Mies ei halua puhua tunteista mutta ilmaisee niitä kuitenkin
Tapailin miestä, vähän aikaa, mutta yhteydenpito meni hyvin pian intensiiviseksi. Mies kehui minua paljon ja ilmaisi pitävänsä paljon.
Tulkitsen kuitenkin helposti tuollaisen vähän sanahelinäksi. Joten nostin esille kysymyksen kummankin tavoitteista. Mies meni heti jotenkin ihan kylmäksi ja vaikeaksi.
Jokin tuossa keskustelussa sitten laukaisi sen että sanoin mahdollisesti tarvitsevani etäisyyttä. En halua tarkentaa, mutta syy oli hyvin perusteltu. Minua alkoi itkettää.
Aamulla mies oli sanonut että päätös on minun ja "poistuvansa linjoilta". Hän ei ole enää lukenut seuraavaa viestiäni. Asia jäi siis auki. Mutta miehen mielipide taitaa olla aika selvä, eikö tuo ole aika selvää että hän pakeni ja asia on käsitelty?
Olen hyvin hämmentynyt. Eli tunteita oli, kysyin erästä asiaa, mies töksäytti, loukkaannuin ja pelkäsin että minuun sattuu. Mies sanoi ymmärtävänsä ja poistui keskustelusta.
Kumpikohan tässä nyt loukkaantui enemmän? Ja mitkä mahdollisuudet on että mies vielä palaa keskutelemaan asiasta. Vai oliko tämä tässä?
Kommentit (100)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies tulkitsi kommenttisi "tarvitset tilaa" joko niin että et halua enää tapailla tai niin että haluat ottaa suhteessa takapakkia. Itse ainakin siirryn seuraavaan jos nainen pyrkii samaan minut takertumaan näillä kylmä-kuuma -peleillä.
Miesten tunneilmaisua aina vähätellään, koska se ei ole samanlaista kuin naisilla. Ihan kuin naisten tunneilmaisu olisi jotenkin ainoa oikea. Miehet puhuvat tunteistaan enemmän teoillaan.
Ei se ole mitään kylmä kuuma peliä, yritän suojella tunteitani.
Minulla oli sille hyvin perusteltu syy jota en täällä kerro.
Kerroin suoraan miten pahalta minusta tuntui ja myöskin sen että tarvitsin tilaa.
No, mitä sitten valitat, kun mies nyt antoi sitä tilaa? Hän toimi, kuten kuuluukin. Olisiko hänen pitänyt alkaa jankkaamaan ja lässyttämään? Se vasta raivostuttavaa olisi, jos joku haluaa etäisyyttä. Hän antoi etäisyyttä ja jätti sinut rauhaan, kuten halusit.
Oletko todella noin mustavalkkoinen ihminen?
Tila tarkoittaa tilaa. Sanoin etäisyyttä tähän. Omg mitä jankkaajia te täällä olette.
Teidän täytyy olla trolleja.
MITÄ SINÄ SITTEN ODOTIT MIEHEN TEKEVÄN!? Etkö juuri halunnut, että otetaan etäisyyttä? Mies otti ja perääntyi ja sinulle ei kelpaa.
Naisten logiikkaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies tulkitsi kommenttisi "tarvitset tilaa" joko niin että et halua enää tapailla tai niin että haluat ottaa suhteessa takapakkia. Itse ainakin siirryn seuraavaan jos nainen pyrkii samaan minut takertumaan näillä kylmä-kuuma -peleillä.
Miesten tunneilmaisua aina vähätellään, koska se ei ole samanlaista kuin naisilla. Ihan kuin naisten tunneilmaisu olisi jotenkin ainoa oikea. Miehet puhuvat tunteistaan enemmän teoillaan.
Kerroin suoraan miten pahalta minusta tuntui ja myöskin sen että tarvitsin tilaa.
No, mitä sitten valitat, kun mies nyt antoi sitä tilaa? Hän toimi, kuten kuuluukin. Olisiko hänen pitänyt alkaa jankkaamaan ja lässyttämään? Se vasta raivostuttavaa olisi, jos joku haluaa etäisyyttä. Hän antoi etäisyyttä ja jätti sinut rauhaan, kuten halusit.
Tila tarkoittaa tilaa. Sanoin etäisyyttä tähän. Omg mitä jankkaajia te täällä olette.
Juurihan hetki sitten kirjoitit, että ne ovat sinulle sama asia 😂 luoja olet pihalla.
Voi trollia, ei sinulla muuta tekemistä ole kun käydä täällä provosoimassa.
En provosoi. En vaan ymmärrä yhtään mitä sinä oikein tällä aloituksella hait. Ensin sepität toista ja sitten toista. Syytät miestä jostain sellaisesta, jota sinä ihan itse halusit. Ei ummarra.
Viimeinen asia jonka sanoin erittäin tunnepitoisen keskustelun päätteeksi on että ehkä tarvitsen tähän tilaa.
Aamulla se toinen on kadonnut.
Olisin minäkin kadonnut. Hän antoi sinulle tilaa. Hän ehkä itsekin ymmärsi olevansa liian intensiivinen. Mies ei tehnyt mitään väärää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MITÄ SINÄ SITTEN ODOTIT MIEHEN TEKEVÄN!? Etkö juuri halunnut, että otetaan etäisyyttä? Mies otti ja perääntyi ja sinulle ei kelpaa.
Naisten logiikkaa
Minä olen nainen ja en ymmärrä nyt yhtään tätä ap:n logiikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juurihan hetki sitten kirjoitit, että ne ovat sinulle sama asia 😂 luoja olet pihalla.
Voi trollia, ei sinulla muuta tekemistä ole kun käydä täällä provosoimassa.
En provosoi. En vaan ymmärrä yhtään mitä sinä oikein tällä aloituksella hait. Ensin sepität toista ja sitten toista. Syytät miestä jostain sellaisesta, jota sinä ihan itse halusit. Ei ummarra.
Viimeinen asia jonka sanoin erittäin tunnepitoisen keskustelun päätteeksi on että ehkä tarvitsen tähän tilaa.
Aamulla se toinen on kadonnut.
Olisin minäkin kadonnut. Hän antoi sinulle tilaa. Hän ehkä itsekin ymmärsi olevansa liian intensiivinen. Mies ei tehnyt mitään väärää.
Lapsellista käytöstä.
Jos joku kokisi minut ja ihastumiseni ahdistavana jo tapailuvaiheessa, niin minulle se olisi vahva viesti siitä että tämä suhde ei ole kummallekaan sopiva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten logiikkaa
Jotkut meistä ei siedä miesten lapsellista käytöstä tai ghostaamista. Tai ajattele sen olevan ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten logiikkaa
Jotkut meistä ei siedä miesten lapsellista käytöstä tai ghostaamista. Tai ajattele sen olevan ihan ok.
Mitä lapsellista on ottaa toiseen etäisyyttä, kun toinen niin haluaa? Mitä sen miehen olisi pitänyt tehdä? Jäädä ärsyttävästi jankuttamaan asioita ja roikkumaan vai?
Kannattaisiko näitä suhteita käydä irl eikä viesteissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten logiikkaa
Ghostaaminen? Miten se on ghostaamista, jos toinen haluaa etäisyyttä ja toinen sitten tekee niin? Ghostaaminen on ihan eri juttu.
Summa summarum ap halusi ottaa etäisyyttä, muttei halunnut, että mies ottaa etäisyyttä.
Mitä se mies sitten sanoi omista tavoitteistaan? Ja mitä sinä sanoit omista tavoitteistasi? Koitko siis, että miehellä ei ole mitään kunnollisia tavoitteita suhteen osalta VAI koitko, että miehellä on liikaa tavoitteita näin aikaisessa vaiheessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerroitko miehelle, että sinua pelottaa mennä näin täysillä ja haluat suojella tunteitasi? Vai sanoitko vain, että tarvitset etäisyyttä?
Kertomasi perusteella olisin itsekin tulkinnut tämän kylmä-kuuma -peliksi ja siirtynyt eteenpäin. Mutta toki kertomuksesta voi puuttua vielä jotain. Ehkä miehen reaktio johtuikin tuosta hyvin perustellusta syystä eikä halustasi ottaa etäisyyttä?
Muuten, se että et mielestäsi pelaa kylmä-kuuma -pelejä ei vielä tarkoita ettet tekisi sitä alitajuisesti. Jotkut ihmiset pelaavat kylmä-kuuma -pelejä tiedostamatta sitä itse, koska ovat jostain sellaisen toimintamallin oppineet.
Yritän olla hyvin tietoinen itsestäni. Minusta kaikesta pitää voida keskustella, ei olettaa asioista vaan keskustella ja kuunnella. Tästä oli puhuttu ja kuvittelin kummankin olevan samoilla linjoilla. Tämä juuri oli yksi niistä asioista joista miehessä niin kovin pidin.
Minulla oli hyvä syy ottaa asia puheeksi.
Varmasti oli. Ymmärrän, että haluat olla tietoinen itsestäsi.
Kuitenkin rehellisesti sanottuna tästä ketjusta tulee valitettavasti sellainen vaikutelma, että et ole vastaanottavainen muille kuin sellaisille selityksille jossa koko juttu on miehen syy. Tunnut torjuvan ajatuksen että olisit voinut itse toimia tilanteessa toisin tai kaikki ehdotukset voisit tilannetta ratkoa.
Sanoit siis miehelle tarvitsevasi etäisyyttä, ja mies tulkitsi sen niin, että et halua kuulla miehestä enää.
Mies poistui linjoilta ja sinä loukkaannuit siitä.
En minäkään jäisi viestittelemään sellaisen kanssa joka haluaa etäisyyttä heti aluksi. En halua mitään jojo-suhdetta. Sellaisessa vaan rikkoo itseään toistuvasti. On ahdistavaa odottaa ja miettiä, että haluaako toinen nyt lopettaa suhteen vai jatkuuko se vielä etäisyyden ottamisen jälkeen.
Otsikossa ap sanoo että mies ei halua puhua tunteista, mutta viestissä käy ilmi, että mies meni kylmäksi ja vaikeaksi, kun ap otti puheeksi tavoitteet.
Toisaalta minusta se, että mies meni kylmäksi ja vaikeaksi tavoitteista puhuttaessa ei ole mikään ihme sen perusteella mitä ap myöhemmässä viestissä kertoi: "Itse ehdotin jo aiemmin pelkkää fyysistä suhdetta, mutta se ei kiinnostanut."
Ehkä mies tulkitsi tavoitteista kysymisen siten, että ap halusi varmistaa, ettei mies haaveile mistään oikeasta rakkaussuhteesta?
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Faith kirjoitti:
Otsikossa ap sanoo että mies ei halua puhua tunteista, mutta viestissä käy ilmi, että mies meni kylmäksi ja vaikeaksi, kun ap otti puheeksi tavoitteet.
Toisaalta minusta se, että mies meni kylmäksi ja vaikeaksi tavoitteista puhuttaessa ei ole mikään ihme sen perusteella mitä ap myöhemmässä viestissä kertoi: "Itse ehdotin jo aiemmin pelkkää fyysistä suhdetta, mutta se ei kiinnostanut."
Ehkä mies tulkitsi tavoitteista kysymisen siten, että ap halusi varmistaa, ettei mies haaveile mistään oikeasta rakkaussuhteesta?
Niin, mikä tämän aloituksen tavoite oli? Eikö ap ymmärrä tunteiden ja tavoitteen eroa?
Suomisankirjan mukaan tavoite on päämäärä, tarkoitus, aikomus, suunnitelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerroit siis miehelle, että sinua ei ehkä oikeastaan kiinnosta ja hän totesi, että koettaa mieluummin sellaista naista jota kinnostaa.
Harvinaisen reilu hemmo. Itse olisin samassa tilanteessa tyytynyt toteamaan itsekseni, että tästä ei tule mitään vakavaa ja jatkanut kevyemmällä p*llun vonkaamisella.
Itse ehdotin jo aiemmin pelkkää fyysistä suhdetta, mutta se ei kiinnostanut.
Niin että ihan turhaan siellä yrität vähätellä.
Mies on puhunut rakkaudesta eikä ole halunnut pelkkää seksiä. Sinä sen sijaan olet ehdottanut pelkkää fyysistä suhdetta ja sen jälkeen tarvitsevasi etäisyyttä. Kyllähän tuo nyt aika vahvasti näyttää siltä, että olitte eri asioiden perässä. Mies halusi vakavaa parisuhdetta ja sinä hoitoa. Miksi mies olisi jäänyt jatkamaan keskustelua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten asia jäi auki? Halusit etäisyyttä, mies antoi sitä, lopullisesti. Mikään ei ole auki.
Niin on siis ihan normaalia jos toinen sanoo tarvitsevansa aikaa miettiä, se toinen lopettaa suhteen ja katoaa??
Ei tainnut sanoa tarvitsevansa aikaa miettiä, vaan ottaa etäisyyttä.
Minulle ne ovat samoja asioita.
Ehkä miehelle etäisyys ja ero ovat samoja asioita?
Ootte molemmat aika kakaroita henkisesti. Sinä alat vedättämään toista sillä, että "ehkä mä tarviin omaa tilaa, mut en mä niinku tota oikeen tiedä tarviinko vai en, mut sanon kuitenkin sulle, että ehkä tarviin, jotta näen miten sä reagoit, ja sit ku reagoit tolleen, niin oon ihan palasina, että miks sä et viitti leikkii mun ehkä-pelejä". Ja toinen sitten pillastuu pienestä, mutta ainakin sanoi, että se oli siinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten asia jäi auki? Halusit etäisyyttä, mies antoi sitä, lopullisesti. Mikään ei ole auki.
Niin on siis ihan normaalia jos toinen sanoo tarvitsevansa aikaa miettiä, se toinen lopettaa suhteen ja katoaa??
Ei tainnut sanoa tarvitsevansa aikaa miettiä, vaan ottaa etäisyyttä.
Minulle ne ovat samoja asioita.
No eivät tosiaankaan ole. Miksi sanot yhtä jos tarkoitat toista. Ihme temppuilua.
Sinulle ne ei ehkä ole samoja asioita, mutta minulle ne ovat.
No eivät olleet tuolle sun tapailukumppanillesikaan samoja.
ET VOI TIETÄÄ MITÄ JOKU TOINEN AJATTELEE JOS ET KYSY. Vai osaatko lukea myös ajatuksia xD
En, eikä osannut tuo mieskään. Hän ei tiennyt, että ajattelet "etäisyyden ottamisen" tarkoittavan jotain ihan muuta kuin mitä sillä yleensä tarkoitetaan.
Oikeastaan sillä ei ole merkitystä mitä hän ajatteli etäisyydellä eikä silläkään merkitseekö se teille samoja asioita. Hän ei halunnut etäisyyttä vaan jos vaihtoehtona on että suhde joko lähestyy tai katkeaa lopullisesti hän valitsi jälkimmäisen.
Olisi ollut kohteliasta selittää itseään. Minusta tuollainen on pelkurimaista.
Hän selitti. Kerroit hänen sanoneen, että koska sinä olet päättänyt haluta etäälle hänestä, hän poistuu kokonaan linjoilta. Mitä muuta vielä haluat?
No tietysti olisit halunnut jatkaa vatvomista ja temppuilua maailman tappiin. Mutta et voi pakottaa miestä osallistumaan siihen.
Olisin halunnut pitää yhteydenpidon vähemmän intensiiivisenä, se nimmittäin oli todella intensiivistä.
Ja valitettavasti olen hyvin tunteellinen ihminen.
Tai sitten olisin ollut valmis sopimaan että suhde on vain fyysinen.
Mutta asioista olisi voinut keskustella.
Ilmeisesti eräät haluaa kaiken heidän tavallaan tai ei ollenkaan...
Vaikuttaa siltä, että hänkin on hyvin tunteellinen ihminen. Hänen normaali tapansa taitaa olla tuo sinulle hyvin intensiivinen yhteydenpito. Ehkä hän koki, että ei ole järkeä jatkaa, jos yhteydenpito on hänen asteikollaan liian vähäistä.
Vahvasti epäilen että hän koki tuon ehdotuksesi vain fyysisestä suhteesta niin, että sinulla ei ole aidosti tunteita/kiinnostusta. Monet kun ei kykene seksiin ilman tunteita. Tämä varmasti helpotti hänen päätöstään lopettaa koko homma kun ei nähnyt onnistumisen mahdollisuuksia.
Naisten tunneilmaisu on surkeaa. Merkityksetöntä pälpätystä tulee jatkuvasti. Päl päl päl. Mutta sitten kun pitäisi puhua tunteista tai olisi jotain asiaa, nainen vaikenee ja miehen pitäisi lukea ajatuksia.