Voiko täysin paskat vanhemmat saada menestyviä lapsia ja
päinvastoin eli hyvät vanhemmat saada paskoja luuserilapsia?
Kommentit (15)
Mieheni vanhemmat pilasi kaksi lasta. Mieheni räpelsi sieltä ylös koulun ja kaverien avulla.
Mun lapsuudenperheen neljästä kaksi pääsi ylös.
Isäni oli mt- ja päihdeongelmainen, vaikka jonkinlaisen uran parikymppisenä aloittikin. Teki kamapäissään itsemurhan kun olin 7v. Itse olen ihan ok, valmistunut amk:sta ja nyt opiskelen yliopistossa.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni vanhemmat pilasi kaksi lasta. Mieheni räpelsi sieltä ylös koulun ja kaverien avulla.
En tarkoita perussuorittajia vaan menestyneitä ja sitten toisaalta todella pohjamudisssa uivia.
Voi. Olin lapsena täysin yksin ilman yhtään välittävää aikuista. Pärjäsin koulun ja kirjaston avulla. Nykyään olen väitellyt tohtori ja kolmen lapsen äiti.
Ei voi. Paskat vanhemmat, paskat lapset. Näin 99 prosentissa.
Miksi alapeukutat minulle? Itse olen ihan ylpeä siitä, että selvisin. Ei se helppoa ollut.
Vierailija kirjoitti:
Ei, ja ei.
Muussa tapauksessa, vanhemmat/lapset eivät ole TÄYSIN...
Helvetin paskat geenit. Ei auta enää mikään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, ja ei.
Niin, miten määritellään täysin paska vanhempi? Pitääkö olla väkivaltainen narkkari ja lapset nälässä ja paskassa vai riittääkö kylmä ja etäinen vanhempi? Voiko sitä edes määritellä?
Tunnen väitelleen ja urallaan korkealle kohonneen ihmisen, joka oli alkoholistiperheen hyljeksitty lapsi. Minusta on suorittanut koko ikänsä saadakseen surkeiden vanhempiensa hyväksynnän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tarkoita perussuorittajia vaan menestyneitä ja sitten toisaalta todella pohjamudisssa uivia.
Ja? Sellaisia juuri kuvasin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, ja ei.
Niin, miten määritellään täysin paska vanhempi? Pitääkö olla väkivaltainen narkkari ja lapset nälässä ja paskassa vai riittääkö kylmä ja etäinen vanhempi? Voiko sitä edes määritellä?
Molemmat voi olla. Voi olla materiaa ja ruokaa ja koti, mutta vanhemmat suorittaneet henkistä väkivaltaa mitätöineet, olleet kylmiä jne. Tai sit ne narkkari tai alkkisvanhemmat.
Enpä tätä ennen edes ajatellut, mutta eräs naapurin pariskunta (komisario ja sosiaalityöntekijä) toi asian ilmi tässä taannoin, joista on tullut todella läheisiä meidän perheelle.
Olivat meidän perheiden kanssa tekemisissä jo, kun me oltiin lapsia. Mun vanhemmilla päihteiden käyttöä, alkoholismia kaikkia rikoksia jne. Meitä on neljä lasta. Huostassa oltiin paljon lapsena yms. Miehellä saman sorttinen tarina, mutta hän oli ainoa lapsi.
Oli meidän tokan ylioppilasjuhlat ja siinä illan tummuessa tää komisario piti puheen. Ja tosiaan antoi mulle ja miehelle aivan uskomattoman paljon rohkasevia ja upeita sanoja. NIin vaan pystyttiin jättämään kaikki p*ska taaksemme ja yhdessä sitten opiskeltiin ja saatiin kunnon urat ja tää omakotitalo hyvältä alueelta. Lapset koulutettua jne. Kuulemma ei tuommoista näe. Me ei myöskään olla jääty vellomaan. P*skaa tapahtu ja nyt me tehdään vaan paremmin kaikki. Opi eletyistä virheistä. Älä käytä alkoholia, älä ala mihinkää varastetun tavaran piilotteluun yms. mistä on lyhyt tie jatkoon... Toinen broidi jäi sille tielle, toinen saatiin pois. Hänkin on nyt hyvän perusduunari, keskiluokkainen perheenisä. Systeri nyt on lukenut enemmän ja tekee kansainvälistä uraa tutkijana. Mä olen luokanopettaja.
Sitten mulla on yksi vanha luokkakaveri. Pyörii noissa mun hulttioveljen porukoissa. Äiti oli erityisopettaja ja isä erään firman isoja dirikoita. Asuivat kunnon alueella, oli prinsessatalot ja vaatteet. Olihan se tyttö kympin tyttö koulussa ja lukiossakin. ei vaan riitä, kun kokkelimaistuu.
Voi.