Onko edes olemassa rakastavia ja onnellisia pariskuntia?
Olen keski-iässä, ja tajunnut että oikeaa rakkautta ei edes ole...Kukaan ei tunnu olevan onnellinen kenenkään kanssa, korkeintaan sen hetken kun ihastumishormonit suovat. Tämä tuntuu nyt jotenkin tosi karulta; olen aina uskonut rakkauteen ja uskonut sen itsekin löytäväni. Näemmä niin ei käy. Tunnetteko onnellisissa parisuhteissa elviä jotka rakastavat tosiaan vielä vuosien jälkeen?
Kommentit (72)
Me. Mutta ei ollakaan näiden 13 yhteisen vuoden aikana tehty yhteisiä lapsia, eikä muutettu yhteen. Vaikka päivittäin yhdessä ollaan.
Jep. Meillä suhdetta takana kolmetoista vuotta, joten ihan alkuhuumasta ei voi puhua. Rakkautta löytyy vaikka välillä riidellään ja vuosiin mahtuu huonompiakin vaiheita.
Täällä! Yhdessä 11 vuotta, lapsia 2. Rakastan edelleen syvästi ja koen myös saavani rakkautta.
Me olemme. Yhdessä yli 12 vuotta, 3 lasta. :-)
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 21:43"]Jep. Meillä suhdetta takana kolmetoista vuotta, joten ihan alkuhuumasta ei voi puhua. Rakkautta löytyy vaikka välillä riidellään ja vuosiin mahtuu huonompiakin vaiheita.
[/quote]
Jatkan vielä että meillä kaks lasta ja kolmas tulossa. Niin että kyllä niitä onnellisessa parisuhteessa eläviä löytyy joilla on myös lapsia.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 21:40"]Tunnen. Me. Olemme olleet vasta kymmenen vuotta naimisissa ja edelleen rakastetaan toisiamme.
Ihmisten pitäisi oppia rakastamaan terveellä tavalla itsestään, niin silloin voi rakastaa myös muita.
[/quote]juu onko teillä lapsia? Millanen rahallinen tilanne. Mäki aattelin noin vielä 5v sitten. Oltiin oltu siihen asti 10v yhdessä. Nyt en jaksa tot toista enää :\ kamalaa.. Ehkä stressi tekee sen. Meillä on tiukkaa.
20v yhdessä ja edelleen rakastetaan toisiamme. Välillä on ollut hankalampia aikoja, mutta rakkaus on pysynyt aina.
No meidän suhdetta on vasta takana "vaan" kolme vuotta, mikä voi olla teidän mielestä vähän.. Mutta rakastetaan toisiamme ja ollaan sikäli ainutlaatuisia toisillemme, että meillä on molemmilla samat harrastukset (autot ja moottoripyörät, mikä voi olla melko harvinaista ainakin meillä päin, että pariskunta harrastaa yhtä lailla yhdessä).
Täällä. 18 vuotta yhdessä ja edelleen onnellisia.
Täällä! Yhdessä 23 vuotta ja kaksi lasta. Meilläon kyllä tuttavapiirissä useampiakin onnellisia, pitkään yhdessä olleita pariskuntia - joko lapsilla tai ilman.
Ihan fiksu päätös parisuhteen kannalta. Lapset ovat todellakin suurin koetinkivi monelle nuorelle pariskunnalle.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 21:41"]
Me. Mutta ei ollakaan näiden 13 yhteisen vuoden aikana tehty yhteisiä lapsia, eikä muutettu yhteen. Vaikka päivittäin yhdessä ollaan.
[/quote]
mun vanhemmat ! yhdessä 30 vuotta ja todella ällösöpöjä edelleen ... pussailee ja ostelee lahjoja toisilleen... menee kuherruslomille... mun sähköpostiin kilahtaa päivittäin jotain "romanttisia illalliskuvia"Onhan se kiva että nauttivat joo. He kyllä ovat aina pitäneet "huolta" parisuhteestaan
Tunnen. Muutama ystäväni. Kohta 20 vuotta avioliittoa takana ja yhtä rakastuneita kuin alussa mutta vielä paremmin. Kun katsovatkin toisiaan niin katseissa ääretön rakkaus ja hellyys. Itse autoin tänään alkoholistimiestäni vessan lattialta ylös ja autoin vessassa. Puin hänet kun riisuu jatkuvasti vaatteitaan ilman syytä. Itkin metsässä ja kävin ystäväni luona joka totesi minun näyttävän äärimmäisen väsyneeltä. Tapasin muitakin ystäviäni ja tajusin että minulla on harmaakaihi vaikka olen vielä alle 40v Minäkin rakastan miestäni. Hänkin rakastaa minua silloin kun on selvinpäin eli muutaman viikon vuodessa. Silloin olemme todella onnellisia.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 08:31"]
Mitä ne pitkien suhteiden alamäet ovat? En kysy ilkeyttäni, vaan että osaisin varautua.
