihen mentiin keinolla millä hyvänsä.

Vierailija
13/28 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt telemarkkinointia, lapannut paskaa tallilla, palvellut kännisiä snägärillä.. Oman osani paskaduunista tehnyt, nyt ammatti josta pidän.

Vierailija
14/28 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nii-in, ymmärrän ettei kaikilla ole kunnianhimoa ja kanttia kouluttautua tekemään työtä, josta saa itselleen muutakin kuin rahaa... Turha sitä on siitä avautua! Arvostan jokaista työtä, vaikka pidänkin joitain aika paskoina. Jos on onnellinen (paska)duunissaan niin sitten sille se ei ole paskaduunia kyseiselle henkilölle! Minä pidän mielipiteeni, paskaduunia tehneenä ja nykyiseen erittäin antoisaan työhöni tyytyväisenä. valitan työstäni ehkä kerran puolessa vuodessa, yleensä jostain turhasta. Menen joka aamu ja loman jälkeen töihin innoissani. Koska saan siitä muutakin kuin rahaa. Ehkä tälläisiä kaupan kassojakin sitten on, tosin epäilen.

T. 3

Vierailija
15/28 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut siivojana vajaan vuoden ja puoli vuotta mäkkärissä. Nuo ennen tai opiskeluiden ohella

Vierailija
16/28 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivosin baarissa opiskelun ohella n. 7 vuotta, se oli sananmukaisesti paskaduunia. Myös muut eritteet olivat kuvioissa. Sitten siivosin vanhusten kodeissa vuoden verran, sekin oli paskaduunia fyysisen rankkuuden, surkean palkan ja joissakin paikoissa saamiemme haukkujen vuoksi.

Vierailija
17/28 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja edelliseen lisättynä asiakaspalvelussa elisalla

Vierailija
18/28 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun mielestä nykyinen työni on paskaduunia, mutta pidän työstäni. Saan myös jatkuvasti kuulla "paremmilta" ihmisiltä v*ttuilua ja ylimielisiä muka hauskoja letkautuksia työstäni.

Vierailija
19/28 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä suoraan sanoen laske mitään normaalia laillista työsuhdetta, josta saa palkkaa paskaduuniksi. Sellaisiksi lasken kaikki palkkatuetut yms huijarityöt riippumatta työn sisällöstä, mutten esim. siivoamista, puutarhatöitä tai puhelintöitä mitä kaikkia noita olen tehnyt. Nykymaailmassa ei oikeasti kellään ole varaa enää luokitella tiettyjä töitä paskatöiksi.

Vierailija
20/28 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 08:49"]Siivosin baarissa opiskelun ohella n. 7 vuotta, se oli sananmukaisesti paskaduunia. Myös muut eritteet olivat kuvioissa. Sitten siivosin vanhusten kodeissa vuoden verran, sekin oli paskaduunia fyysisen rankkuuden, surkean palkan ja joissakin paikoissa saamiemme haukkujen vuoksi.
[/quote]
Mä siivosin kans opiskeluaikana parissa baarissa. Se oli todellista paska/kusi/oksennusduunia. Palkka 10markkaa tunti, 90-luvun lopulla. Se kannusti hoitamaan opiskelut loppuun hyvin. Nyt oman alan duunissa, palkka 4500/kk.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän