Mies ei halua puhua tunteista mutta ilmaisee niitä kuitenkin
Tapailin miestä, vähän aikaa, mutta yhteydenpito meni hyvin pian intensiiviseksi. Mies kehui minua paljon ja ilmaisi pitävänsä paljon.
Tulkitsen kuitenkin helposti tuollaisen vähän sanahelinäksi. Joten nostin esille kysymyksen kummankin tavoitteista. Mies meni heti jotenkin ihan kylmäksi ja vaikeaksi.
Jokin tuossa keskustelussa sitten laukaisi sen että sanoin mahdollisesti tarvitsevani etäisyyttä. En halua tarkentaa, mutta syy oli hyvin perusteltu. Minua alkoi itkettää.
Aamulla mies oli sanonut että päätös on minun ja "poistuvansa linjoilta". Hän ei ole enää lukenut seuraavaa viestiäni. Asia jäi siis auki. Mutta miehen mielipide taitaa olla aika selvä, eikö tuo ole aika selvää että hän pakeni ja asia on käsitelty?
Olen hyvin hämmentynyt. Eli tunteita oli, kysyin erästä asiaa, mies töksäytti, loukkaannuin ja pelkäsin että minuun sattuu. Mies sanoi ymmärtävänsä ja poistui keskustelusta.
Kumpikohan tässä nyt loukkaantui enemmän? Ja mitkä mahdollisuudet on että mies vielä palaa keskutelemaan asiasta. Vai oliko tämä tässä?
Kommentit (100)
Miten asia jäi auki? Halusit etäisyyttä, mies antoi sitä, lopullisesti. Mikään ei ole auki.
Riippuu kauanko ehditte tapailla, jos olitte tunteneet vain pari päivää, niin tuntuu vähän typerältä että alat heti ensialkuun kyselemään teidän suhteenne laadusta ja tavoitteista, kun ette edes seurustele vielä. Minunkin mieheni vasta muutamien kuukausien vakavan seurustelun jälkeen alkoi näkemään tulevaisuuteen. Hän aina alkuun sanoi ettei voi tietää mitä suhteestamme tulee eikä voi lupailla mitään, koska emme tunne toisiamme vielä kovin hyvin. Vaikka ihastusta onkin ilmassa ja lempeä riittää, sillä ei pitkälle pötkitä, kaikki muu tulee ja kehittyy aikanaan. Nykyään miehen on helppo puhua suhteeatamme ja tulevaisuuden suunnitelmista kun seurustelua on takana jo kaksi vuotta.
Naiset kun aina haluaa tietää jo päivän seurustelun jälkeen että rakastaahan mies ja tehdäänhän vuoden päästä ne lapset ja koirat ja yhteiset asunnot…. 😁
Miehet ehkä ymmärtää tuon etäisyyden ottamisen eri tavalla kuin nainen. Itsekin sanoin tapailemalleni miehelle että tarvitsen tilaa ja hän koko sen niin että haluan tauon.
No meidän homma kyllä jatkui myös sen tauon jälkeen, opin sen jälkeen asettamaan sanani vähän toisin ja ottamaan sitä tilaa vain ottamalla tilaa ja tekemällä asioita yksin.
Kyse voi olla myös tämmöisestä pienestä kommunikaatiokatkoksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Jokin tuossa keskustelussa sitten laukaisi sen että sanoin mahdollisesti tarvitsevani etäisyyttä."
Öööö... miten tämä nyt olisi pitänyt ymmärtää? Kun et nyt mitenkään asiaa halua avata niin alkuvaiheessa suhdetta tuollainen etäisyyden ottaminen = bänät. Kuten mieskin sen ymmärsi vastatessaan päätöksen olevan sinun ja poistuessaan kohteliaasti.
Jos sanon haluavani etäisyyttä tarkoitan sitä, ero on sitten ihan erikseen.
Taidat olla koko peto muiden ihmisten kuuntelemisessa ja ymmärtämisessä... Olitte tapailleet vasta vähän aikaa. Miehen viestistä näkyy suoraan, että hän ymmärsi sanomasi suhteen katkaisemiseksi. Jos sevei herätä yhtään todellista ajatusta ympäripyöreää taivastelua lukuun ottamatta niin asialle ei voi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Jokin tuossa keskustelussa sitten laukaisi sen että sanoin mahdollisesti tarvitsevani etäisyyttä."
Öööö... miten tämä nyt olisi pitänyt ymmärtää? Kun et nyt mitenkään asiaa halua avata niin alkuvaiheessa suhdetta tuollainen etäisyyden ottaminen = bänät. Kuten mieskin sen ymmärsi vastatessaan päätöksen olevan sinun ja poistuessaan kohteliaasti.
Ok. Minä olen ainakin tuollaisessa tapailuvaiheessa ottanut etäisyyttä sitten lopullisesti. Eri juttu, jos joku sanoo vaikka pitkässä avioliitossa haluavansa nyt vähän omaa rauhaa ja ns. etäisyyttä, niin ok, mutta jos tapailua on takana tyyliin 2 kk ja toinen on jo saanut ns. tarpeekseen, niin miksi jäädä vonkaamaan? Mitä ihmeellistä siinä etäisyyden aikana sitten tapahtuisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerroit siis miehelle, että sinua ei ehkä oikeastaan kiinnosta ja hän totesi, että koettaa mieluummin sellaista naista jota kinnostaa.
Harvinaisen reilu hemmo. Itse olisin samassa tilanteessa tyytynyt toteamaan itsekseni, että tästä ei tule mitään vakavaa ja jatkanut kevyemmällä p*llun vonkaamisella.
Itse ehdotin jo aiemmin pelkkää fyysistä suhdetta, mutta se ei kiinnostanut.
Niin että ihan turhaan siellä yrität vähätellä.
Tuo selittääkin lopputuloksen, eli jostakin syystä pelkkä s*ksi ei miehelle kelvannut. En vähätellyt mitään, totesin vain että annoit selvät pakit.
Vierailija kirjoitti:
Miten asia jäi auki? Halusit etäisyyttä, mies antoi sitä, lopullisesti. Mikään ei ole auki.
Niin on siis ihan normaalia jos toinen sanoo tarvitsevansa aikaa miettiä, se toinen lopettaa suhteen ja katoaa??
Mikä otsakkeessa ongelma.
Ole yksin sitten kun mikään ei kelpaa tai riitä.
Vierailija kirjoitti:
Miehet ehkä ymmärtää tuon etäisyyden ottamisen eri tavalla kuin nainen. Itsekin sanoin tapailemalleni miehelle että tarvitsen tilaa ja hän koko sen niin että haluan tauon.
No meidän homma kyllä jatkui myös sen tauon jälkeen, opin sen jälkeen asettamaan sanani vähän toisin ja ottamaan sitä tilaa vain ottamalla tilaa ja tekemällä asioita yksin.
Olen nainen ja jos minulle sanottaisiin parin kuukauden tapailun jälkeen, että haluaa etäisyyttä, niin etäännyn sitten lopullisesti. Minä en ole ikinä jaksanut mitään on/off-suhteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitä etäisyyttä sait. Se on sitten sinun tehtävä ilmoitella, koska olet sitä riittävästi saanut ja olisit taas valmis olemaan yhteyksissä. Mies sitten on odottanut tai ei.
Tuo, että sanoo tarvitsevansa tilaa, se vasta on sanahelinää ja kiertoilmaisu. Ainakin tapailuvaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin on siis ihan normaalia jos toinen sanoo tarvitsevansa aikaa miettiä, se toinen lopettaa suhteen ja katoaa??
Ei tainnut sanoa tarvitsevansa aikaa miettiä, vaan ottaa etäisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerroit siis miehelle, että sinua ei ehkä oikeastaan kiinnosta ja hän totesi, että koettaa mieluummin sellaista naista jota kinnostaa.
Harvinaisen reilu hemmo. Itse olisin samassa tilanteessa tyytynyt toteamaan itsekseni, että tästä ei tule mitään vakavaa ja jatkanut kevyemmällä p*llun vonkaamisella.
Itse ehdotin jo aiemmin pelkkää fyysistä suhdetta, mutta se ei kiinnostanut.
Niin että ihan turhaan siellä yrität vähätellä.
Tuo selittääkin lopputuloksen, eli jostakin syystä pelkkä s*ksi ei miehelle kelvannut. En vähätellyt mitään, totesin vain että annoit selvät pakit.
Et ilmeisesti osaa kuunnella vaan oletat kaikenlaista. Kaikki oli hyvin ja todella hyvää, mies olisi halunnut jatkaa.
Kuitenkin kun ilmaisin tarvitsevani tilaa, hän ilmeisesti loukkaantui ja katosi.
Ihan turha ilkeillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tainnut sanoa tarvitsevansa aikaa miettiä, vaan ottaa etäisyyttä.
Minulle ne ovat samoja asioita.
Vierailija kirjoitti:
Johtuu varmaan siitä, että aika moni käyttää tilan tarvitsemista kauniina tapana häipyä. Siksi kannattaa selittää mitä sillä tilan tarpeella tarkoittaa ihan käytännössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet ehkä ymmärtää tuon etäisyyden ottamisen eri tavalla kuin nainen. Itsekin sanoin tapailemalleni miehelle että tarvitsen tilaa ja hän koki sen niin että haluan tauon.
Olen nainen ja jos minulle sanottaisiin parin kuukauden tapailun jälkeen, että haluaa etäisyyttä, niin etäännyn sitten lopullisesti. Minä en ole ikinä jaksanut mitään on/off-suhteita.
Minä en oikein ymmärrä tätä näkökulmaa, mutta toisaalta en olekaan kovin kokenut deittailija, kun erosin 20v suhteesta ja sitten olin ihan uuden edessä.
Itse ainakin koin vain että tarvitsen hieman aikaa ja tilaa jäsentää kaikkea päässäni kun homma tuntui välillä aika intensiiviseltä. Siksi sanoin että haluan tilaa. En tarkoittanut missään välissä että haluaisin eroa tai mitään on-off juttuja. Halusin vain tilaa jäsennellä asioita päässäni.
Mutta mies antoi minulle tilaa, vaikka se tulikin vähä eri muodossa kuin itse olin ajatellut. Kun siitä tuli tauko eikä vain tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet ehkä ymmärtää tuon etäisyyden ottamisen eri tavalla kuin nainen. Itsekin sanoin tapailemalleni miehelle että tarvitsen tilaa ja hän koki sen niin että haluan tauon.
Minä en oikein ymmärrä tätä näkökulmaa, mutta toisaalta en olekaan kovin kokenut deittailija, kun erosin 20v suhteesta ja sitten olin ihan uuden edessä.
Itse ainakin koin vain että tarvitsen hieman aikaa ja tilaa jäsentää kaikkea päässäni kun homma tuntui välillä aika intensiiviseltä. Siksi sanoin että haluan tilaa. En tarkoittanut missään välissä että haluaisin eroa tai mitään on-off juttuja. Halusin vain tilaa jäsennellä asioita päässäni.
Mutta mies antoi minulle tilaa, vaikka se tulikin vähä eri muodossa kuin itse olin ajatellut. Kun siitä tuli tauko eikä vain tilaa.
Niin siis sama täällä! Hämmennyn helposti omista voimakkaista tunteista.
Mutta miten nyt voin tämän ilmaista tarkemmin kun keskustelu on ilmeisesti päättynyt.
Tavallaan toivon että hän vielä palaa ja tavallaan olen tyytyväinen että hän poistui jos hänen oli tätäkin asiaa yhtä vaikea käsitellä kun muita tunteita.
Tavallaan olet tyytyväinen ja tavallaan toivot miehen palaamista. Ristiriita on sinussa, mutta koet, että sen miehen on vaikea käsitellä tunteita. Näistä kannattaa oppia.
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan olet tyytyväinen ja tavallaan toivot miehen palaamista. Ristiriita on sinussa, mutta koet, että sen miehen on vaikea käsitellä tunteita. Näistä kannattaa oppia.
En ole vastuussa hänen tunteista tai huonosta käytöksestä. Tottakai tunnen ristiriitaisesti jos hän katosi sanomatta enää mitään, minä todella välitin hänestä.