[/quote]
Työstressiä, riittämättömyyden tunnetta, väsymystä pienten lasten valvottaessa, ihastuminen ulkopuoliseen (ei pettämistä). Tuossa nyt muutama isompi juttu, pienet ei edes hetkauta.
Paljon on onnekkaita. Olen iloinen puolestanne. t. AP
Me. 15 vuotta yhdessä, 2 lasta. Mies on suuri rakkauteni ja minä kuulemma myös hänen. Mä en ole koskaan kokenut elämää arkiseksi, ja hän on suuri syy siihen. Meillä on samat kiinnostuksenkohteet ja sellainen henkinen yhteys. Uskon ja tunnen, että mies tuntee samoin. Just huomasin, että mies oli tehnyt yhden pienen jutun kotona vain ilahduttaakseen mua. Mies myös toivoo kolmatta lasta.
Yli 30 v avioliittoa takana, kaksi lasta ja kaksi lastenlasta. Edelleen rakastamme toisiamme.
Minä olen onnellisessa ja rakastavssa parisuhteessa. Yhteistä eloa kohta 20 vuotta ja edelleen rakkaus kukoistaa.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 18:00"]
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 17:54"]
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 16:40"]
Todella moni elää omissa pilvilinnoissaan ja kuvitelmissaan tällaista onnellisen pariskunnan elämää.
Totuus iskee vastaan tuolla suomi24:ssä, esimerkiksi. Siellä niitä onnellisia aviomiehiä on, ihan pilvin pimein vonkaamassa "jännitystä elämään" ja "perhosia vatsanpohjaan" ja intohimon huumaa, jota salassa odottaa.
On varmaan onnellisia pareja. Mutta onko niissä molemmat keskenään intohimoisen onnellisia? Rohkenen epäillä. Valitettavasti.
[/quote]
No seksin määrä tietty antaa viitettä - jos oma kumppani kiihottaa edelleenkin vuosien jälkeen niin ainakin jonkin verran on jäljellä uskoisin. Olemme paljon työreissuilla mutta vähintään kerran viikossa rakastellaan! Ja lomilla enemmän. Olen kymmeniä kertoja sanonut miehelle että jos ei ole tyytyväinen johonkin niin heti pitää ottaa puheeksi ja paljon meillä jutellaankin asioista -kipeistäkin. Ei ole salaisuuksia eikä asiallisesta palautteesta loukkaannuta.
Eihän ihminen muutu pystyynkuolleeksi keloksi vaikka parisuhteessa onkin, harvoin se oma siippa jaksaa loputtomiin imarrella ja lirkutella - siksi voi joskus tulla houkutus testata noita treffipalstoja vaikkei ole aikomustakaan pettää. Mun miehellä oli muutama vuosi sitten feikkiprofiili alastonsuomessa ja tiesin siitä. Mies aikansa katseli sitä touhua ja lopetti tilinsä. Viesteissä ei koskaan sovittu tapaamisia, mies jätti aina vastaamatta kun nainen tuli liian innokkaaksi. Itse ihastuin ulkomaalaisen työkaverin osoittamaan huomioon mikä vei ajatukset hetkeksi pois kotona olleeseen tiukkaan taloustilanteeseen. Juttuseura työlounaalla ja kukat... loppujen lopuksi tosi viatonta piristystä mikä lopahti itsekseen.
[/quote]
Seksin määrä on tosi hyvä indikaattori, siitä olen ihan samaa mieltä. Jos seksiä ei ole, ei ole paljon muutakaan.
Paljon tuolla palstoilla on kyllä niitäkin miehiä, joilla myös seksipuoli on ihan kunnossa kotona. Eivät ole eroamassa, hakevat ihan vaan vaihtelua ja mielenvirkistystä ja salaseuraa. Tämä olisi ihan ok, jos puolisokin hyväksyisi asian. Yleensä se vaimo on kuitenkin onnellisen tietämätön miehen puuhasteluista.
[/quote]
Olet kyllä oikeassa! Ja on siellä parisuhteessa olevia naisiakin samasta syystä uskoisin.
66
Tunnen. Me. Olemme olleet vasta kymmenen vuotta naimisissa ja edelleen rakastetaan toisiamme.
Ihmisten pitäisi oppia rakastamaan terveellä tavalla itsestään, niin silloin voi rakastaa myös muita.